Proměna trati z Prahy do Mstětic pokročila, ve Vysočanech otevřeli zbývající dvě nástupiště

Stanice Praha-Vysočany, stav květen 2023. Foto: Správa železnicStanice Praha-Vysočany, stav květen 2023. Foto: Správa železnic

Čtyřmiliardová modernizace úseku do Mstětic má být hotová do začátku příštího roku.

78 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Byl jsem se podivat, sice se otevreli, ale provoz fungoval jen na dvou kolejich, pac byla snesena trolej mezi 1 a 2 nastupistem, ktera puvodne fungovala, na druhem nastupisti take u jedne koleje nebyla trolej a na tretim take ne… vlaky jezdily tedy jen na jedne koleji u 1 a 2 nastupiste vc. dieselu… nektere vlaky pak museli zastavovat u docasneho provizorniho nastupiste…

HK~

hrozná škoda, že neudělala rovnou 4. kolej až k odbočce do Všetat a třeba i rovnou hrubá stavba na flyover

Martin

To me vic trapi, ze pri rekonstrukci silnice u mostu v Jandove ul. nedoslo ke snizeni nivelety, ackoliv se to resilo a upozornovalo se na to. Pod zel. mostem tak neprojedou trolejbusy…. a take ze zrusili dopravni hriste…

Jonáš Jiří

Pro někoho dobré, bude to další zdržení, těch zastávek už je navíc dost. Cesta na trati pro 140 km/h trvá jako v roce 1972 párou do Těšnova, tak proč to modernizují, když k žádnému zkrácení doby jízdy není? Nebo vrátit rychlíky.

Lukáš F.

Protože tady jezdí stejné krámy jako v roce 1972 (řady 854 a soupravy s brejlovcem).

Tomáš Jirák

Kolik párů vlaků tam tou párou tenkrát denně jezdilo?

Honza

Jo už včera sem koukal jak zastavujeme na koleji 4. Hezky pokročili. Ale kdyby tam byl aspoň automat na kafe. Není tam vůbec nic 🙁

qěcy

Napište Správě železnic i dopravcům a věřím, že se dočkáte.

Honza

Přiznám se že by mě nenapadlo jako cestujícího psát na všechny čerty, aby na takhle významném nádraží byl k dispozici automat. Věřím že absence je jen z důvodu staveniště a takovéto základní věci tam poté budou Však stále ještě není ani „obchod, či trafika“ v obchodních prostorech (hledá se). Sem asi jenom netrpělivý.

Martin

Na nastupistich ale nejsou pripojna mista, tudiz se s nimi dle meho nepocita…

Honza

Tak myslel sem samozřejmě vestibul, nikoliv nástupiště. Budou dokonce dva vestibuly jestli sem ten koncept pochopil dobře.

Martin

Budou dva podchody, nevim zda v podchodu je s tim pocitano, nebot je to mamorova dlazba a mramorove steny opet bez pripojnych bodu. Vestibuly nejsou, pouze v miste byvaleho podchodu je cekarna s prodejem jizdenek, tam mozna automat bude, ale neni otevreny vzdy…

Honza

Jo jasný já tomu říkal vestibul, Vy čekárna, mluvíme o tom samém. Prostě ta hromada proskleného betonu po levé straně, kde teď je: „interaktivní“ televize“, prodejna jízdenek, 1informační panel, automat na Arrivu, Automat na PID, nevyužitá budoucí prodejní plocha, 2betonové kvádry alias lavičky,…(a tady chci vedle arrivomatu automat :D) Pak je „druhý“ vestibul po pravé straně, kam se zatím nedá vlézt tak nevím co tam bude a jaký bude jeho účel. Tam jsou nyní jen zadní dveře u podchodu, kde jsou toalety za 10kč. Na celém tom konceptu mě trochu udivilo, že narozdíl od Libně tady po vyjití z „čekárny“,… Číst vice »

Martin

To mate pravdu, ja si vsiml vice veci, take me zarazilo, proc tam neni zastreseni, pak zmena, tabule ukazuji cas prijezdu a cas zpozdeneho prijezdu, neukazuji zpozdeni v min. a celkove vypadaji lepe, jsem rad za hodiny kde vterinovka se pohybuje plynule, jeste me zarazilo proc se u jizni koleje nepostavilo dalsi nastupiste, prostor tam je, pripade jeste dalsi kolej, zaroven by se tim zastresil vstup mezi cekarnou a tim wc… jeste to vypada, ze u posledniho nastupiste bude pruhled do bylaleho zbytku puvodniho kamenneho tunylku, ale tezko rict. No a na puvodnim nadrazi, byla restaurace, kdysi i stanek na… Číst vice »

none

Dnes bez kafe, zitra uz s termoskou 😀

Martin

😀

Martin

S tim mam take problem, jdete na nadrazi a chybi alespon automat na kafe nebo na pitivo, pripadne na pamlsky nebo bagety…
V tomhle me bavi japonsko, automaty jsou vsude i po vesnicich…

JirkaRR

v 99 % případů člověk ví že pojede vlakem, takže pro každého normálního neni problém si vzít flašku s vodou z domova, pokud už je na tom teda tak špatně že nevydrží hodinu bez přisátých pysků na petce.

Honza

Když mi ujede vlak, další jede za 40-60min (trať na Všetaty). Jasný dá se to vydržet bez kávy. Na druhou stranu je to skvělý zabiják času a zvlášť rasa jako já, tedy „programátoři a ajťáci a jiná „verbeš““, co máme kávu místo krve to oceníme o to víc 🙂

Martin

No, uprime, tam se da ajit naproti do cukrarny, ale i tak je to jakysi komfort a sluzby, ktere by clovek ocekaval, zvlaste kdyz je vedro a potrebujete fakt chlemtat jak o zivot…

Honza

Do cukrárny? Jako že mám mluvit s člověkem? Vy chcete abych měl doživotní trauma? 😀 Nechci s nikým mluvit. Chci kafe, ne kontakt a komunikaci.

TPal.

Co za zpoždění hlavního města se stalo, že Rajská zahrada sloužit nebude?

Martin

Mesto nestihlo vyresit lavku vcas, takze na nastupiste neni pristup…

„Ještě začátkem roku jsme se Správou železnic připravovali možnou výstavbu lávky jejím prostřednictvím, což by mohlo urychlit zahájení stavby lávky. Bohužel tento postup nebyl Správě železnic umožněn ze strany ministerstva dopravy, proto jsme museli lávku vyřešit sami,“ vysvětlil v létě mluvčí magistrátu Vít Hofman, proč nakonec lávka bude později než samotná zastávka. Ta se bez lávky nemůže ale otevřít k provozu.

Martin

citace z roku 2012

Martin

pardon 2022 😀

Jan T.

I ty nástupiště nejdou nějak rychle. Před pár dny jsem se tam byl podívat a stále je to polohrubá stavba.

MaT

Tak asi když viděli, jak se to potáhne s tou lávkou, tak kam spěchat…

Honza

Pendluji po té trati (Pha->Nera) tam a zpět vlakem 3-4x týdně. Na zastávce Rajská zahrada už dlouho žádná práce neprobíhá vůbec. Tam se to komplet zastavilo a neděje se nic. Podle mě se čeká, až někdy město konečně začne dělat lávku aby se to pak dofinišovalo najednou. Původní sliby že to bude loni rychle vzali za své. Pak že letos (v jízdním řádu dokonce zastávka uvedena jako „ode dne vyhlášení“, taky nic. Město si rozhodovalo jestli bude lávka růžová nebo fialová. Už si dokonce myslím že nebude ani od dalšího jízdního řádu. Přitom Rajčák by se mi při dost cestách… Číst vice »

none

Jo, presne tam by se dalo dobre vystoupit 🙂 To by se ale nekdo musel rozhodnout, ze to chce dodelat. Pro lidi.

Tomáš Jirák

Myslím, že dodláždit to a doplnit mobiliářem zvládnou za pár týdnů, až někdo řekne, kdy se vůbec začne se stavbou lávky, tak času bude dost…

Láďa

Kdyby se bývalý náměstek a nyní poradce Scheinherr víc věnoval tomuto než blokaci Výtoňskému mostu, tak by lávka na Rajské Zahradě již stála.

Platamon

On se věnoval. Řešil to zásadní – soutěž na správnou barvu lávky… stejně vyhrála iperitová.

Štěpán

Vrátí se rychlíky linky R10?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ne

Richard

Řekl bych, že až po úplném dokončení trati do Lysé

Jiří Kocurek

Už aby to bylo hotové i s přesmykem v Lysé.

qěcy

Ne.

David

Už se nevrátí nikdy, koncept MD je vést je po trati přes Poříčany.

Viktor Nárožný

To ovšem neznamená, že tento koncept MD nemůže být časem změněn.

PepaM

Změněn určitě bude, v budoucnu budou jezdit do Sadské po VRT Polabí mimo Poříčany. Ale do Vysočan už se (mimo odklony při výlukách nebo mimořádnostech) s nejvyšší pravděpodobností nevrátí.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

No vidíte a já už za to dostal 10 mínusů. Zatím.

Anonymní alkoholik

To bude tím nickem. Jak jinak. 😀

PepaM

Z toho si nic nedělejte, to hodnocení mi tady leckdy připadá jako generátor náhodných čísel.

Michal²

Což je škoda, cestující z Lysé (pokud by tam zastavoval) by se úplně nezlobili

PepaM

Budou tam pro ně zavedeny Sp vlaky.

Juraj

Dva týdny dozadu při historické jízdě NTM z Brandýsa jsme dva R10 na této trati potkali. Netuším, jak moc to byl operativní odklon, nebo nějaká dvojitá výluka. V JŘ je každopádně pořád Libeň.

gitare3

Byla výluka v Sadské.

ČD4ever

Proč nedali na střechy přístřešků nástupišť FV panely? Oslunění (výhled na jih) tu je. Jen by se musely častěji umývat.

nowas

Takové kraviny se snad z peněz SŽ platit nemusí.

qěcy

Pokud to bude pro SŽ výhodné, nebo pokud to bude povinné, tak solary budou.

nowas

No a ani jedno zatím není.

Martin

Ja myslim, ze min. to osvetleni a nejaky provoz uzivilo… ale to je otazka,… tak levne to zatim u nas neni…

Nájezdy jsou lepší než výtahy

Doufám že se do těch výtahů vejde kolo a ne jako jinde kam se nevejde nebo se musí postavit na zadní kolo

Martin

Je tam par schodu…

Jsou tam eskalátory

původní Jakub P

Ty jsou s nalozenym kolem casto dost neprijemne. Maloktere kolo ma kola tak od sebe, aby se do nich dobre trefilo a nebylo prednim nebo zadnim na hrane schodu, takze s brzdenim se da spolehnout jen na to druhe.

VTT

To je sice pravda, ale s tím musí každý kolista počítat. Zas tak strašná věc to není – skoro bych řekl, že přepravovat kolo ve špinavém a po bezdomovcích smrdícím výtahu je mnohem horší (osobně zažito).

Surio Mario Martinez Suarez

No mňamka doslova je výtah z metra na Můstku…..
Redakce proč sem nejdou vložit fotky????

adamgolias

protože by sem každej druhej vkládal kdejakou vyfocenou hovadinu a uloziste provozovatele webu by bylo plny za par dní

qěcy

Jestli jen nejste moc choulostivej.
Plně naložené tuctové kolem běžně vozím po eskalátorech. Stejně tak kočárky s dítětem.

původní Jakub P

Taky běžně vozím i naložené kolo na eskalátorech. Že to pro nás dva je proveditelné ale rozhodně neznamená, že jsou eskalátory plnohodnotná náhrada výtahu nebo že je to snadné nebo aspoň proveditelné pro kohokoli…

Urpiner 12

Na kole si jed na kole a necpi se do vlaku, už to začina 200 kol do jednoho vlaku, zpoždeni 20 minut

Modré zábradlí

Tady někdo zamrzl v roce 1988…

Daaada

Máš kolo, tak se necpi do vlaku.

Twix

A běžky do vlaku taky netahej, nasaď je před domem…

adamgolias

a kufr poslat poštou. i když s nimi raději ne

Richard

Ale jezdit se bude stále kilem, jelikož ETCS tam bude bůhví kdy…

Bobek

Ne že by to těm Os nějak dramaticky překáželo. 🙂

Václav

Ono těžko říct, jak tomu doopravdy bude… ty nový oddíly AB v traťových kolejích Vysočany – Skály jsou na zábrzdnou vzdálenost 700 m. A úplně nevím, jak se k tomu v takovém případě bude ve vyšších rychlostech stavět případné budoucí ETCS L2… 🤷‍♂️

qěcy

ETCS L2 zpracuje jakkoliv dlouhý oddíl zcela standardním způsobem.

strojvedoucí J.

Až tam bude výhradní provoz ETCS, nebudou tam oddílová návěstidla. Čím více „kolejových obvodů“ zůstane na trati, tím lépe. L2 zjišťuje volnost prostřednictvím traťového vybavení.

Marcel Štancl

Je to pěkné všechna čest, ale jsem zvědav co bude s tratí do Všetat jestli se dočkám do důchodu trakce .

Jenda

Jestli váš rok narození začíná jedničkou, tak je skoro tutovka, že nedočkáte.

Honza

Už tomu nevěřím že se dočkáme. Možná že je reálně že to fakt zdvojkolejnení až do Čakovic… Ale za Prahu už tomu nevěřím Přitom ta trať má velký potencionál a brzdí právě to, že je to jednokolejka a pořád se přenášejí zpoždění… :/

MaT

Boha jeho, jak jste přišel na slovo „potencionál“? Potenciál přeci! To je z toho, jak pořád někde někdo píše „potencionální“ místo potenciální a lidi z toho pak asi takhle blbnou…

Honza

Jednoduše. Píšu jak duševně zaostalý, čtyřmi prsty, koukám do klávesnice místo na výsledný text, nečtu si to po sobě a pak sám koukám, co sem vyplodil. Což o to, tady na diskuzi ještě dobrý, ale ve firemních emailech je to krapet horší. Holt možnost „upravit“ příspěvek zde neexistuje, tak je alespoň vidět originální práce mých zlatých ručiček 🙂 Asi už jsem potenciálně impotentní potencionál :).

qěcy

Dočkáte se dvojkolejky na části trati včetně moderního ZZ bez ETCS, možná ale i s ETCS.

none

Urcite se dockas, ze ta trat zase par mesicu bude bez provozu. Tak jako kdyz se neco delalo u Mesic. Kratka trat, ale dokazi tu udrzbu krasne natahovat.