Projektování opravy Vinohradských tunelů stojí, čeká se na souhlas s ETCS

Vinohradské tunely, Praha hl.n., foto: Dezidor/WikipediaVinohradské tunely, Praha hl.n., foto: Dezidor/Wikipedia

Náklady na stavbu dál rostou, přesáhly již pět miliard korun.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Elb

Bude se tedy prostor před tunely zastřešovat, nebo ne?

Tomáš Záruba

Hlavně ať tam vznikne několik kratších oddílů…

Leinad

A jezdit opět na opakovací výstrahy.

Alibaba

S ETCS?

Hajnej

Mám za to, že autoblok bez kódu v tomhle už průlom celkem udělal – není-li kód, netřeba se ohlížet na pakřivky Mirelu a oddíly můžou být 700 m (nebo nebo nepůjdeme-li přes 60 km/h, pak i 400 m).

Démon

Tedy rekonstrukci tunelů zastavilo ETCS nebo Sudop potřebuje dodatek k navýšení projekčních prací?

Jakub Ptačinský

Stačí umět číst (a ubrat na žlučovitosti). V návaznosti na požadavky ohledně ETCS se zvedá odhad celkové ceny díla, nikoliv cena projekčních prací.

Dan

„zřízení bezstykové koleje“ – Copak v těch tunelech ještě není?

Peter

A bratislavské tunel neprídete opraviť? Tiež by potrebovali opraviť… 🙁

Adam

V Bratislavkym metru?

Jiří Kocurek

No jo, ale federace skončila už dávno, takže si to bude muset Slovensko zařídit samo. A kéž by se stalo, stav toho tunelu je hrozný.

Standa

Ono se chystá prodloužení nástupišť!? Není lepší spíš nechat je tak jak jsou a nechat tak prostor pro kolejové rozvětvení a jeho lepší parametry? Jen otázka, žádný rýpanec.

P_V

Když se novým standardem délky stalo 220m, ale ta nástupiště 440m nemají.

Lukáš F.

Nedala by se některá nástupiště prodloužit na požadovanou délku i bez úprav kolejiště? To by mohlo jako kompromis postačovat.

Hajnej

Určitě by stálo za to prodloužit nástupiště u 13. koleje (na jihu).

krteček

Osobně jsem předpokládal monstr akci hlavní nádraží – Vyšehrad – most a Smíchov. K tomu jeden ze tří tunelů do Vršovic, kam by se musel vmáčknout S-bahn. Dálková doprava odklonem přes Malešice a Libeň. Tomu by samozřejmě musela předcházet úprava tratě z Malešic do Libně, aby se tam vešly jak náklady tak Ex a R do Budějovic a městská linka (číslo fakt nevím).

Ale tak nějak jsem pochopil, že tunely budou samostatně, pokud jsem tomu špatně porozuměl tak se omluvuji, zřejmě nedostatek ranní kávy.

X 1

Vámi popisovaná stavební Monstr akce by logiku měla. Ale tu na GŘ SŽ nebo Ministerstvu nehledejte.

Jiří Kocurek

Z Malešic do Libně se má dělat přesmyk. Jenže kvůli odporu -kohosi- stále nemá stavební povolení.

Jaká je logika v odkládání oprav Vyšehradských tunelů a mostu na Výtoni na dobu až bude v Libni přesmysk? Bez přesmyku je to nesmysl.

Frantisek

I bez přesmyku je to řešitelné, akorát z toho nebudou intervaly metra. Na přesmyk se může čekat třeba ještě dalších 50 let, přece jen to vyžaduje poměrně značný zásah do krajiny. Jestli za „tramvaj do Běchovic“ to čekání stojí…

Václav

A k čemu by byly ty čtyři koleje z Vršovic do Zahradního města

krteček

Po dobu rekonstrukce tunelů dočasně nevyužity, pokud by i R z Budějovic jely odklonem přes Malešice a Libeň na hlavní.

Vlaky

Ty tunely jsou v otřesném stavu XXX let se na to nesáhlo. Správa zeleznic by se mohla přejmenovat na zpoždění máme času dost

Bram

A copak těm tunelům tak zlého je? Krápníky tam v zimě nevídám, průsaky vody také nejsou moc vidět. Tím nechci říci, že údržba není nutná, ale spíš bych řekl, že jde o víc akcí najednou, do které se schovaly i tunelové roury samotné.

moot

Tak krápníky, resp rampouchy tam v zimě nejsou, protože tam je poměrně teplo. Ale zejména v prvním tunelu (i ve třetích) kape vody poměrně dost

Alibaba

Krápníky tam v zimě být nemůžou, protože je voda i slaná (ale tepleji je tam taky na rozdíl od jiných tunelů mimo města). A ocel dělá ve slané vodě co?
Rezne! To taky, ale hlavně koroduje! 🙂

Hajnej

Chlapci, nepletete si čistě náhodou krápníky s rampouchama…?

Alibaba

Ledový stalaktit. Občas i stalagmit a stalagnát. 🙂

Twix

Nevím co je XXX let, ale v roce 2008 byl první tunel po celé léto zavřený a všechny vlaky od západu končily na Smíchově (kromě půlnočních flamendrů co úvraťovaly ve Vršovicích). Pro cestu na Prahu 4 to bylo dost nešikovné když ještě na Smíchov nejezdila linka 118 a myslím že ani 125.

Jiří Kocurek

Římsky 30.

Nicméně výměna kolejí nezajistí proinjektování hydroizolace a nedá se to dělat naráz, neboť by si tam lidi šlapali po hlavě.

Radek

No, to zdražení tak nějak odpovídá míře inflace, bohužel…

vbb

Pokud berete inflaci za poslední rok, tak se ani není co divit.