Proměna pardubického uzlu je v polovině. Má nové eskalátory, staví se páté nástupiště i lávka
Omezení mají skončit do příštího prosince.
Správa železnic představila další posun u jedné z největších aktuálních staveb na I. koridoru. Modernizace železničního uzlu Pardubice se přehoupla do druhé poloviny. Skončila tak i některá omezení pro cestující.
Pro cestující zřejmě nejviditelnější změnou je tento týden zprovoznění trojice eskalátorů, které propojují odjezdový podchod s odbavovací halou. Dva eskalátory vedou z odjezdového podchodu na druhé nástupiště. Nově se otevřením odjezdové podchodu přesouvají práce do příjezdového podchodu. Ten bude hotov v březnu příštího roku.
Přes nádraží už roste i nová lávka, která překlene kolej a spojí nádraží s jižní částí města na sídliště Dukla. Zatímco podobné překlenutí kolejí jinde platí města ze svých rozpočtů, v Pardubicích se řeší lokální problém z rozpočtu Správy železnic. Lávka bude dlouhá 37 metrů.
Hotová je modernizace prvního a druhého nástupiště, v předstihu běží výstavba nového pátého nástupiště. Zřídil se také nový výstup z podchodu ve Sladkovského ulici k zastávce MHD a k budoucí železniční zastávce Pardubice centrum. Železniční most přes ulici Jana Palacha prochází rekonstrukcí.
Celá modernizace stanice stavebně skončí v květnu 2024, omezení a výluky už na konci příštího roku. Náklady jsou 6,3 miliardy korun. Další zakázkou je oprava výpravní budovy.