LOT 3a leaderboard

Proměnu tramvajové trati v Seifertově ulici na Žižkově nakreslí Metroprojekt

Tramvaje v Seifertově ulici v Praze na Žižkově. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTramvaje v Seifertově ulici v Praze na Žižkově. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Pražský dopravní podnik pokročil v přípravě proměny tramvajové trati v Seifertově ulici na Žižkově, když vybral projektanta stavby. Stal se

Zpět na článek
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Nakresli… to je jako kdyby meli malovat obraz… 🙂

Marek Turnovec

Tak narýsují, vy puntičkáři. 🙂 I když dneska i to rýsování nemá s rýsovacím prknem asi až tak moc společného… 🙂

Leoš Konečný

Jen akorát vymyšlejí zbytečný píč…ny

Jakub

🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

-mi-

O přesun zastávky Husinecká blíže k Nám. W. Churchilla a vybudování/prodloužení severního podchodu z hl. nádraží před lety marně usilovala VŠE. Vypadá to, že nový soused byl ve vyjednávání úspěšnější.

pozorovatel

Pro obsluhu této části Žižkova by byly třeba zastávky tři, ne dvě – a nemýlím-li se, v dávné minulosti to i nějak tak bývalo a zlikvidoval to až velký odsun přestupních zastávek od zásadních křižovatek. Ale třeba přijde někdy znovu doba, kdy k nějakému takovému řešení město a DPP zase dospěje – podobně jako třeba na trati do Podbaby pod „kulaťákem“ …

pony

Nebyly, prostě jen je Lipanská nesmyslně blízko Olšanského náměstí.

Kubrt

Těch zastávek tam historicky bylo ještě víc (plán 1948); směrem od Olšanského náměstí hned byla Kubelíkova (1 blok), pak Sladkovského náměstí, Krásova, Pensijní ústav (a Bulhar, ale to už sem tematicky nepatří). Z toho mi plyne, že současná nepříliš šťastná poloha zastávek vznikla „sloučením“ vždy dvou zastávek a výstavby nové mezi nimi (někdy v 70. letech???). Osobně si myslím, že na dvě „mezilehlé“ zastávky je ten úsek moc dlouhý a na tři krátký 🙂 Každopádně navržená úprava posunutím stávajících zastávek více k západu bude k dobru.

Jan Dobiáš

Přesně tak. Na plánu z roku 1959 to tak také je. Od cca 70. let se navíc plánovala asanace Žižkova a po jejím provedení obnova tratě z Ohrady dolů. Ta by vedla Koněvovou, pak šikmo novou třídou vedoucí asanovaným územím a napojovala by se někde u Husinecké. Současné umístění zastávek tedy mohlo mít charakter provizoria, než se toto udělá.

Petr

Já v oblasti bydlím a aspoň jednou do týdne využívám všechny zastávky v úseku. A rozhodně nesouhlasím s vytvořením nové zastávky. Jenom by se ještě víc prodloužila doba jízdy. Na lince 9 stojí cestující na jedné noze a ještě ne na vlastní, takže navyšování počtu výměn cestujících by neprospělo ke zvýšení pohodlí ani v tomto ohledu. Pokud dojde k navrženému posunutí, bude to ideální.

Erik

Jako rodily Zizkovak, vyuzivajic cely svuj zivot vsechny zminene zastavky a nesouhlasic s jejich posunutim a zmenou.. v dubnu byl veden verejny pruzkum, ktery byl veden – https://1url.cz/CzRNV (aktualne ukoncen) tjt. zizkovaci s tim nesouhlasi, kdyz se jich zeptate, tak reknou, ze nechteji a stejne nam bude nekdo diktovat, ze je to lepsi a proste to tak bude.. dost smutny na dnesni dobu 🙁 a sam se divim, ze s timto bude MC P-3 souhlasit, kdyz ma na Husinecky primo cast mestskeho uradu.. ale co, zprasime co muzeme, dopravu jeste vic zpomalime a vsichni budou happy.. smutny.

Twix

Ten odkaz už nic nezobrazuje, jak tedy výzkum dopadl? Chtěli Žižkováci přidat zastávku (což by právě dopravu zpomalilo), a nebo jen ponechat stávající stav? Ono logicky část dotázaných bude proti každé změně z principu, ti kteří současné zastávky využívají to nechtějí měnit a ty kteří je nevyužívají protože je mají daleko to (zatím) nezajímá. Zastávka Husinecká mi přišla vždycky tak divně umístěná, daleko od všeho, z jedné strany jen prázdný park, asi se tam dala aby nepřekážela jinde. Ptal se někdo v průzkumu na názor lidí, co nejsou Žižkováci, ale chtěli zastávku na náměstí W. Churchilla kvůli přístupu k VŠE,… Číst vice »

Martin

Kazdemu to bude vyhovovat jinak, nekteri jen projizdeji, ale pochybuji, ze nekomu bude vyhovovat v danem mise dlouhy usek bez zastavky, pokud tam bydli…

Erik

Bohuzel vysledky verejne nejsou a prezentovany nebudou, protoze se nehodi, preberte si, jak chcete. (pracuje se na uverejneni, ale moc tomu neverim) Tjt. v soucasnem navrhu je preferovana varianta zastavka WCH, Pribyslavska, Sladkovskeho nam./Lipanska a Ols. nam. Na VSE se chodi pesky z hlavaku, az bude podchod, myslite, ze se neco zmeni? Pokud zvladnou pesky na vlak/metro C jiste nebude/neni problem dojit pesky na soucasnou Husineckou. Nez nejaka 135 (co si pamatuji 135>tram, byla zcela minimalni a objizdelo se pres Floru, kdyz byly nakupy nebo Florenc), chybi puvodni 140 z Jiraku Ondrickovou.. S nazorem, ptal se nekdo, kdo tu nezije,… Číst vice »

Matěj

Vzhledem k tomu, že nová zastávka u náměstí Winstona Churchilla bude sloužit i pro cestující na hlavní nádraží, nemusí být názor „žižkováků“ rozhodující, neboť tím zastávka získá zásadní význam i pro ostatní.

Karel

Tato zástávka Žižkovákům fakt nepomůže.. VŠ budou stejně chodit pešky na Hlavák.. a když jsou schopni jít pešky na nádraží/metro C, nebude/není problém dojít na současnou Husineckou. Žižkovákům se pouze prodlouží cestování o zbytečnou zastávku navíc a ještě se jim posunou stávající do méně výhodných poloh. win win pro koho??

Marek Turnovec

Napadlo vás, že by na tu VŠE mohl někdo jezdit i jinak než vlakem nebo metrem na Hlavák? Že by tam právě mohli přijet třeba tramvají od Ohrady? Nebo ještě konkrétněji z Jarova, kde má VŠE koleje? Nebo že by tam mohl chtít ze 135 přestoupit na tramvaj či obráceně i někdo jiný, než student VŠE?

Erik

Zrovna studenti VSE, opravdu tech par kroku navic nezabije 😂 3minuty chuze, boze..

Martin

To ale neni uplne problem teto trati, spise chybejiciho useku v Konevove a Husinecke… navic je to huste osidlena oblast bez kapacitni dopravy, napr. linky metra…

Martin

Pardon Husitske nikoliv Husinecke…