Proti stavbě Pražského okruhu přišly dvě žaloby, ŘSD dál pokračuje v přípravě

ŘSD má vykoupeny již dvě třetiny pozemků.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.R.

Od jiného úseku plánované stavby (konkrétně Běchovice – Úvaly) bydlím ani ne 500 metrů. Nejenom že mi obchvat nevadí, ale velmi bych jej uvítal, aniž bych ve velké míře využíval osobní dopravu. Zároveň znám člověka, který má dům asi 100 metrů od plánované stavby (Modletice – Běchovice) a nevím o tom, že by si stěžoval.
Takže fakt nechápu, proč si nějaká vesnice 12 km od projektu potřebuje stěžovat.

Richard Kneschk

MImochodem bydlím v Pitkovicích cca 500 m od D1. Měl bych tedy podávat žaloby a demonstrovat ať tudy nikdo nejezdí? Mimochodem kudy by jezdilo zásobování do Chaber atd ..,kdyby všichni podali žaloby, že nechtějí, aby kolem nich jezdila auta…

Richard Kneschk

Tak to prostě je. Když někdo bydlí ve městě , tak bude mít vždy nějakou silnici, (dálnici), či víceproudou komunikaci na dohled. Pochybuji, že dálnice povede doslova někomu pod okny. NIcméně, kdo má rád absolutní ticho a silnice v nedohlednu, může se přestěhovat do Brdského lesa. Tady přeci nejde o pár jedinců dojíždějících do práce autem, ale o kamionovou dopravu jedoucí po D1 mířící na Hradec a nyní jedou přes centrum Prahy, (Spořilov, JIžní spojka) a přitom by do Prahy vůbec nemuseli.

Petr

Tu žalobkyni bych přivázal na 24 hod ke sloupu osvětlení na Spořilově, aby věděla, co je to životní prostředí na Spořilově 40 let, kudy přímo sídlištěm kamiony projíždějí.

jaroslava

až se vás to bude týkat taky tak pomlčíte, mě to pujde kolem oken, a nechci tu stavbu jako ostatní lidé akorát s tím že náš zaprodaný starosta nic nedělá, ono by stačilo aby všichni motoristé nebyly takoví sobci a používali motorová vozidla nezbytně nutná co auto to pí či čů jen jedna osoba v autě,pak by žádný okruh nemusel stát a okruh se měl dostavět když tu nic nebylo, jen zase my my motoristé venku je naprosto normální že lidé používají převážně veřejnou dopravu a existují tam i mýto a i daně na více jedno vozidlo při pořizování aut… Číst vice »

esemag

„okruh se mel dostavet kdyz tu nic nebylo“ a „me to pujde kolem oken“ – z techto dvou vasich citatu tedy chapu, ze jste si postavila dum v miste dalnice v uzemnim planu s tim, ze „nez voni to postavej, to na to mezitom nebudou mit penize“? Dobra prace 😉

Michael

Jedno z nejdelších souvětí, které jsem četl. Obsahově bohužel ale o ničem…Tady není otázka jestli, ale kdy už konečně!!!

Richard Kneschk

O osobní auta přeci vůbec nejde. Jde o kamionovou dopravu, která nyní místo, aby se vyhnula Praze, musí až na Spořilov a přes Jižní spojku ven…

Gwann

Jakkoliv nejsem příznivcem IAD, tak tento výplod je hodně mimo…
Typický NIMBY výkřik.

Vadí mi auta v tom množství, co aktuálně jsou. Ale ještě víc mi vadí lidí, jako vy. Trasa této části okruhu je známé snad 50 let. S obrovskou pravděpodobností si za svoji situaci můžete jen a pouze sama. A teď budete za svá pochybená rozhodnutí škodit ostatnim.

Okruh

Pani Jaroslavo, ze nemate volebni pravo? Prosim, prosim, ze ne!?!

zdydy

To se dalo čekat od takových pochybných spolku a okupantu, měli by dostávat pořádné tresty a pokuty, pak by je to přešlo zdržovat stavby.

radam

Vy jste takový ten český vseznalek, co všemu rozumí, že? Tu žalobu jste nečetl, vůbec netušíte o co se jedna. Se svojí omezenosti to ani nejste schopen pochopit, spete dal 😉

zdydy

Ty jseš jeden z těch co podporují to zdržování staveb, to se nedivím, tak zalez.

radam

Pro ty, co jsou ochotni alespoň poslouchat argumenty druhých: https://www.youtube.com/watch?v=guPipPmvb88/?t=06m39s

Gwann

Nelíbí se mi tohle brzdici.
Ale vy jste minimálně stejný škůdce nebo spíš i horší. Chcete tu zavádět neco jako osvícený absolutismus. A to fakt ne.

PvvS

Stačilo by je pak nechat platit náklady na řízení v plné výši…

Vladimír

Co brání magistrát, aby Chabry, Suchdol, Běchovice a další městské části, které sabotují výstavbu okruhů odstřihl oddotací, MHD a dalších investic do jejich rozvoje?
Samozřejmě, něco musí Praha zajistit že zákona, ale navíc ani halíř.

V. F.

Navrhuji Dolní Chabry srovnat se zemí. Tímto by se vyřešilo možné zhoršení jejich životního prostředí stavbou dálnice.

Stan

Smetiště zůstane smetištěm, i kdyby ho sebevíc rekultivovali.

Radek Janata

Kolem Chaber by okruh klidně mohl vést v tunelu, jako kolem Suchdola. Ale tady se bude pořád prosazovat první vymyšlená varianta jako v Českém Středohoří.

duke

Tunel v Chabrech je nesmysl, okruh je dost daleko od stavení, a nivelačně by to taky nevycházelo, a skládce to snad taky nebude vadit.

Tomáš

se snad toho okruhu nikdy nedočkám !

zdydy

tak když to zdržují okupanti není se čemu divit.

Richard

Tuto žalobu by měl řešit vrchní soud v Praze.

Frank

V Německu mají takový užitečný postup , čím je žalobce dopravní stavby od ní vzdálenější, tím větší kauci musí složit a když prohraje, tak ta propadne státu …

duke

Jestli je to pravda tak je to prostě geniální

PavelM

Jedina moznost je povinna kauce. Chces protestovat proti obecne prospesne liniove stavbe? Sloz na tenhle ucet 30 milionu ( obce, spolky a jine organizace 50 mio), a cekej na rozhodnuti soudu. Pokud soud prohrajes, kauce propada, a NAVIC zaplatis vsechny naklady na soudy a zdrzeni stavby. A dovolil bych si kategoricky nesouhlasit s vyjadrenim, ze se jedna o nejdulezitejsi dopravni stavbu, tou je navazujici SZ cast okolo Suchdola a Chaber, ke ktere neexistuje pricetna objizdna alternativa.

Velký putan

Souhlas .
To že není severní část obchvatu D7-D8 bolí víc.

súdružka Kolesárová

Byl by to nebezpečný precedent „spravedlnost jen pro bohaté“, ale souhlasím, že současný stav stěžovatelům nahrava ve stylu „tak to zkusíme, maximálně nám nevyhoví“. Chtěli by to nějaký kompromis

Gwann

To si děláte snad prdel????
Tohle je jednoznačně neustavni

Horst

Že se pokaždé najde jakási pseudo skupina zoufalců, kteří navíc v dotčené oblasti nebydlí…
Tihle by pak měli dostat pokutu za obstrukce a zaplatit soudní výlohy.

jaroslava

za to muže nárust dopravy to znamená všichni co si myslí že mají na auta tak si myslí že kvůli nim se mají stavět dálnice kdyby v tom jednom autu neseděla jedna pi ci ču jen jeden což se děje často tady bych viděla cestu ale motoristé se tady v čr budou vždy chovat sobecky protože na to přece mají na benzín či naftu pak bychom nemuseli vůbec řešit obchvaty kdyby se tu lidé chovali inteligentně

WHN

O větách se žáci učí již v 1. třídě ZŠ, o existenci interpunkčních znamének se dozvídají již ve 2. třídě ZŠ… 😉

Tomas

Mám auto, do práce jezdím MHD, ale stejně bych dokončení pražského okruhu uvítal.
Co uvítal, to je slabé slovo.
Z pohledu projektanta a dopravního technologa říkám, jednoznačně a co nejrychleji dokončit PO.
Rád bych viděl, kde bydlíte, neboť by mě zajímalo, jakou vzdálenost si pod větou “ kolem oken“ měl představit? 500 m? 1000 m?

Kódl

Prostě to už postavte!!! 🙂

Tomáš

Tady existuje aspoň dobrá objízdná trasa. Ale ze severní terasy na letiště a dál se musí nedůstojně přes centrum, pár stovek metrů d Pražského hradu.
Těším se na článek o přípravě severní části.

noerf

Na tento článek se těší většina republiky, ale realizace je bohužel zatím daleko.

Jirka

Těch dálnic po ČR je potřeba víc, nicméně pro mě osobně jsou DO a D35 na seznamu důležitosti suverénně top.

Jan

Ještě bych přidal Říkovice – Přerov, jinak naprostý souhlas

Pavel

Jinak výkupy se daří velmi dobře, všechna čest 👍

František Hučava

No už jsem byl skeptický, že tahle stavba bude vůbec někdy stát… Tak snad se jí aspoň podaří zprovoznit do 20 let od zprovoznění poslední části PO.

Tomas

Smete ze stolu a dal bych jim to zaplatit každý den prodlení!!!

Ivan

Přesně tak, po rozsudku by bylo dobré, kdyby šlo vymáhat ztrátu z prodlení. Oni by si to pak rozmysleli.

tydli

Smést ze stolu – jasně. Teoreticky ještě zaplatit soudní výlohy, i když to už je diskutabilní. Rozhodně nelze po někom chtít, aby platil za prodlení způsobené tím, že se soudil. Takovým způsobem bychom ohýbali přístup ke spravedlnosti. Chyba, kterou je potřeba řešit je systémová – veškeré námitky by se měly řešit najednou, na začátku přípravy stavby a následně by nemělo byt možné stavbu neustále dokola napadat v každé fázi přípravy. Každá mince má dvě strany, takže to samozřejmě vyžaduje mnohem intenzivnější komunikaci MD/ŘSD s veřejností ve fázi přípravy stavby. Je to dlouhodobý problém – severní část D0 je naprosto neprůchozí… Číst vice »

Josef

A určitě by se po tom „radikálním přeprojektování“ znova nikdo nesoudil, neprotestoval? Všem by to vyhovovalo a byli by nadšení? Nebo bychom na tom byli jako teď, akorát o 15 let starší? A mohli začít další kolečko přeprojektování.

tydli

Se současnou legislativou se nic nehne, Stavba je zkratka neprůchozí a máte pravdu ze přeprojektování by nepomohlo.

Já jsem ve svém textu rozmáchle mířil spíše k závěru ANO – změnit legislativu, ale za podmínky, že se změní i přístup k projektování staveb – posune do 21. století

súdružka Kolesárová

Jinými slovy tedy říkáte, pokud Vás správne chápu, že pro severní část SOKP nejsme technickými ani materiálními prostředky při současném stavu poznání schopni zajistit vedení v sev.části SOKP očekávaných intenzit dopravy při splnění hlukových a emisních limitu?

Bram

Doufejme, že soud žaloby smete ze stolu.

Leos

Už aby ta stanice stála

MaT

Jaká stanice zase?

Jarda

doufám že i tento soud bude mít mozek a potvrdí stavbu a řsd bude moci zahajit stavbu dle plánu, navíc jednu z nejdůležitějších.