Proč ze Šumavy zmizel Kafemlejnek? Chceme akce ozvláštnit, vysvětlují České dráhy
Parní lokomotiva 354.195 Všudybylka. Autor: České dráhy/Jan Šnábl
Kafemlejnek je deponovaný v Českých Budějovicích a podle ČD by měl v srpnu vyrazit na Telčské léto s párou.
Také jsem se s tímto vlakem svezl a překvapilo mne, jak byl navzdory ten den velice uplakanému počasí zaplněn. Svezl jsem se z Volar přes Nové Údolí do Horní Plané. Do Nového Údolí jsem jel ve vyhlídkovém voze Ds a pak jsem už zaplul do Rybáku, protože mi začala být zima. Pro mne to byl takový náhradní program, protože nešlo jít kvůli počasí na výlet, ale byl to hezký zážitek, kdy jsem se po delší době zase povozil parním vlakem. A docela jsem byl rád, že jsem jel sám, protože přítelkyně s dcerou by snesly jízdu tak do Nového Údolí,… Číst vice »
Ještě dodám, že akci z mého pohledu nešlo nic vytknout, ve vlaku hrála pěkně i muzika, kterou zajišťovali příjemní starší pánové strojvedoucí Českých drah, se kterými jsem prohodil během snídaní v hotelu Chata hned u volarského nádraží nemálo slov. Takže i jim za zpestření jízdy parním vlakem rád takto ještě jednou poděkuji. Jen bych požádal pořadatele jízdy, zda by nešlo sejmout hvězdu z dýmničních dveří lokomotivy, vždyť ani parní lokomotivy v Německu nejezdí s orlicí, která má v pařátech hákový kříž.Jak hvězda, tak hákový kříž jsou symboly zrůdných totalitních režimů a stroje s takovými symboly patří buď do muzea, nebo… Číst vice »
Ozvláštnění to bylo, ale lepší tah by byl spíše kdyby byla pára na Šumavě více než tři víkendy, však lidi teprve na dovolenou přijedou a on už je poslední den jízd. Jasné že už nebude doba kdy se jezdilo od konce června do září, ale 3 víkendy jsou fakt málo, s tou propagací jakou to má.
ČD nají asi tři funkční páry, není možné jednu zablokovat na celé léto na Šumavu, i tak tam byla skoro měsíc
Náklady na tyto akce jsou hodně vysoké. Některé jízdy jsou sice dotovány třeba i obcemi (Lenora, Kubova Huť), většinu ale musí z velké části zaplatit zájemci o svezení.
Plánovat víc, než zmíněné tři víkendy, může být i dost riskatní podnik. Ne každý je ochoten dát 400 Kč za jízdenku a vozit v těchto vlacích poloprázdné vozy by moc dobré nebylo.
Propagace byla myslím velmi dobrá, kromě mnoha lokálních médií o akcích informuje i ČD Nostalgie.
Podle toho co píšete mi přijde, že s tou akcí máte něco společného a tím pádem se na to nedokážete podívat objektivně. Což samozřejmě nic proti Vám.
Nemám s tou akcí společného lautr nic. Nejsem ani náznakem šotouš. Jsem jen tvor ze Šumavy, bývalý pomocník strojvedoucího, nyní už přes 30 let mimo železnici.
Podobné akce jsou hezké, čas od času se přijdu kouknout třeba jen na nádraží a vnímat atmosféru, pozdravit známé. Pokusil jsem se ve své odpovědi jen nastínit, jak to asi tak může být. Ty akce se musí aspoň trochu zaplatit, to je to celé.
Jste šotouš, jinak by jste se u takového tématu nerozepisoval 🙂
To je opravdu dost dobrá logika. Takže všichni, co se tu rozepisují, jsou šotouši, že? Třeba také existují lidé, kteří žijí v místě, kde parní vlaky jezdí a cestou okolo nádraží nebo třeba cestou z práce si všimnou nějaké neobvyklosti. Čistě za sebe jsem rád, že těch jízd tu moc nebývá. Volary zatím naštěstí nejsou oblíbeným turistickým centrem a doufám, že se jím ani nikdy nestanou. Běžně si tu mohu udělat i o prázdninách výlet, aniž bych kohokoli potkal, to v jiných blízkých lokalitách už možné není. Cokoli by sem lákalo davy lidí, je pro mne prostě špatné, těch několik… Číst vice »
Proc hned kazdy, kdo je realista a mysli ekonomicky, musi byt “neobjektivni”?
Za mě by bylo lepší kdyby se jezdilo na přelomu července a srpna.
To zase riskujete, že bude sucho.
Šumavské léto s párou začínala 310 006. Pak jsme se střídali s 310 093. Pak už jen budějovická mašina.
A jednou dokonce společně. To už je hodně dávno.
Jihočeské hejtmanství na šumavských lokálkách šťastně vysoutěžilo dopravce, který zde nostalgické jízdy zaiplementoval do pravidelného provozu …
Českým drahám palec nahoru, za sezónní návrat s párou, přijedu se svézt.
V tento čas už se ale na Šumavě nesvezete, pouze trochu severněji.
https://www.kic-volary.cz/assets/files/files/50/2024_l%C3%A9to_%C4%8CD_Parn%C3%AD%20a%20zvl%C3%A1%C5%A1tn%C3%AD%20vlaky%20ji%C5%BEn%C3%AD%20%C4%8Cechy_V03%20(1).pdf
Zajímavé je, že v Moravskoslezském kraji žádné nostalgické jízdy nejsou posledních cca 5 let, což je docela smutné. Když nepočítáme Den železnic. Většina parních jízd je Čechách. Tak proč tedy „neobzvlášnit“ Severní Moravu ?
Do Bohumína už nezajíždí dřevolíno?
UŽ několik let nezajíždí. Jezdí už jen Katowice-Chalupki a to ještě modernizované EN-57AL
Ani do Rožnova a Osoblahy ne? A nepletu-li se, letos jezdí něco po ostravských vlečkách…
Rožnov není Moravskoslezský kraj a parní Osoblažka neprobíhá v režii ČD. Obdobně ostravské vlečky jsou soukromý podnik – a hlavně jezdí v motorové trakci – s mašinou 740 od PKPCI v čele…
Takže Bílovec, Nový Jičín, Chuchelná, Štramberk, Ostravice, Frýdlant nad Ostravicí, Krnov, Jindřichovice ve Slezsku, Bruntál, Opava, Studénka, Frenštát pod Radhoštěm, Hlučín, … také nejsou v Moravskoslezském kraji? Všude tam totiž v posledních 4 letech nostalgie ČD byla.
Čajodrcek tam náhodou nebude?