kmax

Proraženo. Do otevření nového tunelu Homole na D35 zbývá rok

Prorážka tunelu Homole. Foto: ŘSDProrážka tunelu Homole. Foto: ŘSD

Skála byla tvrdší, než se čekalo, musela pomoci trhavina.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Podobně jako Pohůrka to šlo řešit zářezem

Roman

Uzavřít na rok silnici která momentálně slouží jako přivaděč na D35. To by vám řidiči určitě poděkovali.

Ing. Vladimír Bílý

Na vícero jiných místech stavby D35 se toto bez problému vyřešilo, takže řešit by šlo zcela jistě i zde. Prostě se postavil nejprve most přes budoucí dálnici, následně se doprava přesunula na něj. Takže tohle není to ono.

Jiří Urban

Technicky ano, legislativně ne.

N.N.

Výška nadloží je až 24 metrů. To by znamenalo až 30 metrů hluboký zářez, což bude nemalý oříšek z hlediska zachycení zemních tlaků.

kik

Plus k tomu problémy s vodou. Např. Vraclav se obávala ztráty vody ve studních. A k tomu by se muselo řešit zabezpečení svahů proti sesuvu. Za mě je ten tunel rozhodně lepší.

Martin

Škoda že se to nepovedlo bez tunelu 🙈

Jan

Přesně

Petr

Taky si myslím

Frantisek

Ted rok pred otevrenim je to jedno … ale jo, uz asi mohlo byt napojeni na obchvat Myta. Nicmene, ten jeden rok navic se nejak snad da a pak uz si na to nikdo ani nevzpomene. Stejne jako u obci kolem D8.

Luboš Beneš

Zrovna tenhle tunel se ŘSD vůbec nepovedl. Nebo vlastně jo. Začalo to projektem – kdyby se protáhl ten oblouk tak se kopec obešel s plus minus zářezem. Plánovaná soutěž o 2 roky dřív, aby se celý úsek D35 otevřel naráz, taky nevyšla. A ten provizorní sjezd před tunelem na 6 měsíců pomůže čemu? I když to už budou v ceně té stavby jen drobné….Takže mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždy.

Jan Šlezingr

Kopec by se neobešel, v době projektu tam byla kolize s kanálem DOL.
Jen tak mimochodem.

PetrN

Ražený tunel byla podmínka EIA, nešlo jít zářezem ani hloubeným tunelem kvůli křížení biokoridoru, takže bylo na výběr ražený tunel nebo žádná dálnice vy chytrolíne…
ten provizorní sjezd předpokládám zůstane zachován i do budoucna vyloženě pro případ mimořádností…zkuste se zeptat ve Stradouni jestli je těch 6 měsíců k ničemu, tam jim dálnice díky nevhodnému rozdělení jednotlivých segmentů přivedla extrémní dopravu, která jim tam nikdy nejezdila….

mic

Ten sjezd tam měl být hned. Dálnice nikdy neměla končit tak jak končí.

PetrN

to rozhodně máte pravdu, bohužel byly blbě navržené hranice úseků. Mělo to být ideálně Časy-Homole (mimo) a Homole-VM-Džbánov, ale to už je teď jedno a za rok už nás to vůbec nebude trápit 🙂

JiP

Tenhle asi nejzbytecnejsi tunel na ceske dalnicni siti je pomnicek Zemanova kanalu, celou stavbu jenom zdrzuje a i vyznamne prodrazuje, nemluve o nasledne nizsi rychlosti uvnitr.

David

Jo, zvířata tam budou mit luxusní biokoridor…pokud jim teda nebude vadit na jednička na Chrudim, která tam zůstane

Hans N.

Na trase třeba Pha-OL nebo HK-OL se 500m, kde bude v tunelu kilo, projeví jak?
Btw. EIA ražený tunel požadovala, takže navrhovat tady jiná řešení je zbytečné

JiP

Tak hlavne ten tunel tam je uplne zbytecny, nebyt Zemanovy fantasmagorie s kanalem.

Frantisek

To kilo v tunelu s usekovym radarem pro bezpecnost zpusobi, ze tam lidi budou brzdit a vytvaret nebezpecne situace. Navic kazdy Polak/Slovak vi, ze pokuta z CZ radaru jim do domoviny neprijde.

Swariner

Jasně. Asi tak jako ty desítky kolizních situací na AT dálnicích a jinde. To, že neumíme/nechceme vymáhat pokuty je náš problém a není řečeno, že se to brzy nezmění.

Honza

Nejlepší je, když na tebe pak ten Polák v tunelu troubí ať jedeš rychlej.

N.N.

Kilo v tunelu je polákovi i slovákovi s kamionem opravdu jedno. Omezovač ho tak rychle nepustí ani mimo tunel.