Propad o 54 metrů. Známe první detaily z vyšetřování turbulencí na letu Singapore Airlines

Boeing 777-200 společnosti Singapore Airlines. Foto: Singapore AirlinesBoeing 777-200 společnosti Singapore Airlines. Foto: Singapore Airlines

Na ošetření do nemocnice zamířilo celkem 104 osob. Většina pravděpodobně nebyla připoutána.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Y.K.

No jo no, -1,5G, větší než vlastní vahou prd ho do stropu pro nepřipoutané, vystřídané střídané s pozitivními 1,5, tedy prd zase dolů… Předpokládám, že spousta přitom ještě dopadla na někoho připoutaného.

20 s před tím přišlo varování v podobě G oscialcí, které ale nešly do negativních, 0,44G – 1,5 G. Čekal bych, že se více lidí v tu chvíli připoutá.

Nechat si pás je základ, klidně povolený, ale nechat. Koho to zastihne na záchodě, ten má holt extra smůlu…

kubi

Problém bylo minimální varování. Turbulence začaly 19 sekund před negativním přetížením, pokyn k připoutání se rozsvítil cca 10 sekund před…

Lukáš

Turbulence na zachode ustoji jen jachtari zvykli na zachod na plachetnici 🙂

Vít Jůza

To jsou tam záchody bez bezpečnostního pásu? Nebo tam člověk sedí nad nepřipoutanou žumpou?

WC bába

Bezpečnostní pásy na záchodě v letadle?

Bez přezdívky

Tohle je přesně ukázka toho, proč být při sezení v letadle co možná nejdelší dobu na sedadle se zapnutým pásem, na což velké procento cestujících bohužel zvysoka kašle.

Otakar

To ano, letadlo se pořádně ani nedotkne ranveje a lidi už nastoupení v uličce, kdyže budou vystupovat. Pak stojí v autobuse a čekají na zbytek.

Průvodce původní Aleš

Nevím, s jakou aerolinkou létáte, ale já vždy vidím (a slyším), že lidi při taxování ilegálně zapínají telefony, ale že by se někdo rozepínal a vstával, jsem snad nikdy neviděl.

Kuneš

Tak to já ano. Jelikož byl zpožděný přílet do tranzitní destinace a cesťáci si mysleli, že si to nějak urychlí, tak jich vstala půlka v economu jen co se letadlo dotklo dráhy a začalo reverzovat. Pak stejně stojí a čumí jako paštiky než se přistaví most a otevřou se dveře 🙂

esc

„ilegálně zapínají telefony“

Ono to tak celkem ilegální není:
https://www.forbes.com/sites/geoffwhitmore/2023/04/26/european-union-to-allow-phone-calls-on-planes/

Průvodce původní Aleš

Pokud jste četl ten článek pořádně, tak zatím to ilegální je. Pokud jsou zavřené dveře letadla, je povinný letecký mód telefonu. A navíc se to bude týkat jen uvnitř EU, třeba v USA se nic takového zatím neplánuje.

Bez přezdívky

Ono to stejně nemá smysl, letadlo dost dobře stíní, takže signál tam není pořádně ani na zemi, natož po vzletu. Bez režimu letadlo akorát mobil ždíme baterku.

Průvodce původní Aleš

Nevím jak Váš telefon, ale můj funguje velmi dobře, samozřejmě jej používám legálně před zavřením dveří. A to i ve starých letadlech, nemusí to být třeba kompozitní Dreamliner.

Air Traveller

na zemi je mobilni signal v letadle uplne bezproblemovy.

Hans N.

a nejen na zemi. Těch sebraných sms „vítejte v zemi“ během letu na omylem nevypnutém telefonu jsem viděl dost a dost. 😀

Air Traveller

jj, je to tak 🙂

a data celkem rozumne fungují uz v nejakem kilometru nad zemí.

Signál

Přelet přes Athény v 10000+ metru jsem nedávno dostal plní signál, poslal jsem i videa a fotky. Ale normálně nad kilometr signál nedostaneš žádný.

Y.K.

Letadlo moc dobře nestíní, uvnitř normálně signál je, to snad vidí každý po nástupu než to přepne do Airplane módu. Okna zřejmě bohatě stačí, je to krátkovlnné. Signál není ve větších výškách (tak dvou kilometrů výše) z toho důvodu, že BTS mají plochou vyzařovací charakteristiku při zemi (proč zářit do nebes, že jo), takže za letu není signál, ale ne proto, že by neprošel dovnitř.

Juraj

Zažil jsem u Austrianu při přistání v YYZ, že se cestující postavil ještě během brzdění na ranveji. Posádka vystartovala ho ihned usadit.

Air Traveller

To jste videl malo.

Za jizdy to nastesti nedela nikdo, ale staci, aby letadlo pri pojizdeni nekde zastavilo (protoze dava prednost jinemu letadlu nebo ceka na uvolneni gejtu) a v tu ranu vsichni stoji.