Prodloužení života o dalších 15 let. SBB dokončily modernizaci první jednotky Astoro

Modernizace bude hotová do roku 2027.
Švýcarské spolkové dráhy SBB dokončily modernizaci první jednotky Astoro. Celkem 19 sedmivozových naklápěcích jednotek používá dopravce hlavně na severojižní trase mezi Německem a Itálií. Do roku 2027 do úprav investují SBB celkem 120 milionů franků. Modernizace prodlouží životnost naklápěcích jednotek o dalších 15 let.
Posun v modernizaci, kterou SBB provádí ve svých dílnách v Bellinzoně, oznámily SBB v tiskové zprávě. K modernizaci byla přistavena první jednotka poté, co ujela přes 3,2 milionu kilometrů.
Modernizace přináší výměnu oken a osvětlení, částečně i toalet. Jednotky prochází přelakováním a výměnou osvětlení či koberců. Součástí jsou i pro cestující neviditelné úpravy: generální oprava podvozků nebo pantografů, dochází i k odstranění koroze. Vlaky Astoro jezdí mezi Německem, Švýcarskem a Itálií. První modernizované Astoro vyjede do provozu na konci léta.
Jde o naklápěcí jednotky, které SBB začaly přebírat od roku 2007 od Alstomu. Vlak s kapacitou 430 cestujících dosahuje maximální rychlosti 250 km/h. SBB uvedly, že modernizace má prodloužit životnost vlaků nejméně o dalších patnáct let.
Práce se dotýkají obou řad Astoro, tedy sedmi vlaků z první a dvanácti vlaků z druhé řady. Astoro je schválené pro provoz i v Německu, Rakousku a Itálii.