Proměna největší křižovatky v Plzni nabrala zpoždění. Město chce po firmách nasazení více lidí

Zhotovitelé vysvětlují zpoždění poškozením kolektoru vysokého napětí.
Jedna z největších stavebních akcí na plzeňských silnicích nabírá zpoždění a reálně hrozí, že nebude dokončena včas. Jde o přestavbu okružní křižovatky u Makra.
Sdružení firem Eurovia CZ a Berger Bohemia oznámilo investorům zpoždění zhruba měsíc. Původní termín zprovoznění 1. září je tak v ohrožení.
O problémech informoval server Novinky.cz s odvoláním na vyjádření ředitele plzeňského ŘSD Miroslava Blabola, na svém facebookovém profilu o problémech informoval náměstek primátora Aleš Tolar.
„Ačkoliv mě ještě poslední květnový den při brífingu na místě stavby před novináři ředitel dodavatelské firmy Eurovia ubezpečoval, že vše běží dle plánu a ve smlouvě uzavřený termín konce školních prázdnin není ohrožen, hned o pár hodin později na stavbě došlo k poškození podzemního kolektoru vysokého napětí, který byl uložen v jiné hloubce než předpokládal projekt,“ uvedl Tolar.
Podle něj město, které je spoluinvestorem akce za 274 milionů korun, zpoždění odmítá a nedá souhlas k prodloužení dopravních omezení. „Požaduji, aby zhotovitel nasadil na stavbě větší počet zaměstnanců a techniky a tím dohnal časovou ztrátu. Firmy by se neměly jen vymlouvat na to, že se stalo něco, co nemohl nikdo předpokládat,“ uvedl Tolar.
Křižovatka prochází proměnou na světelně řízenou turbookružní. Polovinu nákladů platí ŘSD, zbytek město a kraj.
Práce na přestavbě začaly v březnu, od června začala největší dopravní omezení.
V Plzni začne o víkendu přestavba nejvytíženější křižovatky, vznikne turbookružní se semafory