„Prodáváme místa, ne okna.“ Mistr drzé komunikace Ryanairu odchází, semlel ho korporát
Corcoran zdůvodnil svou rezignaci "velmi toxickým pracovním prostředím".
Michael Corcoran opustil leteckou společnost Ryanair. U nízkonákladového dopravce měl na starost správu sociálních sítí. Během dvou let ve funkci se mu podařilo zcela změnit způsob, jakým aerolinky komunikují se svými zákazníky, a výrazně ovlivnit online marketingové strategie.
Zatímco ostatní letecké společnosti využívají sociální sítě především k informování o aktualitách, Ryanair na nich spíše bavil lidi, a to pomocí vtipů, sarkasmu a místy až drzého humoru.
Úspěšnost této netradiční strategie lze měřit obrovským dosahem, který si dopravce na internetu vytvořil. Minimálně v letecké či cestovatelské komunitě nemohly jeho příspěvky uniknout nikomu. Příkladem budiž vtipy na sedadlo 11A bez okna a reakce na stížnosti cestujících.
https://t.co/FpqhehcenM pic.twitter.com/skrOseKRSl
— Ryanair (@Ryanair) September 12, 2022
Svůj odchod z Ryanairu vysvětlil Michael Corcoran rázným způsobem, ze kterého jeho dnes už bývalý zaměstnavatel rozhodně nevychází nejlépe. V publikovaném vyjádření neurčitě popsal pracovní prostředí jako toxické a upozornil na možné problémy v chování kolegů i nadřízených.
Today is ✨ OFFICIALLY ✨ my last day as Head of Social Media at Ryanair.
I toast it on a sunny island with my family looking back with great joy and disappointment of what else we could have built, BUT I have zero regrets on my decision.
I resigned on Aug 3rd and have spent… pic.twitter.com/0EZpemwnrI
— Michael Corcoran (@lemachine) October 31, 2023
Na údajné neshody správců sociálních sítí Ryanairu s vedením společnosti upozornil nedávno i list The Irish Independent. Incident s vysoce postaveným manažerem měl vést k vyhazovu pěti zaměstnanců. Dopravce však informace označil za nesmysl, přičemž odkázal na jejich rezignace. Odchody vysvětlil vysokou poptávkou po svých online a IT specialistech.