Proměna drážďanské MHD. Nová tramvaj NGT DX DD začala jezdit s cestujícími
Tramvaj NGT DX DD v Drážďanech. Foto: DVB
Všech třicet nových tramvají má dopravní podnik převzít do října příštího roku.
Všech třicet nových tramvají má dopravní podnik převzít do října příštího roku.
A tyto tramvaje maji nektere starsi typy nahradit? Pokud vim, tak v pravidelnem provozu byly jen tramvaje dodane v 90-tych letech a pozdeji.
A pokud maji tramvaje doplnit, tak si nevzpominas na nejake zasadni rozsireni tramvajova site. Pokud si dobre pamatuji tak od roku 2000 spis slo jen o upravy vedeni trati a nekde prodlouzeni konecnych.
Pokud vím, žádná novostavba na spadnutí není, ale nejstarší NGT se blíží 30 rokům služby, takže průběžné nákupy nových vozů jsou na místě.
Je informace jestli bude jezdit i o víkendu ?
To zúženie v spodnej časti vyzerá… povedzme dosť… otrasne. Ale tak je to špecifická požiadavka.
Pokud mám celou síť dělanou na tramvaje šířky 2,2 m (a provozuji kvůli tomu T4 místo T3), tak mám možnost počkat několik desítek let, než si všude zvýším osovku a mezeru mezi nástupišti (někde to ani nejde), nebo jít do takovéhoto řešení.
Zatím to mají skoro všechny tram od Schadewerku. Někde větší, někde menší.
Takto si přestavuji tramvaj, kterou lze opravdu označit za velkokapacitní.
Jenže ona vyžaduje i „velkokapacitní“ ulice. 150 mm, o které je širší, dělá na dvoukolejné 300 mm a to žádné české město nedá.
Litvínov – Most.
No jo, tam by zase neměly koho vozit.
Na všechny nově budované tratě by se to vešlo. Ono i Drážďany používaly 2,5m široké tramvaje. Proto má tahle nová to podivné vykousnutí spodku. Musí se vejít do zastávek.
Všechny starší generace tramvají NGT v Drážďanech mají dokonce jen 2,3m šířku, a T4 mají 2,2m. To je důkaz toho, že když se chce, tak to jde. Ale jednodušší je říct, že to nejde…
Však také při rekonstrukcích TT v Drážďanech postupně probíhá navýšení osové vzdálenosti kolejí, nicméně u nástupišť to ne vždy jde, tj. je jednodušší mít takto zúžené vozy přes podvozky.
Nikdy v historii nepoužívaly, byla tam malá osovka.
Považujem za veľkú chybu, že Bratislava nešla cestou vozidiel širokých aspoň 2,55 metra. Ideálne 2,65 alebo 2,7, lenže to by mohol byť problém. 2,55 má napr. Avenio v Haagu. Výrobca vyrobí šírku akú si objednáš. Nuž, škoda, ostali sme pri 2,5 metra (teda presnejšie 2,48). Aj EVO2 má šírku 2560mm. Môj názor ostáva nezmenený: v Bratislave by sa 2,55 metra určite dalo.