Zelená střecha by znamenala daleko větší podpůrné sloupy mimo jiné. Prostě by to celé bylo výrazně dražší. Já bych tam dal solární panely (nejsem si jistý, jestli tam budou či ne). A původní návrh byl bílý, jen se to lidem nelíbilo.
Ta budova má i některé esteticky zajímavé prvky, u kterých by mi nevadilo, kdyby je nová výstavba opakovala. Celkově jsem ale také rád, že to bude nahrazeno. Nynější stav je dost děsný, a korunuje ho vnucení té příšerné kabeláže, se kterou původní architekt pochopitelně počítat nemohl. Co ale nahrazeno bohužel nebude, je ta ošklivá budovatelská freska v hlavní hale, kterou jsem soukromě pojmenoval „Celý život smutný“.
Tomáš
4 měsíců
Já jsem byl spokojen i se starým nádražím. A ta budova, která se mi dříve nelíbila, v době šedéo moru zestárla do krásy. Zatímco to nové je odporný šedý mor, který působí jako bezdomovecké ghetto už na vizualizích. Po pár rocích užívání to bude zóna rychlého běhu, ať to máme co nejříve za sebou.
zestárla do naprosto příšerného místa, kde nechcete trávit ani minutu. Bezdomovecké ghetto? Takový ghetto bych si nechal líbit na více místech.
genetik
4 měsíců
Zajímavé je, že na severní přístavbě k nádražní budově (u tramvajové smyčky) se už několik týdnů pracuje, vypadá to, že původní zůstanou jen obvodové zdi (podle starších vizualizací tato budova bude zachována) a stavební ohrada tento týden spolkla i východ z metra (směrem k tramvajové smyčce). Docela mě překvapuje, že jiné části se teprve projektují.
Právě že nejde, místo aby se zachovala původní fasáda, je zase obestavěná moderní „pergolou“, i když tentokrát v trochu jiné (a o to méně zajímavé) podobě. Jako v mnoha evropských stanicích (myslím, že např. Strassburg), kde je v tom skleníku mezi novou a původní zdí jen prach, horko a je to prostor vlastně k ničemu.
Happy
4 měsíců
Jakpak asi toto nádraží bude významné po zavření mostu na Výtoni?
A měli by pro tolik šturců šířku, když tolik plochy prodali na baráky a autobusák?
Martin Hroch
4 měsíců
Vypadá to každopádně zajímavě.
Celkem vzdušně a hlavně moderně 🙂
Drobnosti co bych ještě vylepšil by se našli, ale jinak jako celek to je dobré.
Ferda
4 měsíců
Když vidím, jak SŽ ke všemu přistupuje, mám vážnou obavu, že z toho zajímavého v současné budově moc nezbyde. Zatímco betonu, skla a modrého zábradlí bude všude mnoho…
Co je zajímavého na současné budově? Respektive kromě toho, co je na fotkách?
Frantisek X
4 měsíců
Platforma = plocha, plošina. Vznikne nad „platformami“ = nástupišti; ještě, že zde neužíváme též cizí slovo. I když, podle některých na nástupiště přijíždějí vlaky a cestující naopak směrují na koleje (naštěstí jen ty české, ostatním už píší „platform“. 🙂
Platforma jako plošina je „univerzální“ cizí slovo přejaté i do češtiny, platform jako nástupiště je slovo z cizího jazyka které v češtině (ani němčině, italštině a jiných jazycích) neexistuje. Nevidím v tom žádnou záhadu, že to první se používá a to druhé ne.
Nechápu, proč je navržená černá střecha. Vždyť to vevnitř bude vypadat jako na Zvonařce.
Navíc bude velká černá plocha v létě přispívat k přehřívání města. Na takhle velké plochy by měly být povinné zelené střechy.
Zelená střecha by znamenala daleko větší podpůrné sloupy mimo jiné. Prostě by to celé bylo výrazně dražší. Já bych tam dal solární panely (nejsem si jistý, jestli tam budou či ne). A původní návrh byl bílý, jen se to lidem nelíbilo.
Lidi jsou divní.
Na střeše mají být solární panely.
Jinak oproti Zvonařce to bude mít o dost vyšší světlou výšku, tak bych se toho tolik nebál.
Pěkný. Hlavně ať už zmizí ten bolševickej skanzen.
Ta budova má i některé esteticky zajímavé prvky, u kterých by mi nevadilo, kdyby je nová výstavba opakovala. Celkově jsem ale také rád, že to bude nahrazeno. Nynější stav je dost děsný, a korunuje ho vnucení té příšerné kabeláže, se kterou původní architekt pochopitelně počítat nemohl. Co ale nahrazeno bohužel nebude, je ta ošklivá budovatelská freska v hlavní hale, kterou jsem soukromě pojmenoval „Celý život smutný“.
Já jsem byl spokojen i se starým nádražím. A ta budova, která se mi dříve nelíbila, v době šedéo moru zestárla do krásy. Zatímco to nové je odporný šedý mor, který působí jako bezdomovecké ghetto už na vizualizích. Po pár rocích užívání to bude zóna rychlého běhu, ať to máme co nejříve za sebou.
Zatímco na dnešním smíchovském nádraží se chce člověku trávit co nejvíce času, že?
Protože je zchátralé. Na tom novém nebudete chtít trávit čas, ani když bude nové.
Hlavně ten koutek směrem k tramvajové smyčce k trávení času přímo vybízel. Nebo první nástupiště, dokud tam byl výlez z Oázy.
zestárla do naprosto příšerného místa, kde nechcete trávit ani minutu. Bezdomovecké ghetto? Takový ghetto bych si nechal líbit na více místech.
Zajímavé je, že na severní přístavbě k nádražní budově (u tramvajové smyčky) se už několik týdnů pracuje, vypadá to, že původní zůstanou jen obvodové zdi (podle starších vizualizací tato budova bude zachována) a stavební ohrada tento týden spolkla i východ z metra (směrem k tramvajové smyčce). Docela mě překvapuje, že jiné části se teprve projektují.
a jde to i bez pergoly. Pěkné, líbí
Právě že nejde, místo aby se zachovala původní fasáda, je zase obestavěná moderní „pergolou“, i když tentokrát v trochu jiné (a o to méně zajímavé) podobě. Jako v mnoha evropských stanicích (myslím, že např. Strassburg), kde je v tom skleníku mezi novou a původní zdí jen prach, horko a je to prostor vlastně k ničemu.
Jakpak asi toto nádraží bude významné po zavření mostu na Výtoni?
Stejně jako Masaryčka – i regionální doprava zajistí služnou vytíženost
Docela dost, budou tam muset vystoupit i ti cestující od západu (Beroun, Plzeň, Cheb, Norimberk), kteří by třeba jinak pokračovali až na Hlávák…
Nepojedou R odklonem po Mostě inteligence?
To bude doufejme jen krátká epizoda.
Nemohli by nádraží s ohledem na stav a budoucnost mostu na Výtoni přeatavět rovnou na hlavové ? (Jokingly)
Občane, tři kroky zpět,
už přijíždí hyperdžet.
Veze selku s husou,
sem na kolej kusou.
😂👍
A měli by pro tolik šturců šířku, když tolik plochy prodali na baráky a autobusák?
Vypadá to každopádně zajímavě.
Celkem vzdušně a hlavně moderně 🙂
Drobnosti co bych ještě vylepšil by se našli, ale jinak jako celek to je dobré.
Když vidím, jak SŽ ke všemu přistupuje, mám vážnou obavu, že z toho zajímavého v současné budově moc nezbyde. Zatímco betonu, skla a modrého zábradlí bude všude mnoho…
Co je zajímavého na současné budově? Respektive kromě toho, co je na fotkách?
Platforma = plocha, plošina. Vznikne nad „platformami“ = nástupišti; ještě, že zde neužíváme též cizí slovo. I když, podle některých na nástupiště přijíždějí vlaky a cestující naopak směrují na koleje (naštěstí jen ty české, ostatním už píší „platform“. 🙂
Platforma jako plošina je „univerzální“ cizí slovo přejaté i do češtiny, platform jako nástupiště je slovo z cizího jazyka které v češtině (ani němčině, italštině a jiných jazycích) neexistuje. Nevidím v tom žádnou záhadu, že to první se používá a to druhé ne.
V ruštině se nástupiště řekne platforma… Платформа
A nebo řidčejí perron – Перрон, převzaté z francouzštiny podobně jako kdysi perón do češtiny.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f7/Wilson1992-07-27.jpg
U tech sloupu se to bude dobre uklizet, zvlaste pokud jsou tesne vedle steny…
Konečně. Rekonstrukce byla potřeba jako sůl.