Prodloužení tramvajové trati v Olomouci má projektanty, zakázka vyšla na dvojnásobek odhadu
Nová tramvajová trať v Olomouci. Foto: Olomouc.eu

Do tendru přišla jediná nabídka, předpokládanou hodnotu zakázky překročila o 112 %.
slusny … prumerna mzda projektanta je 500/hodinu, ale dobre dame mu 6x tolik tedy 3000/hodinu tak za 11.5 mega / 3000kc / 8 hodinama = 480 dnu, rok ma cca 250 pracovnich dnu = 2 roky prace hmmm
Průměrná mzda kterého projektanta? 😀 A opravdu na tom dělá jeden člověk? To bude spíš 480 člověkohodin. 😀
Ještě, že Olomouc je tak bohaté město, že si to může dovolit. Stejně jako ultraklikatou tramvajovou trať, se kterou cesta z Nových sadů trvá do centra delší dobu, než dřív autobusem č. 16.
Podle schématu to vypadá ta nová trať jako schodiště z bokorysu
No vidíte, a přesto to jezdí a pasažéry si našla. Když funguje preference, tak cikcak trasy nevadí, i na západě se to podobně staví.
To jen v Brně mají fetiš přímých tras v tunelech.
S tím fetišem nesouhlasím. Ono není kudy to jinak vést. Navíc zrovna tramvaj v Brně má být rychlým dopravním prostředkem a pokračuje se na segregovaném tělese. A pokud jsou výškové poměry příznivé, nebudou nutné žádné tunely. Olomouc je placatá.
Chystá se i nová tramvajová trať od autobusového nádraží do Holic a část úseku má být též vedena tunelem, takže i v Olomouci bude tram tunel
Tak to asi záleží odkud z NS jezdíte. Trnkova a Zikova si polepšily v obou směrech. A jsou to ty nejvytíženější zastávky. Navíc Šantovka sama o sobě generuje nemalé množství kaštanů, takže je dobře, že tramvaj jezdí kolem. Pokud je pro vás výhodnější bus 16, tak ten jezdí dál ve své trase. Tramvaj na Nové Sady je nejpozitivnější událost pro využívání udržitelné MHD, která se v Olomouci stala za posledních 25 let. O to víc je smutnější, že na stavbu a vozy se sice prachy v podobě dotací našly, ale do provozu se už moc sypat městu nechce. Takže pak… Číst vice »
jsem opačného názoru. Provedení této trati je dopravní zrůdnost, zejména v oblasti křížení Velkomoravské ulice….
Uf, snad Metroprojekt zachrani co se da. To reseni obratiste je taky napad za vsechny prachy. Zadne cyklo, zadne P+R, zadny prestup hrana-hrana. Zato spousta zabraneho prostoru pro nic.
Ideální by bylo, kdyby tramvaj vedla k železnici. Ale na to už je pozdě.
To byste musel vykoupit celou ulici Pozarniku a srovnat ji se zemi.
S prodloužením a smyčkou se počítá od začátku, a tak se zbytečně ve velkém nakupují oboustranné vozy (celá letošní 9 kusovka)…
Ony se hodí i při výlukách, kterých je v Olomouci požehnaně. Brzy se bude řešit trať do Pavloviček.
Jsou v plánu kvůli výlukám a nebo až se budou stavět další větve. V plánu je trať od autobusového nádraží do Holic, ale nevím jestli to bude též etapově. Vím, že tam bude též část úseku v tunelu
Pořád lepší než Praha, která má obousměrné jenom KT8
Za chvíli jeden úvraťový úsek skončí a zůstane tak Pankrác, ale brzy naopak vznikne další a trvalý, který bude po dnešním zanikajícím prostoru Nákladového nádraží Žižkov do Malešického lesíka. Navíc bude i jednokolejný. Tam bude pravděpodobně přetrasována 19, která jezdí na Pankrác, takže KT8D5 v Praze jen na 19 a výlukových úsecích.
V tomto podcastu ( https://zdopravy.cz/podcast-tramvajova-trat-v-pocernicke-je-evergreenem-ma-zpozdeni-60-let-rika-jan-surovsky-z-dpp-240893/ ) se Šurovský zmiňuje i o plánech obnovy obousměrných tramvají. Zatím stačí KT8 a jejich obnova se bude řešit, až výhledově, ve 30. letech. Kachny jsou po modernizacích, na řešení výlukových stavů a úvraťových ,,dočasných“ konečných jich cca +/- 60 stačí.
tak i úplatky podléhají inflaci
Tak jestli to dělal stejný projetant co zk…vil tu ulici na Zikově ulici, tak se není čemu divit.
Můj kamarád převzal po projektantovi troleje. A zachraňoval, co se dalo – podle něj prý bylo několik míst, kde by se sběrač vysmekl z troleje. A na úvrati to bylo vůbec nejhorší, proto je tam podobná trolej jako nad kaliforňanem.
Úroveň projektantů je samozřejmě různá stejně jako u jakékoliv jiné profese. Ovšem, rozhodující slovo má investor a příslušní budoucí správci projektovaných objektů. Výsledná podoba je vždycky kompromis mezi projektantem, investorem, budoucími správci, správci sítí a dotčenými orgány.
Tak třeba PČR si vyškrtněte. Ti podepíšou vše, co zdržuje provoz…