Prodeje elektromobilů jsou v Česku na maximu, Tesla je šestou nejprodávanější značkou na tuzemském trhu

Tesla Model 3. Foto: TeslaTesla Model 3. Foto: Tesla

Podíl aut na baterie se přiblížil v červnu 7 %.

Odebírat
Upozornit na
guest
50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kuko

hehe, v nedalekém větším městě na parkovištích kolem paneláků a centru tak 500 aut a viděl jsem tam snad jen 4 nabíječky, ani nevím zda tam někdo má tu elektrokravinu… U nás na vesnici jsem s tím nikoho zatím neviděl, takže to taková hitovka opravdu nebude…

eLzyx

na vesnici mají lidi obvykle rodinný domek, takže tam s EV problém není. A co se týče lidí ze sídlišť – taky se dá. Ale ano, je to o nějakém plánování. Jedu nakoupit tam, kde nabíječka je.

Vít

Škoda, že nejsou dotace i pro nepodnikající osoby. Prodej BEV by byl dvojnásobný. Sám čekám na lepší ceny. S dotací bych koupil hned.

rzc

Jako ze bysme se ti slozili. Nas

Begani

Posílám Vám pytel víček.

eLzyx

dvojnásobné? Řekl bych, že tak pětinásobné. Tesla model 3 by za 800k Kč byla super kauf. Ona je i za mega, ale …

Špína za nehty

Mě by jen zajímalo, kde ne to berou běžní lidé peníze. Neříkejte mi, že manželskej pár z malého města, on dělá s vysokozdvižným vozíkem ve skladu, ona pracuje na katastrálním úřadě a spolu ještě živí dvě děcka ušetří na auta za jeden nebo dvě mega.

Václav

Ono to bude nejspíš tak, že ti „běžní“ lidé nejsou typičtí zákazníci Tesly, co myslíš?

Špína za nehty

A co si teda mají běžní lidé koupit, když výroba spalováků bude od roku 2035 zakázána, ale reálně se přestanou vyrábět už několik let předtím? Jak se tito prostí, obyčejní, ale přece tak důležití lidé dostanou do práce, děti do školy, na chatu, na dovču, na nákup?

PeDazOl

Něco jinýho než Teslu, třeba BYD….

Kafro

Mohou tlačit na politiky, aby vybudovali kvalitní cykloinfrastrukturu, po které se dostanou všude kam potřebují a na zbytek cest si jednou měsíčně půjčí auto 😉

Vojtěch

Spalováky se budou vyrábět do posledního dne, Všeználek Čech trpící sklony k demagogii to určitě přežije. Za 10 let budou už i ojeté BEV značně technologicky vyspělé a na cenové paritě vedle spalováků. Jediný výraznější rozdíl bude v logice nabíjení/cestování.

Hans

Ceny elektromobilů budou klesat. Nové modely budou i v kategorii lidových vozů. Budou tak dostupné pro střední třídy. Otázkou je zda bude kupní síla českých nižších středních tříd srovnatelná se západní, nebo zůstaně odkázaná na ojeté vozy jak je tomu dnes. Také se vážně mluví o tom, že budoucnost individální dopravy je ve sdílených autech.

Miroslav

Problém je, že se díváte na technologii roku 2035 se znalostí technologie roku 2024. Aneb, jaká byla technická úroveň elektroaut v roce 2013? Tehdy skoro nebyla žádná.

Ares

U nás v ulici má prodavačka z Lídlu novou Teslu. Njn, kdo umí 😂

rzc

No a co moje pani taky bere 5x min nez ja a mozna budu nucen ji koupit elektro.

Begani

Nechte toho sakra…já měl novou Teslu už před třiceti lety. Barevnou s dálkovým ovladačem.

Ondra

Kdybych nemusel splácet hypotéku, tak bych taky měl na teslu. No a jsou lidi co bydlení zdědí, tak si auto za milion klidně dovolit mohou

Greta

V roce 1988 stála Škoda Favor

Greta

V roce 1988 stála Škoda Favorit 84 tisíc Kč, tedy víc jak dva roční průměrné mzdy. Dnes je průměrná mzda za dva roky cca 800 tisíc Kč, což je téměř cena Tesly 3 v akci. Takže si obyčejní lidé mohou dovolit tu Tesla stejně jako jejich prarodiče Favorita. Nebo ušetří a koupí si ojetinu jako dnes.

Black

Auto si nekupujete za teoretický plat, ale za to, co vám z platu zbude po zaplacení všeho nezbytného (bydlení, energie, jídlo, ošacení, léky, koníčky dětí a desítky dalších položek). A ta částka byla tehdy naprosto jiná než dnes. Jen např. – v r. 1988 naše rodina platila za 3 pokojový byt 390 Kč. Kolik se platí dnes, se zeptejte vašich rodičů.

Michal M

Ano, ceny nájmů (pro lidi, kteří se k nim dostali) byly nižší, ale jinak všechno bylo v reálných cenách významně dražší.
Od potravin, pres primitivní průmyslové zboží (pračka i televize stály tisíce, podobně jako dnes) nebo alkohol, nedejbože věci z Tuzexu (džíny 200 bonů – 1000 Kčs, nebo kazeťák za několik platů). Zas tolik peněz navzdory netržním nájmům nezbylo…

Black

S průmyslovým zbožím máte pravdu. Zbývá jen se ptát, jak často v měsíci platíte potraviny, nájem a desítky těch věcí, o kterých jsem psal a jak často v měsíci kupujete TV, pračku, kazeťák apod. Ano, řada potravin byla dražší, ty základní ovšem levnější. P. S. Debata o tom, kdo má na EV, je v zásadě zbytečná, protože ne každý, kdo na EV má, je ochoten si ho koupit. Já třeba před 2 lety raději volil nového spalováka.

Xaver

Reálný plat je dnes mnohem vyšší než v r. 1988. Nesmíte porovnávat jen výši nájmu a už vůbec ne v Praze. Navíc dnes má mnoho lidí vlastní dům nebo byt. Mnohem víc, než v r. 1988.

Martin

Jen tento měsíc dostal jeden kamarád byt v Praze po strejdovi, druhej dostal peníze z dědictví po babičce. V momentě, kdy neplatíš nájem ani hypotéku, můžeš časem koupit i supa za milion. Ačkoli je to nejhorší investice, ještě hůř na úvěr, ale finanční gramotnost lidi neřeší a řešit nebudou.

Takže ano, průměrný člověk během svého života má velkou šanci koupit auto za milion až dva pokud mu to za to stojí.

Reálně to jde za firmami, soukromé osoby jsou u nových aut těžce v menšině, zejména u těch nad milion.

Xaver

Ač mám vlastní byt, na kontě hodně peněz a vydělávám docela solidně, nikdy by mě nenapadlo vyhazovat milion za auto. To jsou skutečně doslova vyhozené peníze. Mám už deset let ojetinu za 88 000 a doteď funguje víceméně bez problémů.

Jirka

Takže jezdíte v autě starém 25 let?

eLzyx

já jsem poměrně běžný zaměstnanec. Ano, IT. Ale nikterak přeplácený. Přesto mám Teslu. Spočítal jsem si, že se mi proti benzinovému autu silně vyplatí

J.K.

Vida, cokoliv masivně dotujeme z peněz co lidem sebereme, to se lépe prodává…:-)

kix

víte kolik dotací se leje do spalovacích aut, do ropného průmysl atd.? To nějakých až 200 tisíc na elektromobil jsou vlastně drobné..

Jiří Kocurek

Poučte nás, ideálně odkazem na státní rozpočet, mínus tedy SFDI, ten je i pro elektrické pohony.

Jiří Kocurek

Ale dal bych si líbit dotaci na kabriolet, benzín, 1600 ccm, 70-80 kW a s pohotovostní hmotností do 1000 kg. Kam o ni jít požádat?

Jiří Kocurek

Na vysvělenou: Když je to ve slěvě/s dotací, tak spousta lidí koupí i zcela nepraktickou věc (kabriolet je naprosto nepraktické auto), jen proto, že můžou ušetřit.

Dle technických poždavků to není nic přestřelného, co by vyrobit nešlo, jen požadavek na 1000 kg zmanená cca 200 kg dolů oproti 20 let starému vozu.

kix

https://www.hlidacstatu.cz/subjekt/Dotace/27597075 https://www.dotaceeu.cz/cs/statistiky-a-analyzy/mapa-projektu/projekty/05-operacni-program-zivotni-prostredi/05-3-odpady-a-materialove-toky,-ekologicke-zateze/odstraneni-stare-ekologicke-zateze-v-lokalite-(1) co třeba použít google? tohle zabere 2 vteřiny jen tak pro začátek, pak tu máme hromadu dotací u ruzných dodavatelských subjektů automobilek i u samotných automobilek, investiční pobídky, úlevy na daních atd. jen czechinvest v letech 1992-2005 dala 216 mld do automobilového průmyslu na investičních pobídkách..to asi nebylo v těch letech na elektromobily, že? Ale necelé 2 mld teď na elektromobily jsou každému trnem v oku..

Caracas

Buďta konkrétní, rádi se poučíme.

kix

ukázku máte vedle

Black

Tak, což o to, statistika je to hezká. Ale i autorovi článku musí být jasné, že až se nasytí poptávka, tím je myšleno lidi co na tom mají a těch je u nás naprostá menšina, tak je na 10 let konec s prodeji. Proč na 10 let? No protože milci EV tvrdí, že baterie EV přece vydrží mnoho let a není tudíž nutné kupovat každou chvíli nové EV. No a ta zbylá drtivá většina, pro kterou je podle jiných statistik i 500 tis. na vozidlo moc, si prostě EV nekoupí. Jak prosté.

Jaaa

Ti, co na tahle auta mají, si je opravdu nenechají 10 let.

Black

Pak tedy budou muset ta EV v bazarech zrezivět, protože i ta jetá s nižší cenou jsou na drtivou většinu naší populace prostě moc. P. S. Když lidem odčepáte z kapsy volné prostředky, třeba formou předražených energií, tak logicky nemůžete očekávat, že jim zbudou prostředky na nákup třeba toho EV, byť by bylo levnější. Samozřejmě, najdou se idioti, kteří „argumentují“ slovy: Co se vám nelíbí na ceně EV, vždyť Kodiaq je také drahý, často ještě dražší. To už ale neříkají, jaká skupina lidí si ho kupuje.

Vojtěch

Škoda Elroq bude s 85kWh baterií stát kolem milionu. Odečtěte si z toho 40 procent po 50-60 tisíci kilometrech a máte ojeté elektro ve velikosti Karoqu s nižšími provozními náklady za 600 tisíc. Za 5-10 let běžná cena ojetého auta vyšší střední třídy.

Black

Kolik procent lidí u nás kupuje auto vyšší střední třídy. Už jsem tady psal, že podle oficiální statistiky má většina populace problém si koupit auto nižší střední třídy, hranice 500 tis. Takže přestaňte snít.

Michal M

Aha, ty jsi trol z Anofertu. Tak nám pověz kolik jsi platil za elektriku v roce 2019 a kolik platíš teď, že tě to tak vysiluje…

Black

Jste hlupák. To že mám jiné názory než vy, neznamená automaticky, že jsem trol z Anofertu. Mimochodem, právě kvůli svým názorům jsem ANO nikdy nevolil, i když to tady samozřejmě nemám jak dokázat a stejně byste mi nevěřil. P. S. Navážet se do druhých kvůli jinému názoru, tak přesně to dělali bolševici za předchozího režimu, ty bolševiku.

Michal M

To jsou pozoruhodné předpovědi. A proč si myslíš, že za 10 roků bude cena elektromobilu stejná jako dnes?
Jakmile to nabere objemy (které to ještě pořád nemá), mělo by se to posunout do cen dnes obvyklých v nižší střední třídě (řekněme Fabia za 300 litrů).

Black

Proč si to myslím? Protože mám technické univerzitní vzdělání a umím používat mozek, logiku a matematiku. Kromě toho mám docela slušnou praxi v technických oborech. Respektuji fyziku a slepou vírou se nezabývám. Tipuji, že vy zatím nemáte dokončeno ani středoškolské vzdělání.

Xaver

Elektromobilů v Praze viditelně výrazně přibylo. Máme v práci elektrickou dodávku a začíná být už problém najít volný nabíjecí stojan.

kix

nejen v Praze, je to opravdu vidět na nabíječkách za poslední měsíc neskutečný nárůst

Paolo

Je to snad jasné, dotace v kombinaci s příspěvkem 200 tisíc a snížením úrokových sazeb. Tak lidi přestali sedět na penězích a víte co ho znamená…všechno zase podraží. Díky vládo ekonomických impotent.

Michal M

Vás se tady z Anofertí farmy sešlo dneska víc?

MP22

Ještě pár let a bude v Praze podél hlavních tahů dýchatelno, už se těším.