Tak to by mohli konečně v rámci rekonstrukce nahradit ten 80 rychlostník v 2.koleji na zámku, když směrem z Kralup je 90. Ale pravda, hlásil sem to teprve před 2 rokama.
Jsou dva pohledy na počet stromů. Z hlediska zákona o ochraně přírody a krajiny se zjednodušeně za „strom“ považuje dřevina, jež má ve výšce pasu obvod kmene minimálně 80 cm. Z pohledu rozpočtového je pro zhotovitele „strom“ vše od 30 cm (obvod kmene měřen na pařezu). Občani si převzali údaj druhý – to co je v rozpočtu. Nálety kolem železnice rostou rychle, a tak 30 cm obvod kmene (=10 cm průměr kmene) má ledasjaký křák. Takže až někde v novinách uvidíte děsivé údaje o počtu kácených stromů, ptejte se, o jak velké stromy jde. Ještě připomenu, že celková zalesněnost Čech… Číst vice »
automatic
3 měsíců
vtipné mi přijde ten odpor místních k rekonstrukci tratě. Nedávno mi jeden místní říkal, jak je strašné, kolik lidí jezdí za prací z Nelahozevsi a okolí autem a že některé dny je okolo velmi hustý provoz, ale když jsem se ho ptal, proč je teda většina místních proti vlaku (a ne jen rekonstrukci ale dle jeho vyjádření prakticky proti vlaku v Nelahovsi v jakékoliv podobě) tak odpověď byla, že vlak je hlučný, jezdí často (tohle jsem vůbec nepochopil jako argument proti) a že kazí výhled na zámek od řeky a celkově do obce nepatří a že on ví že je… Číst vice »
Oškliví, zlí lidičkové. Zavřou si Smetanovo nábřeží a pak si budou všichni, co tam bydlí, vozit zadky po D3 přes Posázaví, kolem domečku šotouška Jaaa.
asi nechápete rozdíl mezi uzavřením nábřeží v centru města, kam opravdu průjezdní IAD opravdu nepatří (není to tranzit ale místní obyvatelé to taky nejsou) a dálnici která je pro všechny a naopak dopravě ulehčuje. Na dálnici auta patří, do historického centra jakéhokoliv města včetně Prahy ale nikoliv. A nikdo mi nikdy nevysvětlil, proč tolik lidí jezdí po Praze autem i přes dostupnost mhd. Na Smetanově nábřeží nebo na magistrále se nebavíme to středočeších a dojížděním, protože 80 procent cest začíná a končí v Praze. Mám známého co bydlí v Nuslích u Folimanky a pracuje na Vinohradech a jezdí prosím do… Číst vice »
jo a ještě se podobně jako partička z Radotína ohání lidským právem na svobodu pohybu, tudíž si může jezdit kam chce, kde chce a parkovat kde chce a k dopravních předpisech ani nemluvím, protože podle této “ideologie” jsou protiústavní, jelikož právě narušují svobodu pohybu. Zajímavé ale je, že ti co jezdí vlakem nebo MHD tak podle těchto dopravních fašistů žádná lidská práva nemají
Jaaa
3 měsíců
Je nějaký konkrétní důvod, proč nelze rozšířit stávající tunely?
Obecně nestabilita svahů po rozšíření. Je nutné rozšiřovat směrem od řeky, kdyby se rozšiřovalo směrem do řeky, tak tam jsou zase obavy o stabilitu tlouštíky pilíře co by tam zbyl.
Rozšířit je lze, ale na koridoru to prakticky postrádá smysl. Mít dvě jednokolejné roury, namísto jedné dvoukolejné, je pro provoz výhodnější (proto se takovému řešení v dnešní době často dává u nových tunelů přednost). Je například jednodušší provádět práci na trati, protože stačí uzavřít jeden z tunelů a nemusíte se starat o probíhající provoz na druhé koleji. V nouzových situacích, například uvíznutý hořící vlak, můžete uzavřít provoz v druhém tunelu a pomocí evakuačních tunelů skrze něj bezpečně dostat pryč cestující. U novostaveb pak jde i o náklady. Razící stroje jsou relativně levné, když jsou malé, ale čím větší jsou, tím… Číst vice »
No jasně, ale když je druhá trouba s optimalizací neprojednatelná?
Náhodný kolemjdoucí
3 měsíců
Proč by nemohly zůstat po rekonstrukci ve stávajících tunelech 2 koleje jako nyní? V novém tunelu by přibyla 3. kolej a trať by se tím jen zkapacitnila, ne?
takhle malý kousek vám skoro žádnou kapacitu nepřinese a v tomto úseku tratě je kapacita zcela dostačující mimo vlaky s nějakým typem mz, který brání standartnímu průjezdu.
Zdravím!Těma tunelama sem vozil ,,Nexák“s autama v uzavřených vagónech.Jelikož jejich profil měl rychlostní omezení právě tady,neboť hrozilo propérováni a zachycení o stěny.Rychlost byla 20km/h a nutné bylo projet po 1.koleji z Kralup na Nelahozeves.
mgr.pavel
3 měsíců
„Stavět by se mělo v letech 2027 až 2029, “ – tak jako asi třicet dalších staveb, že.
Aneb slibem na nejbližší teoretické datum (které budeš pravidelně posouvat) nezarmoutíš.
Tam byla snaha trochu narovnat to esíčko pod zámkem, aby se mohla zvýšit traťová rychlost (nebylo to ale o moc). A to by vedlo k velkým zemním pracem uvnitř obce a hlavně v blízkosti zámku, což místní nechtěli.
2 nebo 3 domy by se bourali + protihlukové stěny. Podle mě je to narovnání s ohledem na (snad) budoucí VRT už zbytečné, minimálně pro osobní dopravu. Stejně v Nelahozevsi-zámek pak asi budou zastavovat všechny projíždějící vlaky, takže se to zrychlení o pár vteřin ani nevyužije. více o důvodu odporu zde: https://www.dvorakovastezka.cz/projekt-rekonstrukce-tunelu/
Díky za odkaz. Myslím že autoři si tam trochu i sami škodí, když píšou že po narovnání by vlaky jezdily o několik desítek sekund rychleji – myslím že desítky sekund to budou sotva, ale není to důležité. Také docela chápu že se jim to nelíbí. Všechny vlaky tam asi stavět nebudou, určitě zůstane něco jako R20 přes Kralupy, ale oprava tratě včetně bezbariérové zastávky v obou směrech by tady mohla i stačit.
Přesně tak. Použít formulaci, že zlepšením směrových parametrů klesne hlukové zatížení (od odírání kolejnic v obloucích), tak se to hned potenciálně lépe projednává.
Tady píšou, že to přinese zrychlení o 30 s. https://www.dvorakovastezka.cz/otazky-a-odpovedi/
Možná, že to může být i pravda pro projíždějící dálkové vlaky, ale takových tam po zprovoznění VRT zůstane minimum. takže bych se na to vykašlal.
I po zprovoznění VRT tam určitě bude jezdit nezastavující rychlík každou hodinu, možná i častěji. Ale to je celkem jedno, místním nemusí moc záležet na tom, jak se zrychlí průjezd vlaků přes jejich obec – pokud nechceme argumentovat tím, že uslyší hluk kratší dobu.
Rychlíky do Děčína se plánují po VRT dva (přes Lovosice a přes Litoměřice), takže bych se divil, kdyby kvůli Hněvicím a Roudnici-centru jezdil ještě každou hodinu R po staré trati. Spíš tam bude nějaký Sp, co pojede z Prahy do Kralup bez zastávky, ale zrovna v té Nelahozevsi stavět možná i bude.
Spíš si tady člověk říká, k čemu to celé SŽ bude? Zvlášť když paralelně připravuje VRT a zde zůstane prakticky jen nákladka, zastávkové vlaky a možná jeden spěšňák
A nedávno se tu psalo v souvislosti s těmito tunely, že návazná trať přes Nelahozeves zastávka taky nebude rekonstruována, protože to nechtějí obyvatelé Nelahozevsi 😀 Takže Kralupy asi taky počkají.
Vždyť je to tam „nový“, no snad těch 40 km/h pro rychlík do Prahy je už pravda malinko z módy…
Aneb když ještě do cca 2010 železnici řídili titíž, kteří dělali i na původní přestavbě stanice. 🙂
Nechápu proč neudělali nejprve trakci Praha – Všetaty, aby rychlíky Praha – Děčín mohli mimo tunely pokud bude výluka.
Trakci? Jakou trakci? Trakce tam je.
Nezávislá
pan mel asi na mysli zadratovani v useku odb. Skaly-Neratovice-Vsetaty
Štancl opět nečetl a rozmrazil.
Nejprve udělají ten nový tunel.
To si myslíte 🙂
Jako když modernizace trati Praha-Plzeň začnou ne tím, že by v nové stopě napřed udělali usek Plzen-Stod a pak až reko původní stopy 🙂
Plzeň – Stod je součástí úseku Pha-Plzeň?
oprava domažlice-plzen
Tak to by mohli konečně v rámci rekonstrukce nahradit ten 80 rychlostník v 2.koleji na zámku, když směrem z Kralup je 90. Ale pravda, hlásil sem to teprve před 2 rokama.
Nejde tam o nějakou viditelnost apod…?
Nemyslím si, ale rád se nechám poučit. Možná by to dávalo smysl kdyby to bylo naopak.
A pořád je součástí té rekonstrukce vykácení asi 3000 stromů z celkových asi 2000, které tam rostou? 🙂
Jsou dva pohledy na počet stromů. Z hlediska zákona o ochraně přírody a krajiny se zjednodušeně za „strom“ považuje dřevina, jež má ve výšce pasu obvod kmene minimálně 80 cm. Z pohledu rozpočtového je pro zhotovitele „strom“ vše od 30 cm (obvod kmene měřen na pařezu). Občani si převzali údaj druhý – to co je v rozpočtu. Nálety kolem železnice rostou rychle, a tak 30 cm obvod kmene (=10 cm průměr kmene) má ledasjaký křák. Takže až někde v novinách uvidíte děsivé údaje o počtu kácených stromů, ptejte se, o jak velké stromy jde. Ještě připomenu, že celková zalesněnost Čech… Číst vice »
vtipné mi přijde ten odpor místních k rekonstrukci tratě. Nedávno mi jeden místní říkal, jak je strašné, kolik lidí jezdí za prací z Nelahozevsi a okolí autem a že některé dny je okolo velmi hustý provoz, ale když jsem se ho ptal, proč je teda většina místních proti vlaku (a ne jen rekonstrukci ale dle jeho vyjádření prakticky proti vlaku v Nelahovsi v jakékoliv podobě) tak odpověď byla, že vlak je hlučný, jezdí často (tohle jsem vůbec nepochopil jako argument proti) a že kazí výhled na zámek od řeky a celkově do obce nepatří a že on ví že je… Číst vice »
az bude stat VRTka, tak se jim tam ulevi – akorat si jeste tak patnact, dvacet let pockaji….
Přesně na tyhle lidi cílí omezení provozu IAD v Praze.
Sami mít u sebe hezoučko a jít dělat špatně těm okolo.
Oškliví, zlí lidičkové. Zavřou si Smetanovo nábřeží a pak si budou všichni, co tam bydlí, vozit zadky po D3 přes Posázaví, kolem domečku šotouška Jaaa.
asi nechápete rozdíl mezi uzavřením nábřeží v centru města, kam opravdu průjezdní IAD opravdu nepatří (není to tranzit ale místní obyvatelé to taky nejsou) a dálnici která je pro všechny a naopak dopravě ulehčuje. Na dálnici auta patří, do historického centra jakéhokoliv města včetně Prahy ale nikoliv. A nikdo mi nikdy nevysvětlil, proč tolik lidí jezdí po Praze autem i přes dostupnost mhd. Na Smetanově nábřeží nebo na magistrále se nebavíme to středočeších a dojížděním, protože 80 procent cest začíná a končí v Praze. Mám známého co bydlí v Nuslích u Folimanky a pracuje na Vinohradech a jezdí prosím do… Číst vice »
jo a ještě se podobně jako partička z Radotína ohání lidským právem na svobodu pohybu, tudíž si může jezdit kam chce, kde chce a parkovat kde chce a k dopravních předpisech ani nemluvím, protože podle této “ideologie” jsou protiústavní, jelikož právě narušují svobodu pohybu. Zajímavé ale je, že ti co jezdí vlakem nebo MHD tak podle těchto dopravních fašistů žádná lidská práva nemají
Je nějaký konkrétní důvod, proč nelze rozšířit stávající tunely?
Hádám, že podobná cena, ale nutnost dlouhé úplné výluky.
Že by nickolejný provoz ?
Obecně nestabilita svahů po rozšíření. Je nutné rozšiřovat směrem od řeky, kdyby se rozšiřovalo směrem do řeky, tak tam jsou zase obavy o stabilitu tlouštíky pilíře co by tam zbyl.
Rozšířit je lze, ale na koridoru to prakticky postrádá smysl. Mít dvě jednokolejné roury, namísto jedné dvoukolejné, je pro provoz výhodnější (proto se takovému řešení v dnešní době často dává u nových tunelů přednost). Je například jednodušší provádět práci na trati, protože stačí uzavřít jeden z tunelů a nemusíte se starat o probíhající provoz na druhé koleji. V nouzových situacích, například uvíznutý hořící vlak, můžete uzavřít provoz v druhém tunelu a pomocí evakuačních tunelů skrze něj bezpečně dostat pryč cestující. U novostaveb pak jde i o náklady. Razící stroje jsou relativně levné, když jsou malé, ale čím větší jsou, tím… Číst vice »
No jasně, ale když je druhá trouba s optimalizací neprojednatelná?
Proč by nemohly zůstat po rekonstrukci ve stávajících tunelech 2 koleje jako nyní? V novém tunelu by přibyla 3. kolej a trať by se tím jen zkapacitnila, ne?
Nedává to smysl, protože potřebujete koleje standardních parametrů. Ty se obě do tunelu prostě nevejdou a to je ten hlavní důvod.
Izolovaný kousek trojkolejky nedává naproti tomu smysl.
takhle malý kousek vám skoro žádnou kapacitu nepřinese a v tomto úseku tratě je kapacita zcela dostačující mimo vlaky s nějakým typem mz, který brání standartnímu průjezdu.
Zdravím!Těma tunelama sem vozil ,,Nexák“s autama v uzavřených vagónech.Jelikož jejich profil měl rychlostní omezení právě tady,neboť hrozilo propérováni a zachycení o stěny.Rychlost byla 20km/h a nutné bylo projet po 1.koleji z Kralup na Nelahozeves.
„Stavět by se mělo v letech 2027 až 2029, “ – tak jako asi třicet dalších staveb, že.
Aneb slibem na nejbližší teoretické datum (které budeš pravidelně posouvat) nezarmoutíš.
Čeho, že jste magistr? Kyselosti? 🙂
Proti čemu je ten odpor místních? Má se předělávat zastávka Nelahozeves zámek?
Tam byla snaha trochu narovnat to esíčko pod zámkem, aby se mohla zvýšit traťová rychlost (nebylo to ale o moc). A to by vedlo k velkým zemním pracem uvnitř obce a hlavně v blízkosti zámku, což místní nechtěli.
2 nebo 3 domy by se bourali + protihlukové stěny. Podle mě je to narovnání s ohledem na (snad) budoucí VRT už zbytečné, minimálně pro osobní dopravu. Stejně v Nelahozevsi-zámek pak asi budou zastavovat všechny projíždějící vlaky, takže se to zrychlení o pár vteřin ani nevyužije. více o důvodu odporu zde: https://www.dvorakovastezka.cz/projekt-rekonstrukce-tunelu/
Díky za odkaz. Myslím že autoři si tam trochu i sami škodí, když píšou že po narovnání by vlaky jezdily o několik desítek sekund rychleji – myslím že desítky sekund to budou sotva, ale není to důležité. Také docela chápu že se jim to nelíbí. Všechny vlaky tam asi stavět nebudou, určitě zůstane něco jako R20 přes Kralupy, ale oprava tratě včetně bezbariérové zastávky v obou směrech by tady mohla i stačit.
Přesně tak. Použít formulaci, že zlepšením směrových parametrů klesne hlukové zatížení (od odírání kolejnic v obloucích), tak se to hned potenciálně lépe projednává.
Tady píšou, že to přinese zrychlení o 30 s. https://www.dvorakovastezka.cz/otazky-a-odpovedi/
Možná, že to může být i pravda pro projíždějící dálkové vlaky, ale takových tam po zprovoznění VRT zůstane minimum. takže bych se na to vykašlal.
I po zprovoznění VRT tam určitě bude jezdit nezastavující rychlík každou hodinu, možná i častěji. Ale to je celkem jedno, místním nemusí moc záležet na tom, jak se zrychlí průjezd vlaků přes jejich obec – pokud nechceme argumentovat tím, že uslyší hluk kratší dobu.
Rychlíky do Děčína se plánují po VRT dva (přes Lovosice a přes Litoměřice), takže bych se divil, kdyby kvůli Hněvicím a Roudnici-centru jezdil ještě každou hodinu R po staré trati. Spíš tam bude nějaký Sp, co pojede z Prahy do Kralup bez zastávky, ale zrovna v té Nelahozevsi stavět možná i bude.
Stěžovat si na protihlukové stěny je zajímavé…
Hm, neměli by si prořezat to křoví?? Evidentně kazí výhled na zámek… a z jiných stran tam zase dost vadí baráky…
https://mapy.cz/s/rasecasala
Jo, kdyby šlo o rozšíření silnice, to by ještě jásali.. železnice ani to málo, o co se SŽ snaží, nezvládá úspěšně projednat
Spíš si tady člověk říká, k čemu to celé SŽ bude? Zvlášť když paralelně připravuje VRT a zde zůstane prakticky jen nákladka, zastávkové vlaky a možná jeden spěšňák
Jen pro všechny mínusáře, tady se bavíme o přeložce trati pod zámkem, nikoli o přestavbě obou tunelů, tak je potřeba bez diskuze a dávno už měla být!
Objízdná trasa.
Mně to přijde poněkud zbytečné, protože se stejně musí brzdit na 80 v Kralupech. Spousta peněz za minimální užitek.
Tak já tedy doufám, že po reko Kralup to tam bude průjezdné aspoň stovkou… A připomínám existenci nákladních vlaků.
A co samotná stanice Kralupy nad Vltavou?
A nedávno se tu psalo v souvislosti s těmito tunely, že návazná trať přes Nelahozeves zastávka taky nebude rekonstruována, protože to nechtějí obyvatelé Nelahozevsi 😀 Takže Kralupy asi taky počkají.
Kralupy jsou v plánu 2028-31 (jako všechno, takže prostě někdy).
To aby si ministr dopravy v roce 2031 pořídil vrtulník, aby všechny ty otevíračky stíhal 😁
Vždyť je to tam „nový“, no snad těch 40 km/h pro rychlík do Prahy je už pravda malinko z módy…
Aneb když ještě do cca 2010 železnici řídili titíž, kteří dělali i na původní přestavbě stanice. 🙂