Prodeje SUV lámou rekordy, v Evropě dosáhly tržního podílu již 44 %
Peugeot 2008. Foto: Peugeot
Celý evropský trh s novými auty zaznamenal v lednu velký pád.
Celý evropský trh s novými auty zaznamenal v lednu velký pád.
Hlavně u SUV má motorista jistotu, že tam nebude ukvičený litrový tříhrnek. Objem ničím nenahradíš.
Aby nebyla kritika SUV tak jednostranna. Mame doma MPV Touran, kde je podobne vysoky posed jako v mnoha SUV. Nedavno jsem mel moznost se po dlouhe dobe svezt postarsi Octavii II a byl jsem docela v soku, jak je v tom aute ve skutecnosti nizky posed. Mel jsem pocit, ze jedu zadnici po asfaltu a faktem je, ze bych si jiz nic takoveho nizkeho take nekoupil. Co se tyce posedu jsou SUV zkratka pro mnoho uzivatelu mnohem pohodlnejsi.
Beru argument horším výhledem, ale v čem dalším je sezení níž pro vás negativní?
Menší šance na rollover?
Tak pokud pouzivate auto na nejake sportovni jezdeni, tak nizke teziste je nutne, ale kolik takovych uzivatelu je? Troufam si tvrdit ze pro vetsinu lidi je auto dopravni prostredek z bodu A do bodu B a do vyssich aut se zkratka pohodlneji nastupuje, na zadnich sedadlech nemate kolena pod bradou, snadneji pripoutate deti a detske sedacky.
Hlavně jsou SUV skoro poslední auta, kam se dává něco, co se dá označit za „solidní“ motor. Tedaalespoň některá.
Přesně, Dvojkový Focus odešel do benzínového nebe, tak se jdu podívat na novou Octavii a v tom autě si připadám jak když sedím na obrubníků.
No vidíš, a to jsou lidé jako já, kteří si i v té Ovci při služebce připadají jako na posedu 🙂 Samozřejmě každému dle jeho chuti a pokud někdo neřeší, jak se jeho auto chová na silnici a má ho jen pro ten pomyslný přesun z bodu a do bodu B, asi se argument „pohodlnějšího“ nastupování dá pochopit. Z hlediska praktičnosti má ale i nízké auto své výhody – malé děti lépe zvládají samostatné nastupování bez pošlapání prahů, při mytí pohodlně dosáhnu rukavicí na střed střechy, snazší nakládka kol na střešní nosič…. Každopádně je to stejně smutný pohled na silnice,… Číst vice »
Ja myslim, ze nejdulezitejsi je prave ta moznost volby. Mimochodem jsem dlouha leta Octavii II take vlastnil, soucasne nejsem majitelem SUV a ani to neplanuji. Souhlasim s vasi definici ze jsou to z valne vetsiny obtloustlé rádobyteréňáky, ale lide to zjevne hromadne chteji. Napr. Touran co mame nyni doma jiste neni zavodni vozidlo, ale v ramci bezneho provozu jezdi velmi svizne a jiste a v porovnani s rodinymi dodavkami, je to stale dobre ovladatelne auto, ktere na pudorysu mnoha SUV, nabizi nesrovnatelne vice vznitrniho prostoru. Jenom jsem se nad situaci kriticky ohledne SUV zamyslel, clovek nesmi byt dogmatik. A napr.… Číst vice »
Naprostý souhlas a navíc po třech hodinách jízdy v předražený koktavce z ní lezeš jak z ponorky.
Prodeje aut ukazuji 2 veci. Jednak lide chteji uplne neco jineho, ze se snazi prosazovat zelene bruselske politbyro (ktere mimochodem obvykle samo jezdi v 6-8 valcovych x litrovych limuzinach) a soucasne se ukazuje, jak pod socialistickou verchuskou obyvatelstvo EU postupne chudne a do popredi se dostavaji cim dal vice low cost modely.
SUV. To jsou ty usporny auta s nizkou uhlikovou stopou? Pokud ano, je dobre, ze jich je cimdal vic a po zakazu vykonnych zarovek a vysavacu dal zachranujeme planetu.
Chce se mi zvracet. Aneb bílej gazík do města na ježdění po chodníku a zeleni.
Tak zvracej, dokud máš co!
Tak srovnávat Gazík s SUV je trochu mimo. Sice nejsem fanda SUV, ale nutno podotknout, že to opravdu nejsou auta do terénu a světlou výšku mají na úrovní osobních aut před 30-40 lety. Prostě se jen sposutě lidí nechce sedět u země a chtějí snažší nástup. Což vzhledem k tomu, že evropa stárne a na nové auto mají krom firem spíš starší ročníky dává smysl. Jen mě teda přijde lepší MPV, které krom vyššího posezu nabízí i praktičnost a prostor navíc.
Nejsem si jist, že je to úplně dáno jen poptávkou trhu ale je fakt, že je to i módní záležitost. Myslím si, že alternativ k suv je málo. Lituji, že mizí MPV a tento rodinný segment mizí….skoro poslední na trhu zůstává SMAX, Galaxy a Alhambra…
Jako náhrada za mizející MPV se v mém okolí rozmáhají auta jako Peugeot Partner, Opel Combo Life a podobné.
To je hodně chabá náhrada. Dodávky neposkytují jízdní vlastnosti ani komfort MPV. Děti nejsou materiál. SUV jsou předražená, nebezpečná, neekologická a nepraktická. Pro automobilky jsou ale zlatým dolem, takže budou tuhle nesmyslnou módu přiživovat, jak jen to půjde, až se ze zvrácenosti stane norma.
Už se stala.
Souhlas, ale bohužel trh rozhodl a vypadá to, že líp už nebude. 🙂
Nevím z čeho vycházíte, že SUV jsou předražená, nebezpečná, neekologická a nepraktická. V které asijské zemi žijete? V Číně.
Zrovna Galaxy a Alhambra byly/jsou pěkné paskvily, zejména pokud je srovnáte s MPV jako Toyota Sienna nebo Honda Odyssey.
Problem je, ze diky EU regulacim, sem japonske automobilky nedovazi zadne sve modely MPV, ktere jsou nahony lepsi, nez na co jsme zde zvykli. V japonsku jsem take mel Hondu Odyssey a bral bych i vsemi 10 zde, to ale musi byt dovezena nejaka bazarovka z USA. To stejne Toyota Vellfire, Toyota Alphard, Honda Stepwagon. Bohuzel jen v Japonsku, Australii a USA. A jeste na jednom miste-vychodni Sibir. Spousta japonskych ojetin pak konci v Rusku, kdyz jedete autem v napr. v Petropavlovsu-Kamchatskem, tak mozna 1/3 aut ma volant na prave strane.
Nejhorší pohled je na SUV plněné silikonem a botoxem. A nad tím korunuje vzduchoprázdná nejvíce obarvená peroxidem.
Ne nejvíce, ale navíc
To je trochu zavádějící třídění od JATO…jsou to všechna SUV ( všech velikostí ).
Když dáme dohromady třeba všechny kombíky nebo hatchbacky všech tříd…jaké nám vyjde asi číslo. Nemění to ovšem nic na tom, že prodeje SUV rostou.
Takže budou už jen dvě kategorie? SUV a ostatní?
Nebo rozdělit SUV na další třídy, např. malé SUV, střední SUV, luxusní SUV apod.
Vozidla se samonosnou karosérií, běžnými polonápravami, emulací závěrky diferenciálu prostřednictvím brzd, zpravidla odvozená od běžného silničního vozidla, která se nedají vzít do pořádného terénu, by měla být jednou kategorií. Ta, která se do terénu vzít dají a není to pak jejich poslední cesta, by měla tvořit kategorii samostatnou (ne, terénem nemyslím polní cestu s trochou bláta, ale spíš to, co je k vidění například na tomto videu: https://www.youtube.com/watch?v=Xigxmo1lDM4 )
Boj s klimatem:-) Hlavně že auto velikosti fabie dostane 60 tisíc pokutu.. dioti. Na papíru.
Asi tak. Erár si hraje s elektrickými nebo vodíkovými motoráky (celkový dopad nula nula prd), zatímco si staticíce lidí koupí obrovské auto s tomu odpovídající spotřebou…
Čistě elektrická nebo elektrifikovaná auta se naštěstí prodávají čím dál více… „According to EV Sales Blog, some 112,593 passenger plug-in electric car sales were registered last month (up 50% year-over-year), which represents 14% of the total market. “
zdroj: https://insideevs.com/news/491188/europe-plugin-car-sales-january-2021/
Když si statisíce lidí koupí velké auto a dalších 5 milionů aut v Česku zmizí bez náhrady ve šrotu, tak bude environmentální dopad jednoznačně kladný.
Jediný spravedlivý, rovný a nediskriminační nástroj pro regulaci spotřeby jsou peníze. Když budou SUV drahá koupí si je méně lidí, když budou auta i palivo všeobecně dražší, koupí si je méně lidí a ovzduší bude čistší. Milionáři holt budou jezdit čím chtějí, ale těch není tolik.
Je to velký a má to posez vysoko. Auta se prostě budou dál zvětšovat, aby ten pocit bezpečí a nadřazenosti a výhled z kabiny byl u zákazníků, kteří to vyžadují, zachován. Jinou užitnou hodnou navíc ta auta nemají.
Pro města a pro krajinu to ale znamená akorát další plýtvání prostorem.
To není pravda. Sám mám již 9té SUV a co se týče velikosti tak oproti Superbu tak mé SUV je cca o 5 cm širší ale o několik desítek cm kratší!
Ano, je kratší, ale širší. S užitnou plochou menší. Parkovací místa mají problém především do šířky.
Problém těch 5 cm do šířky nemají, to mají jen vyžraný lidi problém vystoupit a nebo přes špeky zatočit volantem.
SUV neznamená jenom obrovskou krávu. SUV je i část Fiatů 500, Mini Cooperů a pod., takže s tím plýtváním prostoru je to diskutabilní, mnohdy jsou to normální auta nafouklá co výšky a hned se to označí jako SUV, protože marketing. S podstatou slova SUV to, pravda, už většinou nemá nic společného. Ale každý ať si koupí, co chce.
No co, Stupid Useless Vehicle to pak je, takže zkratku SUV to vystihuje dokonale…
Většina SUV je kratší jak kombik střední třídy.
No, pozeral som rozmery najpredavanejsieho SUV Peugeot 2008. Na dlzku ma 4300 mm. Moje combi nizsej strednej triedy, ktore sa zacalo vyrabat v roku 1998 ma na dlzku 4450 mm, co je o 15 cm dlhsie ako to najpredavanjesie SUV. Najnovsi model mojho auta z roku 2018 ma v combi dlzku 4668 mm a ako hatchback 4378 mm. Co dodat.
Lidi v Evropě chtěj pohodlný auta.
To je právě ono: lidi kašlají na nějaké vědce a jejich varování, chtějí se prostě mít dobře a pohodlně. To je důvod, proč se různé katastrofické předpovědi (zejména pokud jde o vymírání života (jiného než člověčího)) nejméně z části vyplní. To není morální odsudek, to je věcný odhad příštího vývoje.
Jojo, což je ostatně vidět i na aktuálním „boji“ s virem…
Tak ono je lepší si zatopit než umrznout… kvůli globálnímu optelování. Jo vlastně on skleníkový plyn může Zemi ochladit a co hůř, jadernou elektrárnu je potřeba odstavit, snižují se emise CO2.
A pak tomu věř.
Je to všechno jen šaráda a hra o peníze. Ty bohužel jdou z našich daní…
Ano, vedecky svetovy nazor. To zas bude stovek milionu zbidacenych a desitky milionu mrtvych.
Nejvíc o ekologii mluví ti, kteří mají v rodině 3+ auta a jezdí s nimi výrazně nadprúměrně.
Nevím, na koho narážíte, u nás v rodině není ani jedno auto.
To nemáte ani na ojetinu z Dojčlandu?
Nedávno jsem na ulici synovi ukazoval starou Pragovku. Ony ty auta vlastně dřív byly SUV všechny (tvar karoserie). Takže se možná vracíme ke kořenům 😀
A také velikostí kol/ráfků se vracíme ke kořenům 😀