Prodeje prémiových benzínů vyletěly záhadně nahoru. Strach z biosložky, míní prodejce
Čerpací stanice. Ilustrační foto: IADE-Michoko / Pixabay.com
Češi začali z obav před bioetanolem kupovat prémiový benzín, hlásí druhá největší česká síť pump. Někdy má však biosložky paradoxně stejně.
Když jsem si před rokem vezl sveho Ceeda z autosalonu měl spotřebu při opatrné plynulé jízdě cca 5,2l, při takové normální cca 6l a při ostré tak 6,5. Tankuji většinou u Orlenu nebo Mol občas v nouzi i někde jinde. Nicméně v 15 tis mi zkapalo palivové čerpadlo a servis řekl že jsem někde musel natankovat nekvalitní palivo, podezřelým byla non stop pumpa v Mirošovicích, ale už jsem tam tankoval mockrát a žádný problém . No nic. Dále jsem registroval zvyšující se spotřebu ale přičítal jsem to zimě a zimním pneumatikám ale v lednu jsem prozřel. Jel jsem do Německa… Číst vice »
Čepro aplikace Srdcovka, u každé z pump je aktuální návoz s procenty biolihu. Že tří pump v UL je vždy alespoň na jedné čistý benzín bez bia.
Od Čepra brát BA 98 super+ a sám si doplnit aditiva… Tam je biolihu minimum.
To je zase keců kvůli trochu lihu v benzínu. Před 40 lety se naopak doporučovalo na zimu k benzínu přidávat denaturovaný líh, aby to tu vlhkost v nádrži na sebe navázalo. A ty starý vraky na silnici ať to klidně rozleptá komplet. Když někdo nemá na rozumně staré auto, tak ať chodí pěšky.
Jistě. Funkční věc zlikvidovat a koupit novou zelenější. To je správná ekologie.
„Funkční věcí“ považujete provoz vrakoviště ? Léta se tlačí na ekologii ve veškeré přepravě. Pamatuji, kdy v MHD jezdily busy, do kterých byl strach vlézt, všechno rachotilo, čoudilo…dneska by do toho nikdo nevlezl, a psaly by se stížnosti. Ale doma si budeme miláčky oprašovat, dokud se nerozpadnou.
Nejsem zastánce ekologických represí, ale těch 5% emisí, v celkovém objemu, znát být musí. A nějaké řeči, že stejně ostatní kontinenty čoudí, jsou jen alibismus, protože ve vyspělé Asii, Americe, se už dávno E10 běžně tankuje. Dokonce už plánují E20….
Co je funkčního na křápech z devadesátek? Většinou akorát ten generátor smradu.
Není nic lepšího než vlastní zkušenost, předtím tankoval buď čistý nebo do 5%, rozdíl byl sice znát ale né takový skok jako z 0% na 8%. Dva měsíce od začátku roku jsem jezdil na čistý benzín díky Eurooilu, byli mrazy a auto startovalo a jezdilo úplně bez prolémů, pak měli nedávno závoz se 7.8% a to jsem už musel natankovat. Po pár kilometrech začal být motor hlučnější, víc klepal, je to takové línější, cítím jak musím víc přidávat na plynu a to se už u líného motoru dost pozná. Je to prostě znát že to má menší výhřevnost, když to… Číst vice »
Mě nedávno bylo řečeno, že nyní je to pro část řidičů problém, ale že prý se situace vyřeší sama tím jak bude těch starých aut co ta paliva nekousnou ubývat.
Zajímalo by mě, jak by jste s vaším sluchem dopadl v slepém testu .
A vsadím klidně dvoje boty na to, že byste vůbec nepoznal rozdíl .)
To je dost odvážné tvrzení, pokud se neznáte. Podobně jsou si jistí konzumenti Spotify ohledně zvuku z CD nebo vinylů, ale to, že rozdíl nepoznáte vy, ještě opravdu neznamená, že to nepozná ani nikdo jiný.
Menší výhřevnost? Vždyť je to naopak, líh má vyšší výhřevnost!
Já si teda rozdílu nevšiml, asi jako většina řidičů.
A jestli vám to tak vadí, můžete tankovat vervu 100 a podobná paliva, kde není líh přidán a nebo vyměnit auto.
Biolíh má výhřevnost nižší. Může mít kvůli tomu o trochu vyšší spotřebu, a víc karbonizovat. Beztak záleží na stylu jízdy, a jak píšete, ani já rozdíl nepoznám. Tankuji ale jen u Shell nebo Orlen. Dusit benzín na nízké otáčky je zabiják. Občas mu tedy dopřeju prémiovku, proženu na vysoké otáčky, tím ho dekarbonizuju, a šlape krásně potichoučku. Mám 12 let 1,4 TSI 92kW, bez závad, emise ok.
Přesně tak!
Hlavně že experti VW nastavili rádce na řazení, že se pomalu jede na pětku v padesátce.
Jinak tady obdobný PR článek Molu jsem viděl jinde. Jen taková drobnost, že to prémiové evo 100 je jen na pár benzinkách, znalejší možná doplní. Tuším, že ho jde vyselektovat v mol appce. Takže zas takový poprask to není
Verva 100 je skoro na každém orlenu, není jen mol.
Stejný humbuk jak u nafty, postupně si všichni zvyknou a pumpy dělají paliva obvykle s aditivy.
Jako že staré gumové hadice si mají zvyknout na to, že je E10 rozleptává, nebo jak jste to myslel?
Jen ho nechte ať to zkusí 🙂 Doporučuji vzít něco co je vyrobeno z tvrdého plastu a z důvodu jakési hebkosti nebo neklouzavosti je to pogumováno. Každý kdo používá takové věci ví co se stane když se na to vezme hadřík s lihem. A když je věc stará a z onoho pogumování se začne stávat mucholapka není nic lepšího než vzít líh a tu potvornost omýt až na čistý tvrdý plat. Jde to snadno jen doporučuji nadbytek lihu a často měnit hadřík. A je pokoj.
Přesně tak, zbytkový problém časem z registru vozidel vymizí. To bylo humbuku, když měl končit olovnatý benzín.
Maximální doba skladování benzinu s E10 je 1 měsíc. Takže sváteční řidiči vždy zbytek nádrže po měsíci vylejí do zahrádky a jedou si koupit nový, aby byli ekologičtí. Pak je prodej logicky vyšší.
Větší hloupost vás nenapadla? Mimochodem, skladovací doba je garantována na 3 měsíce – údaj lehce dostupný na stránkách distributorů.
3 měsíce udává jejich prodejce, 1 měsíc někteří výrobci motorů do kterých se to lije. Ikdyž jsem to viděl primárně uvedené u motorů do sekaček, tak to moc nic nemění na tom, že se spousta benzinu bude muset vylít. A nedělám si iluze, že s tím všichni půjdou do ekodvora.
Sleduji tuto tematiku na internetu intenzivně a žádné takové vyjádření výrobce jsem nezaznamenal. Dejte sem, prosím, odkaz.
např. https://www.vari.cz/rady-a-navody/technologie/nove-palivo-e10/art:41980/
Jenže například vari toto psal i dříve, u normálního benzínu. Prý měnit každý měsíc palivo.
Já teda jo. Nenapadá mě jiná možnost jak to bezpečně zlikvidovat. Jako co není mix a není nějak extra staré dá se spálit v nějakém stroji na kterém Vám příliš nezáleží nebo který je snadno opravitelný, ale v případě benzínu s olejem do motorových pil, krovinořezu nebo různých dvoutaktních stojů je sběrný dvůr jediná možnost.
Kdyby to tak měli všichni, tak není co řešit. Ale vidím dnes a denně jak přibývá běžného odpadu vyhozeného v přírodě kde je 100m odsud kontejner a 1000m sběrný dvůr. Natož jak to dopadne s takovým benzinem co se v přírodě ,,ztratí“. Zdá se mi to jako docela zvrácený způsob ekologie. U benzinu VERVA 100 je evidentní, že aby se naplnilo E10, tak to nemusí být takový sajrajt co se dává do ostatních benzinů.
Je to velký problém. Sám se často divím jak je možné, že lidi co si něco něco někam přivezou zabalené autem, tam rozbalí a je pro ně problém obal zase odvézt. Nedávno jsem takhle jel za nějakým dobrákem jehož spolujezdci nebylo blbé otevřít okénko a vyhodit plastovou lahev za jízdy ven. U paliv ,olejů a dalších je to ještě větší problém. Teď mě tak napadá. Tlačí se na ekologii ohledně vytápění. Spalování uhlí je špatné , spalování plynu je špatné a za chvíli bude třeba špatné i spalování dřeva, ale zatím jsem neslyšel nic o tom , že by bylo… Číst vice »
To není hloupost. Co se starým benzínem? Jedině vyhodit pokud nechcete riskovat poškození. Je to stejný jako s mixem. Ten i kdby byl jen E5 taky degraduje a olej v něm ztrácí po delším skladování mazací schopnost. A co se týče likvidace tak samozřejmě sběrný dvůr.
U Čepra píšou 3 měsíce nebo tankovat do plna…
Jaký má význam s ohledem na životnost benzinu tankovat do plna ? To natankuju a odstavím to za benzinkou abych měl pořád plnou ?
Plná nádž = minimum vzduchu nad hladinou.
Minimum vzduchu nad hladinou = minimum vzdušné vlhkosti v nádrži.
Etanol vodu vyloženě nasává, pak jde do motoru směr etalonu a vody vysrážněné ze vzduchu v nádrži.
„Plná nádž = minimum vzduchu nad hladinou.
Minimum vzduchu nad hladinou = minimum vzdušné vlhkosti v nádrži.“
Jenže plná nádrž bez vzduchu nad hladinou také v případě dlouhodobého odstavení znamená vylévání celé nádrže. V takovém příapadě je lepší suchá nádrž kdy případnou rez chytne filtr paliva což u vody v palivu nelze. A dále. Buď necháte karburátor zaplavený aby nezpuchřela gumová těsnění ale riskujete čištění a odvodňování nebo ho necháte suchý.
Samé problémy a zcela zbytečně. Jen lidem znepříjemňovat života a snažit se vytahat co nejvíce z jejich kapes.
Kristepane, co tu pořád řešíte? Komu zůstane plná nádrž? To jako někdo natankuje plnou, aby pak nejezdil a nádrž musel celou vyčerpat? To myslíte vážně? Mimochodem, stále se tu opakuje slovo nádrž, on se ale problém týká celého palivového systému.
Kolik lidí vídáte v zimě na motorkách? Já tedy prakticky nikoho. Nebo s youngtimery a veterány. Uvědomte si, že právě na motorkách nebo u starých aut máte často nádrž z kovu a ne jako dnes z plastu. A plechovou nádrž fakt nechcete mít orosenou aby korodovala a tak tam benzín dáte. Ale to je marné někomu vysvětlovat. A jasně , že se to týká celého palivového systému.
Sváteční jsou nejvíc v zimě, a tam problém může nastat. Když ho navíc odstaví nenatankované. To ale platilo i dřív.
Tak na Benzinu nejezdím ( je to jedna z nejdražších pump to i Shell už je kolikrát levnější ). Jezdím buď ONO N98 nebo Čepro N98 vše E5. Když není jiného zbytí a musím natankovat N95 tak jedině od Čepra otevřu si jejich aplikaci “ Srdcovka“ a tam hned vidím která N95 obsahuje kolik procent Biolihu a podle toho si vyberu a ano mají i závozy komplet bez biolihu což je super ale málo lidí to asi ví nebo nemají aplikaci aby si to zjistili. Což velice doporučuji.
Dneska EO Jičín Optimal 4,9%, N95 7%
Jezdím nyní taky jen na Eurooil a okolo skladu paliv mají v drtivé většině benzin E0, dle appky, na stojanu svítí povinná nálepka E10. Ale kdo zná, ten bere. Nechci hanit jiné benzin(k)y, nebo Ono, ale poté, co začla diagnostika vyskakovat chyby vstrikovače a zmatená lambda, tak na běžné E10 se už nevrátím. Tři plné nádrže to vypilo a teď bez chyby
Věřím. Mě stačilo na problémy s chodem motoru půl nádrže „základní E10 . Pak přechod alespoň na N95 E10 s nějakými aditivy a o cca 3-4 Kč dražší a problémy zmizely.
Jsem jedním z těch co začali – Miata r.v. 2000. Nic jiného mi nezbývá, aditiva nepomůžou, jde hlavně o pryžové díly v palivové soustavě a schopnost E10 na sebe vázat vodu, což při startu po delším stání není moc fajn.
Jak je vůbec možné, že přimíchávání biopaliv dávno neskončilo? Mají zápornou energetickou bilanci, pěstování energetických surovin působí škody v rozvojových zemích na druhé straně planety, poškozuje motory a jejich opravy rozhodně nemají nulovou stopu, … Najednou o ekologii nejde? Proč už Greenpeace dávno neoblehlo Preol?
Bioetanol vykazuje snížení emisí ve srovnání s benzínem nejméně o 80%. Distributoři v celé EU mají zákonnou povinnost snižovat emise ze svých paliv, jinak musí platít velké pokuty a bioetanol je pro ně nejlevnější cesta jak to udělat. Proto se rozhodli pro zdvojnásobení podílu lihu v benzínu. Kromě toho vloni E10 už míchali ve všech zemích EU kromě Česka a Polska a nikdo nebude vyrábět benzín jen pro český trh. Biolíh se nevyrábí v Preolu a k nám se nedováží z ciziny, natož ze třetích zemí. Jinak já jsem běžným autem najel na E85 přes 300 tisíc km a motoru… Číst vice »
Rádio Jerevan musí uvést na pravou míru tyto věty jako vystřižené z PR oddělení Agrofertu. Bioetanol má sice menší emise, ale na výrobu litru bioetanolu vyprodukujete tolik skleníkových plynů, že je celkově benzin či nafta ekologičtější. Mimo to pěstování plodin pro biopaliva vede k odlesňování v rozvojových zemích. Viz např. https://cs.wikipedia.org/wiki/Biopalivo#Argumenty_proti_vyu%C5%BE%C3%ADv%C3%A1n%C3%AD_biopaliv Distributoři mají zákonou povinnost přidávat biopaliva, což nijak neomezuje zákonodárce tuto nesmyslnou povinnost zrušit. Stejně jako byla povinnost zavedena, tak může být zrušena. Aspoň bude o (nesmyslnou a neekologickou) regulaci méně. E10 se míchá všude, a proto.. budeme stejně hloupí a uděláme totéž? Když uvidíte dav lidí ušlapávat člověka,… Číst vice »
Hlavně je to bio srágora co zas…á motor. Podobné jako bio oleje pro ztrátové mazání u motorových pil které nejedou dnes a denně. Navíc i v mrazu řepka tuhne. Kdo nemá motorovou pilu může vzít kuchňský olej a zkusot ho dát do lednice nebo si s ním třeba namažte zastřihovat a nechte ho nějakou dobu někde ležet a uvidíte co se stane.
*zastřihovač vlasů
„„Se změnou benzínu Efecta 95 z úrovně E5 na úroveň E10, kterou jsme učinili na přelomu roku z důvodu postupného plnění unijních emisních cílů, to nesouvisí, protože jde o dlouhodobý trend a navíc drtivá většina našich zákazníků přijala provedenou změnu bez povšimnutí,“ uvedl Kaidl. V současné době podle něj tvoří podíl prémiových paliv v síti Orlen (dříve Benzina) téměř 20 procent z celkového prodeje. Lídr trhu má v Česku 404 pump.“ Drtivá většina zákazníků si toho nevšimla? Ale všimla. Jenže co některým zbývá když na čerpací konkrétní čerpací stanici nic jiného než Efecta 95 E10 není? Podobné to je u… Číst vice »
U Shellu E5 palivem je V-Power 100, tedy vysokooktanový premiový benzin… Obdobné je to i u ostatních značek… Jistou vyjímku tvoří Verva 100 od Orlenu, kde je označení E10, byť se do něj žádný biolih nepřidává, protože ono označení E10 není spojeno pouze s obsahem biolihu, ale také s obsahem kyslíku a ten je ve Vervě dodán aditivací paliva a jeho hladina odpovídá kyslíku v benzinu E10, nikoliv E5…
Do Vervy 100 se přidává ETBE místo bioetanolu, to s aditivy nesouvisí. Jinak s tím kyslíkem máte pravdu.
Navíc u Orlenu ani ta Verva není E5, takže ani nemají palivo E5 v nabídce – takže můžou jen těžko srovnávat přeliv zákazníků k „Prémiovým“ E5 palivům. Vynechme teď, že Orlen tvrdí, že Verva je E10 jen vůli většímu množství kyslíku a že prý autům určených pro E5 nevadí – nevím, já raději natankuji E5 jinde když můžu.
Škoda, že EuroOil N98 je taková svátečnost. (přitom podíl lihu <0,5%, tzn. kdyby ho prodávali místo Natural Optimum N95 E10).
Jinak na Tank Ono jsem naposled četl N98 E5, podle tvrzení ve SM – svět motorů, z přelomu roku by 98 a 100oct. měly být E5 = 5% ETBE.. (záleží ještě jaká kvalita samozřejmě.. )
Dříve byla na EuroOilu bez bio nejen nafta (ta je furt), ale i všchny benzíny, ale už je to pár let…
Není, proč by distributor michal extra E5?
Nemusí. Stačí když tam nebude dávat nic.
Autor článku neuvedl, že u prémiových paliv je sice podíl biosložky stejný, tzn. 10%, nejde ale o ethanol (biolíh) který na sebe váže vodu (vlhkost), ale o ETBE (ethyl terc butyl ether), který tuto vlastnost nemá a nemá tedy negativní účinky jako ethanol. A to je příčina zvýšených nákupů prémiových paliv.
Tak jestli je to tak, pak nelze než prémiovkám zatleskat.
Akorát že těch max 10% lihu (třeba EuroOil má do 8%) vadí tak maximálně při dlouhodobým skladování. Kdo jezdí častěji, nemusí to řešit…
Pro novější auta máte pravdu, ale pro starší auta např. Felicie 1.3 už ne – té vadí právě ten líh poškozující gumu a nikoliv ETBE. Ono nějako dobu i ta felda bude jezdit, ale pak se nedivte, až vám blafne kvůli porézní gumě.
Zahradní technika se také nepoužívá každý den a ohledně gumy tam s větším než malým množstvím lihu nejspíš výrobce ani nepočítal, takže tam bych už nic jiného než prémiové palivo ani nedal.
Přesně. Já třeba trávu v zimě nesekám, takže bych při načerpání E5 musel benzín před zimou komplet vypouštět, což je docela otrava.
Přesně tak. Zrovna nedávno jsem mluvil s člověkem pro kterého je zahradní technika denním chlebem a i o sám říkal, že vliv na motory v zahradní technice se teprve ukáže.
Jako já vím, že v ČR je vozový park hodně zastaralý, ale argumentovat Felicií…
Všichni řidiči felicií vás mínusujeme 😛
Kurňa, kolik vás je? Já už žádnou nepotkal ani nepamatuju…
Prakticky nejezdím, jen chodím okolo pěšky a přesto: Teď nedávno jsem šel do obchodu, projela kolem mě Felda.
Sem tam někdy potkám i Favorita, když je venku hezky. Tohle už nejezdí celoročně, tohle už je youngtimer na výlety.
Favority zmizely to je fakt.
Potkávám je dnes a denně a občas i nějakého Trabanta nebo Škodovku 120ku stejně jako Avie , Škoda Liaz 706 MT a další. Ale jestli bydlíte třeba v Praze tak rozumím. Ne, že by tam Felicie nebyly, ale je to svátek nějakou tam potkat nebo vidět zaparkovanou. Tam začíná být problém potkat už i Fabia 1 které jsou v některých regionech ještě zcela běžně v provozu.
Takový názor jsem četl někdy v prosinci a druhý den jsem venku potkal během několika minut dvě Felicie 😀
Ti co mají 1,6 tak ne
Mazání, teplota hoření, ale ano, vy to řešit nemusíte.. Ocení to „pouze“ benzínem ne/mazané železo, lambda atd.
A je tohle ETBE případ i třeba VPower95 E10? Neco mi říká, že by to tak být mohlo, protože na tohle palivo šlape motor jako hodinky na rozdíl od Fuelsafe 95 E10 který autu příliš nechutná a je to na chodu motoru znát (alespoň v mém případě). Proto si připlácím právě alespoň za V Power95, ale za extra premiové palivo ho nepovažuji. Možná by nebylo od věci uvést na stojanech i jakou složku se jedná. jediné co na pistoli s Vpower95 visí je to, že tohle palivo čistí motor při každém tankování (což já osobně bych napsal jinak protože při… Číst vice »
Budu opakovat… Chcete E5? V-Power 100 je E5… V-Power 95 je E10…
A já budu opakovat . 😉 Nechci E10 N95, ale chci něco co ideálně jen E5 tedy jak píšete Vpower. No jo, jenže kde ho vzít a nemuset pro něj někam daleko jezdit?
ETBE má jenV-Power racing. Za mě je w-power 95 zbytečné. Do je jednoho auta tankuji Racing, do druhého Fuelsafe a obě fungují, tak jak mají
Článek nezmiňuje, která prémiová paliva jdou na odbyt více… U všech značek jsou aditivovaná paliva jak ve variantě 95, tak ve variantě vysokooktanové… A s výjimkou Vervy (důvodem není biolih, ale druh aditiva) od Orlenu jsou vysokooktanové benziny vesměs E5…
Článek z Autosalon TV: „Od příštího roku se tuzemští řidiči začnou daleko víc než dosud setkávat s benzinem E10. O tom, že toto palivo nahradí dosavadní klasický Natura 95 ve specifikaci E5, už dříve informovaly společnosti Orlen a Čepro provozující síť stanic EuroOil. Jenže jak se ukázalo, na E10 přejdou v podstatě všichni tuzemští prodejci včetně například OMV, Shell nebo populární společnosti Tank ONO.“ Takže pokud budete chtít E5, tak někde v zahraničí, ale u nás ne. Článek to říká jasně. To, že dnes ještě na E5 narazity nebo nejsou přeznačeny plnící pistole, nic neznamená.
Pistole musí být označené správně… Tudíž pravdivě… Pokud by to tak nebylo, jsou za to mastné pokuty, takže opravdu těch 5 minut na přelepení označení čerpací stanici za ty problémy nestojí… Vysokooktanová paliva zatím podle vyjádření oněch stanic ve variantě E5 zůstanou a to právě kvůli starším vozům, co E10 tankovat nesmí… je to na jednu stranu byznys, ale na druhou stranu… Proč ne… Nechceš si obnovovat vozový park, tak plať…
Máte velmi zjednodušené vidění světa. Větší část obyvatel by jistě chtěla, ale nemůže, protože na to prostě nemá. Viz poslední údaj v Autosap, že stáří vozového parku je u nás již 16 let. Že by všichni ti majitelé starých vozů chtěli dělat naschvály a just si nové auto nekoupí?
Zase při běžném nájezdu Fabie v osobním vlastnictví okolo 7-8 tis. km ročně těch 16 let vlastně ničemu nevadí.
Taxíkem by to bylo 3,2 mil Kč za 10 roků ježdění, kdyby někoho napadaly hraběcí rady…
Těch 7-8 tis. km/rok publikovala kdysi Škodovka a Fabiatici rozhodně ten průměr nezvyšují: https://www.odyssee-mure.eu/publications/efficiency-by-sector/transport/distance-travelled-by-car.html
Co by naopak vadilo, kdyby Fabiatici museli po 40 tisících km (5 let stáří) zcela pojízdné auto vyhazovat a nahrazovat dotovaným elektromobilem.
… který by museli po 5 letech vyhazovat, protože někdo má pocit, že 5 let je příliš staré auto.
Tak ono se to nezdá, čas plyne a některá auta (cca 10-18 let stará) na svůj věk ani moc nevypadají… 15-20 let staré jsou i některé hybridy a stárnou i elektroauta, nejstarší Tesly v ČR jsou už ve věku 10-11 let. Mezi autobusy to jsou např. nejstarší Urbina III.G, což jsou pořád poměrně moderní autobusy…
Je to tak. „Normalni 95“ způsobovala v plně natankované nádrži masivní korozi a ucpávala karburátor, po ročním testu 100 oktanového benzinu od OMV se tohle nedeje. Koroze nikde a ani po třech měsících stání není problém se startem. Majitelé motocyklů kolem mě mají podobnou zkušenost ETBE by měla být jediná povolená přísada.
Mechanik mojí elektrocentrály říká, pokud bude v provozu denně, můžete tam nalít jakýkoliv benzín, jestli ale ji hodláte déle než měsíc nepoužívat používejte jen vysokoktanový prémiový benzín který bud biosložku nemá nebo má ETBE, která neváže vodu a nic se z ní nyvysráží v karburátoru.
Tak třeba n98 v TankOno stojí ještě míň než N95 jinde, tam není o čem přemýšlet – zvlášť u turbo benzínu.
Docela by mě zajímalo, o kolik se zvýšila výtoč N98 právě u TankOno – vzhledem k ceně je to zřejmě nejlepší volba pro majitele velmi starých aut, kterým by E10 nechutnalo.
A víte co je u nich ten N95+ ?