pruvodce

Provoz lanovky na Petřín se po pádu stromu už neobnoví. Rovnou naváže kompletní přestavba

Petřínská lanovka. Autor: DPPPetřínská lanovka. Autor: DPP

Historie třetí generace lanovky na Petřín se uzavřela. DPP chystá důstojné rozloučení a stavbu nové verze.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M 474 003

Nějaký spolek by mohl uvést vozy do původního stavu z 30 tých let. Pokud se dochovaly výkresy. Tohle jako exponát nemá cenu. 1985, to je v podstatě nový vůz.

Kyz

Jeden nechat tak a druhý rekonstruovat do 30. let, to je možnost.

Mariscal Mariano Santamaria

Nemůže se stát, že po tělese přeběhne křeček a aktivisté to zablokují?

M 474 003

Může.

noerf

Tak jsem zvědav, kdy nová lanovka bude v provozu. Tipuju tak v roce 2027.

M 474 003

1985-1965=20
2024+20=2044

M 474 003

Na jaké úrovni byla v roce 1985 provedena rekonstrukce? V publikaci Lanovkou opět na Petřín bylo napsáno, že kdyby se sesunul celý Petřín, lanovka zůstane a může jezdit.

Bobik

V té době to zhruba odpovídalo, jenže úroveň použitých technologií a materiálu zase odpovídala té době. Dnes jsme o 40 let dál a mnoho staveb z té doby, co „měla přežít atomovku“ se jaksi rozpadá a ukazuje se, že s tou kvalitou to zase tak žhavé nebylo.

Rudolf Tuček

Vozy lanovky z roku 1985 jsou třetí generace jen částečně, protože jsou postavené na spodku vozů z roku 1931.

Hobluj

Lanovka na Petřín. Ta první na vodní převahu měla krátký život, neměla být zachycena ani filmem. Mám dojem, že jsem ji ale opakovaně nakrátko spatřoval ve znělce pořadu Milana Neděli Komik a jeho svět. Jenže na webu znělka není 🙁

Pája

Nebyla to lanovka na Letnou?

Bobik

Ta byla na vodní pohon ještě kratší dobu, už na přelomu let 1902-1903 byla elektrifikována, zatímco ta Petřínská jezdila na vodu až do ukončení provozu v roce 1916.

Kyz

V článku se píše: „Nová konstrukce je navržena včetně bezpečnostní kolejnicové brzdy.“ Co to znamená pro zde tradiční systém brzdných lan? Budou také zachována, nebo budou tímto nahražena a zrušena?

Jan

Četností výluk pro údržbu připomínala lanovku na Ještěd, naštěstí už nestihne dopadnout stejně. Doufám, že nová lanovka bude výrazně častěji v provozu než dosavadní…

Bobik

O jaké četnosti výluk mluvíte? Tam se vždycky dělala akorát na jaře a na podzim pravidelná revize.

Pepa

Jiný úhel pohledu: kolik % dní v rámci roku to bylo? Je to běžné u dopravního prostředku?

DavidS

Pravidelné revize a s tím spojené krátké odstávky na jaře a na podzim jsou běžné u jakékoliv lanovky, alespoň mi to tak přijde.

Bobik

Cca 7 – 14 dní na jaře i na podzim. Tzn. při velké revizi/údržbě dohromady max. jeden měsíc z dvanácti. A ano, je to zcela běžné u dopr. prostředku tohoto typu.

Někdo

Když jsem jel lanovku na Petřín tak by mě ani nenapadlo že to už bylo naposled. Půjdu se podívat na rozloučení .

majkl

No, já měl nějaké divné tušeni, tak jsem se tam šel ještě posledni den svézt.
Jelo nás tam jen šest, jeden z cestujících byl Američan ze San Francisca a vyprávěl dalšímu cizinci, že se zajímá o veřejnou dopravu a na petřínskou lanovku se těšil. No, stihl to na posledni chvíli…

M 474 003

Tak pokud byl ze San Francisca, tak se musel petřínské lanovce jenom smát.

mlp

Přesně tak. Je tomu asi měsíc, co jsem se svezl. Takže docela s rezervou, nebylo to úplně na poslední chvíli. Ale byla to prostě poslední cesta, aniž bychom to tušili. Teda vzal jsem si k tomu neteře, které teda poprvé v životě, a teď víme, že i naposledy, zažily petřínskou lanovku v klasické podobě. Ještě že jsme si dali jednu jízdu nahoru a dolů navíc (než se otevře rozhledna nebo na co jsme to měli dost času). Po absolvování rozhledny a bludiště jsme zjistili, že dole kousek od dolní stanice je skvělé hřiště, kde holky vydržely až do pozdního odpoledne… Číst vice »