Prodloužení životnosti o 15 let. Do Liberce se vrátily první tramvaje T3R.PLF po generální opravě v Ostravě

Tramvaje T3R.PLF po generální opravě. Foto: Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad NisouTramvaje T3R.PLF po generální opravě. Foto: Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou

Další tramvaje dorazí do města ještě letos.

117 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš

Se zájmem čtu komentáře některých lidí. Proč si nekoupili tramvaje nové?
V podstatě koupili. Tramvaje prošli tak rozsáhlou opravou a úpravou, že vlastně nové jsou. Nízkopodlažní s kompletní novou elektroinstalaci a novým interiérem. Určitě nebudou dělat ostudu.

Bram

Před dvaceti lety by takové řešení nedělalo ostudu. Dnes je to z nouze ctnost.

Jaroslav

jsou s tou renovací šrotu trapní…

Miloš

Nevím proč trapní. V italském Miláně jezdí v plném provozu tramvaje od padesátých let. Řidič tam stojí a má volant s kontrolérem. Jezdí tam i moderní vozy a nikdo jim do toho nemluví! Oni to tak chtějí. Je to jejich věc! T3 mají dlouhý život, protože se osvědčily a v Liberci to rozhodně není šrot …

Jiří Kocurek

Miláno, tam bude asi karoserie méně žraná korozí, solí tam v zimě vůbec? A staré historické tramvaje jsou i v Brně a Praze, mají své linky.
A v tom Miláně, jak se tak dívám, to také nebude běžná linka: https://bellamilanotours.com/ride-on-historical-tram/

Miloš

Běžné linky.

Lxxxx

Jestli tu opravu v Ostravě kvalitně udělali tak jim vydrží v provozu možná dalších třicet let. Nízkopodlažní uprostřed jsou, takže v jejich dalším provozu bych neviděl žádný problém.

Jaroslav

a vy si myslíte, že o to tady stojíme?

Miloš

Buďte rádi, že je máte. Jsou města, kde tramvaje zrušili. Až se svezete budete mluvit jinak. Jinak na cestě z Prahy na Mladou Boleslav u nějakého motorestu jsou odstavené žluté tramvaje Astra od Škody. Takové jezdí stále v USA. Můžete si domluvit koupi …

Jeníček

To byl ten převoz ve středu kolem 16 hodiny, kdy většina aut zastavila na křižovatce u Babylonu. Řidiči nevěřícně že tudy jezdí vlak a ještě k tomu s tramvají 🙂

Hala D

Lidi jsou tak zmasírovaní, že obyčejný vlak a koleje jsou pro ně buď mimozemská technologie, nebo relikt dávné minulosti.

Han van Meegeren

V Liberci žijí nostalgií!
Syner a spol. léta kradou jako straky, masoví vrazi Konrad Henlein i Klement Gottwald jsou léta čestnými občany města a T3 zde budou také dlouhá léta, krásné!
Inu kdyby se nenaházely peníze do kanálu za zbytečné přerozchodování, mohly být moderní tramvaje, nikoliv sběrna šrotu.

Han van Meegeren

Ještě Sněhulák, to je vynález, ale jinak mám Liberec celkem rád.

Bram

Tady je pro přechytřelé neználky typu HalaD námět, jak se dá zařídit nedestruktivně a tedy i bezpečně přeprava kloubových tramvají ve funkčním (či ještě nezprovozněném, ale kompletním) stavu na železničních vozech: https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006123001 Pokud by někoho zajímalo, proč se tato souprava speciálně upravených vozů nepoužívá, tak je třeba říci, že přeprava pomocí návěsového tahače se speciálním návěsem je prostě operativnější. Krom toho těchto speciálních návěsů k přepravě kloubových tramvajových vozidel je u našich firem k dispozici hned několik, kdežto výše v odkaze zmíněná souprava vozů snad ještě existuje, ale netuším, zda je stále provozní. A pozor, je naprosto nežádoucí řadit takovou… Číst vice »

Hala D

Zmíněný odkaz jsem taktéž uváděl jako příklad. Do Brna ale přišly už oživené tramvaje. Jak jsem psal při nakládce se k návěsu pohybovaly vlastní silou (viz facebook Škoda Group).
Než budovat betonovou překládací rampu v Králově Poli bych se přikláněl ke svaření statické ocelové rampy dostatečně dlouhé ke sjetí 45K z vagónů. Vozit se může takřka okamžitě. Ty „speciálni“ vozy na přepravu tramvají vypadají jako obyčejné plošiňáky s přišroubovanýma kolejnicema do podesty.

Hala D

Uvidíme co tam SŽ vymyslí během rekonstrukce, vlečka má být zachována.

Miloš

Do Brna přijeli tramvaje, které už před expedicí prošli jízdní zkouškou v Plzni…

Hala D

Vím. Proto by překládka na vlečce v Králově Poli měla být jednodušší a dál by se tramvaj pohybovala po vlastní ose.

PvvS

Bez TBZ a dokladů po venku ? Asi těžko..

Hala D

Byrokracie mě nezajímá. Důležité je, že to zvládne.

PvvS

Njn, na co dodržovat pravidla a zákony. Hlavně že to pojede vláčkem..

Hala D

Řachachacha, teď jste mě rozesmál. Taky takto bojujete za dodržování pravidel a zákonů přetížených kamionů? To je mnohem větší problém, než převoz tramvaje vlakem.

Hala D

http://tatravagonka.sk/wagons/sggnss-80xl/
A tady mají dokonce vagon, na který by se snad podvozky vešly. S ložnou délkou 25m by stačilo přidělat pouze rám s kolejnicemi.
Jinak plošinové dvojvagony s délkou přes 32 m taky nejsou nic nereálného.
Takže prosím všechny pesimisty, co zase pod vlivem davové hysterie tvrdí, že přeprava dlouhých tramvají je po železnici nereálná, aby se vrátili do reality a přestali snít o čistě silničním světě.

Miloš

On to asi někde spočítal a určitě věděli co je lepší.

Jiří Kocurek

Tak především máme volný trh, druh přepravy nelze nikomu nařidt. Totalita zase přináší riziko v tom smyslu, že by se kloubové tramvaje dopravním podnikům zakázaly a problém vyřešen – v KLDR také nejsou.

Antonín

Trochu ironie, ale T3 se blíží výročí 100 let v plném, nikoli retro, provozu. To bude pro zápis do Guinessovy knihy rekordů. Samozřejmě jsou to už odvozeniny, nikoli původní zrychlovačky, ale základ je stejný. To byl v době vzniku, i když asi počátkem 60. let neměla ve světě konkurenci, hodně nadčasový výrobek.

Georg

jak mohla t3 „nemit ve svete konkurenci“, kdyz to a) byla koncepce z 30. let ukradena z ameriky a b) na zapad se neprodala snad jedina?

Antonín

ad a), koncepce nebyla ukradená, ale ještě před nástupem bolševika byla koupena licence, dokonce první T1 jezdily s licenčními podvozky ad b) něco prodávat na západ v 50. a 60. a 70. letech? To by byl zločin horší než vražda, nastudujte si historii.

Ondřej

Nejpozději od poloviny 50. let se snažili prodat na západ cokoliv, o co byl zájem. Potřebovali valuty.

PvvS

Bezlicenční byly akorát metrovky ne ?

Miloš

Osvědčená konstrukce…

Bram

Obecně tramvaje koncepce PCC brzy té stovky dosáhnou, kdežto T3 si musí na stoleté výročí ještě pár desetiletí počkat. Ale dočká se, alespoň tedy v Praze, rok 2060 není zase tak daleko. Předpokládám, že v roce 2060 budou dojíždět poslední wany na nočních linkách :-).

Peeetr

To přeháníte. Reálně cca 2045.

Jiří Kocurek

Zapomínáš, že východní blok měl plánované hospodářství, o existenci výroby se kolikrát rozhodovalo až v Moskvě. Konkurence byla zakázaná.
Jenže východní blok není celý svět, konkurencí byly, jak už někdo napsal, tramvaje koncepce PCC, dodnes k vidění snad v Káhiře. O západních výrobcích se tady nevědělo vůbec, jenže to jim nevadilo tramvaje vyrábět.

Jarda

Liberecká ostuda, někdo by jim měl říct, že na nové tramvaje jsou eu dotace, naposledy o ne žádal olomouc, vsak ktere město platilo plnou částku? Vsichni na nové vozy a vystavbu tratí čerpají eu dotace. Lbc mohl požádat o eu dotace na nové tramvaje a ty stare poslat do muzea a na ukrajinu.

Georg

dejte si kabinu ridice pred zavorku a pak to pochopite.

Georg

okurkovou sezonu nesnasim, vsude vytahujou rubriku „psali jsme pred 20 lety“…

Michal Bartoníček

Jakože nemáte co číst, tak čtete i to, co Vás nebaví a za normálních okolností byste to nečetl?

Tomáš

Co dotační tituly?

Olin

No…, ty jistě jsou, ale… Musí to někdo správně sepsat (většinou, někdo kdo hoví jak evropské dotační politice, tak ví i něco o předmětu, na který je žádáno, případně zná takový věrný duše co si nebudou chtít vzít 30% z výše dotace), často podložit relevantními podklady (byť se to nezdá, ale i v Bruselu nesedí na všech pozicích úplní kreténi), mít nějakou kačku jako základ (když to dobře vyběháš, tak pod 15% ceny se nedostaneš), a taky kolem toho hodně lítat a nic neprošvihnout, protože na vše jsou termíny. Tzn. budou tomu nakloněni i lidi, kteří mají nějakou moc (třeba… Číst vice »

Tomáš

Díky za info….nebo se poradit s městy, které mají zkušenosti? Olomouc třeba?

Jan T.

Neudělali z toho náhodou pivní tramvaj?

Martin M

„Na nové vozy město nemá, priority vedení jsou dlouhodobě jinde.“
To je pořád dokola. Jan Sůra: děláte novinařinu nebo píšete bulvár? Označte si články jako Komentář a napiště si tam klidně, že lední medvěd je červený. Pokud se Vám zdá, že vedení Liberce neodpovídá vašim volebním preferencím, můžete volit někoho jiného nebo kandidovat sám. Takhle jen prachsprostě okopáváte kotníky jiným.

Jan T.

Potrefená husa?

ABCD

Tramvaje dobrý… Diskutující má v něčem pravdu. Jsou odborné servery a ty píšou neutrálně, pak jsou „aktivistické“ servery. Je potřeba si vybrat. Včelařský magazín (hypotetický server… vůbec nevím jestli existuje) vs server sdružení včelařů (nedejbože vs strana za rozšíření včel-. Omlouvám se za tak pitomé přirovnání. Nebo třeba na konci tučným písmem. Glosa redakce dvojtečka a napište tam něco ostrého nebo vtipného, proč ne. Je to Váš projekt dělejte si s tím co chcete. Máme kapitalismus, demokracii a relativní svobodu, kam to každý dovedeme je jen na nás. Takže důsledky si taky neseme sami, ale za mě, diskutující má v… Číst vice »

Blzx

Rozumím výtce, ale pokud se sleduje dlouhodobě politika liberecké radnice, tak z toho jasně vyplývá, co je psáno v poslední větě. A pak asi není potřeba chodit příliš kolem horké kaše.

ABCD

Nevím jak to myslíte. Např. jak bude vypadat péče o postižené děti rozhodují lidé, kteří nikdy nebudou tuto péči používat. Do jisté míry je normální, že rozhodují politici o věci, které se týká celé společnosti, ale ne jich přímo.
Navíc ti politici mají třeba děti, kteří jezdí MHD do hudební školy apod., přece jen ne všichni používají na 100% mama taxi. Takže svým způsobem se to týká nejspíš i těch politiků.

ABCD

OK. Na mém druhém odstavci nelpím. Politiku v Liberci neznám. Teda jen jako první asociace se mi vybaví Syner. Nevím jestli je to správné. Za mě je podstatné, že politika je všude podobná, nejlepší vysvětlení jsou asi seriály typu „Jistě, pane ministře“. Vláda má, alespoň ty poradce, aby jim to nalili a stejně to není nic platné. Na regionální úrovni je to ještě o příslušnou úroveň níž – co se dá dělat. Za politiky mohou voliči. Na inciativu „Vyměňte politiky“ odpovídám, že lepším řešením by bylo vyměnit voliče (resp. obyvatele), ale to jaksi nejde. Ale ten první odstavec, tak na… Číst vice »

PeDazOl

Na nové vozy město Liberec nemá, dlouhodobé priority vedení města jsou jinde. Třeba běžecký supertunel Kačka? Gratulujeme do Liberce. 🙂

Jarda

Asi neznají eu dotace

Hala D

Takto se mají převážet tramvaje. DPMB se má ještě od Liberce co učit. Je pravda, že ty nové Škodovky 45T jsou delší, ale pokud lze na vlaku převážet 300 metrové kolejnice tak při vhodném ukotvení nemělo být problém převézt 31m dlouhou šalinu v celku.

Kleist

Děkuji, ale radši budu mít novou tramvaj na dalnici, než starou na železnici.

Hala D

Děkuji, ale asi jste nepochopil smysl mého příspěvku, kde píši o transportu nových tramvají.

Halamus

AI má ještě nějaké mouchy.

Frantisek

Nechtěl-li tím říci „ať si je klidně vozí po silnici, jen když budou nové“. Takový většinový, k okolí poněkud bezohledný přístup (jo, není tam dobrá trať, je tam dobrá silnice, no proč asi…).

Jiří Kocurek

Bezohledné by blo vletět na dopravní podnik a přikázat jim, že buď po železnici nebo nijak. Je nám jedno, že nemáte čím vozit lidi.

Kubrt

A má převoz dlouhé tramvaje po železnici nějakou výhodu oproti silnici? Cena, rychlost, bezpečnost? Nějaký jiný pozitivní důvod, než „takhle se má vozit tramvaj“?
Ony se ty tramvaje nevozí po silnic jen tak z rozmaru, ale zřejmě proto, že je to výhodnější.

Pavel P.

Tramvaj je relativně těžká, kusová zásilka která se dá po železnici rozumně přepravit, ale na silnici představuje nadměrný náklad. Zásadní problém, a osobně si myslím že hlavní důvod pro silniční přepravu je, kde tu tramvaj složit?
Liberec má vlečku do vozovny, v Praze je na složení tramvaje vybavený Zličín a možná by se ještě dalo v Brně v Králově Poli. Zbývající tramvajové provozy v ČR vhodné místo na složení tramvaje nemají, takže by stejně musely mezi nádražím a vozovnou tramvaj naložit na podvalník.

Kubrt

Mě to je celkem jasný, ale chtěl jsem ty výhody slyšet od někoho, kdo tu u každého článku o přepravě tramvaje (či trolejbusu) po silnici hlásá, že takhle ne, soudruzi, tramvaje se přece mají vozit po železnici.
Ostatně, v Praze se ty převozy 14T z Plzně taky časem přesunuly na silnici, takže fakt bych chtěl slyšet, v čem je to údajné kouzlo vožení tramvaje vlakem 🙂

Hala D

Přesně to co napsal předřečník. Nadrozměr vs JVZ na železnici. Dříve se všechny tramvaje vozily na vagonech. A při přepravě mezi Plzní a Brnem by vagon poslaný po dráze přijel rychleji než návěs po dálnici v případě kolony, který následně musí kličkovat ve městě. Čímž poničí dlažbu a v některých křižovatkách musí být zastaven provoz. Městem už může tramvaj klidně projet po svých.

Pavel P.

Konkrétně v Brně je to od Hradecké ulice (4 pruhová, směrově dělená komunikace) k Medlánecké vozovně přes 4 křižovatky, včetně odbočení do vozovny, takže zrovna tady problém není. Druhá věc je rychlost přepravy, když by jela „ucelená souprava“ tak je to ještě dobré, ale jako jednotlivá zásilka nejprve musí manipulákem na seřaďovací nádraží v Plzni, potom do Maloměřic (nejspíše ještě přes několik ranžírů po cestě) a nakonec ještě dotlačit do Králova pole. Tam je pak problém novou tramvaj složit, protože na to není výbava (tzn. nutno dotáhnout několik sad hydraulických zvedáků, jeřábem článková tramvaj nejde) a nakonec odtáhnout do vozovny… Číst vice »

Hala D

Hloupost. Sjede po rampě jako z náklaďáku. A myslím, že ty tramvaje se v Plzni zkouší jezdit, takže oživovat netřeba.
Vy z vlakové dopravy děláte kosmickou vědu. Všechno je stejné jako u kamionů akorát je to větší a jezdí to po kolejích.
Na silnicích se taky nikde nedělá zastávky třeba pro řidiče na oběd? Takhle ne soudruzi, s takovým diletantismem tu ekonomiku tady nevybudujeme.

Hala D

https://z-p3-upload.facebook.com/SkodaGroup/posts/2290510467782268
Tady jsou fotky na nichž je vidět, že se nakládá na kolejích a tramvaj vlastní silou přijede až k návěsu a po rampě ji vytáhnou navijákem. Nevím proč by byl problém místo návěsu dát vagón.

Pavel P

Ten návěs je dost nízký podvalník, vagon mívá podlahu cca 1200 mm nad TK (nad nárazníky). V praxi to znamená potřebu citelně větší a delší rampy (kterou navíc taky potřebujete vyrobit a dovézt, nemůžete čekat, že zákazník má tuhle výbavu skladem). Ohledně zkoušení v Plzni je zrovna u tramvají pro Brno trochu problém s opačnou polaritou trakčního vedení, takže zkoušet můžete maximálně na vlečce u výrobce. Jinak problém v rychlosti bych přirovnal k tomu, že si objednáte paletu a veze ji kamion, který ještě cestou navštíví 4 další fabriky, aby byl vytížen (takže kromě přestávek má prodlevy na další nakládky).… Číst vice »

Hala D

Jasně že se zkouší na vlečce výrobce, proto si ji tam postavili. A ne pro železnici platí podobná pravidla ale lidé jako vy se železnici vyhýbají a raději šíří pomluvy o složitosti přepravy vlakem.
A jestli se takto vytěžují kamiony je dost naivní představa.

Hala D

A s tou rampou, vy myslíte, že jak by se svářeči dozvěděli, že rampa je pro železnici tak by odložili svářečky aby železnice nemohla mít rampu? To asi ne. Hlavně když ta rampa je opakovatelně použitelná a stačí aby stála v místě vykládky. Ocel se prodává 35Kč/kg. Takovou rampu do měsíce udělá každá střední firma. Z vaší strany jde spíše o snahu vysvětlit proč to nejde.

PvvS

A že je ten nízkoložnej návěs tak o metr nižší , to nevadí ? Navíc vagony by musely být 2 a těžko vyjde kloub nad spřáhla..

Hala D

Porsche 13T se běžně vozilo na 3 vagonech. Není potřeba aby vyšel kloub na spřáhlo. Je potřeba jen aby ten kloub tam byl.
https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2007030901

MartinS.

A přečetl jste si, jak rychle to jezdilo? Ve 22:00 to v Plzni naložili, mezi 3:30 – 4:30 to vyrazilo z Plzně zvláštním vlakem taženým z Plzně do Berouna dieselem pod dráty, na Zličín to dorazilo mezi 7:00 – 9:00. Potom to vytáhli na kolej, oživili a dojelo to do vozovny Motol, z ní to jelo přes celou Prahu na TBZ do ÚD do Hostivaře a po několika hodinách zase do Motola.

Bram

Nesjede to v Brně po žádné rampě. Rampa (stále funkční) je pouze v Praze a nefunkční (nevede už k ní železniční kolej) je v Olomouci. V Brně, Liberci, Ostravě a v Litvínově jsou zařízeni na na nakládku a vykládku tramvají ze železničních vozů pomocí zvedáků. Jste doopravdy tak hloupej, nebo jen ze sebe hloupého děláte?!? Docela by mne to zajímalo :-).

Hala D

https://machineryline.cz/-/prodej/mobilni-nakladaci-rampy/Ausbau/Mobilni-rampa-nakladaci-rampa-najezdova-nakladova-rampa–20051310161418412900
O tomto jste nikdy neslyšel? A že by to šlo udělat i pro nakládku tramvaje na vagon? Jste fakt tak neschopnej si to naťukat do googlu? Nebo jen hledáte důvody kritizovat. Jak na tom jste po duševní stránce mě fakt nezajímá.

MartinS.

A to si má každý DP udělat svojí nakládací rampu a nebo bude jedna půjčovací a po republice se bude převážet kamiónem, aby mohla tramvaj přijet vlakem?😂

Hala D

Panebože to jsou dotazy jak od klienta ústavu pro mentálně zaostalé. Ne, každý DP bude mít část rampy a bez vzájemné spolupráce tu tramvaj nesloží.

Kubrt

Soudě dle toho, že dnešní dlouhé tramvaje se dnes vozí výhradně po silnici, ta komplikace s nadrozměrem není schopna převážit výhody silnice. T3 se vozily/vozí vlakem, KT8 se vozily po jednotlivých článcích a spojovaly až u zákazníka ve vozovně.

jva

Přesně. Není problém převážet T3 o délce 15m, která se vejde na vagon. Rozpojovat něco delšího na články už je hodně velká komplikace a pokud to chcete převézt vcelku, pak ještě větší. Před 15-20 lety převáželi v Ostravě tuším KT8, což znamenalo na jednom vagonu pevně zafixovat, na druhém nechat volně, ale tak, aby to nespadlo. A to bylo jen z Martinova do Přívozu na Czech raildays…

Hala D

Ale i ta KT8 šla převézt. Tedy jde to.

PvvS

A jak rychle a za jakých podmínek ?

Jiří Kocurek

I tunely se dají razit jenom kladivem a majzlíkem.

Jiří Kocurek

A jinak se Jančurovi nadává, že jezdí s pěti vagony a vyžírá kapacitu. Vy chcete jezdit s jedním?

Nebo se na zákazníka vykašlete, že se má zařídit podle dráhy, že mu to přivezete naráz o půl roku později, takže ztratí čas čekáním než to začnou oživovat, což by dělali průběžně při postupných dodávkách?

Hala D

Vy jste oživoval max. mixér, takže se prosím k tramvajím nevyjadřujte. Tady se baví dospělí o reálném problému.

Hala D

Hlavně aby to nebylo tím, že železnice není schopná převážit lobby kamiondopravců. To bude asi pravděpodobnější. A rozpojovat na jednotlivé články je určitě nesmysl.

MartinS.

Proč si aspoň nezjistíte fakta, než začnete psát blbosti… Mezi branou 5 Škody v Plzni a vozovnou Medlánky je to 308 km. To ujede kamión za 4 hodiny. To by vagón naložený ve stejnou dobu v ŠT ještě ani neopustil plzeňský ranžír. Ani v Plzni, ani v Brně nejede po dlažbě protože využívá vícepruhové komunikace. Od exitu 80 na D5 po exit 190 na D1 jede po dálnici. Nejrychlejší málo zastavující přímý vlak mezi Plzní a Brnem je Rožmberk, který jede 6:11. To je o 2 hodiny déle, kdyby to pořád jelo. Ty převozy se uskutečnují většinou v noci, to… Číst vice »

Hala D

Pane Nesvéprávný Martine, Opět lžete. Idos vypisuje spojení Praha hl. n. – Brno Kr. Pole za 4 hod 45 min.
Nákladní vlaky jezdí také v noci a bez zastávek by cestu stihl kolem 3,5 h, možná i méně.
A opravdu jsem neviděl, že by někdo řešil, že 45T přijede o hodinu později (hlavně, když je třeba o měsíc zpožděná výroba)
Dejte si prášek, třeba Ivermektin a běžte vaše bludy šířit někam jinam než na seriózní médium.
Naneshledanou, komentovat váš ošklivý příspěvek mě netěšilo.

Hala D

Oprava: Plzeň hl. n – Brno.

MartinS.

Když čtete, nevynechávejte slova u toho slova, jak se vám hodí. Psal jsem přímý vlak. Ten nejede přes Prahu, přes kterou by to navíc v některých dobách ani neprojelo, protože Branický most se rekonstruuje, na Vyšehradský most to nesmí. Takže přes Budějovice. Nemluvě o tom, že potřebujete dieslovou lokomotivu v Plzni, potom elektrickou, při cestě přes Budějovice pak zase dieslovou. A hlavně výluky před Brnem se střídají a doplňují, takže neprojedete ani přes Třebíč ani přes Tišnov a možná nejbezpečnější cesta z Plzně do Brna by byla Plzeň – Cheb – Ústí – Nymburk – Kolín – Třebová – Brno.… Číst vice »

Hala D

Běžte se vycpat. Z Plzně až do Kr.Pole elektrickou lokomotivou a výluky aktuálně žádné nejsou. Jen D1 je každý den ucpaná. Ale demagog jste zdatnej. Za to vás platí silniční lobby?

MartinS.

Aktuálně nejsou. Ale DP si většinou neobjednávají jednu tramvaj, ale sérii třeba 20 vozů s dodáním v průběhu 2 a více let. To by každá jela jinudy, kvůli aktuálním výlukám? Chápu, že si tu logistiku neumíte představit, ale to by stálo peněz plánovat to pokaždé jinudy. Kamión to mezi 22:00 – 2:30 zvládne pod D5, D0 a D1 úplně bez problémů a v 7:30 už je řidič zpátky doma v Plzni. Jo a já nemám vůbec nic proti železnici, pokud má její použití pro náklady nebo cestující význam. Tohle význam nemá. Železnice se pro operativní ad hoc přepravy nehodí. Výhodou… Číst vice »

Hala D

Zase lži. Jak je třeba přeprava trafa do Mochova pravidelná? Běžně se zavádí vlaky ad hoc, tedy podle potřeby. Fakt běžte lhát někomu jinému.

MartinS.

Vy fakt neumíte číst nebo úmyslně vynecháváte slova. Když napíšu, že se nehodí, neznamená to, že to v určitých odůvodnéných případech nemůže být výhodné. Ale kolikrát za rok za dva se veze trafo do Mochova?

Hala D

Uvádíte nepravdy a danému tématu vůbec nerozumíte. Co příspěvek to zavádějící lež. Abych vám vysvětloval jak funguje ekonomika a kolik se toho vozí vlakem adhoc, na to čas opravdu nemám.

PvvS

A kdepak se válí dost vhodných vagonů pro přepravu 31m dlouhé tramvaje bez rozpojování ? A zvládne to ČD za jeden den z Plzně do Brna ? A bez větších škod na vozidle ?

Hala D

Mají vaše argumenty reálný podklad nebo jen vymýšlíte problémy kde nejsou jako všichni antiželezničáři? Snad i na kolejích je převoz do jednoho dne reálný, když superstrojvedoucí jezdí z Ostravy Do Děčína a zpět přes noc.

Hala D

Hlavně mi prosím silniční fanatici nezačněte vysvětlovat, že to nejde. Protože
#19.stol, #vlakyjsoufuj, #drahé,
Děkuji.

PvvS

Hm, doporučuju si nastudovat, jakej problém byl jen s převozem KT8 v Ostravě . A to tam jelo jen přes nádraží. A proč se i u 14T přešlo na kamiony.

Hala D

Převezli to? Převezli. Tedy to jde.

Jiří Kocurek

Při rychlosti 40 km/h z toho koridoru vyženete několik desítek jiných vlaků, takže z toho bude pro železnici vlastně ztráta.
Největším nepřítelem železnice je fanaticky šotouš, který odmítá vnímat realitu.

Hala D

Ten podvalník taky po silnici nějakou závratnou rychlostí nepojede. Jediní kdo jsou mimo realitu jsou místní „antišotoes“.

Hala D

A hlavně mi přijde legrační jak tramvaje s klouby schopnými zvládat malé poloměry na ulicích najednou musí být pro přepravu pevně ukotvené na pevném přímém voze po celé délce. Hadice třeba nechcete převážet po nařezaných kusech přivázané k 31 metrovým latím?

PvvS

A copak asi dělá ta tramvaj, když jí nesedí klouby s tím, kde jsou u vagonů kuple ? Tak nějak potřebuje docela dost míst na to aby se mohla vůči vagonu pohybovat. A vozit těžký náklad který se může pohybovat není zrovna ideální. Copak zas vymyslíte za šotopohádky ?

Hala D

V ČR nemám takové poloměry oblouků, aby toto dělalo problém. Takže posuny podvozků tramvaje vůči vagonu budou minimální.

PvvS

Nezapomínat na šroubovku. Pak to bylo do 1/2 metru . A stejně to tam nejelo po rampě, ale přes 12 heverů.

Jiří Kocurek

Takže naložení tak 4 hodiny, vyložení taky tak. Ty lidi musíe zaplatit, pronájem toho vozu platíme, ikdyž stojí…

Hala D

Pořád samé problémy, kdybyste společně s PvvS měli firmu, tak už dávno zbankrotuje. Ocelovou rampu na nájezd na výšku 1,1 m svaří v Královopolské. Pro převoz se použije buď vůz Sggns XL s ložnou délkou 25 metrů nebo podobný 32 m dlouhý dvojvagon. Pro převoz tramvaje se zhotoví rám s kolejemi, který může na dvojvagonu být uložen na oplenu a kluzně podepřen.
Vše vyřešeno. Jedeme.

PvvS

Ale copak nedokážete obhájit vaše pseudoargumenty, tak všechny ostatní v celý diskusi jen urážíte ? jen kvůli tomu aby jednou za čas jela tramvaj vlakem ? Prostě obhajujete řešení, který je dražší, složitější a pomalejší. A peníze s časem rozhodují. Ne to, aby si to někdo mohl vyfotit.

Hala D

No právě teď jste bez argumentů vy. Převoz reaktorových nádob, či transformátorů je podobná záležitost. Žádné z vámi uvedených argumentů tam neplatí.

PvvS

Tak zrovna reaktorový nádoby pro VVER 1000 z Plzně jezdily po silnici… Byla na to specielní souprava s tahačema Faun..

Hala D

Mám na mysli podobné přepravy, které vyvrací, vaše fanatické přesvědčení, že 31m dlouhou tram po kolejích nelze přepravit.
https://www.parostroj.net/katalog/nv/clanky/Hlubinove_vozy/hlubinove_vozy.php3
https://www.nh-trans.cz/vnitrostatni-a-mezinarodni-preprava/zeleznicni-preprava/

PvvS

Jster zmatenější než obvykle. A to už je co říct. netvrdím, že ji přepravit nelze, ale že se to vzhledem ke komplikacím a složitosti nevyplatí. Bastlení ramp, vagonů místo nastavitelnýho návěsu, kterých je po republice několik. A když se podívám přímo na web APB Plzeň, tak tam mají i takový přepravy, jako podbíječka, železniční most, nebo třebas lokomotiva 380 na GO. Pročpak asi to nejelo po kolejích ? 6e by to byl moc velkej problém pro dráhu ?

Hala D

Takže Cargo vozí trafa a výměníky neekonomicky po železnici? No tak honem na policii, takové tunelování státních firem přece není možné, vy lobbisto za APB. Jinak mě je jedno co vozí APB, nemusíte to tady popisovat.

Hala D

Takže Tatravagonka bastlí vagony? Fakt jste těžce mimo. Všechno by byla profesionální strojírenská práce. Ale to vy neznáte.

Jiří Kocurek

Daly by se vyrobit speciální kloubové vozy odvozené od Sggrss. Ovšem výrobní cenu toho vozu si pak přepravní společnost zaúčtuje do ceny přepravy.

No a prázdný bude vážit 25 tun, k tomu lokomotiva a vezeme 3násobek hmotnosti tramvaje za trojnásobek ceny a zavazíme všem pravidelným vlakům, takže pořád stojíme. Jedem tak 3x delší dobu, což přepravu dále prodražuje.

Hala D si jistě koupí 10x dražší boty, protože byly na míru a vezli mu je vlakem.

Hala D

Na co nový vagon? Projdi si produkty Tatravagonky a pak mluv. A na železnici určitě nepracují samí Kocurci, co jeden ad hoc vlak se šalinó do Brniska nezvládnou přepravit přes noc.

Martin

Z Krnova se tramvaje do Liberce vozily také autem, z Ostravy to bylo na vagoně. Ten důvod byl vcelku prozaický, Ostravě i v Liberci byla propojená železniční kolej s tramvajovou. Takže stačilo v Ostravě tramvaj zvednou na zvedácích, dát na stranu podvozky, najet pod ní vagonem a posadit ji na vagon. V Liberci zas opačně, takže k tomu bylo potřeba 0ks jeřábů. Když přijala tram z Krnova autem, tak bylo potřeba objednat 2 jeřáby, aby se to dalo z auta složit. A jestli doba přepravy byla autem jeden den a vlakem dva dny, bylo každému úplně jedno. To nejsou banány,… Číst vice »

PvvS

I RT6 z Prahy jela do Prasu na kamionu.