Prodej aut na baterie v Evropě poprvé předstihl diesely. V Česku podíl naftových motorů roste
Elektromobil Volkswagen ID3. Foto: VW
V kategorie elektromobilů se evropskou jedničkou stal Volkswagen.
V kategorie elektromobilů se evropskou jedničkou stal Volkswagen.
Jak si jistě ověříte u autorizovaných dealerů, nejvíce „prodaných“ elektroaut stojí na dvorech respektive v showroomech autorizovaných dealerů všech značek, jež už auta na elektřinu u nás i jinde v EU nabízejí. Protože právě od 1.1. 2020 se začaly do pokut EU počítat emise z prodávaných vozů, automobilky zásobily své dealery prioritně po tomto datu. Standardně má mít každý autorizovaný dealer z každého typu prodávaných vozů jeden jako ukázkový v showroomu a jeden jako předváděcí. Takové vozy jsou ve statistikách v dané zemi vedeny jako „prodané“. Např. při 180 dealerech značky Škoda v ČR to tedy znamenalo, že by měly… Číst vice »
Ono to vyzera bombasticky, ale kuzlo je v tejto vete: „zahrnuli sa vsetky….automobily s hybridnym pohonom“. Ono dnes vela aut sa vyraba ako mild-hybrid – cca 1kw bateria (takze vacsi akumulator…), ktory vo finale ma jedinu viditelnu funkciu a to vypinat motor aj pri vyssich rychlostiach. Na spotrebu to ma minimalny vplyv a vacsina kupujucich o tom ani nevie, ze to ma a teda urcite to nie je dolezity argument pre kupu. Ale pre ucely toho, aby sa pisali bombasticke nadpisy, ako elektromobilita valcuje dizel, to samozrejme staci. A ja autora tohto clanku z nicoho neobvinujem, akurat nam zostava to… Číst vice »
Těm drahým vozíkům na baterky do 5 – 10 let odzvoní. Historie se opakuje.
Důležitější je, jak se ta čistá elektroauta i hybridy podílejí na přepravních výkonech a rovněž kolik ty hybridy najedou reálně na elektropohon, než kolik se jich zaregistruje. Vzhledem k trendu řízené likvidace energetické základny (zejména na západ od našich hranic) se zdá, že, dnešní protežování elektromobility bude následováno snižováním dostupnosti elektřiny, což v konečném důsledku povede k omezení osobní individuální dopravy pro „běžné“ občany (nebo spíše již jen obyvatele).
Já třeba absolutně nechápu, jak by někdo si mohl dobrovolně za milion koupit to nesexy auto na obrázku.
Ano vypadá ohyzdně jako některé asijské vehementy. Za tohle bych nedal ani půlku. Hold nás opět obelhali. V názvu ma „lidový vůz“ a přitom je to jen blamáž.
Přesně, i můj názor – to jako vyjde levněji, pokud někdo vyrobí masově hnusné nebo přinejmenším nezajímavé auto? Nepochopí, že by se razantně víc prodávalo, kdyby bylo ještě hezké, nebo jak zaznělo, dokonce sexy?! Dále uvádím za sebe příklady: Jistě, je to subjektivní, ale tipuju, že by velmi vysoké procento hodnotících (vzhled), označilo elektroauta typu Prius, tady ta nic moc designovka, starší Renaulty a Nissany, i3, dřívejší Hnujdaje, … Čest výjimkám jako Ampera, Nissan (proboha ne ten dodávkový), Tesly, Peugeot, e-Tron (za mě ale zčásti obluda ala korea design), Golf, novější Hyundai, vybrané e-supersporty + vozy shodné s klasickými (což… Číst vice »
Jestli si někteří aktéři zde nepovšimli, tak otázka není jestli diesel vs. elektřina jako zdroj pohonu, ale celková udržitelnost v masovém měřítku a s tím spojená dostupnost pro velké masy lidí za účelem krytí jejich přepravních potřeb. Takže nic není černo-bílé…. Na to elektřina prostě ještě nedosáhne, to jenom masmédia a propaganda (která asi do jisté míry je trochu nutná, aby se to někam pohlo) vyvolává jakýsi oheň a nesváry mezi rádoby „dvěma“ skupinami uživatelů motorových vozidel (naštěstí typů a zdrojů pohonů je víc). Obecně je ale patrný trend zcela eliminovat benzínové motory, protože ta nabídka všech automobilek napříč je… Číst vice »
Tak ty trendy jsou dva, jednak restrikce proti „ropným“ autům spojené s mediální masáží ohledně elektroaut a připravované omezování dostupnosti elektrické energie (Grün Zerfall).
AAA just mi tam hoďte nafťáááka! 🙂
Proto Skodovka stahuje z nabidky benziny a nechava jen diesel. Koukal jsem na Kodiaqa 2.0 TSI 4×4 a uz se neda obednat.
To same Tiguan a Q5. Ve Volkswagnu asi moc o cerstvy vzduch nejde.
Nejspíš si je kupovalo málo lidí.
A nebo nevyhovují psychopatce van der Layen. Zakoupil jsem letos vůz jiné značky s Euro 6 a teď už nevyhovuje. Ženě jsem tedy na rychlo objednal také nové auto, též Euro 6, které letos taky končí. A ta škeble z Bruselu mi může vlízt na záda.
Mnohem víc ekologických škod napáchá nesmyslná výroba různých paskvilů s nedořešenou technologií.
No dle vašich vyjádření jste spíš psychopatem Vy sám 😉
Ne, jen nastalo potřeba výměny auta za staré opotřebené, tak jsem měl tu drzost nepodlehnout maniakům a zakoupit si podle selského rozumu a tuzemské nabídky něco rozumného.
Moc bych nedal za to, že papalášwágen té kunhuty nadělá jen svou výrobou mnohem víc ekologických škod než moje auto za 10 let provozu.
Jaké emisní normy kdy vstupují v platnost, je známo mnoho let dopředu. Ursula von der Leyen s tím nemá nic společného.
Třeba lidé začínají chápat, že různé súvy a crossovery jsou auta k ničemu, takže to nebude tím benzínem.
Elektřina, CNG, LPG – vše vychází levněji než benzín nebo nafta. Ale až do doby než se na ně uvalí stejná spotřební daň, jaká se platí nyní na klasických palivech. Stát si tento příjem nenechá (ani nemůže nechat) ujít. Jak to bude vypadat, až (pokud) bude elektromobilů významná část?
Jak stát pozná, jestli ze zásuvky nabíjím auto, nebo peču bábovku, aby mi nabíjení zdanil?
Nijak, zdání to všechno. Nebo, aby byl „ferovejsi“, zavede „daň pro podporu elektromobility“ hned potom, co přestaneme daňově podporovat obnovitelné zdroje.
Takže zdraží elektřinu, tak to myslíte? Tím pádem se najednou řadě lidí vyplatí pořídit si domů solární panely (zkrátí se doba návratnosti investice) a stát z toho bude mít prd.
Zavedu pausalnu dan na elektromobil. Uvedomte si ze spotrebna dan z paliv tvori tak 1/10 prijmu rozpoctov.
Viete napriklad preco auto na LPG plati dialnicnu znamku a elektromobil nie. Obidva su ekologicke ale aut na LPG je v porovnani s elektomobilmy vela, takze by to bol prilis velky zasah do prijmov, takze preto nedostali taku ulavu.
Zavádět speciální daně pouze na elektromobily si vzhledem ke klimatickým cílům každý politik dvakrát rozmyslí. To už je spíš pravděpodobnější, že přijde nějaká nová daň na všechny automobily včetně spalovacích.
Zvede povinné a nucené poskytování dat o spotřebě elektromobilu (neposkytnete, nejedete). Technologie i legislativa jsou připraveny
Já jsem možná paranoidní, ale tenhle pseudoargument jsem v poslední době viděl na internetu na několika místech a tak podezírám, že to centrálně řídí nějaká ropná lobby. Neexistuje žádný náznak toho, že by se něco takového mělo zavádět, ale najednou hromada internetových všeználků dostane stejný nápad? To určitě…
Zkuste si něco dohledat k následujícím termínům:
Euro 6d-ISC-FCM, OBFCM
A ano, uznávám, termín: „jsou připraveny“ je vhodné nahradit termínem „jsou vytvářeny“
To je ovšem zamýšleno jako bič na automobilky. Že by se podle toho mohl zpoplatňovat provoz, je čistá spekulace.
Zavedení kategorie MEHV je přímo dokonalý nástroj, jak vykázat splnění ekopětiletky na min. 130%. Aneb třeba v podání Audi, jak ze stále těch samých 3.0 V6 TDI vykázat nárůst prodeje „ekologických“ aut o 87%. To, že opět nesmyslně narůstá složitost na úrovni konstrukce i výroby nikoho nezajímá. Vtipné je už jenom použití, které má ušetřit pár deci nad rámec nesmyslného start-stopu pomocí zhasínání motorů za jízdy. To, že řádově narůstá počet startů během životního cyklu klidně o řád se všemi důsledky na dneší „optimalizované“, foukané a downsizované motory je opět všem ukradené, protože se to nehodí do mystiky současné ideologie.… Číst vice »
Máte recht, je to složité jak budík. Nejjednodušší je elektromobil s baterií. Elektromotor, žádná převodovka, mechanicky se na tom nemá co pokazit.
Mediální klasika. Není to tak úplně pravda a není to ani lež. Jen se tak trochu pracuje na veřejném mínění – tak všichni už to mají? Jejda, tak to bych měl honem taky…
Mohu poprosit o vysvětlení?
„Ve statistice jsou zahrnuty jak čistě elektromobily, tak všechny typy aut s hybridním pohonem.“ No vzhledem k tomu, že skoro všichni přechází na mildhybridy, minimálně v populární kategorii SUV, tak do 5 let budeme mít přeelektrifikováno. Že to problém CO2 neřeší, tuší všichni.
takže třeba i Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4×4, který má mini-baterku a jezdí hlavně na benzín, ale elektro má spíš jako takový doplněk, časem celý hybrid může být za trest pro vaší peněženku…
Ne všechno v čem je baterka, je auto na baterky, že…
Děkuji Pája za podrobnější vysvětlení.
ak ono to v textu je vysvětleno, ale chápu, že vy máte jasno. Elektro, EU, covid = ilumináti, vše špatně a spiknutí.
A kdo to náhodou vidí jinak, je blázen a nebo škůdce. Tak jste to myslel? On titulek má svoji váhu, byť by pod ním bylo pak už cokoli. Ale to zrovna vy určitě moc dobře víte.
Budu Vás citovat. „Jen se tak trochu pracuje na veřejném mínění – tak všichni už to mají?“ Tím jste myslel váš pravidelný trolling v diskuzích? Je totiž fascinující sledovat Váš záběr jen zde v diskuzích: od lokomotiv, po pohony automobilů, čerpaní EU fondů, evropskou politiku až po zdravotnictví. Všemu rozumíte, za vším přesně víte, co se děje. Máte můj obdiv.
Zato váš záběr je naprosto odlišný, že? A právě proto tak nelibě nesete, když si někdo dovolí nesouhlasit a pohotově jej častujete namísto argumentů nálepkami. Musím přiznat, že tyto vaše reakce mě ujišťují, že jde zřejmě většinou o trefy do černého. Musí to být otravné dělat nenápadný opinion making, tvářit se odborně a být na to takto opakovaně upozorňován na vlastním webu. Vlastně vás chápu. Také by mě to štvalo. Mohu pro vás něco učinit?
Mám rád, když lidé argumentují, dokonce i rád uznávám svůj omyl.Váš případ to není. Otravné je komunikovat s někým Vašeho typu.
Auta na baterie zásadně kupuji pouze tříletým vnukům a po ukončení jízdy je vyndavám z autíček a ukládám do papiňáku.
Tak to určitě znáte všechny nevýhody RC aut se spalovacím motorem (v případě 2 taktu na methanol ještě drahé palivo + ricínový olej) – smrad, bordel z oleje(2takt) , kravál, nutnost převodovky, vibrace, startér
Český výrobce motorů MVVS prodával motory od 1,5ccm. Dnes až od 30 ccm a jen na benzín a v nabídce má i elektromotory.
Vnuky nebo baterie?
Vnuky, pochopitelně. Baterie se v papiňáku vařit nesmí, explodovaly by.
Dokud bude ropa stříkat ze země, diesel bude vrnět pod mojí kapotou. Moje volba , moje rozhodnutí a Greta a spol si můžou vystát frontu na tramvajenku.
děkujeme za bezohlednost 😊
Není zač, holt miliony lidí, miliony názorů, miliony přístupů a pokud to doba umožnila rád svobodného pohybu využiji.
Nedekujme, ale zvyšme daň z minerálnich olejů aspoň o 10Kč za litr, pak se uvidí, jestli jsou petrolheadi ryzí fanoušci nebo jsou to socky, co s tím převlečeným traktorem jezdí z nouze.
Kdo se sockou narodí, už sockou zpravidla musí zůstat a jen s odřenými drápky se může vyškrábat třeba někam do středu… Ale i ten střed na ty elektro-nedomrlé automobily nemá, holka…. A vozit si zadnici (jen tu svoji, protože víc už se tam skoro nevleze) v novém elektro-mini-bonbónu, tak to je plýtvání energií a zdrojů (ještě 30 let zatím)….
Až ta ropa přestane … no z čeho uděláte pneumatiky, to netuším. Z čeho uděláte barvy, to netuším. Z čeho uděláte sedátko, to netuším. Helma na kolo je taky plastová, tedy z ropy. Ale tohle všecko je úplné nic. Nebude z čeho vyrobit hnojivo na pole. A ekoativisté bojují za vybití krav – jak jinak asi přestanou vypouštět metan.
Klasicky zamichate dohromady polymery s naftou, co na tom že jde o jiné uhlovodíky, co na tom že je lze vyrobit i z jiných surovin než z ropy, hlavní je si kopnout. Jeden moudrý člověk řekl že spalovat ropné frakce je stejně chytré jako topit bankovkami. Řada omezení nejen v Česku to nepochopila dodnes.
Mám diesel EURO 6.2 – z mého výfuku jde čistší vzduch, než vstupuje do sání. A diesel má vyšší termodynamickou účinnost, než benzín, takže šetřím ropu a životní prostředí.
Opravdu vám čístší vzduch z výfuku nejde. To jenom někteří jedinci se zaměřuji na pevné částice.
Zavede si ten cisty vzdych z vyfuku na noc do loznice? 🙂
„Tento systém se již v praxi osvědčil“ – (Škoda Henlein)
Kam na tyhle kraviny lidi chodí. Euro 6 je jistě čistší než dřívější diesely a to o hodně, ale pořád z něj létá humus.
CO – 0,5 g/km
NOx – 0,08 g/km
Uhlovodíky + NOx – 0,17 g/km
Pevné částice – 0,0045 g/km
Takže řekněme po stotisíci kilometrech ta podle vašeho mínění supreko plechovka vyrobila 50 kilo kysličníku uhelnatého, 8 kilo oxidů dusíku, 17 kilo HC+NOx a skoro půl kila neviditelných pevných nanočástic. Pro představu.
Za prvé EURO 6.2, nikoliv 6, to je velký rozdíl, za druhé po 100 000 km bude někde v polovině životnosti. Když tak koukám, co se valí z výfuku motorovým lokomotivám, tak mnohem víc, než já, poškozují životní prostředí prosazovatelé železnic. Když tak v sychravém ránu stojím na peróně a kolem prochrchlá bangle s manipulákem, tak se snažím vůbec nedýchat a napadá mě, o kolik let právě železnice zkrátila život nám, co na tom peróně stojíme.
To je jedno, zmíněná čísla platí už od roku 2014 pro všechny Euro 6 motory (Euro 6b, 6c, 6dTemp /neboli 6.2/, 6d).
Steré lokomotivy jistě čudí hodně, jejich výhoda je v tom, že jich je jen pár desítek, s motorovými vozy stovek. Aut je u nás přes 5 milionů, což je o několik řádů více. Kdyby tady jezdilo jedno auto, vem to čert, bylo by fakt čisté, problém je v tom počtu. Ale souhlasím, že stará čudící bangle (to bude hlavně síra a saze) vydá za hodně aut. ETCS to pročistí.
Je velmi účelové se zaměřovat na plechovky, vlastněné jednotlivci a zcela odhlédnout od problému „velkoplechovek“ jako jsou letadla a obří lodě, nebo prastaré diesel-lokomotivy neustále v provozu na našich tratích, i když ty lidmi vlastněné plechovky ovlivňují jen velmi malým procentem celkové zamořování planety emisemi. Ale letadýlkům se dívat na ekovroubek není politicky dovoleno a je to tabu….
Já od nich neodhlížím a jsem si naprosto vědom, že každá doprava má „stopu“. To byla čistě názorná ukázka pro „myslitele“, kteří věří tomu, že z výfuku fouká čistší vzduch než to nasálo.
Nemáte pravdu. Osobní automobily mají na emisích CO2 největší podíl. https://www.europarl.europa.eu/news/en/headlines/society/20190313STO31218/co2-emissions-from-cars-facts-and-figures-infographics
uplně vidím to malinké dítě s maminkou u silnice, jak těsně u něj funí výfuk z dieselu…asi časem nebude moc zdravé…asi tak jako tvůj mozek !
Jako že dnes tedy nestojí u přechodu a nejsou tam auta co mají výfuk? A jestli maminka chodí s děckem na procházku k silnici tak má IQ jako ty.
Myslím, že je spousty jiných stránek, kde se můžete léčit psaním diskuzních příspěvků. Hezký zbytek života s vznětovým motorem místo mozku.
Když vy ty silnice máte pomalu úplně všude, to už pak není moc kam jinam chodit, mozku. 😉
Úplně vidím to malinké dítě s maminkou u dolu na drahé kovy, aby bylo z čeho vyrobit baterii. Úplně vidím to malinké dítě s maminkou u gigantické uhelné jámy v Turówě s elektrárnou za zády, aby bylo čím ty baterie nabíjet. Úplně vidím to malinké dítě s maminkou u požáru elektromobilu, se kterým si hasiči nevědí rady…. Demagogie? Možná. Ale na obou stranách.
Ne, opravdu nejsem zpátečník, který tupě lpí na fosilních palivech a odmítá pokrok. Jen ten pokrok nesmí být vnucován silou a za každou cenu. Včetně velmi výrazných dotací na pořízení elektromobilu.
Tak on je spíše problém v té samotné rozmařilé spotřebě, vozit s sebou každý své dvě tuny i tam, kde by toho mohla jet čtvrtina, a tak dále, se nevyřeší pouhou změnou zdroje. Elektřina má určitou výhodu v možnosti rekuperace, ale zase musí být kam ukládat, než se spotřebuje, což je někdy další balast…
Přesně diesel ničím nenahradíš.
Diesel nevrni,ale chrochtá. V traktoru mi to nevadilo,ale do auta ho nechci. Já si kupují litacku přes e-shop a jezdit budú radši s hybridem, vyjde to levněji než připlácet za sazomet a měnit co pár let naftové čerpadlo á 70k
Jestli diesel s euro 5 atd chrochtá , tak bych doporučoval navštívit nějaký vepřín. A dnešní systémy vstřikování jsou trochu dále než rotačky z devadesátých let minulého století.
… a pak se ještě I love hybrid a EV fanatici diví, proč jsou na ně všichni alergičtí
zkuste to o sazometech vyprávět někde na vesnici, kde je v rodině příjem třeba 2×15 čistého a do práce se dojíždí každý den autem 30 km, protože nic jiného jaksi nezbývá, hmm…
Těm by se právě elektromobil hodil úplně nejvíc. Však kolik peněz za palivo a servis sežere nějaká stará popelnice, kterou ti lidé jezdí? Kdyby si koupili nejlevnější elektrickou ojetinu, sice ji budou asi nějakou dobu splácet, sice to nezvládne delší cesty, ale do práce a z práce je to odveze skoro zadarmo.
Královna Marie Antonietta svého času v podobné situaci prohlásila: „ať jedí koláče“: Doufám, že Vás nepostihne osud obdobný jejímu dříve, než budete mít příležitost prozřít
Když někdo nemá na drahé auto, ať si koupí Felicii. Ty jsou teď k mání za pár šlupek, na cesty do práce a zpátky stačí a pokud to nesežere rez, tak na tom nejsou žádné drahé závady.
Jenom v tom nesmíte chtít bourat…
a na těch stojanech na elektriku, případně v domácím elektroměru, ty čísla, to je virtuál ??
Při domácím nabíjení jste někde na 0,5 Kč/km. Případně můžete nabíjet u Lidlu zadarmo.
Z ineho fora. Chlapik pred tyzdnom kupil ojazdeny Nisan Leaf – dal zanho 150 000 Kc. To bolo najlacnejsie ojazdene elektro auto co sa mu podarilo zohnat. Co testoval dojazd tam ma na nom necelych 100 km. Do prace to ma tych 30 km. Prva vec co donhu dorobil je nezavisle naftove kurenie, aby v zime mu kurenie nezralo baterku. Bal sa, ze ak by kuril z baterie, tak nedojde z prace domou.
Netřeba nic vyprávět, stačí zdražit naftu.
Vy dva s Hanzim vážně nejste všichni.
Přesně tak, Greto. Ty také nejsi všichni.
Nafta patri do kamen.
Zkus hybrid, jeho zátah a spotřeba je bezkonkurencni. Teprve s ním si užívám jízdu.
Jak vyplývá z článku na JATO Dynamics, jsou mezi elektromobily počítány i mild hybridy. Taková statistika pak samozřejmě o žádném nárustu elektromobility nevypovídá.
Tak to je jasný. Diesel forever! My víme co je správné. Nám nějaký gréťani nebudou říkat co máme dělat!
Haleluja !
Priznam se, ze nevim, zda je uplne stastne prekladat electrified vehicle jako elektromobil. Myslim, ze nejsem sam, kdo si pod pojmem elektromobil primarne predstavi auto do zasuvky s baterii, primarne dokonce bez spalovaciho motoru. Pod pojmem electrified vehicle jsou vsak mysleny i mild, full a plug-in hybridy.
Mild hybridy asi ne, ale jinak máte pravdu.
Ani jedno diesel nenahradí. Pouze hračky pro zbohatlíky.
„KONĚ to nikdy nenahradí. Pouze hračky pro zbohatlíky.“ Dorota, 1920.
Nebyl bych tak kategorický, ony ty baterie ještě před 25 roky vážily 2x víc než Tesla S, aby měly stejnou kapacitu, jakou si vozí Tesla S. Ale ta politická masírka se mi taky nelíbí.
Ano. Ale baterie roku 2020 jsou koncepčně stejné, jako baterie roku 2010, není tam žádný zásadní posun, jen jsou mírně levnější, ale to je tak všechno.
Cena elektromobilů postupně klesá, zatímco cena aut se spalovacím motorem (mj. kvůli přísnějším emisním normám). Za 5-10 let tedy může být elektrické auto stejně drahé jako srovnatelný diesel, avšak s nepoměrně levnějším provozem. Jsem zvědavý, jak potom budou mluvit fanoušci sazometů.
Že vy jste nezapočítal amortizaci baterií?
Na baterie se dává záruka 200 tisíc km nebo 8 let. Kdo vám takovou dá na spalovací motor?
Ano. Dava sa zaruka, ale viete co to znamena. Nisan Leaf dava zaruku, na 160 000 km alebo na 8 rokov. Znie to pekne, ale v praxi viete co ta zaruka znamena? Pokial Vam ukazovatel baterie, ktory ma 12 dielikov, ukazuje menej ako 9 tak Nisan vymeny zle bloky, aby kapacita baterie ukazovala tych 9 dielikov. Takze pokles kapacity o 25% je uplne vpohode, na to sa zaruka nevstahuje.
Vylez z jeskyně jednou!
Každý má svoje, ale já jsem přesvědčen že 90% uživatelů nezná svoje náklady na ujetý km, hledí jen na spotřebu. Nafty jsem jezdil 30 let. Po vyzkoušení hybridu v Ravce a jeho zrychlení byla volba jasná. A že žere o 1,8l benzínu méně než nafta co jsem měl před ani nemluvím.
Vážený pane, nebýt zelených manipulátorů, budujících lepší svět za každou cenu, hybridy už máme skoro všichni. Umí rekuperaci, zvyšují akceleraci a krátce jsou schopny plně jet na baterie, aniž by sebou musely vézt ekvivalent ingotu obsahující podobné množství smysluplně využitelné energie, jako když je jmenovaný kus železa žhavý. A podobně snadno opakovatelně využitelné.
To já vím…. Hybrid ještě nejrychleji topí, při stání na křižovatce, u závor, při čekání vše jede z baterky. Jenže to naftový příznivci u piva neradi slyší. Až bude schopen elektro automobil kolem milionu ujet 1000km jdu do něj. Už teď jsou servisáci nervózní a odrazují od koupi elekto auta, stejně jako pneuservisáci od koupě celoročních pneu nové generace. Důvod je jasný, nebudou mít co dělat. U elektroauta není spojka, převodovka, filtr pevných částic či katalizátor, EGR ventil, písty, rozvody, olej, atd…
Elektroauto má pořád stejný výkon s počtem najetých km. O zrychlení ani nemluvím.
Proč by elektromobil neměl být schopen ujet 1000 km? Dvakrát si dáte pauzu na svačinu a přitom nabijete.
A co když bude nabíječka obsazena nebo nefunkční? V okolí jich tolik nebude, takže budu muset s nabitím počítat dříve. Takže 3 pauzy. No to ne tolikrát za pár hodin když pojedu dál nepotřebuju svačit. A kvůli tomu dřív vstávat Zatím není infrastruktura. A je blbost vlastnit druhé auto na delší trasy.
Doma mame len jedno auto. Som pozeral, kde som chcel ist tento rok na otocku. Takych 10 ciest dalej ako 300 km. Takze nabijanie niekde na rychlonabijacke.
Ceny. 1kWh na rychlonabijacke 50 centov/kWh. Takze pri spotrebe 20 kWh/100 km som len na palive 10 euro/ 100 km. Kde je ta uspora oproti benziniaku na palive ?
Úspora na palivu je v tom, že kromě těch 10 cest ročně nabíjíte doma výrazně levněji, než na rychlonabíječce.
Dva krat pauzu na svacinu ?. Posledne som videl 2 testy noveho Volswagenu ID.3. Vyrobcom deklarovany dojazd 370 km pri spotrebue 15kWh/100 km. Jeden testujuci spotreba 20 kWh/100km – taze dojazd nejakych 290 km , druhy testujuci 23 kWh/100 km takze dojazd 250 km. Takze na tych 1000 budete potrebovat jest aspon tak 3 krat. Dobijanie 50 kW dobijacko z 5 do 80% tak 1 hodiny. Sice vyrobca deklaruje moznost dobijat 100 kW, ale takym vykonom sa baterka dobija len z 5 do 30 % percen kapacity a potom ide uz len 50 kW. Ked v tom jednom teste sa… Číst vice »
1000 km je 10 hodin jízdy průměrnou rychlostí 100 km/h. Mezi tím si stejně uděláte pauzu na jídlo a kromě toho třeba dvakrát zastavíte, abyste si protáhl nohy.
Pokud potřebujete jezdit dlouhé trasy a pospícháte, no tak si nekoupíte zrovna ID.3, ale třeba Škodu Enyaq, ta se až do 80 % nabíjí 67 kW a dojezd podle WLTP má 500 km. No a nebo si prostě naplánujete během cesty nějakou delší zastávku a prohlídnete si město.
Nefunkční nabíječky jsou problém, ale s jejich větším rozšířením to snad bude problém menší a menší.