Proti obchvatu České Lípy. S výstavbou nesouhlasí Slunečná nebo Skalice

Silnice I/9 v České Lípě prochází mezi dvěma sídlišti. Foto: Městský úřad Česká LípaSilnice I/9 v České Lípě prochází mezi dvěma sídlišti. Foto: Městský úřad Česká Lípa

Podle původních plánů měla první auta po novém obchvatu projet už v roce 2016.

Zpět na článek
72 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

Bože můj, když už je konečně naděje, že se to konečně postaví tak se najde pár individuí, kteří si blokováním této nezbytně důležité trasy honí triko.
Ten obchvat je připraven už léta a je potřeba více než sůl.
Poslední léta město Česká Lípa bohužel svými rozhodnutími ke zlepšení dopravní situace ve městě vůbec nepřispívá, ba právě naopak.
Tento stav a i v plánech chybějící D9 jen utvrzuje trend zaostalosti a snižování životní úrovně v regionu.

Pavel M

Obchvat byl naplánován už před lety tak, jak by měl i teď vypadat tzn. beze změn. To že se teď ozývají lidé ze Slunečné a Skalice, kteří před lety postavili na pozemcích, kolem kterých měl už tehdy vést obchvat je jenom jejich chyba. Jenomže tyhle vyčůránkové cítí, že by z toho mohlo něco kápnout a teď budou bojkotovat věc, která uleví převážné většině obyvatel České Lípy.

Michael

Typický NIMBY. Stejně jako v Praze v souvislosti s výstavbou okruhu…

Jaaaa

Nikdo nechce snižovat svou životní úroveň zadarmo, abyste vy ji mohli mít vyšší. Zaplaťte.

Miroslav Dvořák

žiju v Nové Boru a jezdím na chalupu do Doks teď je cesta tragická je mi 36 let a celej život poslouchám jak budem jezdit po obchvatu všichni v okolí vědí že se to má stavět nechápu kdo to řeší ranní kolabs 6-9hodina Nový Bor – Česká Lípa probíhá průměrnou rychlostí 40 km/h fakt super každej den jezdit do práce tak už to POSTAVTE

Jaaaa

Co tak postavit ten obchvat zezadu vaší chalupy?

Jiří Šrámek

Jak by obchvat chalupy u Doks pomohl úseku Nový Bor – Česká Lípa?

Jaaaa

To je úplně jedno. I tam mají lidi chalupy.

Idylický obrázek sociálizmu z posledního dílu Majora Zemana, kdy babi nevadí dálnice za barákem, je chiméra.

Leipaer

Aby se mohl pan Dvořák jezdit za 10 minut rekreovat na Macháč, tak je potřeba zaasfaltovat zbytek okresu? A aby se jiný snob mohl svým novým SUV jezdit rekreovat z Mimoně do Jestřebí, tak příště vyasfaltujeme Mácháč?

Jaaaa

Ano. A za peníze nás všech. 🙂

Marty

No aut tu jezdí mraky. Dokonce si jeden pan senátor na obchvatu udělal takovou reklamu, že to prosadí a ono ejhle i vlastní straníci ze Skalice jsou najednou proti. Nebude to tím, že někdo ze Skalice prošel skrz dohodu s pirátama o post náměstka?

Marty

Ano

Leipaer

Souhlasím se Skalicí. Zaasfaltováním stovek hektarů kvalitní krajiny kolem Lípy se jen rozšíří negativní důsledky dopravy do dosud nedotčených oblastí. Obchvat bude delší, nebude rychlejší, velká část aut bude stejně dál jezdit po přímé estakádě nad městem. Ale tu krajinu kolem Lípy ztratíme navždy a před auty už nebude kam utéct…

Lol Phirae

Jojo, je to škandál. Místo ošklivého asfaltu jsme tam mohli dotovat řepku.

Jaaaa

Řepka se dá jednoduše zaorat. To s vaším asfaltobetonem nepůjde.

Joseph

A ty solární panely Vám nevadí?

mgr.pavel

„Zaasfaltováním stovek hektarů“ – jak jste k tak vysokému číslu došel? 😮

Jiří Kocurek

To je jednoduché. Silnice je široká 7 metrů, To máme 0,7 ha na kilometr. Prostě bude několik set kilometrů dlouhá.

Jiří Kocurek

Druhá možnost je padesátiproudá silnice šířky 300 metrů. Pak bude stačit nějakých 10 kilometrů délky.

Lol Phirae

Krucinál, takhle krátkou ranvej jsem ještě nezažil… Ale jak je široká!

David

Současný průtah vede středem České Lípy (ne přes centrum, ale pořád středem). To že okolo silnice nic moc není je způsobeno právě tou silnicí a ta silnice tak to město urbanisticky dusí. U České Lípy je připravena minoúrovňová křižovatka na budoucí obchvat, stejně tak u Nového Boru. Chystá se také nová silnice I/13 která se na I/9 napojí právě na novém obchvatu a která odvede tranzit z České Kamenice, Kamenického Šenova, a dalších vesnic na trase současné I/13. Uvažovat tedy o tom, že ten obchvat České Lípy nakonec nepostavíme a budeme zkapacitňovat I/9 v současné trase nějakým zahlubováním je zcela… Číst vice »

Jaaaa

Takže ten průtah zbouráte?

Jestli ne, je ten argument mimo.

Lol Phirae

Ne, nikdo to nebourá, ty průtahy dál slouží potřebám dopravy uvnitř města, ne pro tranzit. Pokud někde zbyde nějaký pruh „navíc“, tak i k parkování (které je všude těžce nedostatkové). Ale chápu, že pro jedince postižené kolejovým fetišismem je to nepochopitelné.

Jaaaa

„Ne, nikdo to nebourá, ty průtahy dál slouží potřebám dopravy uvnitř města, ne pro tranzit.“

Jak bude tenhle průtah sloužit dopravě uvnitř města mi opravdu není jasné. Evidentně jste se ani nepodíval na mapu.

Ale chápu, že pro jedince postižené autofetišismem je to nepochopitelné.

Lol Phirae

Postaví tam sklad kolejnic pro prázdné šukafony.

Jaaaa

Sám jste šukafon.

David

Po odsunutí tranzitu můžete třeba přistavět přechody, chodníky, zúžit silnici, snížit rychlost, atd.

Jaaaa

Vzhledem k tomu, že průtah je tvořen 700m estakádou, obří MÚK a dál samostatným tělesem s náspem, asi dost těžko.

projekt2501

příjde mi, že ty intenzity od PHA před ČL nejsou nijak ohromné, stejně jako za NB směr LBC. kritický úsek a špunt je tak opravdu pouze od šelky po benzinu. za mě zhloubit I/9 v tomto úseku pod zem nebo udělat nějaké paralelní kolektory a I/9 hnát bez jakéhokoliv napojení. a úsek mezi ČL a NB nechat ve stávající stopě jen předělat na 2+2

projekt2501

jo a zapomněl jsem – kamion je tam vidět jen výjmečně, už to není jak v devadesátkách, kdy vše nákladní jelo na rumburk, teď se to táhne po D8

Jiří Šrámek

Nemohu se zbavit dojmu, že obden jezdím po nějaké úplně jiné silnici, než popisujete. A přitom jde také o I/09 a I/13 mezi ČL a Svorem.

J. Rozsypal

On tam pán asi nebydlí, to je ten problém

Joseph

Nedej Bože, aby se někdo ze Skalice či Slunečné záchranku z České Lípy nebo někam pospíchal a potřeboval by tam být včas. Ale co bychom chtěli po Slunečné, kde si jde po krku i zastupitelstvo obce. A ve Skalici? Tam to dělá jeden zastupitel, který myslí především na sebe. Zde by prostě měl být upřednostněna bezpečnost na silnici I/9 a zájmy obyvatel severu Čech a tranzitní dopravy. Nehledě na skutečnost, že výhledově by měla být z Manušic nová a bezpečnější silnice do Děčína. Kdo je proti, měl by být spoluodpovědný za komplikace v dopravě.

Facepalm

Slušně bolševický uvažování…

Jarda Š.

To není bolševické uvažování. Kdyby se nemohlo postavit nic, co někomu vadí, tak by se nestavělo vůbec nic.

Facepalm

Ale kulový. Mi teda vysvětlete, jak to, že se staví v Rakousku, Německu a dalších zemích, kde narozdíl od české bažiny není ekologie sprosté slovo…

Jarda Š.

Protože k rozumným a věcným připomínkám ekologů se při projektování přihlédne, s hloupostmi zamete.

Facepalm

No, vidíte. Takže sám uznáváte, že to není o ekolozích ani nikom podobném, ale jen o funkční či nefunkční státní správě. Plus by vám mohlo ještě dojít, že pes je zakopán zejména v průběhu přípravy, kdy v civilizaci je už samotný projekt konzultován s místními samosprávami a spolky, zatímco u nás stále stejná parta mistrů světa ve smradlavým tesilu bohorovně předkládá návrhy, o kterých se nepotřebuje s nikým bavit, a pak následuje hrozný divení, že se zase někdo postavil na zadní proti jedinýmu a nejlepšímu řešení soudruhů ze Státního ústavu dopravního plánovaní nebo nějakýho jinýho reliktu, co už měl dávno… Číst vice »

Joseph

Jestli Vy nejsi moc BIO nebo v něčem nefrčíte…. jako „biomatky“.

Facepalm

No, né, že bych očekával že nějaký váš výlev bude míti hlavu a patu, nicméně, to, že se pozastavuji nad vašimi „myšlenkovými“ pochody zarámovanými klasickým bolševickým „ukažme si na ně, na kulaky“, nemá nic společného s žádným bio či nebio, ale jen a pouze s tím, že v demokratické zemi by měly platit nějaké zákony (pro všechny stejně) a lidé by měli mít možnost se v jejich rámci domáhat svých práv. Přičemž pokud tohle někdo nechápe, tak je holt bolševik, nebo nějaká podobná smutná forma života, ale rozhodně ne civilizovaný člověk…

Joseph

Já od Vás také nečekám prohlášení, které bude mít hlavu a patu. Každý máme na situaci jiný pohled. Kdybyste neznal slovo „bolševik“, musel byste si jej vymyslet. Ono od roku 1989 uplynulo dost času a pořád se ještě vymlouvat na ty vaše bolševiky je už trapné. Asi žijete hodně minulostí a křivdou. To je mi Vás tedy líto. A u sousedů také pravděpodobně nebudete mít dobré vztahy. Já jsem pro přeložku silnice I/9. A když budu vědět, kdo bude dělat vše pro to, aby nebyla, budu tyto spolky zveřejňovat. A pak ať se podívají případným příbuzným obětí tragédií na této… Číst vice »

Eva

Průjezd městem Česká Lípa začíná být v některých hodinách celkem nemožný. Město se mění v jedno velké parkoviště nastartovaných automobilů. Osobně si myslím, že dokončení obchvatu je v tuto chvíli již nutnost. Pokud platí studie, kterou jsem viděla naposledy, není dopad na okolní krajinu tak katastrofální.

Petr

U průtahu vůbec neměla být povolena výstavba OBI a tehdejšího Intersparu. Pokud by k tomuto nedošlo, postačovalo by nyní pro průjezdnost Lípy dobudovat úsek Sosnová – Dolní Libchava, který by výrazně odlehčil Děčínské ulici a v Lípě by se nikde doprava neucpávala. Ale to neřeší přetíženou silnici Česká Lípa – Nový Bor.

projekt2501

souhlas + tu stávající mezi ČL-NB bych jen rozšířil na 2+2, prostor tam na to je

Jiří Kocurek

To OBI na severu města, naproti sídlišti?

Jiří Šrámek

Naproti jednomu a v zádech se druhým, větším.

Vít Jůza

V tomhle případě bych považoval za menší zlo stávající průtah městem.

Joseph

Nebuďte, prosím, za „joudu“.

Facepalm

Za ten bleskoidní titulek by si měl dát jeho autor pár facek, neb zcela jasně podsouvá, že proti stavbě jsou místní samosprávy, ač to tak vůbec není.

Joseph

Tak částečně… třeba ve Skalici jeden člen samosprávy jede pecky proti tomu. Doufám, že s v příštích volbách do zastupitelstva nedostane…

Facepalm

Žádné částečně, prostě je to zavádějící a bulvární titulek. Názor jednoho ze členů zastupitelstva rozhodně nemá co do činění s oficiálním postojem obce. To je jako byste tvrdil, že osobní názor jednoho opozičního poslance parlamentu se rovná stanovisku vlády.

Joseph

Stavte se u pana starosty J.L. On Vám to vysvětlí.

Facepalm

No, myslím, že ani vzdáleně nechápete, o čem že je řeč.

Joseph

Bu bu bu

Jaaaa

No to je překvapení, že kdo měl za barákem les nebo louku a volný přístupdo něj nechce hnusnou hlučnou a prašnou smradlavou bariéru.

Jen ať řidiči platí odškodnění těmto lidem, jejich zdraví a životní úrovni to, že si na jejich účet zvyšují tu svoji.

mauricio

+ 420 548 123 111

Lol Phirae

Event. +420 284 016 111

P.S. Už @Jaaaa: máte nataženou tu vlečku k samoobsluze?

Jaaaa

Výborně, takže ústavní princip náhrady za způsobenou škodu je blbost a každý kdo ho chce uplatňovat, patří do cvokhausu.

Já se vašimi cílenými osobními útoky odradit nenechám. Jste prostě jen lidská spodina.

Joseph

Toooo je tedy myšlenka dne… Bože.

Jaaaa

No toooo tedy je.

Další takovej, co chce jen brát. Ale nedivím se, je vás třetina národa. Vy v životě spokojení nikdy nebudete.

Joseph

My se známe? Já jen, že jsem pár Jájínků potakl, ale takové dlouho ne. 😀

J. Rozsypal

+420326715711, ať máte výběr

lakes1

Poslední odstavec není tak úplně přesný – Česká Lípa obchvat – či lépe řešeno průtah má někdy od 70. let (místní upřesní). Tento průtah míjí historické centrum východně (průtah má m.j. v blízkosti centra mimoúrovňovou plošně rozsáhlou křižovatku u Ploučnice – dnes zcela urbanisticky nevhodnou). Vede v poměrně nezastavěné oblasti – ve srovnání třeba s pražskou SJ magistrálou. Ano, průtah město rozděluje, centrum utrpělo ale i dalšími asanacemi, např. v souvislosti s výstavbou obchodního domu apod. Průtah dopravní situaci sice zlepšuje, ale je poplatný době vzniku – potřebu skutečného západního obchvatu nikterak nezpochybňuji (podobně jako u sousedního Nového Boru).

Jaaaa

Jupí, takže stavební řešení bylo v 70. letech a bylo nákladné. Ale my budeme vrážet prachy, poškozovat lidi a ničit krajinu dalším.

Asi máme krajiny dost a prachů taky. Tohle je prostě rozežranost.

Joseph

Nemyslíte, že 70. léta 20. století jsou dávno pryč? Doba je jiná? Kolik máte aut v rodině? Kolikáté máte auto v životě? Čím se dopravujete kamkoliv?

Jaaaa

Ano, doba je jiná. Nejsou ta 70. léta 20. století. Environmentální a klimatické problémy se vyhrocují do tak obrovských rozměrů, že to před 40 lety nikdo soudný nečekal, ale Pepík z balíkova má pocit, že zrovna jeho volná jízda autem bez kolon je základní lidské právo, základnější voda, jídlo a bezpečný domov, a všichni se mu musí klanět.

V rodině máme auto přesně jedno. Kam potřebuju, jezdím obvykle autobusem a vlakem. Včetně cesty do práce a na nákup.

Čím víc bude lidí jako vy, tím rychleji nebudete mít ani co pít.

Joseph

A ještě mě obviňte, že podporuji plastová brčka…. 😀

Marek

Jestli se nepletu, tak průtah od severního okraje města po mú Ploučnice je ze začátku 70. let a navazující estakáda až po obchvat ČL byla postavena na přelomu 80. a 90. let. Je to tak?

Jaaaa

Upřímně, takhle velkorysé dopravní řešení okresního města se v ČR vidí málokde.

Ale autíčkářům to prostě nestačí a chtějí stále víc a víc. Příště už to bude D9 v další poloze.

Joseph

Mohu se Vás zeptat na několik otázek:
1. Kolik je Vám let?
2. Jestliže pracujete, jak to máte daleko do zaměstnání.
3. Víte, kolik má Českolipsko obyvatel, kolik obyvatel žije ve Šluknovském výběžku?
4. Máte raději sebe nebo myslíte i na druhé?

pí.tr.son

Přesně jak píšete.Estakáda byla dokončena těsně před revolucí.

pí.tr.son

Píšete to správně.Já ještě pamatuju dnes stěží uvěřitelnou trasu z Prahy do Rumburka přes českolipské náměstí.Ten obchvat v době vzniku obchvatem byl,i když vlastně jen polovičním.Tranzit vyhnal z náměstí,nicméně na Zahrádky( a tím Prahu a Litoměřice) se i nadále pokračovalo Hrnčířskou ulicí,na které byl ležel mimo jiné i tehdy velmi frekventovaný železniční přejezd mezi hlavním a městským nádražím.Ale v té části směrem k Boru to obchvat opravdu byl a průtahem se stal až po vybudování sídliště Špičák..