Provoz lanovky na Petřín se po pádu stromu už neobnoví. Rovnou naváže kompletní přestavba
Petřínská lanovka. Autor: DPP
Historie třetí generace lanovky na Petřín se uzavřela. DPP chystá důstojné rozloučení a stavbu nové verze.
Po rekonstrukci má těleso vydržet 100 let?
Něco podobného říkali i při té předešlé. Tu si ještě pamatuju a zdaleka nejsem tak starý.
Dnes je všechno digitální a dokonalé. V 80 tých letech bylo všechno nedokonalé a analogové. Viz komentáře výše.
Nějaký spolek by mohl uvést vozy do původního stavu z 30 tých let. Pokud se dochovaly výkresy. Tohle jako exponát nemá cenu. 1985, to je v podstatě nový vůz.
Jeden nechat tak a druhý rekonstruovat do 30. let, to je možnost.
Nemůže se stát, že po tělese přeběhne křeček a aktivisté to zablokují?
Může.
Spíš krtek. Rozrejpal svah a takhle to dopadlo.
Tak jsem zvědav, kdy nová lanovka bude v provozu. Tipuju tak v roce 2027.
1985-1965=20
2024+20=2044
Minule to trvalo dvacet let, ale dneska jsou lidi o polovinu chytřejší, tak to bude za deset. 🙂
Papírů a razítek je 4x víc.
Na jaké úrovni byla v roce 1985 provedena rekonstrukce? V publikaci Lanovkou opět na Petřín bylo napsáno, že kdyby se sesunul celý Petřín, lanovka zůstane a může jezdit.
V té době to zhruba odpovídalo, jenže úroveň použitých technologií a materiálu zase odpovídala té době. Dnes jsme o 40 let dál a mnoho staveb z té doby, co „měla přežít atomovku“ se jaksi rozpadá a ukazuje se, že s tou kvalitou to zase tak žhavé nebylo.
Vozy lanovky z roku 1985 jsou třetí generace jen částečně, protože jsou postavené na spodku vozů z roku 1931.
Lanovka na Petřín. Ta první na vodní převahu měla krátký život, neměla být zachycena ani filmem. Mám dojem, že jsem ji ale opakovaně nakrátko spatřoval ve znělce pořadu Milana Neděli Komik a jeho svět. Jenže na webu znělka není 🙁
Nebyla to lanovka na Letnou?
Ta byla na vodní pohon ještě kratší dobu, už na přelomu let 1902-1903 byla elektrifikována, zatímco ta Petřínská jezdila na vodu až do ukončení provozu v roce 1916.
V článku se píše: „Nová konstrukce je navržena včetně bezpečnostní kolejnicové brzdy.“ Co to znamená pro zde tradiční systém brzdných lan? Budou také zachována, nebo budou tímto nahražena a zrušena?
Brzdová lana budou odstraněna: https://zdopravy.cz/nove-vozy-pro-petrinskou-lanovku-budou-ze-svycarska-soutez-vyhral-doppelmayr-171895/#:~:text=Vyu%C5%BEit%C3%AD%20kolejnicov%C3%A9%20brzdy%20umo%C5%BEn%C3%AD%20odstranit%20brzdov%C3%A1%20lana%2C%20kter%C3%A1%20vyu%C5%BE%C3%ADv%C3%A1%20st%C3%A1vaj%C3%ADc%C3%AD%20technologie%20pet%C5%99%C3%ADnsk%C3%A9%20lanovky
Četností výluk pro údržbu připomínala lanovku na Ještěd, naštěstí už nestihne dopadnout stejně. Doufám, že nová lanovka bude výrazně častěji v provozu než dosavadní…
O jaké četnosti výluk mluvíte? Tam se vždycky dělala akorát na jaře a na podzim pravidelná revize.
Jiný úhel pohledu: kolik % dní v rámci roku to bylo? Je to běžné u dopravního prostředku?
Pravidelné revize a s tím spojené krátké odstávky na jaře a na podzim jsou běžné u jakékoliv lanovky, alespoň mi to tak přijde.
Cca 7 – 14 dní na jaře i na podzim. Tzn. při velké revizi/údržbě dohromady max. jeden měsíc z dvanácti. A ano, je to zcela běžné u dopr. prostředku tohoto typu.
Když jsem jel lanovku na Petřín tak by mě ani nenapadlo že to už bylo naposled. Půjdu se podívat na rozloučení .
No, já měl nějaké divné tušeni, tak jsem se tam šel ještě posledni den svézt.
Jelo nás tam jen šest, jeden z cestujících byl Američan ze San Francisca a vyprávěl dalšímu cizinci, že se zajímá o veřejnou dopravu a na petřínskou lanovku se těšil. No, stihl to na posledni chvíli…
Tak pokud byl ze San Francisca, tak se musel petřínské lanovce jenom smát.
Přesně tak. Je tomu asi měsíc, co jsem se svezl. Takže docela s rezervou, nebylo to úplně na poslední chvíli. Ale byla to prostě poslední cesta, aniž bychom to tušili. Teda vzal jsem si k tomu neteře, které teda poprvé v životě, a teď víme, že i naposledy, zažily petřínskou lanovku v klasické podobě. Ještě že jsme si dali jednu jízdu nahoru a dolů navíc (než se otevře rozhledna nebo na co jsme to měli dost času). Po absolvování rozhledny a bludiště jsme zjistili, že dole kousek od dolní stanice je skvělé hřiště, kde holky vydržely až do pozdního odpoledne… Číst vice »