Proměnu tramvajové trati v Seifertově ulici na Žižkově nakreslí Metroprojekt
Tramvaje v Seifertově ulici v Praze na Žižkově. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Pražský dopravní podnik pokročil v přípravě proměny tramvajové trati v Seifertově ulici na Žižkově, když vybral projektanta stavby. Stal se
Nakresli… to je jako kdyby meli malovat obraz… 🙂
Tak narýsují, vy puntičkáři. 🙂 I když dneska i to rýsování nemá s rýsovacím prknem asi až tak moc společného… 🙂
Jen akorát vymyšlejí zbytečný píč…ny
🤦🏻♂️🤦🏻♂️🤦🏻♂️
O přesun zastávky Husinecká blíže k Nám. W. Churchilla a vybudování/prodloužení severního podchodu z hl. nádraží před lety marně usilovala VŠE. Vypadá to, že nový soused byl ve vyjednávání úspěšnější.
Pro obsluhu této části Žižkova by byly třeba zastávky tři, ne dvě – a nemýlím-li se, v dávné minulosti to i nějak tak bývalo a zlikvidoval to až velký odsun přestupních zastávek od zásadních křižovatek. Ale třeba přijde někdy znovu doba, kdy k nějakému takovému řešení město a DPP zase dospěje – podobně jako třeba na trati do Podbaby pod „kulaťákem“ …
Nebyly, prostě jen je Lipanská nesmyslně blízko Olšanského náměstí.
Těch zastávek tam historicky bylo ještě víc (plán 1948); směrem od Olšanského náměstí hned byla Kubelíkova (1 blok), pak Sladkovského náměstí, Krásova, Pensijní ústav (a Bulhar, ale to už sem tematicky nepatří). Z toho mi plyne, že současná nepříliš šťastná poloha zastávek vznikla „sloučením“ vždy dvou zastávek a výstavby nové mezi nimi (někdy v 70. letech???). Osobně si myslím, že na dvě „mezilehlé“ zastávky je ten úsek moc dlouhý a na tři krátký 🙂 Každopádně navržená úprava posunutím stávajících zastávek více k západu bude k dobru.
Přesně tak. Na plánu z roku 1959 to tak také je. Od cca 70. let se navíc plánovala asanace Žižkova a po jejím provedení obnova tratě z Ohrady dolů. Ta by vedla Koněvovou, pak šikmo novou třídou vedoucí asanovaným územím a napojovala by se někde u Husinecké. Současné umístění zastávek tedy mohlo mít charakter provizoria, než se toto udělá.
Já v oblasti bydlím a aspoň jednou do týdne využívám všechny zastávky v úseku. A rozhodně nesouhlasím s vytvořením nové zastávky. Jenom by se ještě víc prodloužila doba jízdy. Na lince 9 stojí cestující na jedné noze a ještě ne na vlastní, takže navyšování počtu výměn cestujících by neprospělo ke zvýšení pohodlí ani v tomto ohledu. Pokud dojde k navrženému posunutí, bude to ideální.
Jako rodily Zizkovak, vyuzivajic cely svuj zivot vsechny zminene zastavky a nesouhlasic s jejich posunutim a zmenou.. v dubnu byl veden verejny pruzkum, ktery byl veden – https://1url.cz/CzRNV (aktualne ukoncen) tjt. zizkovaci s tim nesouhlasi, kdyz se jich zeptate, tak reknou, ze nechteji a stejne nam bude nekdo diktovat, ze je to lepsi a proste to tak bude.. dost smutny na dnesni dobu 🙁 a sam se divim, ze s timto bude MC P-3 souhlasit, kdyz ma na Husinecky primo cast mestskeho uradu.. ale co, zprasime co muzeme, dopravu jeste vic zpomalime a vsichni budou happy.. smutny.
Ten odkaz už nic nezobrazuje, jak tedy výzkum dopadl? Chtěli Žižkováci přidat zastávku (což by právě dopravu zpomalilo), a nebo jen ponechat stávající stav? Ono logicky část dotázaných bude proti každé změně z principu, ti kteří současné zastávky využívají to nechtějí měnit a ty kteří je nevyužívají protože je mají daleko to (zatím) nezajímá. Zastávka Husinecká mi přišla vždycky tak divně umístěná, daleko od všeho, z jedné strany jen prázdný park, asi se tam dala aby nepřekážela jinde. Ptal se někdo v průzkumu na názor lidí, co nejsou Žižkováci, ale chtěli zastávku na náměstí W. Churchilla kvůli přístupu k VŠE,… Číst vice »
Kazdemu to bude vyhovovat jinak, nekteri jen projizdeji, ale pochybuji, ze nekomu bude vyhovovat v danem mise dlouhy usek bez zastavky, pokud tam bydli…
Bohuzel vysledky verejne nejsou a prezentovany nebudou, protoze se nehodi, preberte si, jak chcete. (pracuje se na uverejneni, ale moc tomu neverim) Tjt. v soucasnem navrhu je preferovana varianta zastavka WCH, Pribyslavska, Sladkovskeho nam./Lipanska a Ols. nam. Na VSE se chodi pesky z hlavaku, az bude podchod, myslite, ze se neco zmeni? Pokud zvladnou pesky na vlak/metro C jiste nebude/neni problem dojit pesky na soucasnou Husineckou. Nez nejaka 135 (co si pamatuji 135>tram, byla zcela minimalni a objizdelo se pres Floru, kdyz byly nakupy nebo Florenc), chybi puvodni 140 z Jiraku Ondrickovou.. S nazorem, ptal se nekdo, kdo tu nezije,… Číst vice »
Vzhledem k tomu, že nová zastávka u náměstí Winstona Churchilla bude sloužit i pro cestující na hlavní nádraží, nemusí být názor „žižkováků“ rozhodující, neboť tím zastávka získá zásadní význam i pro ostatní.
Tato zástávka Žižkovákům fakt nepomůže.. VŠ budou stejně chodit pešky na Hlavák.. a když jsou schopni jít pešky na nádraží/metro C, nebude/není problém dojít na současnou Husineckou. Žižkovákům se pouze prodlouží cestování o zbytečnou zastávku navíc a ještě se jim posunou stávající do méně výhodných poloh. win win pro koho??
Napadlo vás, že by na tu VŠE mohl někdo jezdit i jinak než vlakem nebo metrem na Hlavák? Že by tam právě mohli přijet třeba tramvají od Ohrady? Nebo ještě konkrétněji z Jarova, kde má VŠE koleje? Nebo že by tam mohl chtít ze 135 přestoupit na tramvaj či obráceně i někdo jiný, než student VŠE?
Zrovna studenti VSE, opravdu tech par kroku navic nezabije 😂 3minuty chuze, boze..
To ale neni uplne problem teto trati, spise chybejiciho useku v Konevove a Husinecke… navic je to huste osidlena oblast bez kapacitni dopravy, napr. linky metra…
Pardon Husitske nikoliv Husinecke…