Proměna evropského trhu s novými auty. Podíl dieselů spadl pod desetinu, výrazně vedou hybridy

Výroba elektromobilu Škoda Elroq. Foto: Škoda AutoVýroba elektromobilu Škoda Elroq. Foto: Škoda Auto

Škoda Auto je za první pololetí evropskou trojkou.

Odebírat
Upozornit na
guest
43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
hm23

Problém statistiky je, že do HEV se kromě plnotučných hybridů (třeba od Toyoty) počítají i mild hybridy, takže třeba taková Škoda Octavia 1.5 TSI s DSG a nebo snad všechny BMW od řady 3 nahoru (benzín i diesel) do této kategorie spadnou, přitom většinou celá technologie je o 48 V reverzibilním alternátoru, maličké li-ion baterce a nějaké elektronice.

Jiný Petr

Tak už Goebbles říkal, že Churchill říkal, že „věřím jen té statistice, kterou si zfalšuji sám“. 🙂

SYN

Ano, jde o vozidla elektřinou sotva políbená… výsledkem jsou úspory v řádu 10% spotřeby paliva (benzínu) u motorů které (bez elektrifikace) nejsou ty úplně neúspornější…

Leinad

Vlastně to beru jen za důsledek toho, že hodně aut má start-stop. Někteří řidiči to chtějí a při tom chtějí rozjezdy. Tak se jim trochu nadopuje startér, aby se to hlo.

JiP

Mame doma hybrid od Toyoty a uz dlouha leta nachapu ten zajem o naftu, zejmena pro soukrome majitele, kteri vetsinu jizd stejne maji prace, supermarket, obcas nejaky vylet. Uplne blbuvzdorne a spolehlive ustroji, nehlucite a nesmrdite okolo baraku a s prumernou spotrebou okolo 4l tam kde mel puvodni spalovak klidne i pres 8.

Jarda

na tohle využítí je BEV, max pro lidi co jezdí tisíc km denně se nehodí, jinak pro tohle běžné ježdění je hybrid nesmysl, ale chvíli bude trvat, než to lidem dojde..vozit si v autě spalovák a servisovat ho kvůli 1x za rok do Chorvatska je nesmysl, to tu hodinku na nabíječkách při kterých si dají lidi stejnak min z poloviny pauzu zvládnou..

Eda

Bev je na tohle vyuziti lepsj, ale za oodminky, ze mate komfortne kde nabíjet.
Chtěli jsme Teslu, ale skončili u rav4 prave z tohoto důvodu… a jsme moc spokojeni.

Jarda

na jezdení kolem komina neni treba mit moznost nabijeni, to se vždycky někde při nějaké příležitosti nabije, bavím se o nějakém rozumném BEV, ne nic s dojezdem 200 km s odřenýma ušima, s Elroqem 85 se dá udělat v pohodě 500 km a to většina lidí za týden ani tímhle stylem neudělá, takže stačí při týdenním nákupu to píchnout a celý týden se jezdí jen z toho, když se náhodou jede někam dál, tak třeba na pár minut k tomu někde přidat a je vystaráno, máte dojezd 500-700 km týdně a časově to nezabere rozhodně víc jak tankování..

JiP

Kolik stoji Elroq? Ten Yaris byl novy v plne vybave za polovicni cenu Elroqu v te nejoskubanejsi vybave s nejmensi baterkou.

Pse

No tak Yaris je ale podstatně menší auto. Je to jako srovnání Fabie s Karoqem.
Co takhle směrem renault nebo citroen? iD2 bude až za rok…

JiP

Ja za to ale nemuze ze dnes jsou prakticky vsechna BEV mastodonty typu SUV i ten Elroq je do mesta porad dost velke auto.

J.K.

Enyaq stojí prakticky stejně, jako Kodiaq, Elroq stejně jak stejně výkonný Karoq s automatem,
Id.7 stejně jak Arteon…
Tesly, to je vůbec jiná kategorie. 500 koní za 1,25 milionu, splaovák ani náhodou nekoupíte.
Porovnávat Elroq s Yarisem je solidní úlet.

JiP

Yaris dojede za stejny cas jakoukoliv vzdalenost jako ten Kodiaq. U malych BEV toto zkratka dalece neplati.

David

Jo, BEV neni nutny nabijet kazdy den a verejnych nabijecek je taky dost … ale u pomalyho nabijeni za od 8CZK/kWh a u rychlejsiho az nekam k 20CZK/kWh. Takze jo, jde to. Ale naklady mate podobne jako v tom hybridu – ten to mesto taky v pohode da za 4-5l a krasne da delsi cesty … treba Mnichov/Blavu/Berlin … a nemusite nic moc resit. Z dotaci postaveny nabijecky maji vetsinou brutalne nizky vyuziti a tak nekoho napadlo, ze budou jeste navic drahy. Na druhu chybi vyzivatel, kterej by treba umel i dynamicky ceny i podle spicek v siti, kdy jsou… Číst vice »

Jarda

u kauflandu je 5,90 to fakt není jako spalovák a bavíme se pořád o ježdění okolo komína, 20 nedává za nabíjení snad nikdo, takže to je trochu zcestný to vytahovat, ačkoliv samozřejmě se to udělat dá, ale kdo má bev bude mít i nějakou registraci a nebude dobíjet za tyhle nesmyslný ceny..takže to je levnější jak spalovák, ano v některých případech se mu to může hodně blížit, záleží na situacích

JiP

Jake BEV mi nabidnete ve velikosti Yarisu? To auto stalo polovinu toho co BEV a pred tydnem jsem s nim dojel z Prahy az do Tater, spotreba 4.3 l/100km. Zadne male BEV neni plnohodnotne auto.

Pse

BEV dojede taky kamkoliv, jen zatím není moc tak malých aut. Nejdřív je potřeba vydělat na těch velkých a výkonných a pak škálovat výrobu těch menších a laciných.

JiP

Ano, do tech Tater bych dojel i na kolobezce, ale ja nechci byt otrokem auta. Ten yaris jsem jednou za cestu tam i zpet natankoval, kolikrat bych stavel s nejakym e-golfem, Zoe ci necim podobnym a na jak dlouho, BEV ktere je jako ojetina v podobne cenove relaci jako ten Yaris.

v.sp

Renault 5 Praha-Poprad (553 km): 2 zastávky, celkem 50 minut nabíjjení.
Fiat Grand Panda: 3 zastávky, 55 minut nabíjení.

Ano, malá auta dobíjejí svoje malé baterky pomalu a je to na dlouhých cestách poznat. Ale jedno/dvakrát za rok se to přežít dá.

SYN

Hm, Grande Panda electric – DC nabíjení max. 100kW to znamená že za 55min nabijete cirka 500kmh… to jste museli vyjíždět plně nabití a vracet se úplně nadně ne??

JiP

No kolik byla celkova doba jizdy? S takovym nabijecim profilem jste musel jet schovany leda tak celou dobu v uplavu nekde za kamionem.

Eda

I my, ale pred nekolika dny jsem slysel kolegu, ze si chce koupit stary dobry chrochtak (v novem aute), tak k tomu tezko neco rici.

David

I treba ve srovnavacim testu MB GLC 220d proti Lexusu NC350h ten Lex ma zhruba stejnou spotrebu v mixu a na mesto se hodi vic. Pritom tam 220d od MB patri v ramci dieselu asi k tomu nejlepsimu co se da ve 2.0l koupit.

SYN

Kolega má za podobných okolností spotřebu s hybridní Toyotou okolo 6,5-7l benzínu (podle jeho odpovědi na mou otázku). Jinak si ji též celkem pochvaluje… ale říkat tomu „spása lidstva“??

SYN

Jinak mimochodem říkat tomu že nesmrdí, když spaluje 4l na 100?? Takže ten co spaluje „celých“ 5l tak ten už smrdí a hlučí??

Jarda

Tak říkat, že spalovací auta klesají a zároveň rostou hybridy (nikoliv PHEV), ale pouze HEV, tak to je trochu zavádějící..protože to je pořád spalovák..

Náhodný Kolemjdoucí

Rostou BEV, takže spalováky asi opravdu klesají.

Jarda

trochu ano, ale půlka toho poklesu ICE je schovaná v HEV, druhá skoro půlka v PHEV a těch pár procent opravdu v BEV, HEV za elektro fakt opravdu nepovažuju, to auto není schopno bez spalováku existovat, bavit se o tom dá trochu u PHEV, ale HEV je spalovák jen s trochu lepší efektivitou, baterie nelze jinak dobít než spalovákem, PHEV umí jezdit samostatně na elektřinu

Náhodný Kolemjdoucí

bez ohledu na to, že považujeme HEV a PHEV za spalováky, tak rostoucí podíl BEV znamená, že celý segment spalováků pomalu klesá.
Že se spalováky zároveň i elektrizují, to je asi vzhledem k okolnostem nakonec dobrá zpráva, ne?

Apex

Souhlas. Pohon v kombinaci spalovacího motoru a baterie bez externího dobíjení (HEV) těží z toho, že splňuje aktuální definici hybridního vozidla, ale naprostá většina nájezdu je realizována přes spalovací motor (průměrný dojezd HEV na elektřinu se obvykle pohybuje mezi 30 až 60 kilometry). Spotřeba při jízdě na ICE je pak vzhledem k vyšší hmotnosti vyšší a tím jsou logicky vyšší i emise. Velký podíl prodejů je dán jen tím, že pokud chce někdo „normální“ auto, tak nemá moc jiných možností.

Lanyz

95 provent hev prodaných skodovek dokonce zadnej hev není a je to jen takovej advanced start stop s pomocí při rozjezdu…tj furt čistěj spalovak

hm23

Průměrný dojezd HEV čistě na elektřinu není ani omylem 30 až 60 km, to si plete s PHEV.

Viki

HEV ujede cca 3-4km

Jarda

no tam se přesouvají právě ty prodeje spalováků, 30-60 zvládne jaké auto?

SYN

Průměrný dojezd HEV (bez externího dobíjení) se pohybuje od nuly (převážně neujedou čistě na elektřinu NIC) po několik stovek metrů (obvykle při popojíždění/manévrování na jedničku/zpátečku).

Vojtěch

Nemyslím si, že je to zavádějící. Matoucí je akorát říct, že rostou elektromobily a započítat do toho PHEV, která se nabijí jednou za uherský rok.

Jarda

PHEV vídám jezdit na elektriku velice často, ale pořád je to poloviční spalovák, ale HEV, což často není schopno ani plnohodnotné jízdy na elektro je prostě plnohodnotný spalovák jen s rekuperací..

Koudelka

To se nedivim, hybridy jsou na ježdění supr. Nevim teda jak je to se servisem a tak, ale na ježdění fakt supr.

Phate

Souhlas, jezdí se s tím zpravidla příjemně… ale servis se teprve uvidí.
Pproblém je v tom, že spalovák je vypnutý když to jde, a když to nejde, tak jde hned na plný výkon, protože účinnost.
ICE běží studený, nikdy se neohřeje olej a v klikové skříni kondenzuje voda. Když je jí moc, konečně se olej trochu ohřeje aby se voda odpařila…

JiP

…jenom nevite jak to ve skutecnosti fuguje. System drzi urcitou minimalni kapacitu baterie, aby kdyz se zapne ICE, tak aby jel prakticky na volnobeh, cca 1 minutu a teprve potom se plne pripoji. Alespon takto to funguje u hybridu Toyoty. Servis se uz davno vidi, hybridni ustroji Toyoty je globalne nejspolehlivejsi pohonne ustroji v autech. Ten system se vyrabi uz pres 20 let !!! To neni zadna novinka a objevovani neznameho, vse se davno jiz vi.

Viki

Co se uvidí? To dávno vím. Baterie u hybridní Ravky z roku 2016 po 9 letech na 92% na brzdy najedu o 60% víc a platím jen navic za kontrolu hybridního systému jednou za rok pár stovek. Máme najeto 380tis. Rozvody řetězem až ve 280tis. 3x přední brzdy, 1x zadní, 6x stěrače, jednou stabilizační tyčky přední nápravy, pár sad pneu s pak jen servis olejů a filtrů. Spotřeba 2,5L atmosférického benzínu ve 4×4 na 380tis km je 7,2l/100km. Malá startovací baterie stále původní, neboť hybridní baterie se o ní stará aby byla v kondici. Kdo neměl Toyotu v hybridu nikdy… Číst vice »

JiP

Naprosto stejna zkusenost, nekteri ale radsi ziji v hospodskych bludech nez aby si nasli a zjisitili skutecne relevantni informace a data. Verit Frantovi v hospode ktery prijel jednickovu ovci v nafte a pres dym nebyl videt, je zkratka pohodlnejsi.

David

Servis je u HEV (tech stutecnych, ne jen mild-hybridy) ta nejlepsi stranka HEV. Jo na spotrebe neco malo usetrite … ale menit u SUV brzdy treba az pon 150kkm misto po 60kkm? Prevodka nejaky servis potrebuje taky za dvojnasobek … motor tolik netrpi a stejne tak treba i turbo. Nektery HEV pak jako bonus treba umi na EV cast vyjet a zajet z parkovaciho mista, takze se vejdete i do parkovacich mist, ktera od nejakych 70. let nerostou.