Na vícero jiných místech stavby D35 se toto bez problému vyřešilo, takže řešit by šlo zcela jistě i zde. Prostě se postavil nejprve most přes budoucí dálnici, následně se doprava přesunula na něj. Takže tohle není to ono.
Plus k tomu problémy s vodou. Např. Vraclav se obávala ztráty vody ve studních. A k tomu by se muselo řešit zabezpečení svahů proti sesuvu. Za mě je ten tunel rozhodně lepší.
Ted rok pred otevrenim je to jedno … ale jo, uz asi mohlo byt napojeni na obchvat Myta. Nicmene, ten jeden rok navic se nejak snad da a pak uz si na to nikdo ani nevzpomene. Stejne jako u obci kolem D8.
Luboš Beneš
6 hodin
Zrovna tenhle tunel se ŘSD vůbec nepovedl. Nebo vlastně jo. Začalo to projektem – kdyby se protáhl ten oblouk tak se kopec obešel s plus minus zářezem. Plánovaná soutěž o 2 roky dřív, aby se celý úsek D35 otevřel naráz, taky nevyšla. A ten provizorní sjezd před tunelem na 6 měsíců pomůže čemu? I když to už budou v ceně té stavby jen drobné….Takže mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždy.
Ražený tunel byla podmínka EIA, nešlo jít zářezem ani hloubeným tunelem kvůli křížení biokoridoru, takže bylo na výběr ražený tunel nebo žádná dálnice vy chytrolíne…
ten provizorní sjezd předpokládám zůstane zachován i do budoucna vyloženě pro případ mimořádností…zkuste se zeptat ve Stradouni jestli je těch 6 měsíců k ničemu, tam jim dálnice díky nevhodnému rozdělení jednotlivých segmentů přivedla extrémní dopravu, která jim tam nikdy nejezdila….
to rozhodně máte pravdu, bohužel byly blbě navržené hranice úseků. Mělo to být ideálně Časy-Homole (mimo) a Homole-VM-Džbánov, ale to už je teď jedno a za rok už nás to vůbec nebude trápit 🙂
JiP
6 hodin
Tenhle asi nejzbytecnejsi tunel na ceske dalnicni siti je pomnicek Zemanova kanalu, celou stavbu jenom zdrzuje a i vyznamne prodrazuje, nemluve o nasledne nizsi rychlosti uvnitr.
Na trase třeba Pha-OL nebo HK-OL se 500m, kde bude v tunelu kilo, projeví jak?
Btw. EIA ražený tunel požadovala, takže navrhovat tady jiná řešení je zbytečné
To kilo v tunelu s usekovym radarem pro bezpecnost zpusobi, ze tam lidi budou brzdit a vytvaret nebezpecne situace. Navic kazdy Polak/Slovak vi, ze pokuta z CZ radaru jim do domoviny neprijde.
Jasně. Asi tak jako ty desítky kolizních situací na AT dálnicích a jinde. To, že neumíme/nechceme vymáhat pokuty je náš problém a není řečeno, že se to brzy nezmění.
Podobně jako Pohůrka to šlo řešit zářezem
Uzavřít na rok silnici která momentálně slouží jako přivaděč na D35. To by vám řidiči určitě poděkovali.
Na vícero jiných místech stavby D35 se toto bez problému vyřešilo, takže řešit by šlo zcela jistě i zde. Prostě se postavil nejprve most přes budoucí dálnici, následně se doprava přesunula na něj. Takže tohle není to ono.
Technicky ano, legislativně ne.
Výška nadloží je až 24 metrů. To by znamenalo až 30 metrů hluboký zářez, což bude nemalý oříšek z hlediska zachycení zemních tlaků.
Plus k tomu problémy s vodou. Např. Vraclav se obávala ztráty vody ve studních. A k tomu by se muselo řešit zabezpečení svahů proti sesuvu. Za mě je ten tunel rozhodně lepší.
Škoda že se to nepovedlo bez tunelu 🙈
Přesně
Taky si myslím
Ted rok pred otevrenim je to jedno … ale jo, uz asi mohlo byt napojeni na obchvat Myta. Nicmene, ten jeden rok navic se nejak snad da a pak uz si na to nikdo ani nevzpomene. Stejne jako u obci kolem D8.
Zrovna tenhle tunel se ŘSD vůbec nepovedl. Nebo vlastně jo. Začalo to projektem – kdyby se protáhl ten oblouk tak se kopec obešel s plus minus zářezem. Plánovaná soutěž o 2 roky dřív, aby se celý úsek D35 otevřel naráz, taky nevyšla. A ten provizorní sjezd před tunelem na 6 měsíců pomůže čemu? I když to už budou v ceně té stavby jen drobné….Takže mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždy.
Kopec by se neobešel, v době projektu tam byla kolize s kanálem DOL.
Jen tak mimochodem.
Ražený tunel byla podmínka EIA, nešlo jít zářezem ani hloubeným tunelem kvůli křížení biokoridoru, takže bylo na výběr ražený tunel nebo žádná dálnice vy chytrolíne…
ten provizorní sjezd předpokládám zůstane zachován i do budoucna vyloženě pro případ mimořádností…zkuste se zeptat ve Stradouni jestli je těch 6 měsíců k ničemu, tam jim dálnice díky nevhodnému rozdělení jednotlivých segmentů přivedla extrémní dopravu, která jim tam nikdy nejezdila….
Ten sjezd tam měl být hned. Dálnice nikdy neměla končit tak jak končí.
to rozhodně máte pravdu, bohužel byly blbě navržené hranice úseků. Mělo to být ideálně Časy-Homole (mimo) a Homole-VM-Džbánov, ale to už je teď jedno a za rok už nás to vůbec nebude trápit 🙂
Tenhle asi nejzbytecnejsi tunel na ceske dalnicni siti je pomnicek Zemanova kanalu, celou stavbu jenom zdrzuje a i vyznamne prodrazuje, nemluve o nasledne nizsi rychlosti uvnitr.
Jo, zvířata tam budou mit luxusní biokoridor…pokud jim teda nebude vadit na jednička na Chrudim, která tam zůstane
Na trase třeba Pha-OL nebo HK-OL se 500m, kde bude v tunelu kilo, projeví jak?
Btw. EIA ražený tunel požadovala, takže navrhovat tady jiná řešení je zbytečné
Tak hlavne ten tunel tam je uplne zbytecny, nebyt Zemanovy fantasmagorie s kanalem.
To kilo v tunelu s usekovym radarem pro bezpecnost zpusobi, ze tam lidi budou brzdit a vytvaret nebezpecne situace. Navic kazdy Polak/Slovak vi, ze pokuta z CZ radaru jim do domoviny neprijde.
Jasně. Asi tak jako ty desítky kolizních situací na AT dálnicích a jinde. To, že neumíme/nechceme vymáhat pokuty je náš problém a není řečeno, že se to brzy nezmění.
Nejlepší je, když na tebe pak ten Polák v tunelu troubí ať jedeš rychlej.
Kilo v tunelu je polákovi i slovákovi s kamionem opravdu jedno. Omezovač ho tak rychle nepustí ani mimo tunel.