Prodloužení tramvajové trati v Olomouci má projektanty, zakázka vyšla na dvojnásobek odhadu
Nová tramvajová trať v Olomouci. Foto: Olomouc.eu

Do tendru přišla jediná nabídka, předpokládanou hodnotu zakázky překročila o 112 %.
Uf, snad Metroprojekt zachrani co se da. To reseni obratiste je taky napad za vsechny prachy. Zadne cyklo, zadne P+R, zadny prestup hrana-hrana. Zato spousta zabraneho prostoru pro nic.
Ideální by bylo, kdyby tramvaj vedla k železnici. Ale na to už je pozdě.
To byste musel vykoupit celou ulici Pozarniku a srovnat ji se zemi.
S prodloužením a smyčkou se počítá od začátku, a tak se zbytečně ve velkém nakupují oboustranné vozy (celá letošní 9 kusovka)…
Ony se hodí i při výlukách, kterých je v Olomouci požehnaně. Brzy se bude řešit trať do Pavloviček.
tak i úplatky podléhají inflaci
Tak jestli to dělal stejný projetant co zk…vil tu ulici na Zikově ulici, tak se není čemu divit.
Můj kamarád převzal po projektantovi troleje. A zachraňoval, co se dalo – podle něj prý bylo několik míst, kde by se sběrač vysmekl z troleje. A na úvrati to bylo vůbec nejhorší, proto je tam podobná trolej jako nad kaliforňanem.
Úroveň projektantů je samozřejmě různá stejně jako u jakékoliv jiné profese. Ovšem, rozhodující slovo má investor a příslušní budoucí správci projektovaných objektů. Výsledná podoba je vždycky kompromis mezi projektantem, investorem, budoucími správci, správci sítí a dotčenými orgány.