Proměna Nelahozeveských tunelů má projektanta, zmizí úzké hrdlo

Tunely Nelahozeves. Autor: Jan PíšalaTunely Nelahozeves. Autor: Jan Píšala

Přestavba by měla začít příští rok.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
marcel.stancl

Nechápu proč neudělali nejprve trakci Praha – Všetaty, aby rychlíky Praha – Děčín mohli mimo tunely pokud bude výluka.

Daniel Jablonecký

Trakci? Jakou trakci? Trakce tam je.

Nědo

Nezávislá

marek hudec

pan mel asi na mysli zadratovani v useku odb. Skaly-Neratovice-Vsetaty

Michal M

Štancl opět nečetl a rozmrazil.
Nejprve udělají ten nový tunel.

Jan Hašek

To si myslíte 🙂
Jako když modernizace trati Praha-Plzeň začnou ne tím, že by v nové stopě napřed udělali usek Plzen-Stod a pak až reko původní stopy 🙂

SYN

Plzeň – Stod je součástí úseku Pha-Plzeň?

Jan Hašek

oprava domažlice-plzen

Pohádkár

Tak to by mohli konečně v rámci rekonstrukce nahradit ten 80 rychlostník v 2.koleji na zámku, když směrem z Kralup je 90. Ale pravda, hlásil sem to teprve před 2 rokama.

Tomáš Záruba

Nejde tam o nějakou viditelnost apod…?

Pohádkár

Nemyslím si, ale rád se nechám poučit. Možná by to dávalo smysl kdyby to bylo naopak.

Pavel

A pořád je součástí té rekonstrukce vykácení asi 3000 stromů z celkových asi 2000, které tam rostou? 🙂

Insider

Jsou dva pohledy na počet stromů. Z hlediska zákona o ochraně přírody a krajiny se zjednodušeně za „strom“ považuje dřevina, jež má ve výšce pasu obvod kmene minimálně 80 cm. Z pohledu rozpočtového je pro zhotovitele „strom“ vše od 30 cm (obvod kmene měřen na pařezu). Občani si převzali údaj druhý – to co je v rozpočtu. Nálety kolem železnice rostou rychle, a tak 30 cm obvod kmene (=10 cm průměr kmene) má ledasjaký křák. Takže až někde v novinách uvidíte děsivé údaje o počtu kácených stromů, ptejte se, o jak velké stromy jde. Ještě připomenu, že celková zalesněnost Čech… Číst vice »

automatic

vtipné mi přijde ten odpor místních k rekonstrukci tratě. Nedávno mi jeden místní říkal, jak je strašné, kolik lidí jezdí za prací z Nelahozevsi a okolí autem a že některé dny je okolo velmi hustý provoz, ale když jsem se ho ptal, proč je teda většina místních proti vlaku (a ne jen rekonstrukci ale dle jeho vyjádření prakticky proti vlaku v Nelahovsi v jakékoliv podobě) tak odpověď byla, že vlak je hlučný, jezdí často (tohle jsem vůbec nepochopil jako argument proti) a že kazí výhled na zámek od řeky a celkově do obce nepatří a že on ví že je… Číst vice »

marek hudec

az bude stat VRTka, tak se jim tam ulevi – akorat si jeste tak patnact, dvacet let pockaji….

Jaaa

Přesně na tyhle lidi cílí omezení provozu IAD v Praze.

Sami mít u sebe hezoučko a jít dělat špatně těm okolo.

Michal M

Oškliví, zlí lidičkové. Zavřou si Smetanovo nábřeží a pak si budou všichni, co tam bydlí, vozit zadky po D3 přes Posázaví, kolem domečku šotouška Jaaa.

automatic

asi nechápete rozdíl mezi uzavřením nábřeží v centru města, kam opravdu průjezdní IAD opravdu nepatří (není to tranzit ale místní obyvatelé to taky nejsou) a dálnici která je pro všechny a naopak dopravě ulehčuje. Na dálnici auta patří, do historického centra jakéhokoliv města včetně Prahy ale nikoliv. A nikdo mi nikdy nevysvětlil, proč tolik lidí jezdí po Praze autem i přes dostupnost mhd. Na Smetanově nábřeží nebo na magistrále se nebavíme to středočeších a dojížděním, protože 80 procent cest začíná a končí v Praze. Mám známého co bydlí v Nuslích u Folimanky a pracuje na Vinohradech a jezdí prosím do… Číst vice »

automatic

jo a ještě se podobně jako partička z Radotína ohání lidským právem na svobodu pohybu, tudíž si může jezdit kam chce, kde chce a parkovat kde chce a k dopravních předpisech ani nemluvím, protože podle této “ideologie” jsou protiústavní, jelikož právě narušují svobodu pohybu. Zajímavé ale je, že ti co jezdí vlakem nebo MHD tak podle těchto dopravních fašistů žádná lidská práva nemají

Jaaa

Je nějaký konkrétní důvod, proč nelze rozšířit stávající tunely?

SaulGoodman

Hádám, že podobná cena, ale nutnost dlouhé úplné výluky.

Jan Hašek

Že by nickolejný provoz ?

Alibaba

Obecně nestabilita svahů po rozšíření. Je nutné rozšiřovat směrem od řeky, kdyby se rozšiřovalo směrem do řeky, tak tam jsou zase obavy o stabilitu tlouštíky pilíře co by tam zbyl.

Nemel

Rozšířit je lze, ale na koridoru to prakticky postrádá smysl. Mít dvě jednokolejné roury, namísto jedné dvoukolejné, je pro provoz výhodnější (proto se takovému řešení v dnešní době často dává u nových tunelů přednost). Je například jednodušší provádět práci na trati, protože stačí uzavřít jeden z tunelů a nemusíte se starat o probíhající provoz na druhé koleji. V nouzových situacích, například uvíznutý hořící vlak, můžete uzavřít provoz v druhém tunelu a pomocí evakuačních tunelů skrze něj bezpečně dostat pryč cestující. U novostaveb pak jde i o náklady. Razící stroje jsou relativně levné, když jsou malé, ale čím větší jsou, tím… Číst vice »

Jaaa

No jasně, ale když je druhá trouba s optimalizací neprojednatelná?

Náhodný kolemjdoucí

Proč by nemohly zůstat po rekonstrukci ve stávajících tunelech 2 koleje jako nyní? V novém tunelu by přibyla 3. kolej a trať by se tím jen zkapacitnila, ne?

Jaaa

Nedává to smysl, protože potřebujete koleje standardních parametrů. Ty se obě do tunelu prostě nevejdou a to je ten hlavní důvod.

Izolovaný kousek trojkolejky nedává naproti tomu smysl.

richmond

takhle malý kousek vám skoro žádnou kapacitu nepřinese a v tomto úseku tratě je kapacita zcela dostačující mimo vlaky s nějakým typem mz, který brání standartnímu průjezdu.

Roman

Zdravím!Těma tunelama sem vozil ,,Nexák“s autama v uzavřených vagónech.Jelikož jejich profil měl rychlostní omezení právě tady,neboť hrozilo propérováni a zachycení o stěny.Rychlost byla 20km/h a nutné bylo projet po 1.koleji z Kralup na Nelahozeves.

mgr.pavel

„Stavět by se mělo v letech 2027 až 2029, “ – tak jako asi třicet dalších staveb, že.

Aneb slibem na nejbližší teoretické datum (které budeš pravidelně posouvat) nezarmoutíš.

Nemel

Čeho, že jste magistr? Kyselosti? 🙂

Twix

Proti čemu je ten odpor místních? Má se předělávat zastávka Nelahozeves zámek?

Tomáš

Tam byla snaha trochu narovnat to esíčko pod zámkem, aby se mohla zvýšit traťová rychlost (nebylo to ale o moc). A to by vedlo k velkým zemním pracem uvnitř obce a hlavně v blízkosti zámku, což místní nechtěli.

Michal_80

2 nebo 3 domy by se bourali + protihlukové stěny. Podle mě je to narovnání s ohledem na (snad) budoucí VRT už zbytečné, minimálně pro osobní dopravu. Stejně v Nelahozevsi-zámek pak asi budou zastavovat všechny projíždějící vlaky, takže se to zrychlení o pár vteřin ani nevyužije. více o důvodu odporu zde: https://www.dvorakovastezka.cz/projekt-rekonstrukce-tunelu/

Twix

Díky za odkaz. Myslím že autoři si tam trochu i sami škodí, když píšou že po narovnání by vlaky jezdily o několik desítek sekund rychleji – myslím že desítky sekund to budou sotva, ale není to důležité. Také docela chápu že se jim to nelíbí. Všechny vlaky tam asi stavět nebudou, určitě zůstane něco jako R20 přes Kralupy, ale oprava tratě včetně bezbariérové zastávky v obou směrech by tady mohla i stačit.

platamond

Přesně tak. Použít formulaci, že zlepšením směrových parametrů klesne hlukové zatížení (od odírání kolejnic v obloucích), tak se to hned potenciálně lépe projednává.

Tomáš

Tady píšou, že to přinese zrychlení o 30 s. https://www.dvorakovastezka.cz/otazky-a-odpovedi/
Možná, že to může být i pravda pro projíždějící dálkové vlaky, ale takových tam po zprovoznění VRT zůstane minimum. takže bych se na to vykašlal.

Twix

I po zprovoznění VRT tam určitě bude jezdit nezastavující rychlík každou hodinu, možná i častěji. Ale to je celkem jedno, místním nemusí moc záležet na tom, jak se zrychlí průjezd vlaků přes jejich obec – pokud nechceme argumentovat tím, že uslyší hluk kratší dobu.

Michal_80

Rychlíky do Děčína se plánují po VRT dva (přes Lovosice a přes Litoměřice), takže bych se divil, kdyby kvůli Hněvicím a Roudnici-centru jezdil ještě každou hodinu R po staré trati. Spíš tam bude nějaký Sp, co pojede z Prahy do Kralup bez zastávky, ale zrovna v té Nelahozevsi stavět možná i bude.

DavidS

Stěžovat si na protihlukové stěny je zajímavé…

SYN

Hm, neměli by si prořezat to křoví?? Evidentně kazí výhled na zámek… a z jiných stran tam zase dost vadí baráky…

https://mapy.cz/s/rasecasala

Romanero

Jo, kdyby šlo o rozšíření silnice, to by ještě jásali.. železnice ani to málo, o co se SŽ snaží, nezvládá úspěšně projednat

Tomáš

Spíš si tady člověk říká, k čemu to celé SŽ bude? Zvlášť když paralelně připravuje VRT a zde zůstane prakticky jen nákladka, zastávkové vlaky a možná jeden spěšňák

Tomáš

Jen pro všechny mínusáře, tady se bavíme o přeložce trati pod zámkem, nikoli o přestavbě obou tunelů, tak je potřeba bez diskuze a dávno už měla být!

Jaaa

Objízdná trasa.

Sériový jezdec

Mně to přijde poněkud zbytečné, protože se stejně musí brzdit na 80 v Kralupech. Spousta peněz za minimální užitek.

Tomáš Záruba

Tak já tedy doufám, že po reko Kralup to tam bude průjezdné aspoň stovkou… A připomínám existenci nákladních vlaků.

Aaabbb

A co samotná stanice Kralupy nad Vltavou?

luzkovyvagon

A nedávno se tu psalo v souvislosti s těmito tunely, že návazná trať přes Nelahozeves zastávka taky nebude rekonstruována, protože to nechtějí obyvatelé Nelahozevsi 😀 Takže Kralupy asi taky počkají.

Bobek

Kralupy jsou v plánu 2028-31 (jako všechno, takže prostě někdy).

Petr S.

To aby si ministr dopravy v roce 2031 pořídil vrtulník, aby všechny ty otevíračky stíhal 😁

Tomáš Záruba

Vždyť je to tam „nový“, no snad těch 40 km/h pro rychlík do Prahy je už pravda malinko z módy…
Aneb když ještě do cca 2010 železnici řídili titíž, kteří dělali i na původní přestavbě stanice. 🙂