Prodloužení tramvajové trati na Pankráci: zastávka míří před Arkády, pomůže napojení metra
Přesouvání tramvajové zastávky Pankrác do nové polohy. Foto: PID
Jde sice jen o pár metrů nové trati, pro spuštění metra D je však nová zastávka důležitá.
Nápad přivandrovalce bůhvíodkud… tramvajová trať byla zrušena v daném úseku již v 70. letech pro nesmyslnost…
Jezdí tam autobus, tedy dnes nejezdí, protože je to rozjebané, ale ta 134 byla MALOKAPACITNÍ autobus, protože tam vždy jezdilo pár lidí. Přestup z D bude nesmysl, protože z D budou vystupovat jen místní a NEPOJEDOU tramvají… nicméně ty by obsloužila i ta 134.
Za prosazení tohoto šíleného nápadu by měl jít dotyčný do vězení, a úředníci, co to povolili také – a všechny to nechat zaplatit…. čtvrt miliardy vyletělo komínem….
Místním ta trať nic podstatného prostě nepřináší, místním stačí metro C a pokud chtěli do Nuslí, tak z Pankráce 193, a podobně jako u všelijakých Radlic,Slivenců,Libuší,Dědin …šlo na prvním místě o to prostavět dotace, ne výrazně zlepšit kvalitu VHD Poslední TT která něco jasně zlepšila byla ta na Barrandov, ale zase – monstrzastávky jako Geologická nebo Hlubočepy, prostě vyhozené peníze. V Praze se prostě nestaví podle dopravní potřeby, ale podle toho co kdo prolobbuje a co jde dotovat, tak se postavilo z dotací prodloužení A, a na D dotace nezbyly. Máme TT na Libuš, ale nevede k ní metro 🙂… Číst vice »
Jak se místní dostanou metrem C na Kotorskou? Opravdu místní tolik touží mačkat se v metru C s těmi, kteří jedou z Jihozápadního Města přes Florenc, místo aby jeli přes Dvorecký most a Jeremenkovou tramvají?
Viděl jste někdy, kolik lidí z té tramvaje na Pankráci vystupuje nebo nastupuje?
Co to meleš osobo. Ano vidím kolik lidí nastupuje a vystupuje na Pankráci z tramvaje, protože tam bydlím. Je to do deseti lidí…
O zastávku níže (PP) je možno přestoupit na 193 nebo 134 a jet po sídlištích Pankráce a Budějovické.
Toto tady prosadil psychicky narušený jedinec se sexuální úchylkou na tramvaje….
Zavřít dotyčného včetně povolujících úředníků do kriminálu a nechat je tu čtvrť miliardu zaplatit – ještě pravnuci by to platili….
Deset lidí mimo špičku není na koncovou zastávku vůbec špatné číslo. Vy na Kotorskou možná dojdete pěšky, ale jsou lidé, kteří nechodí tak dobře, jako vy. Pro které třeba je problém vůbec dostat se do metra a z něj, i když je mělké.
Jejda. Takže když se probírá automobilová doprava, špatně chodící cestující je pověra, ale když jde o nesmyslnou tramvaj, najednou je v ní víc lidí o berlích než dveří? Zajímavé, ale nereálné.
Netuším, kam na to chodíte. Prostě jsou mezi námi spoluobčané, pro které není chůze tak jednoduchá a ocení, když se dostanou MHD i do míst mezi zastávkami metra. Nebo dokonce ocení i to, když do metra vůbec nemusí, třeba po schodech nebo do výtahu. Smiřte se s tím. Ostatně snadno se to může stát i vám, zlomíte si nohu, budete chodit o berlích a blízkou a povrchovou MHD oceníte.
To máme velký luxus budovat tramvaj aby někdo nemusel do metra…a co tedy těm co nedojdou z Kotorské nechat zastavit bus ?
Pankrác je bezbarierová stanice, PP bude … tak to komplet zdublujeme metro povrchovou VHD? A zahustíme zastávky aby byly po 300m ?! Nikdy nebyla potřeba aby tam stavěla 193 nebo 1, a kdyby byla, tak to šlo zařídit …ale za to by nebyly prostavěno :))
Mnohem užitečnější by byl výstup z metra přímo až pod Hvězdovou do sídliště … u PP rovněž, když už měly se investovat do zlepšení existující infrastruktury
vole na Kotorskou se chodí pěšky…. polovina to blíž fokonce odspodu z Pražského povstání….
Tramvaj zrušit, je tam nahovno. 134 plně stačila a stačit bude….
Ale proboha, Kotorská je kolik minut pěšky z PP nebo Pankráce ? To sin opravdu děláte legraci, u IAD tu lidi vyčítají lenost popojít a tady … na Kotorské nestavěl ani invalidní bus č 1, ani 193 …
Ta Kotorská ale mohla vzniknout i bez trati na Pankrác, při rekonstrukci trati k vozovně se posunula i zastávka Pražského povstání blíž k metru.
Jo výhoda je že má společně pro 18, 19, i 193, ale někdy autobus nesmyslné pustí tramvaj z vedlejší a tramvaj hned ujede, takze přestup sliby chyby.
Mě by jen zajímalo, proč se to prodloužení trati neudělá najednou, když je stavební povolení? Je to jen neschopnost DPP včas vysoutěžit zhotovitele, nebo co tomu ještě brání? Tohle kouskování totiž znamená, že pak se zas ta trať bude muset na několik měsíců asi zavřít, aby se udělalo prodloužení dál. Navíc zase se bude teď stavět a pak bourat provizorní ukončení trati.
popravdě nechápu proč to netáhnou rovnou až za tu druhou křižovatku u pošty a tu uvať nepostaví až tam ? To zase až se dodělá tato fáze stavby znovu rozbijí silnici a zavřou další křižovat která je jen o pár metrů dál …
Mimo jiné proto, že nemůžete najednou zavřít všechny ulice v okolí.
jak všechny ? o kus dál je budejovická
Budějovická ústí do té křižovatky, o které píšete. Z obou stran ulice Na Strži je staveniště metra D. Uprostřed ulice Na Pankráci je staveniště tramvaje a podchodu, půlka ulice ve směru z centra je zavřená. A vy byste rozkopal ještě Budějovickou.
A vy byste dokonce rovnou zavřel tu křižovatku. Takže kdyby jel někdo z centra někam do Budějovické, musel by po 5. května až na Vyskočilovu a odsud se vracet zpět. Nemohla by Budějovickou jezdit 134.
A to celé proto, aby se ušetřila instalace a demontáž jednoho zarážedla? Žádné znovurozbíjení silnice se konat nebude.
Pokud to provizorní ukončení nedodrbou jako teď dvě koleje do jedné, pak by to stačilo třeba jenom oddělat tu zarážku a kolejové křížení.
Ale třeba Holyni bych úplně za vzor nebral, protože to křížení tam zůstalo doteď kvůli dotacím.
To ukončení do jedné koleje byl požadavek Prahy 4, aby auta nepřišla o odbočovací pruh… Teď už to naštěstí bude končit dvoukolejně. Což je také hlavní důvod, proč se to předělává – dvoukolejná koncová zastávka umožní větší frekvenci spojů, která bude potřeba pro náhradní dopravu při uzavření stanice Pankrác C.
Nebude potřeba trať zavírat. Nyní se buduje zastávka před výstupy z metra, a dvoukolejná trať za ní bude pokračovat až na hranici křižovatky. Takže pak bude stačit napojit se tady na to pokračování, konečné zastávky se to ale nedotkne.
Rozkopaného je toho teď na Pankráci dost, není potřeba rozkopávat ještě další ulici.
Tramvaj nahovno… nikdo s ní nebude jezdit…. kam a proč by s ní jezdili zpátky na Povstání, že…. Na D pojedou lidé raději na zastávku Na Strži a BUSy je odvezou do sídliště….
Pro těch pár lidí v barácích v ul. na Pankráci je to nahovno….
Zavřít toho, kdo to protlačil….
Víte o tom, že se do té oblasti dá přijet i jinak než metrem z centra? A že ta tramvaj nejezdí jen z Pankráce na Pražského povstání, ale dál – a dokonce jezdí i v opačném směru?
Já to tramvají jezdit budu.
hm tak nenahraditelná, přitom tam tramvaje jezdily od roku 1930 až na Kačerov, v roce 1968 trať komunisté kompletně slavnostně zrekonstruovali , včetně konečné na Kačerově, aby ji pak, v souvislosti s “ plánovanou výstavbou “ metra prakticky fungl novou zrušili v roce 1974 . Nemluvě o tom, že značná část tam zaparkovaných aut nemá pražskou značku, je to jedno z míst, které dojíždějící využívají jako parkoviště …
Ke zrušení nedošlo s “ plánovanou výstavbou “ , ale se zahájením provozu. Báli se, že jinak by zaživa lidi pod zem nenahnali.
Ale hovno, tramvaje na Budějovickou jezdily až do 80. let a byly nevyužité, tak se trať zrušila a nikomu nechyběla. Pro těch par lidí se zavedla 134 jako MALOKAPACITNÍ autobus…
Nejezdily. 9. května 1974 začal provoz metra, 10. května 1974 byl ukončen provoz tramvají v úseku od ulice Na Veselí po Budějovické náměstí. Pokračování na Ryšánku bylo vyloučeno už před tím.
Také vám jaksi uniklo, že se od té doby na Pankrácké pláni postavilo „pár“ nových budov.
Písmenko na značce s bydlištěm majitele dávno nesouvisí – jednak se při prodeji nemění, druhák jde jen o to kde značku vydali, ne komu. Třeba na Podskalské jsou menší fonty, takže mely všechny mé skútry na značce S.
Vzhledem k tomu, ze pri koupi ojeteho vozidla vam zustava znacka, ktera tam byla a pri koupi noveho tam mate znacku podle toho kam si to vozidlo dojdete prihlasit, tak zkoumat jakou ma auto znacku je naprosta ztrata casu, nerekne vam to vubec nic. Uplne nejlepsi by bylo, kdyby to uz byl nejakej nahodne generovanej retezec znaku a cisel a bylo by konecne po zkoumani komu dane vozidlo patri.
Parkovací místa na Budějovické jsou tak nenahraditelná, že by měla být zapsána do seznamu památek UNESCO
Tento romantický ostrov v zachovalé industriální podobě reprezentuje významný fenomén lidské civilizace druhé poloviny 20. století. Jeho koloritně záplatovaný asfaltový povrch navíc pestrobarevně pokrytý ve stylu plechového brutalismu různými vozy, vynikajícími ukázkami práce evropských automobilek posledních 30 let bezesporu zaslouží ochranu . Jedná se totiž o ukázku tradičního parkování takovou formou , aby veřejný prostor byl co nejvíce využit pro auta a obklopen přímými komunikacemi pro automobilový provoz. Navíc je to jedno z prvních míst, kde byly v Praze sraženy obrubníky tak, aby nevytvářely překážku, až mnoho let po nich se první takové obrubníky objevily na přechodech pro lidi…
Áámen.
Navíc při pietním restaurování byly ve spodní vrstvě objeveny pozůstatky rovnoběžných ocelových pásů, o jejichž účelu se dnes zatím jen dohadujeme.
Té nadsázce tleskám, ale na druhou stranu se na těch nepoužívaných (a částečně za asfaltovaných) tramvajových kolejích parkuje 50 let. To je dost na to, aby se místním nelíbilo přijít bez náhrady o ta místa. Teď neřeším, že na ně samozřejmě nemají žádný nárok, ale jsou tam a s tramvají zmizí. Takže bych hledal rozumný kompromis, protože auta ve městech jsou a jen tak z našeho života nezmizí.
Nahradit jeden z jízdních/odbočovacích pruhů tím parkovištěm (nebo tramvajovou tratí!).
Jsi se zbláznil a jak auta odbočí fo sídliště a do Arkád… vždyť to byla podmínka stavby Arkád, aby ten pruh vznikl….
Jak přesně se z ulice Budějovická odbočuje do Arkád? Když už se tu tváříte jako místní znalec, nechtěl byste se nejdřív aspoň podívat do mapy?
Logicky pruh co je jenom rovně bude rovně a doprava, čili jak se to dělá u neznačených křižovatek. Opravdu teda nevím jak to přesně mělo vypadat určitě ale jsou tam dva plnohodnotné pruhy, ne jen odbočovák na posledních pár metrů.
Jak nemají nárok. Nadtuduj si předpisy na parkování. Že Praha schválně kurví parkování, tak to je jiná. Na Pankráci bylo autobusové nádraží a parkoviště…
Mnohá parkoviště na sídlištích se c 90. letech změnila na soukromá, i treba ta dvě na Pankráci v Hvězdově – zejí prázdnotou a okolí je narvané….
Nemají nárok. „Předpis o parkování“ je zákon o silničním provozu, a ten opravdu žádný nárok na parkování nedává. Ta parkoviště zají prázdnotou, protože mají nekalou konkurenci v podobě parkování dotovaného Prahou (resp. námi všemi).
Podzemní parkoviště tam udělat nejde?
Rozhodně ano… a přijde mi to jako fajn řešení… ale jen pokud by parkování stálo tak, aby se náklady zaplatily minimálně do 15 let a aby ho místní využívali. A to se jim chtít nebude.
Já myslím, že by ani na sebe vydělat nemuselo. Výhody jsou v tomto případě i jinde. Např., že více lidí pojede MHD. Za 10 tis. měsíčně tam nikdo parkovat nebude.
to je slovo do pranice to nikdo nebude 🙂
„Zastupitelé nyní na dubnovém zasedání magistrátního výboru pro dopravu řešili změnu územního plánu, která by měla parkovací místa změnit na koridor pro tramvajovou trať.“
– – – > A dopadlo to nějak?
Výbor stavbu podpořil, nicméně schváleno bylo i usnesení, aby bylo zachováno maximum parkovacích míst. Zápis zde: https://praha.eu/documents/42409/12292528/Zapis_jednani_12-Z%C3%81PIS_z_jedn%C3%A1n%C3%AD_VD_ZHMP_-TED-_16-4.pdf/22b921d6-5133-fbb9-a86b-5fa86633c5e6?version=1.0&t=1714034160748
Pořád nechápu, proč se dává ten přesun zastávky do souvislosti s uzavřením stanice metra Pankrác C. Myslím, že cestujícím, kteří pojedou tramvají místo metra, by bylo dost jedno, že by tramvaj stavěla o kousek jinde, než přímo před vestibulem zavřené stanice metra – protože cílem jejich cesty není ten vestibul. Důležité bude to umístění tramvajové zastávky, až bude stanice metra opět v provozu. Při výluce bude důležité to, aby zastávka byla dvoukolejná a umožnila tak kratší interval. Pomohlo by, kdyby to nebylo na Praze 4 a ta tramvaj jezdila až na budějovickou, takže by tu vyloučenou stanici obsluhovala z obou stran.… Číst vice »
Protože se staví podchod pod ulicí Na Pankráci, na jehož desce ta trať bude ležet. Podchod bude možné využít i při zavřeném metru a hlavně tramvaj bude nově stavět přímo před OC Arkády a ostatními budovami tam, a ne jako dosud kdesi úplně vedle. Už jsou souvislosti jasné?
Takže jste potvrdil to samé, co jsem napsal já. Že důvodů, proč má být zastávka před vestibulem metra, je dost – akorát ten jediný uváděný, že je to kvůli plánovanému uzavření stanice, mezi nimi není.
Ano a ne. Politici kdysi slíbili investorovi Arkád, že bude mít trvala kolejovou dopravu = uzavřením stanice metra by o ni přišel a politiky pak investor nutil k vrácení příspěvku do stranické pokladny. Proto toto, zdánlivě aktuálně zbytečné prodloužení.
To by mne zajímalo, jestli je v té dohodě určené, jak daleko ta kolejová doprava musí být 🙂
Já to prodloužení nepovažuju za zbytečné, důvodu pro něj vidím několik – jenom mezi těmi důvody není přímo to uzavření stanice metra.
Snadnější výstup směrem na Arkády a nebo Gemini. Jinými slovy výstup bude přesně tam, kde má být a ne, že musíte projít křižovatkou. Až bude příští rok stanice Pankrác komplet uzavřena, tak se i to malé posunutí hodí a výstup bude příjemnější.
Arkády a Gemini nejsou zdaleka jediné cíle v okolí. Jsou tam třeba autobusové zastávky v Hvězdově ulici. Navíc je otázka, zda ta cesta k Arkádám nebo Gemini bude v průběhu stavby opravdu snazší – zda naopak nebude muset člověk obcházet staveniště. Já vůbec nerozporuju ten přesun, jenom to odůvodnění. Protože lidé tam nejezdí do vestibulu stanice metra, cíle mají v okolí – takže posunutí zastávky o 130 metrů cestující nijak nevytrhne. Zejména to vypadá trochu směšně v souvislosti s tím, že cestující musí jet zbytečně z Budějovické na Pražského povstání a odsud zpět tramvají na Pankrác – ale tam ho tramvaj převeze… Číst vice »
No já si teda nejsem jistý, kolik lidí míří i do jiných cílů. Bude to alespoň ve špičce naprostá menšina, tipuji. Většina lidí míří do kanceláří kolem Arkád a Gemini a ten zbytek bude strašně malé číslo. Soudě z mých každodenních zkušeností.
Každopádně ta současná (nebo teď už bývalá) zastávka s výstupem do silnice by ten předpokládaný zvýšený nápor nedokázala zvládnout.
No právě, „kolem“. Bývalá zastávka neměla výstup do silnice. Větší problém byla ta jednokolejnost. Jak jsem psal, nezpochybňuju ten přesun. Důvodů je pro něj víc, jenom to přiblížení k uzavřené stanici metra nedává jako důvod moc smysl.
Jenže kolem je myšleno za Arkády (City Tower…), vedle Arkád (Main point a Empiria…) a za Gemini a vedle Gemini a všechna tato místa budou z té stanice před Arkádami daleko lépe dostupná. Minimálně odpadne jeden přechod frekventované křižovatky
Přechod křižovatky neodpadne, ta tramvajová zastávka bude uprostřed ulice. (A do podchodu tam jenom kvůli přechodu silnice lidi lézt nebudou.) K těm budovám okolo Arkád se teď lépe dostanete z boku (z Hvězdovy), a čekám, že to tak v průběhu stavby bude i nadále.
Směrem ke Gemini odpadně jeden přechod křižovatky, ale zase přibude těm, kteří půjdou do Generali. Ale je pravda, že začala rekonstrukce těch budov Generali u 5. května, takže poptávka tímto směrem asi výrazně klesla.
Stěžujte si na Praze 4. Zde je žába na prameni – parkování ve středním pásu.
Idealni by asi bylo udelat parkovani v jednom pruhu a zachovat ten druhy pro jezdeni, ono nakonec kolikrat kdyz tam vidim nekoho parkovat, tak je to o plechy, coz se tam nakonec mnohokrat stava, borci jsou schopni to tam poslat z pravyho pruhu bez ohledu ze tam v levym zrovna nekdo jede, a vycouvat tam je taky orisek. Obecne bych sikmy stani u dvouproudy silnice zakazal, je to o hubu.
A nebo – je to revoluční myšlenka, vím – že by se o uskladnění aut starali jejich majitelé? Když chtějí mít někde postel, koupí nebo pronajmou si někde byt. Když se obec nestará o bydlení pro lidi, tak by se třeba nemusela starat ani o bydlení pro auta…
Potřebují na tu náhradní dopravu kapacitnější obratiště, než s jedinou obratovou kolejí.
Ano, to jsem mezi skutečnými důvody uvedl.
Je to úlitba Arkádám. Lidi tam z velké části jdou z metra nebo na metro.
Když bude zastávka přes křižovatku (navíc blbou, že by se tvořily davy na tom rohovém chodníku, část chodníku tam vůbec ani není), bude to už “daleko”.
Ale i tak je to rozumné řešení, ta křižovatka moc chodců prostě neunese.
Opravdu půjde v průběhu stavby projít od tramvajové zastávky přímo k Arkádám? Vzhledem k tomu, jak to tam vypadá už teď, bych čekal, že se stavba stejně bude muset obejít.
Okolo stavajici zastavky opravdu neni misto aby se tam motali takove chumle cestujicich s jakymi se pocita u zastavky pred Arkadami pri vyluce stanice metra.
Absolutně nerozumím vybudování ostrovního nástupiště v plánované zastávce Bystřická … To se bude za pár let opět vše demolovat, aby byly vybudovány standartní nástupní hrany?
Tak ono to nebude asi kdovíjaká stavba, aby to nešlo pak normálně přestavět. Umožní to mít dvě soupravy u jednoho nástupiště.
A proč jezdí i nadále 19 jen na Depo Hostivař a ne zase na Lehovec když teď nejsou až do konce prosince potřeba obousměrné tramvaje?
Nechce se jim s tím kvedlat.
Tak pořád je potřeba dost obousměrných pro 27 a 34, s čímž se jaksi předtím nepočítalo. Ač se na papíře zdálo – a otevřeně říkám, že jsem to sám tvrdil – že je kačen dostatek, pár neplánovaných výluk (Seifertova, Libeňský most) teď dost bolestivě připomenulo, že zase až taková rezerva tam není.
Jako třešnička na dortu samozřejmě teď i přesměrovaná 7 je přesměrovaná podruhé. Můj zahraniční kolega, co bydlí na Kolbenově, se nestačí divit, že mají co pár týdnů jinou linku tramvaje 🙂
Myslim si to stejne a u te linky 27 jsem moc zvedavy, zda mesto dodrzi plan, ziska letos stavebni povoleni na dotazeni trati na Nove Dvory tj. vcetne blokove smycky a uz tam budou moci vsechny typy tramvaji. Realizace je opakovane slibena 2025-2026 s tim, ze v konfliktu s vystavbou metra nebude, protoze to se bude stavet odspodu (zacne se z jamy vychodne od Libusske).
U 27 to je zrovna docela jedno, protože tam budou jezdit kachny dokud nepostaví nový Libeňský most.
pořádná náhradní doprava by to byla, kdyby to bylo až na Kačerov
I od Budějovického náměstí (a na ně) jezdí dost lidí, kromě toho část autobusů od Kačerova pokračuje i tam, jiné zase na východ (dají se použít místo narvaného C a A), také jezdí z Kačerova do centra vlaky. I když ne, že by to nebylo pěkné – jen tam jaksi zabednili části Jihlavské novostavbami, takže leda přes tu hrůzu (ale ano, generuje mnohem více cest) při někdejší Brumlovce.
Podporuju rozšiřování tramvajových tratí, ale vést ji až do jižních Čech? 😜😁
(Budějovické náměstí, pokud vím, v Praze není)
Na náměstí v ČB by se alespoň dala udělat obrovská točna s velkou kapacitou:-D
Jasně, dnes se tomu prostranství říká „Budějovickaja“ (…stancija, dle ruského vzoru) a je zmršené chaotickou zástavbou, nicméně na starších mapách vyznačené je. Pokus o vtip žel zmařen neznalostí místa. A pokud byste měl na mysli až náměstí Přemysla Otakara II. v Českých Budějovicích, pak by se muselo uprostřed věty psát s malým b; možná je ale nějaké i v menších městech po cestě, to zase nevím já. 😏
Bývalo, teď jsem viděl fotku s konečnou „Krč \ Budějovické náměstí“.
tam stojí AVAST….
Ne, ten je o několik stovek metrů jinde.
Nejmenuje se tam zastavka busu nahodou Zelena Liska? Bylo by divne mit naproti hned zastavku Bystricka,…
Na Zelenou lišku tramvaj bohužel zatím nedojede. To snad až se podaří prodloužení na Budějovickou
Zastavka busu je primo u budouci zastavky tramvaje u kriz. Bystricka/Budejovicka… a jmenovat se budou ruzne..
Ano, ovšem ta stávající autobusová „Zelená liška“ není tam, kde by měla být, totiž v polovině cesty od Pankráce na Budějovické náměstí – protože furt nějaké posuny, asi pro nespokojené občany. (Jo, kdyby zastávka Pankrác byla, kde bývala, a ne až po objezdu nároží, možná by ji tato nemusela suplovat.)
Tomu rozumim, v tom pripade, by se mela jmenovat take Bystricka… 🙂
Škoda že se doteď nepodařilo zřídit bezbarierový vstup do metra na Povstání. Během náhradní tramvajové dopravy by se hodil.
Tam by se především hodil ještě další klasický výlez, protože ta zastávka to absolutně nepobírá.
To je takový problém, aby Praha 4 vybudovala v blízkosti Budějovická – parkovací dům? Vždyť jenom ty auta ve vozovce vypadají dobře.
Ono, co bude s Jeremenkovou ulicí v budoucnu je taky otázkou… Protože v dnešní době je celá Jeremenkova ulice jedna velká rezidenční parkovací zóna (auto kam se podíváš). Vést tramvajovou trať Jeremenkovou ulicí bude dost velkej „oříšek“, pokud bude trať dvoukolejná a pro autobusy MHD od Budějovický na Dvorce to bude velkej problém (kudy bude doprava vést) – protože ulice Dvorecká je dost úzká ulice.
To je otazka, co se tyce trati, tak muze byt v prubeznem pruhu spolu s autobusy, zadna vyznamna zmena v doprave,… Jsou i uzsi ulice, kterymi vede trat…
Problem muze spise byt odpor mistnich nebo P4, ale uplne nedava smysl,…
V Jeremenkově by i šlo kromě křižovatek jezdit po kolejích. Přeci není dáno, že v místech, kde není tak velký provoz, musí být trať oddělena.
Ten parkovací pruh by šel zřídit i zrušením odbočovacího pruhu, pokud jde o nerušení parkovacích míst.
Ono to i dává smysl, kvůli prodloužení tramvaje se lidi asi těžko vystěhují s autem úplně, ale při menší kapacitě silnice možná auto nechají tam kde je a pojedou tramvají.
No problem to je, protože jedno takové parkovací místo stojí cca milion a městské části, které nemají ani na to udržovat chodníky a nějakou sofistikovanější zeleň, težko budou něco takového stavět z vlastního rozpočtu.
Parkovací dům? A kam ho chcete dát? Víte, kolik stojí pozemky?
A i tak – nebylo by lepší, aby v takovém domě místo aut bydleli lidi?
Podle stejné logiky byste mohl zrušit i poštu prodejnu obuvi, železářství, drogérii – nebylo by snad lepší, kdyby tam místo pracích prášků bydleli lidi? No bez toho, čemu se říká občanská vybavenost, nebylo. Lidé kolem sebe potřebují spoustu věcí a parkování je holt jedna z nich, i když se vám to nelíbí.
Je rok 2024 a zase tam naprojektují cyklopruh co končí před křižovatkou. To jako vážně? Nejsou už padlí na hlavu ?
No, je rok 2024 a česká legislativa ani neumožňuje aby měl cyklista na oddělené cyklostezce souběžně s hlavní silnicí v křižovatce přednost před auty na vedlejší.
To je dost hloupá legislativa.
To už měli vzít rovnou na budějárnu a ze spodu Jeremenlovou. Nač troškařit
To odmítá Praha 4, pro které je důležitější parkování aut v místě bývalé tramvajové trati, a výstavbu tohoto klíčového úseku tramvajové sítě blokuje.
Praha 4 z ty tramvaje co jezdí nad metrem pro místní vůbec nic nezíská. Jen ztratí – ty parkovací místa.
Argument „tramvaj nad metrem je zbytečná“ byl dle mého názoru vyvrácen tolikrát, že zde asi ani nemá smysl znovu opakovat důvody, proč je neopodstatněný.
Máte o tom nějaký učený článek? Protože kupodivu ti obyvatelé si to nemyslí. I tram trať na Radlický nic moc.
Nemyslí si to ti, kteří ji nepotřebují, tedy jen hlasitá část. Tramvaj v Radlické je docela používána na to, že jde o směr z centra (ale do Jihozápadního Města, na autobusy k motolské nemocnici, žel i dálkové autobusy na západ – protože zanedbaná železnice). Tramvaj „nad metrem“ zde může mimo odlehčení tomu ve špičkách přetékajícímu metru ulevit od lidí, kteří pak přestupuji do přetékajících tramvají od I. P. Pavlova na Karlovo náměstí. Jenže my radši budujeme další drahé metro v souběhu, namísto jeho lepšího rozprostření po městě. A co je lepší, tramvaj nad metrem, nebo druhé metro vedle prvního (a… Číst vice »
Něco jiného je trať v centru nad hlubokým metrem vedoucí od někud někam a tím vytvářející směrovou nabídku a kusý cancourek nad mělkým metrem na periferii, odkud se dá dokodrcat akorát do Nuslí a Vršovic.
To by mě zajímalo, pro koho je ten úsek tak klíčový. Pro radnici Prahy 4 nebo obyvatele v jeho blízkosti totiž ne – aspoň podle toho, co tu čtu, to tak vypadá. Jestli je klíčový hlavně pro odborníky v diskusích, není třeba spěchat. Bude lepší, když si to místní vyřeší v příštích volbách.
Pro obyvatele Prahy 4 samozřejmě klíčový je.
Bohužel Praha 4 propaguje hlavně auta – má přístup ma magistrálu i všechny okruhy. To zatěžuje především ty ostatní.
Ano, kvůli dobré dopravní dostupnosti je to žádaná lokalita, proto je o bydlení tam takový zájem. Radíte jim to změnit??
Ale hovno, vždyť se ta nesmyslná trať zrušila před čtyřiceti lety….
Jezdí tam několik linek BUS a jsou skoro vždy prázdné…. A to budou i drahé tramvaje….
Lidi na Jeremenkvé se vzbouřili, protože je to nesmysl… totální ucpávka,. protože by se zrušila vlastně ulice….
A ten hrozný rámus tramvají….. v noci ani nejde mít otevřená okna.
Tramvaje jsou na Pankráci ZLO!!
Žádná ulice by se nezrušila. Kloubová SORka stoupající Jeremenkovou asi hraje ukolébavku, že.
Blokování výstavby tramvajové tratě kvůli parkovišti je peak ODS moment. Asi nic nesymbolizuje normalizační zahnívání Prahy pod vedením téhle partaje tak dokonale jako tohle.
Není to tak jednoduché, jak se může takhle z obýváku zdát.
Voliči Prahy 4 jsou nejen cestující, co jezdí tramvají, ale i lidi, co maj auto, a chtějí parkovat.
A vedení Prahy 4 (a samozrejme jakékoli místní a podobné samosprávy) musí lavírovat mezi zájmy všech.
Není „univerzální správné řešení“, které se líbí zrovna vám či mě.
Problém je, že auta už jsou nacpaná ve veřejném prostoru úplně všude. Vždy bude docházet k úbytku míst. Navíc Budějovická má zbytečně naddimenzované pruhy. Stačí 1+1 a tolik míst ani neubyde
Scheinherr našel řešení jak zachovat většinu míst právě redukcí na 1+1 a bylo to jak radnicí, tak občany razantně odmítnuto. Tady nejde o nic jiného než demagogické primitivní nimby. V těchto případech by se mělo nemilosrdně postupovat s ohledem na vyšší zájem zbytku společnosti a prostě to stavět. To by se ale nejdřív muselo zrušit asi 57 zbytečných městských částí…
Který občani tam potřebujou závodit v 2+2?
Volici ODS, TOP09 a ANO urcite.
Jaké řešení to bylo?
Vyšší zájem zbytku společnosti mít na Budějovické tramvaj? Jakože lidí z Motola, Hlubočep a Petrovic ji tam potřebují a místní NIMBY jim brání, aby při svých ojedinělých cestách mezi Arkádami a DBK využívali kolejovou dopravu? 😀
Ale jistě. Výsledkem bude čím dál častější chováni typu Prahy 6 – vaše auta u nás nechceme. Praha 4 je největší automobilový parazit v republice.
Tak urcite 🙂
Jak prosím snaha o zachování parkovacích míst parazituje na zbytku republiky? Že k nim budou moct přespolní přijet a zaparkovat? Že se nestydí, být být vstřícní k lidem, díky nimž prosperují! A snaha nepustit auta dovnitř okruhu pokud vím taky přichází spíš z Magistrátu než z radnice Prahy 4…
Budějovická opravdu nepotřebuje 2+2 pruhy. Řešení je velmi jednoduché.
Az na to, ze parkuji na trati, to tram. teleso stale oficialne existuje…
Jenže voliči Prahy 4 nebydlí jen na Zelené lišce. Drtivá většina z nich bydlí jinde, parkování na Budějovické je jím fuk a naopak by přivítali tu tramvajovou trať.
Až na to že ta trať nepřináší nic nového … hypoteticky až povede na Smíchov nebo Vinohrady, ale dnes je to jen pahýl bez reálného významu, někde na úrovni Radlické …
NBS, Albertov, …
Karlovo náměstí bez cpaní se přes I. P. Pavlova… 🙂
Ten Karlák je ale blbost, jízdní doba bude horší než kdysi z Pankráce trolejbusem, na NBS stačila 193, ta 19 je na konci (pp-kotorská-pankrác) prázdná
Obojí je v docházkové vzdálenosti z Vyšehradu.
Na Smichov mohla vest uz davno, kdyby P4 neblokovala Jeremenkovu. Pak by i Dvorecky most mel vetsi prioritu a mohl uz davno stat.
Záleží jim na tom zhruba stejně. Kdo nebydlí dost blízko, aby pocítil úbytek parkovacích míst, má blíž jiné zastávky a na tramvaj tam chodit nebude.
Chtít parkovat můžou. Přednost mají ti, kteří využívají MHD a těch je daleko víc.
Nemají tam náhodou metro? Jo je to luxus když máme na to duplikovat metro tramvají
Proč si pořád myslíte, že cesta metrem dokáže nahradit cestu tramvají? Zajímal by mě váš myšlenkový pochod, jak jste na něco takového přišel.
Jo jestli vám jde o ten zážitek a ne se dostat co možná rychle do cíle své cesty, můžete se už dnes svézt spoustu tramvají včetně historických, k tomu novou trať stavět netřeba.
Nejste sice RDP, ale když už jste se do toho takhle hloupě zapletl, tak odpovím.
Vůbec nejde o zážitek. A jestli si to myslíte a je to jediný důvod, který vás napadl, pak jste blázen. Staví se snad tramvaj na Václavském náměstí kvůli zážitku? Dokážete si uvědomit rozdíl v charakteru dopravní obsluhy metrem a tramvají?
Zelená liška není Václavské náměstí. Mezi stanicemi Pankrác a Budějovická toho zase není tolik k obsluhování, aby to stálo za tu investici. Dnes to obsluhuje 4x za hodinu bus 134 a bohatě to stačí. Na druhé straně navíc vyroste stanice Olbrachtova, takže se bude jednat o jedno z nejlépe dopravně obsloužených území i bez tramvaje.
To máte pravdu. Přesto i zde žijí lidé a není jich málo. Kousek mezi Pankrácí a Budějovickou nebude osamocen dlouho. Jestliže chceme nahnat více lidí do veřejné dopravy, a předpokládám, že to je cílem vedení města, musíme přitvrdit i v dopravní obsluze území a nabídnout jim prostor. Že podle vás 4x za hodinu stačí, je ale reflektem současného stavu. Ten ale chceme překonat a nabídnout lidem vyšší nabídku. Proto se staví tramvajová trať, která bude v budoucnu končit daleko za Budějovickou. Ovšem čekal bych, že pojem dopravní indukce zde bude známý a není třeba něco takového vysvětlovat.
Úkolem vedení města je především postupovat s péčí řádného hospodáře. I současné busy projíždějící územím jezdí daleko za Budějovickou, pro indukci není podstatné, jestli se jede po kolejích. Říkáte zvýšit nabídku. Zkrátit interval linky 134 nebo třeba přidat jednu novou směřující atraktivnějším směrem nikdo ani nezkusil, ale utratit stamiliony za koleje bychom měli hned? To je prostě plýtvání penězi, za které by mohlo být mnohem víc muziky někde jinde.
Třeba by místní vědecko-techničtí kontrarevolucionáři chtěli to metro zrušit a nahradit tramvají, pak by to trochu smysl dávalo. Tunel by se na oplátku předělal na podzemní parkování a všichni by byli spokojení. Akorát škoda, že ta tramvaj nebude koněspřežná, to už by bohužel přes Hřiba neprošlo. 😀
Tak si přešlápněte a zkuste to znovu. 😉
Tak proč auta, když můžete ject na kole??? Stejná logika jako je ta vaše…
Taková rádoby pokroková TOP09 v tom jede s nima, není to jen o ODS.
Topka je převlečená ODS, to v Praze platí dvojnásob