Prostějov má nový obchvat, je hotový o pět měsíců dříve

Nový obchvat Prostějova. Foto: StrabagNový obchvat Prostějova. Foto: Strabag

Nový tři kilometry dlouhý úsek uleví centru města, vede po severním okraji.

46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Magdalena

A na Olomoucké směr obchvat chybí chodník nebo pruh pro cyklisty, kteří jezdí do firem. Je to nebezpečné a žádná prerušovaná čára pro odbočení!!!!!

Tukan

Pokud je na to místo, tak proč ne. Co by za takovej obchvat daly některé města, kde obchvat postavit nejde.

PVmen

Odfláknutá stavba roku! Příkopy jsou dělané že ani TANK tam neprojede a už tam bylo několik nehod, že v zatáčkách chybí svodidla a už vidím až bude ledovka, tak z mostu bude ujíždět do příkopů.

Kernteriér

A kdyby tam byla svodidla, nedojde k nehodě?

zdenek

Kruháč nesmí chybět.

BND30

Od toho se vlastně začíná…

Poudy

Tak v Prostějově se lidi furt točí v kruhu, tím pádem kruháče milují…

Michael

To má hloubku!

Poudy

Kdyby jste byl znalý reálií tohoto přísně dělnického města, tak by jsme nemohl než souhlasit

Michael

Jaké reálie máte přesně na mysli?

Michael

Tak jsme se konečně dočkali, to byla bolest!

Pavel

Pár metrů od tohoto obchvatu se na ulici Pod Kosířem nachází sportovní hala, stavebniny a strojírna. Místo toho, aby byl zřízen sjezd z obchvatu, tak bude i nadále dopravní zátěž směřována do úzkých ulic vilové čtvrti.
To je Prostějov. Primátorem je tam bývalý městský policajt a čutálista 😀 A řídí to Faltýnek.

Modré zábradlí

Povšimněte si na obr. 6/6 geniálního řešení křížení cyklostezky s 30 m zbytku komunikace vedoucí odnikud nikam (pozůstatek původní silnice ke zrušenému železniční přejezdu).

Vasek

lol

babilon

Na narovnání cyklostezky už zřejmě nezbyly peníze.

Jiří Kocurek

Vede sice cik-cak, ale vede až do Kostelce, v čem je problém?

Jiří Kocurek

Ajo, já to blbě pochopil, že cyklostezka vede do nikam. A ona to zbylá silnice. Tak beru zpět.

Karel

Prvé jsem si toho nevšiml, jak dokázal zařehtat úřední šiml. Jsme velký národ srandistů a tentokrát si někdo vystřelil z cyklistů.

Vojta

Uniká mi, proč nebyla u toho nového kruháče zachována část původní komunikace Za Kosteleckou ve směru z Prostějova, která by tam fungovala jak bypass.

babilon

Nerozumím. Od kruháče se ulicí Za Kosteleckou dá do centra normálně dostat dál. Je to ta silnice pod mostem podél trati.

Michael

To už by byla vysoká škola technická..

Luděk Andrýsek

Jo to samé jsem si říkal,když byla vybudována OK v Ostravě u Globusu,že ve směru od Opavy nenechali původní 11 jako bypass.K tomu všemu se tam téměř pravidelně stálo v kolonách.Tady to snad nehrozí.

OndraG

jelikož nejsem úplný místní znalec, nebyla by k dispozici i mapa s vyznačením „nového“ obchvatu? děkuji

Projektant
OndraG

paráda, díky …. bude se i dál pokračovat na Mostkovice?

am3306

V clanku je to psane ze ano.

OndraG

jsem tu otázku špatně položil, mělo tam být KDY se bude pokračovat dál na Mostkovice, teď to je takové „polovičaté“ řešení …

J.K.

Jenom ze zvědavosti – takový ten ostrůvek se šikanou – ten co se dává na začátek obcí, a tady je v polích uprostřed ničeho, ten je tam proč? 🙂

alf

přechod pro zajíce. +10 mega navíc

Kernteriér

To je pro omladinu, aby si vyzkoušela, jakou rychlostí to ještě jde projet.

původní Jakub P bez tečky

Na začátku obcí bývá trochu jinej, s šikanou jen směrem do obce, aby donutila ke zpomalení, na výjezdu není nic takovýho zpravidla potřeba. Tady bych tipnul, že to bude proto, aby ten úsek nelákal k předjíždění, na který tam reálně nebude místo, ale části „nesmrtelných“ řidičů by mohlo připadat, že je.

Kubrt

No nevím, z obou stran ostrůvku je přerušovaná čára, takže předjíždění se předpokládá.

Vasek

Bezpečnost. Dlouhá rovina svádí k vysoké rychlosti. Zároveň je tam hranice zastavěného území. Časem to bude zastavěné celé. Ostrůvek je navržený pro možnost projetí povolenou rychlostí, takže nikoho neomezuje. Ostrůvek omezuje rychlost v obou směrech, aby se řidiči nerozjížděli už v zástavbě. Přeci jen zdejší průmyslové areály zaměstnávají lidi a ti jdou do práce / z práce.

zdenek

Jojo, to známe tyhle nápady..

Ondřej

Nápad je to dobrý, ztroskotává jen na blbosti lidí.

Martin

Je to nápad špatný, zavánějící sociálním inženýrstvím. Žádný přínos v tom nevidím – snad jako cvičení v objíždění překážky. S využitím krajnice to odhadem snese tak 100 km/h, takže o snížení rychlosti se to asi taky nezaslouží. Zkrátka vyhozené peníze a uměle vytvořené nebezpečné místo.

J.K.

Ježíš, jestli po tom obchvatu budou lidi pěšky chodit do práce, tak se tam snad dá udělat chodník, ne? Ne jeden ostrůvek uprostřed ničeho…

alf

ale prdlajs. Kdo to zná, ví že tímto obchvatem se zablokuje další kruháč na který z druhé strany navazuje silnice ulice Olomoucká z centra. A pokud se nehnou auta na Olomoucké, bude na ní fronta až k Brnu. Prostě jen drahá švanda jezdit pro pár důchodců do Kauflandu od Kostelca.

Václav

Ale těch pár důchodců z Kostelce ho přece nezablokuje, ne?

Jiří Kocurek

To je jak s tím přistěhovalcem do Prahy – nic nedělal, pobíral dávky a sebral práci místním.

Jarda Š.

Ten obchvat slouží hlavně k tomu, aby ten, kdo jede od Kostelce na Brno, nejel přes centrum a odlehčila se Kostelecká. Na Olomoucké mohou ve špičkách vznikat menší zácpy před kruhákem u Kauflandu, ale zbytek se uvolní.

alf

ok, souhlas. Jen jsem ale nikdy neviděl ucpanou Kosteleckou. Na druhou stranu je to problém nákupního centra. Vše se centralizovalo k Tescu, nově i Lidl i Kaufland a do centra už pro motogumy není důvod jezdit, centrum se postupně vylidňuje a vzniká nové centrum života v obchoďáku.

abc

Taky jsem zvědavý, jak to ten kruháč u benziny a kauflandu zvládne. Na svou malou velikost má pět větví a všechny docela frekventované.

Bořek

Kruháč už má šest větví, nově k Actiionu. To je asi celorepubliková rarita při takovęm malém průměru.