Proměna okolí pardubického nádraží. Ulice K Vápence prošla modernizací, nová lávka je už bez vad
Ulice K Vápence v Pardubicích po modernizaci. Foto: Eurovia CZ

Od poloviny prosince začnou ulicí zajíždět autobusy až k lávce.
Ještě nedávno se tvrdilo, že k novému nadchodu bude zavedena i trolejbusová trať, která nahradí stávající obratiště u dopravního podniku. A teď je ticho. Neví o tom někdo něco?
Na to odladění sklonů, aby v lávce se v ní nedržela voda. Některá místa se mi nezdají.
Jinak by taky mohli doladit spouštění eskalátorů, snímač snímá lidi na druhý straně lávky a pak se spouští oba eskalátorové směry, misto jen směru dolů.
Pardubice získaly novou moderní image: Město pod Červenou lávkou.
6 bude mít hezkou trasu od nádraží k nádraží 🙂
ten kruháč na páté fotce působí poněkud skličujícím dojmem. takovéhle velké kruhové objezdy jsou ve městě zabijákem veřejného prostoru a jednou se budeme chytat za hlavu, kolik jsme si jich do měst nacpali…
No tak je zase zrušíme.
Zároveň je to autobusová točna.
Až na ty úděsné autobusové zálivy, které zbytečně zlikvidovaly část chodníku a nástupní plochy a zhorší najíždění autobusů k nástupní hraně.
Nechcete tím doufám sdělit, že jsou tam vysoké kassely? Snad už všem zodpovědným v Pardubicích stačily zkušenosti ze současných zastávek, ve kterých se nedá zajet k chodníku (v čele s extrémem v podobě Cihelny, točny).
Přečtěte si můj příspěvek a pochopíte, co jsem chtěl sdělit.
Vypadá to jako přesná kopie zastávky K Polabinám. Krátký záliv + vysoký obrubník = vystupujeme dolů do vozovky, protože řidič nechce orvat čelo vozu o beton a proto zastaví metr od obrubníku. 😕😕😕
Jsou tam nízké kassely.
a jak by jste to udělal jinak ? tak to to je uplně v pohodě
Zastávka na jízdním pruhu a přímý a těsný nájezd autobusu k nástupní hraně.
Snad je lávka už bez vad. T se uvidí po dalších několika deštích (které zatím od opravy pořádně nebyly). A pak také uvidíme v zimě a po zimě. Chci být příjemně překvapen, že se nic nerozbije.
Zklamaný jsem stále z funkce/nefunkce eskalátorů. Několik z nich často stojí. Není poznat, zda je někdo zastavil, nebo jsou nefunkční. A je to každý den. Snad nikdy nefungovaly všechny. Některé jedou nepřetržitě, některé se rozjedou podle detekce pohybu při vstupu, některé vůbec. Neustálé řešení problémů s eskalátory v podchodu a na lávce asi musí stát pěknou sumu peněz, i do budoucna.
Bohužel ty eskalátory nejsou úplně zakryté a to muselo být jasné už při vyprojektování.
Toto je fakt ostuda, někdy se rozjedou a jindy ne…
Každopádně chůze po vypnutých dlouhých eskalátorech je fakt největší mínus
výtahy funguji v pohodě
Pražské metro taky nemá všechny eskalátory zakryté a fungují dlouhá léta. Třeba ten pod Jungmannem je odkrytý prakticky celý, za deště mokrý, při sněžení plný břečky, a přesto jezdí.
Do toho se SŽ vůbec neměla hrnout. Snad si z této stavby vezmou ponaučení, a podobné věci už stavět nebudou.
Po nejedoucích eskalátorech se dá chodit. V podchodu zatopeném po větším dešti ne. To druhé jsme bohužel zažili, podchod zapáskovaný a koleje 10 a 11 nepřístupné.
V civilizovaných zemích se na menší silnice, pozemky, garáže, atd. vjíždí přes zpěvněný chodník na kterém mají chodci, či i cyklisté přednost. U nás chodník či cyklostezku vždy přerušíme a znovu začneme a osadíme tam 4 značky aby bylo všem jasné, že přednost i na výjezdu z garáže mají auta.
Protože tady se projektuje stylem: nejdříve vypořádáme auta, pak do zbytku narveme chodce a cyklisty, ono už to nějak vyjde.
Na západě se k tomu přistupuje rovnocenně a to ani.nemluvím o extrémech typu Holandsko.
Naši projektanti jsou trochu jednodušší, diplomaticky řečeno, přitom jistě a paradoxně při té práci již mysleli na Pá -Ne někde na kole.
Ale tady ty odbočky teď vedou do starého areálu po Pragoděvu, časem to tam nejspíš všecko srovná buldozer jako jinde v okolí ..stezka tam není udělaná , jen značení na silnici
Od pulky prosince se tam vždy otočí autobus MHD číslo 6 před zajetím na konečnou Dukla, takže další posun pro spoustu lidi a není třeba se táhnout přes náměstí Jana Pernera ..
Vzdálenost na 3-5.nástupiště (7.-11.kolej) je kratší než projit celé nádraží ..
Fakt tu lávku a vše kolem kritizují jen lidi , co tam nikdy nebyli a nezijou jižně od koridoru … drive se masivně chodilo přes koleje
No,na 5. nástupiště musíte jak idiot přes 4. a do podchodu..
Myslím,že lávka je kritizovaná hlavně proto,že poskytuje horší službu za větší peníze než podchod..
To souhlas, ale kdyby byl podchod , jeho délka by byla ještě o dost větší a nejspíš by to neprotlačili. Navíc ráno nebo v noci chodit 300+ metru prázdným podchodem – nic extra . Lávka je využívána poměrně dost
Obecně ten podchod (prodloužení o cca 200 m ) měl být dražší než nadchod a nebyl by asi použitelný v čase,kdy se nádrařní budova zavírá.
V Pardubicích se budova nezavírá, poslední vnitrostátní vlaky odjíždějí po 1 ráno, o půl druhé a ve dvě jedou EN a ve čtyři vyráží na trať první Os. Čili je tam pauza dejme tomu od 2.15 do 3.30 a když připočítáme čas nutný na postupné uzamčení všech vchodů, tak uzavírání příliš nedává smysl. Úklid se provádí za provozu.
Je pravda, že jsem se dlouho nekoukal na otvírací dobu, ale většínou to v noci zavřeně na chvíli bylo. Hodí se to i na vyhození houmlesáků.
Budova nádraží se nikdy nezavírala. Tam nemáte žádnou větší pauzu ve vlacích – teď ten EN to úplně rozsekl.
Díky otevřeni lávky na obě strany by to teoreticky možné bylo , ale musel byste chodit přes ni .
Úklid byl vždy za provozu
Nejsem si tak jistý, že těch 24/7 platilo vždy.
Přesně tak, u nás je to snad mánie, která neutuchá ani po desítkách let. A to jsme se osvětově snažili i mezi projektanty.
Ono by možná stačilo dát pár projektů na oponenturu projektantům z Holandska. Něco by to něco stálo ale do budoucna by se to určitě vyplatilo.
Bývalá východoněmecká ale i Polská města to tak taky dělali, až se to i jejich projektanti a hlavně investoři naučili.
A výrobci značek nebudou mít co žrát!
Na Lidické v Brně mají hasiči semafor a v případě potřeby rozsvítí chodcům červenou. https://mapy.cz/s/fanogofalu