Prodat, nebo šrot. ČD Cargo zveřejnilo seznam dalších lokomotiv, kterých se zbaví

České laminátky v Gmündu. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej KubalaČeské laminátky v Gmündu. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

Do prodeje se dostaly některé laminátky či bangle.

Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ivan

Jo, kde jsou ty časy, kdy ČD vše důsledně šrotovaly, aby soukromníci, kteří těžko sháněli stroje splňující EMC na zastaralé infrastruktuře, neměli čím konkurovat.

SYN

Jestli to nebude částečně tím že EMC dnes splňují i moderní loko z poolů…

Zlámalík

A hodně té infrastruktury je už překopáno…

Ivan

A hlavně zapomeňte na ten nesmysl, že problém byl v „moderních loko“, když ve skutečnosti byl naopak v zastaralé infrastruktuře.

Ivan

Pardon, to patřilo pod SYN.

Ivan

Pointa je v něčem zcela jiném – zkuste si to přečíst ještě jednou.

Ivan

Mmch. problém tehdy nebyl v lokomotivách, ale naopak v infrastruktuře.

Martin

Možná by s tím mohl Hujer vyhrát jízdní kolo v soutěži ve sběru druhotných surovin 🤔

František Josef

Na Tender Areně je také zajímavá poptávka na třicet nových Shimmsů pro přepravu tanků a další vojenské techniky. Takže nepoužitelné uhláky sešrotují a místo toho koupí co bude potřeba.

Flek

Kde?

jiný Petr

Jak chce někdo naložit tank do Shimmsu? Jedině roztavit, vyválcovat a stočit do svitku.

SYN

Možná kdyby odstranili ta lůžka pro plechy…? Nosností by to celkem vyhovovalo a zakrytí plachtou je docela užitečná kamufláž??

Zlámalík

Na bojišti by se pak velmi rychle rozvinul 🙂

František Josef

Pardon Samms

Joe

https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0000988/zakazka/786691 kdyby někdo sháněl odkaz. Jinak jsou tam i fotky a popis závad, většina fakt má jen cenu šrotu, možná nějaká 731 by byla použitelná.

Falcon Brno

Měli by se zachovat. Doba se mění a může se stát, že za pár let bude potřeba každá mašina, co něco utáhne.

Ondřej Wagner

Nákladní železniční doprava tolik neporoste a kdyby snad ano, tak se prostě koupí nové lokomotivy. Jistě pár lokomotiv se jako zálohy ponecha, ale nemá smysl se starat o nějaký starý šrot.

Flek

No, řada soukromníků, se kterými ČD na trhu u nás nebo v Polsku a i jinde soutěží, právě na takových vyřazených strojích začala podnikání nebo má i jen takové, pak se nabízí otázka smyslu takových prodejů, pokud by bez toho dokázali odvést více vlaků.

Ondřej Wagner

A kdo vám zaruči, že ČD Cargo bude mít víc zakázek? Takže to budou stroje, které budou překážet a teď co s nimi. ČD Cargo se musí chovat jako řádný hospodář, který vyrazuje nepotřebný majetek a ne jako sbor sotousu, kterým je líto cokoliv vyhodit.

Flek

No, že při menší konkurenci a menším počtu dopravců se mi zvýší podíl trhu minimálně, více vlaků téměř určitě, je docela jasné.. Protože jestli garážaři posbírají dohromady 10-15% trhu, tak to určitě nebudou všechno výkony, které jinak jedou kamionem, nebo vše pobere další velká konkurence, vy řádný hospodáři.

SYN

A tak oni ti šotouši do toho obvykle jsou ochotni investovat (zadara) vlastní práci tak jim to tak nepříjde… ale u ČD nikdo zadara nepracuje, většina lidí potřebuje živit sebe a rodinu…

SYN

Má to jeden háček – už teď by většina těch šrotů vyžadovala nemalou investici aby byla ve stavu „připustitelném“ na koleje, a pokud se mají uložit tak se budou muset aspoň základně udržovat pohyblivé nebo ta nutná investice bude průběžně stoupat. A vrážet peníze do nejisté budoucnosti, když za to můžou mít pár drobných hned a to udržování si odpustit? To je několik milionů plus nebo několik milionů mínus…

Martin Fouček

Proč by starý stroj měl být automaticky šrotem?Jezdím jako fíra a nejraději mám tyto staré analogové stroje

Vrána

A když jedete pod Pešťálem, tak se všichni křižujeme, kam až dojedete. Analogový stroj je jedna věc, pojízdný kovošrot druhá.

Dave

Tyto stroje by byly za pár let, bez velké investice do mobilní části ETCS, nepoužitelné.

Pražák

Doba se mění tak, že vlaky se vozí čím dál tím méně. A lokomotivy že 60. let, bez ETCS jsou, respektive bzry budou opravdu jen šrot.

Flek

Na Balkáně, kde psali, že s těmi 230 budou chtít jít, bude výhradní provoz pod ETCS, nebo všechny tratě pod ním, opravdu za dlouho dobu.

Pražák

Tak jim to zřejmě nevyšlo, poptávka po nákladní dopravě padá všude.
Bavič tohke jsou celkem vylágrované kusy. Takže nedává smysl do nich investovat.

Flek

ČD tam určitě bude chtít postupně poslat kolem 70 svých novějších 162,163,242,371, protože chce provozovat jen řadu 362 a i tu nebudou mít navěky a jednou nejspíš přijde nahradit laminátky.

David

Jasně, ještě za dotace tam dát ETCS a třeba i wifi, ne?

Jan Sova

suchej hajzlík navrch… Ovšem někde ve strojovně….