Prodloužená chapadla MHD: Sdílená kola zdarma na Lítačku využilo za čtvrt roku 7200 lidí
Sdílená kola v Praze. Pramen: ROPID
Hlavní město hodnotí pilotní provoz jako úspěšný, sdílená kola chce zakomponovat do MHD natrvalo.
nechci syckovat (navic tomu fandim). trochu se obavam, ze problem bude se skalovatelnosti. rano budou kola vsude jen ne u vlakovych nadrazi a navecer budou zase jen tam. prevazet kola opacnym smerem urcite jde, ale to ten system prodrazuje. ale treba je to vyresene. v brne to pouzivam (nextbike aspon podle dotazniku zvazuje zmenu placeni minuta-koruna, to by mne hodne vyhovovalo).
Je škoda, že nejsou zahrnuta i elektrokola. Pro běžné cesty po Praze v pracovní den, kdy člověk jezdí ve slušné košili, měla elektrokola výhodu, že se na nich nepotí… Šlapací je pro mne kvůli tomu nepoužitelné 🙁
Holt elektrokola jsou nákladově trochu jinde, takže jejich provozovatelům se tenhle systém nabídnutej městem nezdál dost atraktivní (je to afaik otevřený, město proplácí provozovateliům kol dohodnutou částku za každou jízdu a ostatní provozovatelé (elektrokol, koloběžek) se můžou přihlásit taky, když budou chtít. Zatím nechtěj, protože za každou jízdu inkasujou od zákazníků o dost víc). Ale upřímně, ta 1/4 hodina na jízdu včetně vrácení kola a pokrytí Prahy koly jsou takový, že je to opravdu spíš jako doplněk MHD na cestu na zastávku nebo od ní, případně na nějakej krátkej přískok. Navíc ty kola jsou celkově takový, že na nich těžko… Číst vice »
Elektrický, „akustický“ – koukal na Not Just Bikes ? 🙂
Znám to odjinud už dýl. Asi si ani nevzpomenu, kde jsem to slyšel nebo spíš četl poprvé. A přijde mi to dobrý.
Ale to video jsem viděl taky.
Stačí zvolnit tempo, nezpotit se za 15 min jízdy není zas tak těžké.
Takže cca 80 lidí za den. Bravo!
Ne, v prumeru 800 jizd denne. To mi na pilotni provoz pres Vanoce neprijde spatny. Zejmena pokud to furt roste, takze ted je to vyrazne vic nez na zacatku.
Určitě je dobré podpořit prodej i těchto forem mobility.
Akorát „zdarma“… zapomeňte…. Město Praha dlouhodobě nemá šanci utáhnout nynější míru dotací pro mobilitu, zvlášť vzhledem k investicím
Sorry, patří jinam
Titulek zní: „Sdílená kola zdarma na Lítačku využilo za čtvrt roku 7200 lidí“
7200 / 90 = 80. Kde jste přišel na těch 800?
V textu je i počet vypůjček : 72 000
Presne tak, delit pocet unikatnich uzivatelu dny mi u takovyho systemu prijde totalne zcerstne. Daleko vic rekne ten denni pocet jizd, ktery je desetinasobny. A jeste vic vypovidajici by byl jeho vyvoj, ale na ten zatim zverejnena data nejsou.
Hlavní je to vydělit tak, aby byl autíčkář spokojen a mohl říct, že je to služba k ničemu.
Doufám, že město bude pokračovat, a nabídne k lítačce pravidelně minuty zdarma také v nějakém carsharingu.
Určitě je dobré podpořit prodej i těchto forem mobility.
Akorát „zdarma“… zapomeňte…. Město Praha dlouhodobě nemá šanci utáhnout nynější míru dotací pro mobilitu, zvlášť vzhledem k investicím
Tak se holt zmenší ty dotace, které jsou nejdražší při přepočtu na kilometroosoby. Řidiči samozřejmě budou řvát, protože když desítky let něco dostáváte jen tak a najednou se to má zmenšit, je logické zkusit to získat zpět. Ale nedá se nic dělat, opravdu už nejsou šedesátá léta, aby byla oblaka dýmu a obklopení se co největším množstvím kovů a ropy považována za známku blahobytu.
Přiznám se, že netuším jak omezit dotace potřebné pro stavbu podzemních vláčků z jihu na sever Prahy (Metro trasa D). A možností jak Město Praha ušetří na výměně vagonků pro pražský/středočeský eSko, jsou omezené. Ojetinky (např. dvoupatrové vagonky z S-Bahnu okolo Lipska) by nebyly zdarma a otázkou je nakolik by vyšly lokotky pro tahání vagonků = možná že zbrusu nové elektrovagonky vyjdou levněji z pohledu provozu za celou dobu životnosti (TCO). Tož možná z toho vzejde podpora spolujízdních autíček = nemyslím sdílená jako půjčovnu autíček. Myslím koncept, že jedu někam a vezmu s sebou člověka bydlícího nedaleko neboť cíl jeho… Číst vice »
Panáček bude asi študovanej :-)) Ale asi to nebude nějakej exaktní obor 😀 Jsou pouze dva druhy dopravy, které si na sebe +- vydělají, letecká a automobilová. Žádná jiná není schopná přežít bez dotací. Letecká díky příjmům od cestujících, samozřejmě jsou výjimky jako česká regionální letiště ale celý ten segment jako celek je výdělečný. Automobilová díky všem daním a poplatkům ketrými je zatížena, možná to není vždy 100% ale vždy je to skoro těch 100 %. A to se vůbec nepočítá, že silnice slouží i VHD a dalším nezbytným službám, které jsou v dnešní době nezbytné. A až na vyhrazené… Číst vice »
Automobily že si na sebe vydělají, i kdyby platily všechny externality? 😀
Mýto se platí jen na dálnicích. Parkovací poplatky jen někde, třeba v Praze s divokými podmínkami (modrá zóna pro rezidenty téměř zdarma).
Že je silnice potřebná pro IZS, to znamena co? Že auto navíc nezpůsobí opotřebení, na kdejaké trojce se vyjezdí koleje od kamionů stejně jako na dálnici?
Neobhahuju auta, ale nesnáším nesmysly některých levičáků. Auta (kromě EV) platí kromě jiného daň z PHM, to je ten největší zdroj peněz pro stát z autodopravy. I kdyby to pokrylo jen 80 % všech nákladů na silnice, tak je to o 99 % více, než pokrejou chodci a cyklisti na jednu pražskou cyklostezku. Vy ale tohle ignorujete a navíc mícháte páté přes deváté, mýto (jen nákladní doprava) , parkování (jen osobní auta), vyjeté koleje (jen náklad a o něco méně autobusy). Třeba osobák vám na normálně postavené silnici nikdy koleje nevyjede, nemá na to dostatečné nápravové zatížení. Samozřejmě v ČR… Číst vice »
Já bych řekl, že je to Škandál. Jak si někdo dovoluje aby veřejná doprava byla bez koženky, vysokých schůdků, miloučkého záchůdku „810 style“ a bez několikalikakilometrové tůry na nejbližší nádražíčko? Předpokládám, že udatní, bystří a světaprotřelí pasažerští nádražáci nedopustí, aby pasažér zneužil pěší túru na nádražíčko, k nepovolenému dopingu formou koloběžky. A abychom zajistili rovné podmínky pro všechny pasažéry na cestě k realizaci jejich snu svézt se ve vagonku, tož přítomnost takového podtvratného zařízení na palubě vagonku budeme pečlivě hlídat., Pěkně a trpělivě vysvětlíme, že přece každý, včetně kojenců zná SPPO, takže na stránečce asi 98 vlevo dole (nebo je… Číst vice »
Dementní názory, jako v jiných diskusích …
Vy asi budete pěkně sťatej.
Proč? V řídčeji osídlených regionech ČR, se obtížně zavádí sdílené bicyklů. A po nástupištích + do schodů a ze schodů vagonku se tahat se svým bicyklem, nebývá snadné.
Proto mluvím o fenoménu koloběžek, které jsou mnohem kompatibinější pro cestování spolu s pasažérem ve vagonku… na rozdíl od bicyklu
Jakože když i někteří pasažerští nádražáci ČD k cestě k vláčku používají koloběžku, tak mám mlčet k tomu, že většina ostalgické pasažerská ČD se snaží „ubránit“ přílivu nových cestujících = bo s obrovskými částkami ze společného penězovodu (1,1 milionu kaček ročně na jednoho pasažerského nádražáka) proč se „drbat“ s cestujícími aby byli spokojeni a platili jízdné? Vozit vzduch je míň myšlenkově namáhavé, tož v prázdných vagoncích které živí dotace, zbyde odborníkům v ČD dost času na fantazie … třebaskolik dalších parních lokotek sežene pasažerské ČD… po vzoru navýšení počtu parních lokotek v ČD o dvouciferný počet. „do práce jezdím na… Číst vice »
Než tu bude někdo psát o kopcích a tak, podívejte se na mapu, kde třeba Rekola působí. Děkuji.
A to bylo řečí, proč se to testuje zrovna v zimě…jo a nezapomeňte někdo napsat že v Praze jsou kopce..
Ne, podél vltavských břehů skutečně kopce nejsou.
Podél Vltavy dojedu do Motola?
Co v Motole?
Covidárium?
OK, mapu, kde jde vrátit Rekolo jste viděl?
OK, mapu, kde jde vrátit Rekolo jste viděl?
Co v Motole? No tak ne každý má nárok na sanitku, co by ho tam dovezla. 🙂
No já tam třeba pracuju, tak tam nějak potřebuju dojet skoro každý den…
A on po vás někdo chce, abyste tam jel celou trasu na kole? Tahle integrace sdílených kol do Lítačky má spíš pomocí kol přiblížit zastávky MHD, ne nahradit kolem celou cestu.
Přesně tak, doufejme, že časem díky tomu rozšířej oblasti pokrytí. I mimo nejužší centrum jsou místa , kde by se možnost dojet na kole k nejbližší MHD (tramvaji, metru) nebo od nich hodila a pokrytí Nextbike i Rekol je tam zatím čistě symbolické a v praxi nepoužitelné nebo žádné.
Ale podél Motolského potoka od Vltavy do Motola dojedete.
Motolský potok je od retenční nádrže Kotlářka až po soutok s Vltavou poblíž Palackého mostu zatrubněn.
V tom úseku to tedy bude „nad“ potokem, nikoli „podél“, trváte-li.
Jinak ta studie na jeho znovuotevření je celkem zajímavá, třeba se někdy realizuje aspoň část.
Máte link na tu studii? Celkem by mne to zajímalo.
motolskeudoli.praha5.cz