Prodat, nebo šrot. ČD Cargo zveřejnilo seznam dalších lokomotiv, kterých se zbaví
České laminátky v Gmündu. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

Do prodeje se dostaly některé laminátky či bangle.
Do prodeje se dostaly některé laminátky či bangle.
Jo, kde jsou ty časy, kdy ČD vše důsledně šrotovaly, aby soukromníci, kteří těžko sháněli stroje splňující EMC na zastaralé infrastruktuře, neměli čím konkurovat.
Jestli to nebude částečně tím že EMC dnes splňují i moderní loko z poolů…
A hodně té infrastruktury je už překopáno…
A hlavně zapomeňte na ten nesmysl, že problém byl v „moderních loko“, když ve skutečnosti byl naopak v zastaralé infrastruktuře.
Pardon, to patřilo pod SYN.
Pointa je v něčem zcela jiném – zkuste si to přečíst ještě jednou.
Mmch. problém tehdy nebyl v lokomotivách, ale naopak v infrastruktuře.
Možná by s tím mohl Hujer vyhrát jízdní kolo v soutěži ve sběru druhotných surovin 🤔
Na Tender Areně je také zajímavá poptávka na třicet nových Shimmsů pro přepravu tanků a další vojenské techniky. Takže nepoužitelné uhláky sešrotují a místo toho koupí co bude potřeba.
Kde?
Jak chce někdo naložit tank do Shimmsu? Jedině roztavit, vyválcovat a stočit do svitku.
Možná kdyby odstranili ta lůžka pro plechy…? Nosností by to celkem vyhovovalo a zakrytí plachtou je docela užitečná kamufláž??
Na bojišti by se pak velmi rychle rozvinul 🙂
Pardon Samms
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0000988/zakazka/786691 kdyby někdo sháněl odkaz. Jinak jsou tam i fotky a popis závad, většina fakt má jen cenu šrotu, možná nějaká 731 by byla použitelná.
Měli by se zachovat. Doba se mění a může se stát, že za pár let bude potřeba každá mašina, co něco utáhne.
Nákladní železniční doprava tolik neporoste a kdyby snad ano, tak se prostě koupí nové lokomotivy. Jistě pár lokomotiv se jako zálohy ponecha, ale nemá smysl se starat o nějaký starý šrot.
No, řada soukromníků, se kterými ČD na trhu u nás nebo v Polsku a i jinde soutěží, právě na takových vyřazených strojích začala podnikání nebo má i jen takové, pak se nabízí otázka smyslu takových prodejů, pokud by bez toho dokázali odvést více vlaků.
A kdo vám zaruči, že ČD Cargo bude mít víc zakázek? Takže to budou stroje, které budou překážet a teď co s nimi. ČD Cargo se musí chovat jako řádný hospodář, který vyrazuje nepotřebný majetek a ne jako sbor sotousu, kterým je líto cokoliv vyhodit.
No, že při menší konkurenci a menším počtu dopravců se mi zvýší podíl trhu minimálně, více vlaků téměř určitě, je docela jasné.. Protože jestli garážaři posbírají dohromady 10-15% trhu, tak to určitě nebudou všechno výkony, které jinak jedou kamionem, nebo vše pobere další velká konkurence, vy řádný hospodáři.
A tak oni ti šotouši do toho obvykle jsou ochotni investovat (zadara) vlastní práci tak jim to tak nepříjde… ale u ČD nikdo zadara nepracuje, většina lidí potřebuje živit sebe a rodinu…
Má to jeden háček – už teď by většina těch šrotů vyžadovala nemalou investici aby byla ve stavu „připustitelném“ na koleje, a pokud se mají uložit tak se budou muset aspoň základně udržovat pohyblivé nebo ta nutná investice bude průběžně stoupat. A vrážet peníze do nejisté budoucnosti, když za to můžou mít pár drobných hned a to udržování si odpustit? To je několik milionů plus nebo několik milionů mínus…
Proč by starý stroj měl být automaticky šrotem?Jezdím jako fíra a nejraději mám tyto staré analogové stroje
A když jedete pod Pešťálem, tak se všichni křižujeme, kam až dojedete. Analogový stroj je jedna věc, pojízdný kovošrot druhá.
Tyto stroje by byly za pár let, bez velké investice do mobilní části ETCS, nepoužitelné.
Doba se mění tak, že vlaky se vozí čím dál tím méně. A lokomotivy že 60. let, bez ETCS jsou, respektive bzry budou opravdu jen šrot.
Na Balkáně, kde psali, že s těmi 230 budou chtít jít, bude výhradní provoz pod ETCS, nebo všechny tratě pod ním, opravdu za dlouho dobu.
Tak jim to zřejmě nevyšlo, poptávka po nákladní dopravě padá všude.
Bavič tohke jsou celkem vylágrované kusy. Takže nedává smysl do nich investovat.
ČD tam určitě bude chtít postupně poslat kolem 70 svých novějších 162,163,242,371, protože chce provozovat jen řadu 362 a i tu nebudou mít navěky a jednou nejspíš přijde nahradit laminátky.
Jasně, ještě za dotace tam dát ETCS a třeba i wifi, ne?
suchej hajzlík navrch… Ovšem někde ve strojovně….