Proč nezastavují vlaky ve Veltrubech a Kolíně-Zálabí, když se na trati nic neděje? Kvůli výlukám desítky kilometrů daleko

Elektrická jednotka 471 CityElefant v Kolíně. Foto: České dráhyElektrická jednotka 471 CityElefant v Kolíně. Foto: České dráhy

Díky projíždění dvou zastávek jednotky linky S2 nezabírají zbytečně místo na kolínském nádraží.

Zpět na článek
103 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Ano, cestující ve vlacích os, je nezajímavý substrát, který nikdy nikoho nezajímal….

Tom

Já myslel že linka s2 jezdí Křenovice h.n až Skalice n.svit.

medical examiner

Kde by se v Brně vzaly 471…

Leinad

Pokud by to nebyl vtip – čísla linek S se opakují, každý kraj má svoje.
Středočeská S2 je Praha Lysá Nad Labem – Kolín

Leinad

Vážně nejde Elefanta otočit za méně než 6 minut?

Dominik

Teoreticky? Ano. Prakticky? Ne, pokud tedy nechcete aby strojvedoucí lítal jak čamrda.

Leinad

A musí se ten kdo přijíždí potkat s tím, kdo odjíždí? V metru je docela běžné, že jeden předá řízení a vstane, souběžně druhý sedne a převezme řízení.

Dominik

Ano, už jen kvůli předání klíčů od jednotky.

Leinad

Jo, aby ji někdo neukradl.

Honza

Bez vycurani u solo jednotky 4 minuty a u dvou 5 minut. Drive to fakt nejde

Leinad

Zastavit, vyčůrat, až pak předat řízení do „zadní“ kabiny kde už sedí kolega?

Tonda Sehnal

Vloni byla výluka v Berouně. Otáčelo se v Karlštejně. Vlak dle TJŘ přijel 10:29:30 ale odjezd obratu byl dle TJŘ už 10:29:00 🤦🤦
Takže ne že to nejde stihnout za šest minut, ono to jde dokonce za mínus 30 vteřin 😃

PeMIČ

Před dvěma měsíci jsem se na hlášení o NAD xS2 nechal v Kolíně nachytat.Netušíc o co jde.Plechová bába hlásila NAD do Velkého Oseka(Dobšice n.C.)Jednak nehlásí číslo toho označeného autobus. stanoviště.Ale hlavně to nejdůležitější,že se to týká pouze cestujících do zastávek po V.Osek!Takže jsem pochodoval z 5 nástupiště na označené stanoviště NAD.Pozor pro ty kdo se nechají nachytat případně nenajdou výlukový papír.Jsou tam dvě stanoviště! A to xS1 u budovy a xS2 na autobus. stanovišti č.10 vpravo !!! Potom co jsem usednul se starším pánem do busu vidím odjíždět elefanta na Nymburk.Tam jsem začal tušit,že je vše jinak. Po příjezdu do… Číst vice »

M152

Taky sem se ze začátku výluky spálil. MůjVlak se taky tváří jako že je NAD, u autobusu jen řidič, ten potvrdil že do VOseka jede. Hodně tomuhle omylu pomáhá vypsání vlaku, až když přijede od Prahy.
Těší mě že v tom nejsem sám.

Lindros

A kolo si mám dát kam když do busu mi ho nechtějí vzít S2

Mychal

Začněte si zvykat. Pan Borecký časem zruší všechny vlaky 😉

Poudy

Odkud čerpáte?

Miroslav Zikmund

Nákup nových vlaků je nezbytná nutnost pokud mají být uspokojeny přepravní potřeby civilizovaným způsobem – nikoli jako sardinky.
Ještě zbývá DOKOPAT SŽ na prodloužení peronů v zastávkách na 3×471 ….

XXXD

A kdo by je měl dokopávat? Já jsem tedy zaregistroval že ROPID/IDSK požadovali prodloužení z 200 m na 220 m. Požadavek na prodloužení (respektive zachování) nástupišť na 240 m (aby se tam vešly 3 spojené elefanty) jsem z žádných oficiálních míst nezaznamenal. Jediné, kde se to objevilo, jsou šotosny místních diskutérů.

Jaaaa

Na to nemá.

Gale

Pod sebe a šlapat?
Z Kolína do Oseka by to snad šlo..

Jiří Kocurek

Z Kolína do Oseka je to asi 10 kilometrů, úplná rovinka. Kolo je dopravní prostředek, ne ozdoba.

Pacicka

Z Kolína do Oseku vlak jede,takže jde o Veltruby či Zálabí. A pokud neujedete ten kousíček na kole,tak k čemu ho máte?

Tomas

aby mohl machrovat 🙂

Pacicka

Jojo, mám elektrokolo, dneska jsem ujel celých 500 metrů na zastávku 😀

medical examiner

No ne…
Já chodívám 1,1 km na nádraží pěšky…
A v Krnově jsem denně nachodil 4 km jen do školy a zpátky…

Josef Trögl

Kolíne, Kolíne, stojíš v pěkné rovině.
Dvě stanice na kole tady snad dáte, ne? To není jako vyšlapat z Krupky na Komáří vížku 500 výškových metrů.

Miroslav Zikmund

Zeptejte se pana Boreckého … 6 minut na obrat je důsledek „lakoty“ objednavatele dopravy schvalujícího jízdní řád ….
6 minut je vynucená šílenost – šest minut lze ve Švýcarsku, nikoli realita akceptující výlukovou činnost a zpoždění vlaků vyšší důležitosti.

Michal

A když naberou zpoždění, tak ho zkrátí pobytem v Nymburku a do Prahy přijedou včas

medical examiner

6 minut?
To je opravdu málo…chtělo by to nejméně 10…

Radek

Není to taky nedostatkem jednote 471?

Leinad

Plánovaná výluka přeci nemění stabilitu, výlukový GVD by SprŽel mohla a měla dělat pořádně.

Gerald Pärtan

As an austrian passemger, I may say that the simultaneous construction work not only between Brno and Svitavy and Choceň And Ústí nad Orlicí, but also between Velim And Poříčany is an apalling example of mis-management that leads to torture, not travelling. The actual situation on the main rail corridors in the Czech Republic remind me of the Situation in Austria some 40 years ago.

Petr

Yep, that’s about right. Our railway network is indeed on the same level as an Austrian network 40 years ago.

Jandera

according to the actual condition of the track in localities you have mentioned, it is necessary to rebuild it ASAP – -however it may cause mentionable level of complications for passengers…

nowas

Jo, nechat to dojít do tohoto stavu. A pak ASAP na 4 místech najednou.

Honza

To teda ano. Jezdim velmi casto Praha -Bratislava a krome toho, ze se doba jizdy prodlouzila na 4,5 hodiny, tak prakticky pokazde je zpozdeni. Bezne mezi 20-30 minutami, vyjimkou neni i 40 a vic. Takze z BA vyrazite v 18:10 a v Praze jste krasne pred pulnoci

Koro

Maj flaurs ár bjůtyfl

Jaaaa

Vaše kytky jsou hnuj!

Mirvald

Jak Vám závidím ty znalosti! Budu muset na své jazykové způsobilosti ještě pracovat, abych si pak mohl kupovat to Tikací Oné, nebo jak se ta kouzelná jízdenka jmenuje.

Petr Novák

And you forgot the summer construction on the track between Brno and Břeclav, which is third in a row and who knows how many we’ll see on this track in future. This further delays trains from Austria (as well as Slovakia and Hungary) 🙁

Ruzian1

a vlaky od Trutnova (až na jeden oběh) končí díky tomu ve Velkém Oseku, kde je přestup na Os/Bus.

Brumla

Ano vlaky od Trutnova končí ve Velkém Oseku. Ovšem když směrem na Trutnov je výluka , jezdí se soupravove do Kolína pro naftu , takže lidí vyhodime z vlaku a jede se bez lidí dál. Inu to je to nové myšlení

Miroslav Zikmund

Jenže pro naftu se dá jet Sv v „jiné trase“ … autobusy jsou objednány na celou dobu výluky podle „jízdního řádu“, nikoli podle toho, jak se potřebuje zbrojit. Při výluce jsou plánované oběhy s plánovaným zbrojením zcela rozhozeny … Odpovědnost je na strojvedoucím ….

Leinad

Tedy prostě paragraf jedna.
Jasně, dělat bordel v tom že jednou jede bus a jednou vlak by vedlo akorát k bordelu, ať si nad jezdí v pravidelném taktu. Ale k tomu nějakou Sv zveřejnit.

blemc

Díky za vysvětlující článek, tohle mi taky nebylo jasné.

Mirek Zv.

A není mi to jasné ani nadále. Článek vyznívá, jako by se od 4 a 5 nástupiště nedalo v Kolíně odjet na postávání na žádnou zb koleji nákladového nádraží.

mexee

No ono přes prázdniny kdy je k tomu ještě výluka Velim – Poříčany mohou S2 jezdit do Oseka po 1.TK, což se stává nezřídka a to z důvodu nárazového přetlaku právě vlaků odkloněných na Osek a kvůli absenci mimoúrovnňových nástupišť v právě v oseku Oseku čímž se eliminuje křížení.

55p

Ono to není o odjetí na postávání, ale že v půl (ne)potřebujete kvůli S2 dvě hrany – jednu pro přijíždějící, druhou pro odjíždějící vlak.

Viťa

Mě by zajímalo, kdy budu vlaky S7 jezdit mezi hl.n. a Smíchovem normálně. Bohužel v kombinaci s tím, že 1. koridor je rozkopaný na několika místech (z mého pohledu hlavně Velim – Poříčany), jsou ty ráno odkláněné vlaky přes Krč už dost problém. Mám tam ráno příjezd v 7:06, stíhal jsem být na Smíchově včas, abych tam stihl navazující bus, když jsem jel s Os v 7:09, R v 7:13, Os v 7:19, R v 7:23, Os v 7:31. Tak nejdřív odklonili Os v 09 a 31, když jsem začátkem srpna přijel z dovolené, tak už nejezdil ani v 19.… Číst vice »

XXXD

Jo to si ještě počkáte. Respektive současná opatření jsou způsobená hlavně vlivem optimalizace Optimalizace trati Praha Smíchov (mimo) – Černošice (mimo), takže situace by se měla částečně zlepšit už na začátku září, ale celá stavba končí až příští rok a cca do roku 2030 je naplánováno soustavně řada staveb, které budou mít přímý vliv (ať už větší nebo menší) na provoz Smíchov – hl.n.

medical_examiner

A po roce 2041 to pak bude pokračovat…

Gwann

a to nezapomeňme, že se bude muset brzy řešit most na výtoni. a tím provoz wilson-smichov na pár let skonci

Viťa

Což určitě vyjde na stejné období, jako rekonstrukce Barrandovského mostu, takže ani jet autem nebude moc řešení. 🙁

XXXD

Ano most pod Vyšehradem je jedním z té řady staveb, nicméně bylo řečeno, že most se bude dělat po částech, takže alespoň 1 kolej by měla k dispozici.

medical examiner

U R natrvalo.
R9 normálně, R18 šlus (respektive úprava na přestup v Olomouci na R Jeseník – Břeclav), R19 šlus (na Sp Třebová – Brno).
A nynější R16 do Plzně budou jezdit tunelem, tj. poněkud jinudy.

medical_examiner

Pravda je, že jezdit ze Staroměstské přes Klárov tak, aby se trefil rychlík je nešťastná kombinace…
A to je to nejmenší…

Miroslav Zikmund

Smůla, úplněk a cesta do Zababova byly otevřené minulou neděli – mohl jste se pána železničních pekel zajet zeptat ….
Koukněte se na tabule provoz.szdc.cz/tabule/Default.aspx?lang=cs a podle toho se řiďte ….

Lektor

Dvě minuty to zachrání… Taky se mohl zkrátit pobyt v Nymburce, třeba by to naštvalo méně lidí…

Kamui

Já mám pocit, že v Nymburku jsou osobáky předjížděné rychlíkem.

MRC

To sice jsou, ale myslím že kratší pobyt ve stanici o ty tři minuty v obou směrech by se dát dalo, zvlášť když v obou směrech za rychlíkem o cca 5-6 minut

Bjorn

Nad tím čekáním osobáku v Nymburce přemýšlím už dlouho, protože smysl mi nedává. Ano, předjíždí tam rychlík, ale jak ryhlíky, tak osobáky jezdí v hodinovém taktu. Tam není frekvence vlaků po pěti minutach, takže ten regionální by mohl jezdit později a nečekat. Navíc oba jedou po jiných tratích (R přes Nymburk město, Os přes Čelákovice) a sjíždí se právě v Nymburce. Na stejné trati se sejdou právě ve stanici, kde se předjíždí/čeká, což opravdu vypadá nesmyslně. Navíc, ten společný úsek má pouze 12 km, který osobák projede za 13 minut, rychlík ještě rychleji. Snad do toho vstupuje nějaký faktor, který… Číst vice »

Michal

Pobyt tam dává smysl, lidi přestupují z Os na rychlík a obráceně a navíc se tam ve špičce odvěšuje zadní jednotka

Jan Matoušek

Třeba tam pobyt zkrátit nejde z energetických důvodů. Úseky Nymburk – Kolín a Nymburk – Kostomlaty nad Labem jsou dost vytížené i nákladní dopravou.

Pacicka

Ono jsou prý místní docela spokojeni,neboť NAD nejede k 4. či 5.nástupišti

Šejdr

Což ovšem taky znamená, že jakékoli zpoždění nad 5 minut se promítá do obratového vlaku. A zpoždění na S2 není tak složité nabrat, kromě desetiminutovky v Lysé není v žádné stanici časová rezerva na krácení a navíc je po cestě výluka.

Jelen

Osobáky mají více než 10 min vatu v Nymburce a to v obou směrech.

medical_examiner

To už je úděl příměstských vlaků…

Miroslav Zikmund

Problém je v lakotě „boreckého úřadu“. Kdyby připlatil, tak může jezdit o jednu soupravu více a nebude 6 minut na obrat ….

Pacicka

A proč se o tom píše teď, když to platí od dubna?

55p

Přesně to mě napadlo.

Kernteriér

Taky se o tom nemuselo psát vůbec. Byl bys spokojenější?

Jelen

Hlavně že se v těchto zastávkách, které 2 roky nefungují, instalovaly označovače jízdenek PID. Ale ve stanicích Kutná Hora hl.n., KH město, Čáslav nebo Golčův Jeníkov město, tam nejsou a zřejmě už ani nebudou. Ano, vím, že lze použít jízdenky v PID Lítačce, ale bylo by fajn, aby i ty papírové použít šly.

Pacicka

Zastávky fungují. Večer a ráno se tam zastavuje, vč. těch Sp od/do Trutnova.

Jan Hájek

Papírové jízdenky označí průvodčí.

Jelen

Z vlastní zkušenosti vím, že jen malé procento průvodčích umí papírové jízdenky označovat. V rychlících to platí dvojnásob (pochybuji, že někdo z brněnských průvodčích někdy vůbec něco takového někdy dělal), nemluvě o tom, že může trvat i dost dlouho, než za vámi průvodčí přijde a pak se těžko zjišťuje čas i pásmo označení.

Miroslav Zikmund

Riziko podnikání … psát snad průvodčí umí … v Německu mi udělal záznam rukopisně ….

medical_examiner

A bylo by hodně složité tam nainstalovat tlačítko pro zastavování na znamení?
Ale ta Kutná Hora je problém. Integrovat ji do PID – ale nenainstalovat automaty na lístky…

Jan Hájek

Lístky PID lze koupit na pokladně, případně u průvodčího. Automaty a označovače již netřeba.

Jelen

Nesouhlasím. Jízdenky je lepší mít koupené dopředu, než je kupovat až na místě. Navíc poklady ČD bývají velmi často zavřené a to i v době, kdy nemají být (vídám to hodně často). V těch stanicích, které jsem vyjmenoval, by označovače měly být v každém případě, když můžou být i v takových dírách, jako Praskolesy, Cerhovice, Vlastějovice apod.

Tomas

a co by to zastavovani na znameni resilo?

medical examiner

Jmenovitě zpoždění.

Miroslav Zikmund

Bylo / nebylo …. Nejdříve vy se musela v předpise D1 objevit nová návěst „Zastávka na znamení“, pak TAM to návěstidlo nainstalovat, včetně příslušných ovladačů – tak jako TO funguje ve Švýcarsku … Návěstidlo „Zastávka na znamení“ z návěstí ZASTAVTE musí být umístěno na ZÁBRZDNOU VZDÁLENOST, to znamená natáhnout k němu potřebný „kus drátu“, neboli vykopat „novou“ trasu pro kabel nebo odkrýt stávající kabelovou trasu, položit nový kabel, pak TO zase celé zasypat – a to všechno dělat pěkně růčo. Na dvojkolejce – kvůli možnosti jezdit oběma směry po obou traťových kolejích musí pak být ta návěstidla čtyři … Takže… Číst vice »

Kulík

A na lokálkách zastávky na znamení fungují naprosto v pohodě.
Dokonce v Ústeckém kraji již několik let máme zastávky na znamení i na elektrifikované dvoukolejné trati z Děčína do Ústí nad Labem a nevím, že by to byl problém…
Prostě do zastávky vlak jede takovou rychlostí, aby v případě potřeby bezpečně zastavil. K tomu není potřeba žádná úprava předpisu D1.

nowas

Pak to postrádá ten efekt, když se stejně do zastávky plíží tak, aby mohl zastavit.

medical examiner

Možná ušetří energie.
V 840/841 rozhodně ušetří průvan…

Zdenek

Taky Pardubice HK Týniště v so ne když jede panter(?)

Jaaaa

Bezdrát napájený solárem a hlídaný na dálku je totiž v ČR stále nechutné sci-fi.
AŽD to neumí, takže to nejde…

medical examiner

Jako návěst „zastávka na znamení“ bude holt potřeba zabrat blikající stůj.
Naučit to počítače asi taky nebude nic tak strašně nereálného…

A ano. Na trati bude to světelné návěstidlo na zábrzdnou vzdálenost…
Zhaslé – průjezd, svítící blikající – zastavit.

Ketchup1970

Děkujeme za vysvětlení a je vidět , ze chybí důvěra ve smysl některých opatření . Musíme se naučit věřit těm , co to dělají . A oni by měli zas myslet na prospěch všech , nebo alespoň většiny .

S22

Před nadávkami je nutno vzít v potaz, že:
– dříve z Nymburka odjet nelze, neb jde o taktový uzel
– rychleji vlak do Kolína nedojede
– skutečně bylo důsledně a opakovaně ověřováno, že by byla hodinu stojící 471 v Kolíně problém

Existuje nějaké lepší řešení, které by se dalo realizovat ihned? Ano, řešením by určitě byla spojka na Kutnou Horu z tratě Pardubice – Kolín, ale než by k tomu došlo, bylo by po výluce.

Kamui

A to by ani nešlo, aby se ta souprava odjela uklidit někam do nákladního nádraží?

M152

Ale šlo, jen by panták musel až k depu na technické koleje nebo jak se tomu řiká.

Jan Hájek

Nebo do Kutné Hory (Záboří nad Labem)? Asi ne, nevydělával by na tom autobusový dopravce.

Josef Sandr

Ale šlo, protože by odklony a rychlíky ve směru Kutná Hora nejezdily ke 4. a 5.nástupišti, ale ke 2. Tam, co jezdí vlaky směr Pardubice.

Pacicka

Z 2.nástupiště se na Kutnou Horu nedostanete…

Bjorn

Z druhého ne, z třetího ale ano. Jelikož po hlavním koridoru teď téměř nic nejezdí, nemuselo by to vadit.

M152

Ani ze třetího se nedá dostat do Kutné Hory, leda úvratí v ranžíru a mezi 3. a 4. peronem.

Miroslav Zikmund

Problém není hodina v Kolíně, ale to, že by se musela zvýšit TP o jednu + strojvedoucí a NĚKDO = SčK by TO musel zaplatit …. šoupnout po výstupu cestujících Sv od peronu není problém …

nowas

Četl jste ten článek?