Proti všem. Úřad zrušil využívaný přechod i přes nesouhlas města a policie
Přechod v Přerově na silnice I/55, který má být podle rozhodnutí krajského úřadu zrušen. Foto: Google Street View
Návrh upřednostňuje pohodlí řidičů, kteří jsou chráněni svými vozidly, píší odpůrci rušení přechodu.
Za měsíc jsou krajské volby. Pravé jsme jim dali náplň volební kampaně. Za 2 mesice ten samy úředník bude přechod obnovovat
Ktereho urednika? 😀
Pred 10 let to byl jeste polda, ktery tu zadost posilal.
Takze pak klidne mohl byt dalsich par let polda, pak prejit na Kraj, pak nejakou chvili trvalo, nez mu tu zadost pridelili … Klidne tu svou zadost mohl vyridit obratem. 😀
Chápu to dobře, že když byl dotyčný zaměstnán jako policista, tak podal návrh na zrušení přechodu a po změně zaměstnání ho již jako úředník kladně vyřídil?!? Pokud ano, tak to je už těžký bizár…
To je fakt narez! 😀
Taky to tak chápu. Nebo to minimálně na tom úřadu patřičně nasměroval.
Zrušit takovej úřad a bude. Tohle je jasná zlovůle.
Hodlate zrusit i kraj? Pac bez toho asi krajsky urad nezrusite. 😀
To není nutné. 😉 V ČR jsou okresy a přitom okresní úřady nemáme (byly zrušeny).
Tady je příležitost pro aktivisty. Můžou demonstrovat, přilepit se před vchod krajského úřadu, nebo se přivázat řetězy k té značce u přechodu. Tady by to mělo opravdu smysl a ne to jejich vymýšlení kosočtvercovin.
Vždycky mne baví, jak jsou čecháčci plní rad, jak má co dělat ten druhej. Oni sami nic.
Naši východní sousedé jsou tímto mnohem typičtější. Stačí se podívat na jakoukoli diskuzi. U nás to přichází výrazně s mladšími generacemi…
A proc ne? Kdyz se doted lepi k silnici uplne zbytecne, tak ted by to projednou treba aspon melo smysl … 😀
At se prilepi k prechodu, aspon ho nebude kraj moct odstranit. 😀
Jsem z Olomouce. V poslední době se stále častěji sám sebe ptám, jestli jsou zde úředníci a Policie pro lidi, nebo naopak. Máme tady takovou „módu“. Komunikaci zrekonstruovat a tam kde byl dřív přechod pro chodce se najednou objeví místo pro přecházení. Se vším, co k tomu patří, např. nepřesné vymezení práv a povinností jak pro chodce tak pro řidice. Nese ti s sebounižší ochranu chodce, což je (podle mého názoru) rozhodně špatně. P.S.: jsem celoživotní řidič.
Ano, je problém, že tihleti vedoucí státní úředníci jsou nevolení. V tom je systém v USA lepší.
Nic by se Podívejte na politiky, jeden za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet. Když jednoho nezvolí nahradí ho ještě „lepší“. Tudy cesta nevede. Ale jak to řešit to je úkol za nobelovku.
Na místu pro přecházení není nic nejasného ani nevymezeného, vzhledem k opravdu přísným normám pro přechody jde o způsob, jak umožnit přecházení častěji ve vhodnějších místech. Na západ od nás je minimum přechodů a převaha míst pro přecházení, a to i na světlech. Když už je tam přechod, tak je „v plném tuningu“.
Ja porad nechapu co je tak těžkého na těch normách na přechod. Přece když jako řidič někam nevidím, tak tam nevalim rychle.
Pokud myslíte na západ od nás i jižně Vídeň, tak tvrdíte nesmysly. Mimo okruhy je jeden nepřehledný přechod za druhým, do toho neméně přejezdů pro cyklisty a žijí. V Olmiku je se vším vždy problém.
Nooo, a to je právě ta chybná úvaha, která nebere realitu v potaz. Na západě od nás panuje jiná kultura, jiná výchova, jiné v podstatě všechno, vč. chování řidičů. Představte si např. kamioňáky jak se chovají u nás, a jak za Folmavou nebo Mikulovem. Tady se to musí řešit adekvátně k podmínkám, které okolo panují. A to se neřeší, neboť plánovači se zařeknou takovou myšlenkou „na západě“.
k tomu se snad odkázat na dokument:
Doporučení pro realizaci či úpravy u vybraného typu
přechodů pro chodce
https://mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Veda-a-vyzkum/Certifikovane-metodiky/Silnicni-metodiky/Metodika-doporuceni-pro-realizaci-ci-upravy-u-vybr/Metodika-Doporuceni-pro-realizaci-ci-upravy-u-vybraneho-typu-prechodu-pro-chodce.pdf.aspx
Rozhodnutí olomouckého krajského úřadu může snadno zakládat na domněnku, že jim v krajském domečku zřejmě nějaký šprýmar vypustil do klimatizace nervový plyn.
Jinak se to rozhodnutí racionálně zdůvodnit nedá.
Spíš to tam vede pánské přirození.
No to je fakt „strašný“. Takže v Přerově jsou například tyhle ulice, kde nejbližší přechody jsou od sebe vzdáleny: – 420 m – tř. 17. listopadu – 480 m – Čechova – 500 m – Gen. Štefánika – 490 m – 9. května blíž centru – 650 m – Tovačovská – 530 m a víc – Dvořákova až po konec Přerova a dál – 1240 m a víc – 9. května a Nivky až po konec Přerova a dál A kvůli zrušení jednoho přechodu (což nepopírám, že je pěkná blbost), kde vznikne třeba 400 m díra, se tady někdo rozčiluje?… Číst vice »
Kolikže je to v minutách chůze, třeba pro méně pohyblivé?
Musíte zohlednit i vyústění navazujících cest, čili poptávku.
A kam byste na té Dvořákové chtěl přecházet od posledního přechodu ven z města. Na jedné straně cyklostezka a chodník kolem Meopty k vilové čtvrti a garážím a dále do Kozlovic. Na straně druhé nemocnice ke které je přechod hned u autobusové zastávky. Kolem nemocnice se dá pokračovat do firmy Karat software a kousek za ní chodník končí.
Prozradím úředníkům dvě tajemství:
-semafory už byly vynalezeny hodně dávno
-přinejhorším zpomalovací pruhy nebo prahy taky
Není zač
žiši marjá, kdo to bude dýchat…. Vynechal jste podchody a nadchody.
Podjezdy a nadjezdy, když už. 😉
Klidne oboje. Muzou v tom miste udelat pro silnici podchod a pro prechazeni nadchod. A v tom uvolnenem miste, kde je nyni silnice s prechodem, muze byt zachod …
Tak pokud chcete opravdu čistý vzduch, existuje značka Zákaz vjezdu. Ale až tak radikální jsem být nechtěl…
Argumentace úřadu mi připomíná situaci v Brně před hlavním nádražím, kde namísto toho, aby vznikl rozumný přechod tak je to místo plné nesmyslných zábradlí, které mají za výsledek, že velká část lidí přechází silnici přímo před nádražím v naprosto nejhorším místě v zatáčce.
Chápu dobře, že PČR podanou žádost na zrušení přechodu nestáhla, ale rozporuje jeho rušení?
Asi uz se na ni zapomelo. Ja bych taky necekal, ze nejaky urad kladne vyridi mou dekadu starou zadost. 😀
Zajímavé, pokud bych měl uplatnit tu hlášku o zastavení v jednom pruhu a nevidění v druhém, tak mě napadá hromada přechodů, které by se musely rušit. Možná by nebylo marné také udělat nějakou kampaň pro chodce, že se při vstupu do dalšího pruhu okolo zastaveného auta mají znovu podívat, zda je přecházení bezpečné. Ono je to sice logické, ale spousta lidí to nedělá. Vina pak může být na straně řidiče, ale zdraví/život tato skutečnost už nevrátí.
Toto klasicky platí i u zaparkovaných aut. (Jasně, můžeme se ohánět (ne)legalitou, ale někde jsou blbě udělané modré zóny, a samozřejmě chodec může přecházet i mimo přechod)
Nemá smysl chodce nutit do nějakých krkolomností, aby přes přechod museli přejít bez zastavení, doufám, že v zákoně nic takového není. Zkrátka pokud se zastaví z důvodu bezpečnosti, řidiči stejně budou muset počkat, stejně jako by museli čekat, kdyby se chodec rozhlížel jen z chodníku, než všechny tři pruhy zastaví.
To je sice pravda, ale já mockrát zažil, že někdo před přechodem zastaví, ale řidiče za ním to tak vytočí, že bezhlavě vystřelí, všechny předjede a chodec nemá moc šancí někam uskočit.
Jo, to jsem videl xkrat. Tihle agresivni exoti by rovnou meli prijit aspon na rok o papiry. A v druhem pripade nafurt. Ted naposled pred par dny jsem videl asi z 10 metru, jak si stoupnul chodec k prechodu bez svetel pres ctyrproudovku … auto v pravem pruhu klidne zastavilo, chodec zacal prechazet … ale druhy ridic jedouci za tim zastavenym prejel do leveho pruhu, rychle zabrzdil (protoze si na posledni chvili vsimnul chodce) … a zacal skrz otevrena okenka rvat na toho prvniho ridice, ze je neslusneslovo, neslusneslovo a neslusneslovo. Neskutecny, zrejme ho ten prvni ridic zdrzoval tim, ze… Číst vice »
No ale to může i u 1+1 silnice. A pokud meni jizdni pruh jenom docasne aby se dostal pred vozidla, bral bych to jako nelegakni předjíždění.
Nebo tam prostě stáhnout auta do jednoho pruhu.
Zpracovat anulaci zabere dalších 10 let.
Přesně tak, na ty anulaci jednou budou pracovat jejich děti, snad si k tomu vše na smrtelné posteli předají.
Super formulace! 😀
Přechod je nebezpečný. Tak ať lidi přebíhají. To je v pohodě. Úřednická logika.
Práveže prístup, že žiaden priechod je lepší ako nebezpečný, je správny. Takto sa aspoň u chodcov nevytvára falošný pocit bezpečia.
Tohle nemyslíte vážně, že ne? Doporučuji Vám odstavit auto třeba na půl dne a strávit ten čas přecházením frekventované silnice. A vemte si kočárek. Místo dítěte poslouží plyšák nebo panenka.
Dřív vůbec nemá cenu, abyste odpovídal.
Přeju hezký den
Toto východní myšlení do naší země nepatří.
Jen se technický zeptám, ke kolika sražením chodců dopravním prostředkem dochází na přechodu/mimo přechodu. Dochází k obému, protože lidé chybuji, jen kolik je ten procentuální poměr, jestli někdo ví?
52916 celkově mínus 22165 na přechodech. Ještě by bylo fajn rozlišit chodce po silnici jdoucích podélně a chodce přecházející kolmo.
https://nehody.cdv.cz/statistics.php?h=2g64
https://nehody.cdv.cz/statistics.php?h=2g65
Jo, to by řeklo ještě dost podstatného. Možná to nejpodstatnější v celé této diskuzní stránce. Každopádně díky.
Pro všechny strany, a tím myslím chodce i řidiče tam už dávno měl být kruháč, v takovém případě by tato diskuze nebyla na pořadu dne.
O kruhovém objezdu se toho namluvilo.
A jak by „kruháč“ řešil přecházení lidí přes silnici? Jen by pak asi bylo právě nutno odsunout přechod dále od hrany „kruháče“, aby přechod nepřekážel příliš blízko při výjezdu z „kruháče.“
Před kruháčem nebude ten odbočovací pruh doleva. tím pádem bude jeden pruh tam, druhý zpět a to se vejde do 7 metrů délky přechodu. Navíc se místo toho odbočovacího pruhu dá udělat uprostřed přechodu ostrůvek.
Tak doufám, že úřady začnou stejně aktivně pracovat na obnovení přechodu.
Aktivně pracovat dalších 10 let?
Obdivuji co všechno je redakce schopna vést v patrnosti. Jak to zvládáte? AI v podání Zdopravy :-). Redaktoři pracují 48 denně 🙂 Komu čest, tomu čest. Každopádně firemní tajemství…
Proč to nenechají tak, jak je to teď, než postaví kruhák, kde předpokládám s přechody nebude problém? Když to vydrželo tolik let, tak pár navíc se snad snese.
Ten samý problém byl na I/47 v lokalitě U Emosu, kde byly sraženy dvě dívky, které silnici přebíhaly, obě zemřely. Ústila tam cyklostezka z městského parku a jedna ze tvou tras do Předmostí + turistická značená trasa. Přecházet se tam nějak muselo. Léta se tam řešilo zřízení přechodu, úřady byly proti a pak se tam stala tato tragédie. Naráz je intravilán posunutý kus ven z města, je tu ostrůvek, místo pro přecházení a osvětlení. Akorát tu TZT přeložili přes podjezd na Velké Dlážce… Asi se i zde bude čekat na další průšvih, aby se to zase obnovilo… Asi hned, jak… Číst vice »
A potom tam lítala černá Octavia a měřila rychlost
Myslíte lokalitu mimo obec, kde se po incidentu posunula značka obec ? To není stejný případ ani omylem…..
Kde v Přerově vede silnice I55 po ulici Bří Hovůrkových? To jsou různé lokality.
Aha, je to opsáno z toho úředního rozhodnutí. Nešlo by tedy to rozhodnutí napadnout pro zmatečnost, že tam žádná silnice I. třídy nevede, a tudíž o tom místě krajskému úřadu nepřísluší rozhodovat?
Nejsou. Docela by mě zajímalo, jak ten současný zmatek s vedením I/55 Přerovem vznikl. https://geoportal.rsd.cz/apps/silnicni_a_dalnicni_sit_cr_verejna/
Část zmatku byla před lety vyřešena – výměnou města a ŘSD – ul. Palackého je už města, ul. Tržní je ŘSD, čili I/55. Co se týče Bří.Hovůrkových, tak na mapy.cz se to jako I/55 netváří.
Je to přímo u Penny, na křižovatce Bří Hovůrkových, 9. května, Ztracená, U Hřbitova. A naproti je hned hřbitov. Je to sice zvláštní, ale vede tudy stále oficiálně silnice I/55.
Na všech mapách je silnice I/55 vedena jinudy. Ale máte recht na geoportálu ŘSD je stále I/55. Nicméně rozhodně tudy nejezdí dopravní zátěž silnice I/55 a tudíž by stačilo zrušit levé odbočení a doplnit ostrůvek. Pro zručnou firmu záležitost na víkend.
Odpoved na vaší otazku je:
Vede tam kde je ulice bratri Hovurkovych.
Nějaký dalsi inteligentni dotaz by nebyl?
Zkontrolujte si napriklad na geoportalu RSD
Ta silnice přeci vede nedávno otevřenou přeložkou u nádraží. To jsem z toho jelen. Asi ji zapomněli vygumovat ze staré trasy.
Nezapomněli, jenom jí zatím ŘSD nepředalo městu, takže je to stále jedna z větví I/55 v Přerově, i když se dopravní zátěž I/55 z většiny přesunula na tu přeložku.
Ona ta 1/55 ani Přerovem podle toho jejich portálu neprochází. Končí tam a začíná. Zajímavý stav.
No ona se v Přerově I/55 mění a rozbočuje na 55A, 55J, 55K, 55L, 55M, ale zrovna po téhle ulici I/55 vede, i když provoz převzala větev I/55M, než se z ní stane II/434, aby se z ní po 250metrech opět stala I/55. Aneb „U nás v Kocourkově“.
Ano, jednu větev přerušuje na pár stovek metrů II/434 a druhou(M – tam kde se teď jezdí) dokonce III/04721. Prostě 55 skrz nevede. A ještě je tam most, odnikud nikam(co se týká komunikace 1. třídy)
A taky kruháč, z něhož do I/55 patří jen jedna půlka.
Pravda, toho přerušení 55M jsem si nevšiml.👍
Nemělo by teda rušení přechodu taky organizovat ŘSD? Stačí na toho teda nikoho nenajmout a značky nikdo neodstříká…
V clanku chybi jeden zasadni kontext.
Stejny postup, stejne reseni ve stejnem meste bylo nedavno pricinou jedne tragedie, kdy na zrusenem prechode (zruseny ze stejneho duvodu) zemrela mlada divka pod koly ridice automobilu.
To se krajsky urad nepoucil?
Zrušit přechod je hodně nebezpečná věc. To nepomůže ani deset upozornění na chodníku, sloupech, blikající světelné upozornění. Co je zažité je skoro nevymazatelné a u dětí už vůbec riziko.
Upozorneni by mela byt spis na silnici nez na chodniku.
Chodci totiz silnici nejak prejit musi. A zamerem toho, kdo vydal zadost na zruseni prechodu, ani neni aby v miste chodci neprechazeli. Ale aby se tam chovali ‚neprioritne‘ pred silničním provozem, tj. jako na tzv. miste pro prechazeni (coz neni nijak ukotveno silnicnim zakonem).
Tj. upozornit ridice – pozor, cekej chodce, ktery zde chce prejit.
V podstate to, co by mel delat prechod, dokud to byrokrati z dopravky kvuli svoji technokracii nezmrvili.
Mohu nabídnout řešení.
A víte jak zemřela ? Jedno auto ji pustilo (i když nebyla v právu – na přechodu) a druhé jelo dál…..
Krajskému úředníkovi tam dcera nezařvala, tak co by se staral.
S panem Pešoutem jsem byl několikrát v telefonickém kontaktu ohledně připomínkování značení na nově budovaném průpichu v Přerově. Jednání s ním bylo věcné, k věci přistupoval rozumně a ke prospěchu věci, něco se i podařilo prosadit. Toto je ale docela úlet. Ten přechod je tam hodně důležitý, využívají ho moje dcerky při návštěvě zimáku. Netuším, jak se tam teď bude ta tříproudovka přecházet, je to nejkratší spojnice zimáku s centem a nádražím. Totální prasárna. Jinudy je to dost zacházka, nikdo to tak řešit stejně nebude…
„Pokud auto zastaví v jednom, nemusí si chodce řidič všímnout.“
Zřejmě úřad nezná zákony, které jasně říkají, že takový řidič nemá co řešit, zdali je tam chodec či ne, má vždycky taky zastavit vozidlo když staví vedle.
Pak samozřejmě jsou děti co vždycky přes přechod sprintují bez rozhlédnutí, těm těžko pomoci.
V Polsku to teda dovedli do extrémů a tam je zakázáno jakékoli předjíždění u přechodu i v rámci souběžné jízdy – tzn. pokud dvě auta vedle sebe jedou přes přechod, jejich relativní pořadí se nesmí změnit (jak jsem to pochopil).
Ale to je dost podobně zakázáno i u nás. Pokud zastaví jedno, musí i druhé v souběžném pruhu.
A předjíždění na 1+1 na přechodu máme zakázáno také.
To je hezká teorie se kterou plně souhlasím. Ale z hlediska analýzy rizik je tu pořád riziko toho, že někdo něco přehlédne. V tomto případě pokud já jako slušný řidič pojedu víceméně paralelně s druhým autem, zahlédnu běžící dítě a začnu rychle brzdit, nemusí mít řidič v druhém pruhu šanci vůbec zareagovat. Vzniká tak riziková situace předpisu navzdory. Je to podobné, jako přednost cyklistů. Cyklista má samozřejmě stejná práva na silnici jako auto, nicméně riziko, že ho přehlédnu, je vzhledem k jeho velikosti a rychlosti významně větší než u toho auta. A protože jsme lidi, kteří chybují, čas od času… Číst vice »
Riziko je na přechodu pro chodce vždycky, ale nerušíme kvůli tomu všechny přechody přes dva pruhy ve stejném směru. Takových přechodů je u nás plno, to by se na mnoha místech ve velkých městech nedalo vůbec přejít přes ulici.
Přechody u silnice s dvěma pruhy v jednom směru bez semaforu je časovaná bomba a někde i ruská ruleta. Že podle zákona předjíždět nesmíš? To bych pak nechtěl být u toho, až tohle bude někdo pozůstalým takhle vysvětlovat.
No je pravda, že v takovém Uherském Hradišti taky přes I/55 to rušit chtějí, ale město se to řešit snaží.
Riešením pre takéto prípady sú semafory
Nechci rušit přechody.
Můj příspěvek mířil čistě na to, že PŘEDPIS je dobrá věc, ale bezpečnost plně nezajistí, protože dříve nebo později ho někdo poruší, ať už omylem nebo úmyslně.
Potřebujeme proto i něco navíc (semafor, zpomalovací pruh, ostrůvek a sjezd do jednoho pruhu apod.).
Zpomalovací práh na silnici 1. třídy nikdo nedá. Pokud tu silnici převedou na město/kraj, může tam být na nižší třídě zpomalovací práh, ale potom by o tom přechodu nerozhodoval krajský úřad.
Jenže tady to není klasicky 2 pruhy v jednom směru. Ten vnitřní pruh je odbočovací doleva a ten přechod je skoro na konci. Takže ty auta, co v něm jedou, stejně musí hodně zpomalit. A ten řidič, co jede v pravém rychlém pruhu, ty chodce, co mu jdou zleva vidí v dost velkém předstihu. Proto se tam nikdy nic nestalo. Jenže předpis je holt předpis.
Nejde o předpis. Jde o nezávaznou normu ČSN 73 6110.
Když je nezávazná, tak proč se na ní tolik lpí?
U nás v Lišově je na skoro 3km frekventované silnice I. třídy jenom 5 přechodů. 2 přechody nám před lety zrušili právě kvůli normě. Takže si lidi stejně přebíhají, kde se jím zachce. Naštěstí školní autobusy zajíždí téměř ke škole, tak jsou děti alespoň u školy v bezpečí.
Protože si z ní selektivně vybral co se mu hodí.
A hlavně platnost normy nelze vyžadovat zpětně, takže pokud tam ten přechod už jednou je, není možné jej zrušit jen protože nevyhovuje něčemu novému, např. přisvícení.
No to vidění je diskutabilní. Danou lokalitu znám, okolo jsou stromy a stíny z budov. Už jsem viděl přehlednější místa pro přecházení…. navíc hned u toho přechodu je jistý „…market“, kde jak víme dopravní inteligence návštěvníků prudce klesá s výší avizovaných slev.
tam lze místo odbočovacího pruhu udělat ostrůvek a udělat bezpečný – dělený přechod. to místo je přímo před školou. jen idiot by tam dal přednost autům před chodci.
Po deseti letech dosáhl svého.
Racionalitu v tom nehledejme, pán má zřejmě osobní problém. Nebo si tento druh žabomyších válek neodžil v tom správném věku na pískovišti.
A člověk by řekl, že čím víc úředníků, tom víc bude všechno super, projednány, připomínkovány … Proto máme třeba stavební řízení, ktere trvá několikrát déle než stavba samotná.
Tak už jenom zjistit, kde pan Pešout bydlí a čím (a kudy) jezdí…
Tohle jsou přesně ty momenty, kdy pak argumentace ve stylu „IAD je přirozený vývoj“ působí slepě a fanaticky, odtržená od reálného světa.
Fanatici jsou extremisté na obou stranách… Jsem opatrný, když někdo říká že, má ve všem naprosto jasno. Tedy i má naprostou jistotou, jak vypadá reálný svět.
Jojo, to máte určitě pravdu. Nikdo samozřejmě nepoznáváme svět naprosto objektivně, z větší či menší míry podléháme nějakému biasu, ideologickému vidění světa tak jak jej chceme vnímat. Netvrdím tedy, že mám nějakou naprostou jistotu o tom, jak vypadá reálný svět. Jen mi od něj přijde velmi odtržené ignorovat věci jako tu, kterou popisuje článek při popisu fenoménu IAD. Já naopak velmi zpozorním, když někdo mluví o „přirozenosti“, často se mi zdá, že to je jen myšlenková lenost/ideologičnost.
Nepochybuji, že schytám mínusy za zelený fanatismus. Ale i jak píše Radek pode mnou, ten bias je hodně na straně automobilismu. Člověk jedoucí v autě zabírá o hodně více místa než chodec nebo cyklista. Ovlivňuje negativně životní prostředí o hodně více než chodec nebo cyklista. Je nebezpečnější pro okolí o hodně více než chodec nebo cyklista. Atd. Kvůli vlastnímu pohodlí jsme si zvykli jezdit autem i tam, kde to není nutné se všemi negativními dopady. A přesto se stále tlačí více podpora individuálního automobilismu než ostatních forem dopravy a přesto opatření proti individuálnímu automobilismu schytávají nálepky zelených fanatiků apod. Kdybyste… Číst vice »
Naprosto souhlasím. 👍
Super pomalý ale svrchovaný kraj….
Stanovisko je vydavane v prenesene pusobnosti statni spravy.
Kraj, jako samospravny subjekt, do toho paradoxne nemuze vubec kecat, protoze by byl ve stretu zajmu.
Čí střet zájmů? To je jasné, že shoda zájmu v tom nebude, jinak by ten přechod všichni chtěli nebo nikdo.
Vítejte v Česku 21. století.
Kántry fór d fjůčr.