Proměna okolí pardubického nádraží. Ulice K Vápence prošla modernizací, nová lávka je už bez vad
Ulice K Vápence v Pardubicích po modernizaci. Foto: Eurovia CZ
Od poloviny prosince začnou ulicí zajíždět autobusy až k lávce.
ten kruháč na páté fotce působí poněkud skličujícím dojmem. takovéhle velké kruhové objezdy jsou ve městě zabijákem veřejného prostoru a jednou se budeme chytat za hlavu, kolik jsme si jich do měst nacpali…
No tak je zase zrušíme.
Ztělesnění mírného pokroku v mezích zákona, dokonce i za státní peníze…
Až na ty úděsné autobusové zálivy, které zbytečně zlikvidovaly část chodníku a nástupní plochy a zhorší najíždění autobusů k nástupní hraně.
Nechcete tím doufám sdělit, že jsou tam vysoké kassely? Snad už všem zodpovědným v Pardubicích stačily zkušenosti ze současných zastávek, ve kterých se nedá zajet k chodníku (v čele s extrémem v podobě Cihelny, točny).
Přečtěte si můj příspěvek a pochopíte, co jsem chtěl sdělit.
a jak by jste to udělal jinak ? tak to to je uplně v pohodě
Snad je lávka už bez vad. T se uvidí po dalších několika deštích (které zatím od opravy pořádně nebyly). A pak také uvidíme v zimě a po zimě. Chci být příjemně překvapen, že se nic nerozbije.
Zklamaný jsem stále z funkce/nefunkce eskalátorů. Několik z nich často stojí. Není poznat, zda je někdo zastavil, nebo jsou nefunkční. A je to každý den. Snad nikdy nefungovaly všechny. Některé jedou nepřetržitě, některé se rozjedou podle detekce pohybu při vstupu, některé vůbec. Neustálé řešení problémů s eskalátory v podchodu a na lávce asi musí stát pěknou sumu peněz, i do budoucna.
Bohužel ty eskalátory nejsou úplně zakryté a to muselo být jasné už při vyprojektování.
Toto je fakt ostuda, někdy se rozjedou a jindy ne…
Každopádně chůze po vypnutých dlouhých eskalátorech je fakt největší mínus
výtahy funguji v pohodě
V civilizovaných zemích se na menší silnice, pozemky, garáže, atd. vjíždí přes zpěvněný chodník na kterém mají chodci, či i cyklisté přednost. U nás chodník či cyklostezku vždy přerušíme a znovu začneme a osadíme tam 4 značky aby bylo všem jasné, že přednost i na výjezdu z garáže mají auta.
Protože tady se projektuje stylem: nejdříve vypořádáme auta, pak do zbytku narveme chodce a cyklisty, ono už to nějak vyjde.
Na západě se k tomu přistupuje rovnocenně a to ani.nemluvím o extrémech typu Holandsko.
Ale tady ty odbočky teď vedou do starého areálu po Pragoděvu, časem to tam nejspíš všecko srovná buldozer jako jinde v okolí ..stezka tam není udělaná , jen značení na silnici
Od pulky prosince se tam vždy otočí autobus MHD číslo 6 před zajetím na konečnou Dukla, takže další posun pro spoustu lidi a není třeba se táhnout přes náměstí Jana Pernera ..
Vzdálenost na 3-5.nástupiště (7.-11.kolej) je kratší než projit celé nádraží ..
Fakt tu lávku a vše kolem kritizují jen lidi , co tam nikdy nebyli a nezijou jižně od koridoru … drive se masivně chodilo přes koleje
Přesně tak, u nás je to snad mánie, která neutuchá ani po desítkách let. A to jsme se osvětově snažili i mezi projektanty.
A výrobci značek nebudou mít co žrát!
Na Lidické v Brně mají hasiči semafor a v případě potřeby rozsvítí chodcům červenou. https://mapy.cz/s/fanogofalu