Proč nezastavují vlaky ve Veltrubech a Kolíně-Zálabí, když se na trati nic neděje? Kvůli výlukám desítky kilometrů daleko
Elektrická jednotka 471 CityElefant v Kolíně. Foto: České dráhy
Díky projíždění dvou zastávek jednotky linky S2 nezabírají zbytečně místo na kolínském nádraží.
Ano, cestující ve vlacích os, je nezajímavý substrát, který nikdy nikoho nezajímal….
Já myslel že linka s2 jezdí Křenovice h.n až Skalice n.svit.
Kde by se v Brně vzaly 471…
http://spz.logout.cz/april/april02/gif/471na240.jpg
Pokud by to nebyl vtip – čísla linek S se opakují, každý kraj má svoje.
Středočeská S2 je Praha Lysá Nad Labem – Kolín
Vážně nejde Elefanta otočit za méně než 6 minut?
Teoreticky? Ano. Prakticky? Ne, pokud tedy nechcete aby strojvedoucí lítal jak čamrda.
A musí se ten kdo přijíždí potkat s tím, kdo odjíždí? V metru je docela běžné, že jeden předá řízení a vstane, souběžně druhý sedne a převezme řízení.
Ano, už jen kvůli předání klíčů od jednotky.
Jo, aby ji někdo neukradl.
Bez vycurani u solo jednotky 4 minuty a u dvou 5 minut. Drive to fakt nejde
Zastavit, vyčůrat, až pak předat řízení do „zadní“ kabiny kde už sedí kolega?
Vloni byla výluka v Berouně. Otáčelo se v Karlštejně. Vlak dle TJŘ přijel 10:29:30 ale odjezd obratu byl dle TJŘ už 10:29:00 🤦🤦
Takže ne že to nejde stihnout za šest minut, ono to jde dokonce za mínus 30 vteřin 😃
Před dvěma měsíci jsem se na hlášení o NAD xS2 nechal v Kolíně nachytat.Netušíc o co jde.Plechová bába hlásila NAD do Velkého Oseka(Dobšice n.C.)Jednak nehlásí číslo toho označeného autobus. stanoviště.Ale hlavně to nejdůležitější,že se to týká pouze cestujících do zastávek po V.Osek!Takže jsem pochodoval z 5 nástupiště na označené stanoviště NAD.Pozor pro ty kdo se nechají nachytat případně nenajdou výlukový papír.Jsou tam dvě stanoviště! A to xS1 u budovy a xS2 na autobus. stanovišti č.10 vpravo !!! Potom co jsem usednul se starším pánem do busu vidím odjíždět elefanta na Nymburk.Tam jsem začal tušit,že je vše jinak. Po příjezdu do… Číst vice »
Taky sem se ze začátku výluky spálil. MůjVlak se taky tváří jako že je NAD, u autobusu jen řidič, ten potvrdil že do VOseka jede. Hodně tomuhle omylu pomáhá vypsání vlaku, až když přijede od Prahy.
Těší mě že v tom nejsem sám.
A kolo si mám dát kam když do busu mi ho nechtějí vzít S2
Začněte si zvykat. Pan Borecký časem zruší všechny vlaky 😉
Odkud čerpáte?
Proto oznámil plán na nákup nových vlaků na páteřní linky?
Nákup nových vlaků je nezbytná nutnost pokud mají být uspokojeny přepravní potřeby civilizovaným způsobem – nikoli jako sardinky.
Ještě zbývá DOKOPAT SŽ na prodloužení peronů v zastávkách na 3×471 ….
A kdo by je měl dokopávat? Já jsem tedy zaregistroval že ROPID/IDSK požadovali prodloužení z 200 m na 220 m. Požadavek na prodloužení (respektive zachování) nástupišť na 240 m (aby se tam vešly 3 spojené elefanty) jsem z žádných oficiálních míst nezaznamenal. Jediné, kde se to objevilo, jsou šotosny místních diskutérů.
Na to nemá.
Pod sebe a šlapat?
Z Kolína do Oseka by to snad šlo..
Z Kolína do Oseka je to asi 10 kilometrů, úplná rovinka. Kolo je dopravní prostředek, ne ozdoba.
Z Kolína do Oseku vlak jede,takže jde o Veltruby či Zálabí. A pokud neujedete ten kousíček na kole,tak k čemu ho máte?
aby mohl machrovat 🙂
Jojo, mám elektrokolo, dneska jsem ujel celých 500 metrů na zastávku 😀
No ne…
Já chodívám 1,1 km na nádraží pěšky…
A v Krnově jsem denně nachodil 4 km jen do školy a zpátky…
Kolíne, Kolíne, stojíš v pěkné rovině.
Dvě stanice na kole tady snad dáte, ne? To není jako vyšlapat z Krupky na Komáří vížku 500 výškových metrů.
Zeptejte se pana Boreckého … 6 minut na obrat je důsledek „lakoty“ objednavatele dopravy schvalujícího jízdní řád ….
6 minut je vynucená šílenost – šest minut lze ve Švýcarsku, nikoli realita akceptující výlukovou činnost a zpoždění vlaků vyšší důležitosti.
A když naberou zpoždění, tak ho zkrátí pobytem v Nymburku a do Prahy přijedou včas
6 minut?
To je opravdu málo…chtělo by to nejméně 10…
Není to taky nedostatkem jednote 471?
Plánovaná výluka přeci nemění stabilitu, výlukový GVD by SprŽel mohla a měla dělat pořádně.
As an austrian passemger, I may say that the simultaneous construction work not only between Brno and Svitavy and Choceň And Ústí nad Orlicí, but also between Velim And Poříčany is an apalling example of mis-management that leads to torture, not travelling. The actual situation on the main rail corridors in the Czech Republic remind me of the Situation in Austria some 40 years ago.
Yep, that’s about right. Our railway network is indeed on the same level as an Austrian network 40 years ago.
according to the actual condition of the track in localities you have mentioned, it is necessary to rebuild it ASAP – -however it may cause mentionable level of complications for passengers…
Jo, nechat to dojít do tohoto stavu. A pak ASAP na 4 místech najednou.
To teda ano. Jezdim velmi casto Praha -Bratislava a krome toho, ze se doba jizdy prodlouzila na 4,5 hodiny, tak prakticky pokazde je zpozdeni. Bezne mezi 20-30 minutami, vyjimkou neni i 40 a vic. Takze z BA vyrazite v 18:10 a v Praze jste krasne pred pulnoci
Maj flaurs ár bjůtyfl
Vaše kytky jsou hnuj!
Jak Vám závidím ty znalosti! Budu muset na své jazykové způsobilosti ještě pracovat, abych si pak mohl kupovat to Tikací Oné, nebo jak se ta kouzelná jízdenka jmenuje.
And you forgot the summer construction on the track between Brno and Břeclav, which is third in a row and who knows how many we’ll see on this track in future. This further delays trains from Austria (as well as Slovakia and Hungary) 🙁
a vlaky od Trutnova (až na jeden oběh) končí díky tomu ve Velkém Oseku, kde je přestup na Os/Bus.
Ano vlaky od Trutnova končí ve Velkém Oseku. Ovšem když směrem na Trutnov je výluka , jezdí se soupravove do Kolína pro naftu , takže lidí vyhodime z vlaku a jede se bez lidí dál. Inu to je to nové myšlení
Jenže pro naftu se dá jet Sv v „jiné trase“ … autobusy jsou objednány na celou dobu výluky podle „jízdního řádu“, nikoli podle toho, jak se potřebuje zbrojit. Při výluce jsou plánované oběhy s plánovaným zbrojením zcela rozhozeny … Odpovědnost je na strojvedoucím ….
Tedy prostě paragraf jedna.
Jasně, dělat bordel v tom že jednou jede bus a jednou vlak by vedlo akorát k bordelu, ať si nad jezdí v pravidelném taktu. Ale k tomu nějakou Sv zveřejnit.
Díky za vysvětlující článek, tohle mi taky nebylo jasné.
A není mi to jasné ani nadále. Článek vyznívá, jako by se od 4 a 5 nástupiště nedalo v Kolíně odjet na postávání na žádnou zb koleji nákladového nádraží.
No ono přes prázdniny kdy je k tomu ještě výluka Velim – Poříčany mohou S2 jezdit do Oseka po 1.TK, což se stává nezřídka a to z důvodu nárazového přetlaku právě vlaků odkloněných na Osek a kvůli absenci mimoúrovnňových nástupišť v právě v oseku Oseku čímž se eliminuje křížení.
Ono to není o odjetí na postávání, ale že v půl (ne)potřebujete kvůli S2 dvě hrany – jednu pro přijíždějící, druhou pro odjíždějící vlak.
Mě by zajímalo, kdy budu vlaky S7 jezdit mezi hl.n. a Smíchovem normálně. Bohužel v kombinaci s tím, že 1. koridor je rozkopaný na několika místech (z mého pohledu hlavně Velim – Poříčany), jsou ty ráno odkláněné vlaky přes Krč už dost problém. Mám tam ráno příjezd v 7:06, stíhal jsem být na Smíchově včas, abych tam stihl navazující bus, když jsem jel s Os v 7:09, R v 7:13, Os v 7:19, R v 7:23, Os v 7:31. Tak nejdřív odklonili Os v 09 a 31, když jsem začátkem srpna přijel z dovolené, tak už nejezdil ani v 19.… Číst vice »
Jo to si ještě počkáte. Respektive současná opatření jsou způsobená hlavně vlivem optimalizace Optimalizace trati Praha Smíchov (mimo) – Černošice (mimo), takže situace by se měla částečně zlepšit už na začátku září, ale celá stavba končí až příští rok a cca do roku 2030 je naplánováno soustavně řada staveb, které budou mít přímý vliv (ať už větší nebo menší) na provoz Smíchov – hl.n.
A po roce 2041 to pak bude pokračovat…
a to nezapomeňme, že se bude muset brzy řešit most na výtoni. a tím provoz wilson-smichov na pár let skonci
Což určitě vyjde na stejné období, jako rekonstrukce Barrandovského mostu, takže ani jet autem nebude moc řešení. 🙁
Ano most pod Vyšehradem je jedním z té řady staveb, nicméně bylo řečeno, že most se bude dělat po částech, takže alespoň 1 kolej by měla k dispozici.
U R natrvalo.
R9 normálně, R18 šlus (respektive úprava na přestup v Olomouci na R Jeseník – Břeclav), R19 šlus (na Sp Třebová – Brno).
A nynější R16 do Plzně budou jezdit tunelem, tj. poněkud jinudy.
Pravda je, že jezdit ze Staroměstské přes Klárov tak, aby se trefil rychlík je nešťastná kombinace…
A to je to nejmenší…
Smůla, úplněk a cesta do Zababova byly otevřené minulou neděli – mohl jste se pána železničních pekel zajet zeptat ….
Koukněte se na tabule provoz.szdc.cz/tabule/Default.aspx?lang=cs a podle toho se řiďte ….
Dvě minuty to zachrání… Taky se mohl zkrátit pobyt v Nymburce, třeba by to naštvalo méně lidí…
Já mám pocit, že v Nymburku jsou osobáky předjížděné rychlíkem.
To sice jsou, ale myslím že kratší pobyt ve stanici o ty tři minuty v obou směrech by se dát dalo, zvlášť když v obou směrech za rychlíkem o cca 5-6 minut
Nad tím čekáním osobáku v Nymburce přemýšlím už dlouho, protože smysl mi nedává. Ano, předjíždí tam rychlík, ale jak ryhlíky, tak osobáky jezdí v hodinovém taktu. Tam není frekvence vlaků po pěti minutach, takže ten regionální by mohl jezdit později a nečekat. Navíc oba jedou po jiných tratích (R přes Nymburk město, Os přes Čelákovice) a sjíždí se právě v Nymburce. Na stejné trati se sejdou právě ve stanici, kde se předjíždí/čeká, což opravdu vypadá nesmyslně. Navíc, ten společný úsek má pouze 12 km, který osobák projede za 13 minut, rychlík ještě rychleji. Snad do toho vstupuje nějaký faktor, který… Číst vice »
Pobyt tam dává smysl, lidi přestupují z Os na rychlík a obráceně a navíc se tam ve špičce odvěšuje zadní jednotka
Třeba tam pobyt zkrátit nejde z energetických důvodů. Úseky Nymburk – Kolín a Nymburk – Kostomlaty nad Labem jsou dost vytížené i nákladní dopravou.
Ono jsou prý místní docela spokojeni,neboť NAD nejede k 4. či 5.nástupišti
Což ovšem taky znamená, že jakékoli zpoždění nad 5 minut se promítá do obratového vlaku. A zpoždění na S2 není tak složité nabrat, kromě desetiminutovky v Lysé není v žádné stanici časová rezerva na krácení a navíc je po cestě výluka.
Osobáky mají více než 10 min vatu v Nymburce a to v obou směrech.
To už je úděl příměstských vlaků…
Problém je v lakotě „boreckého úřadu“. Kdyby připlatil, tak může jezdit o jednu soupravu více a nebude 6 minut na obrat ….
A proč se o tom píše teď, když to platí od dubna?
Přesně to mě napadlo.
Taky se o tom nemuselo psát vůbec. Byl bys spokojenější?
Protože jsme na toto téma dostali několik dotazů čtenářů.
Hlavně že se v těchto zastávkách, které 2 roky nefungují, instalovaly označovače jízdenek PID. Ale ve stanicích Kutná Hora hl.n., KH město, Čáslav nebo Golčův Jeníkov město, tam nejsou a zřejmě už ani nebudou. Ano, vím, že lze použít jízdenky v PID Lítačce, ale bylo by fajn, aby i ty papírové použít šly.
Zastávky fungují. Večer a ráno se tam zastavuje, vč. těch Sp od/do Trutnova.
Papírové jízdenky označí průvodčí.
Z vlastní zkušenosti vím, že jen malé procento průvodčích umí papírové jízdenky označovat. V rychlících to platí dvojnásob (pochybuji, že někdo z brněnských průvodčích někdy vůbec něco takového někdy dělal), nemluvě o tom, že může trvat i dost dlouho, než za vámi průvodčí přijde a pak se těžko zjišťuje čas i pásmo označení.
Riziko podnikání … psát snad průvodčí umí … v Německu mi udělal záznam rukopisně ….
A bylo by hodně složité tam nainstalovat tlačítko pro zastavování na znamení?
Ale ta Kutná Hora je problém. Integrovat ji do PID – ale nenainstalovat automaty na lístky…
Lístky PID lze koupit na pokladně, případně u průvodčího. Automaty a označovače již netřeba.
Nesouhlasím. Jízdenky je lepší mít koupené dopředu, než je kupovat až na místě. Navíc poklady ČD bývají velmi často zavřené a to i v době, kdy nemají být (vídám to hodně často). V těch stanicích, které jsem vyjmenoval, by označovače měly být v každém případě, když můžou být i v takových dírách, jako Praskolesy, Cerhovice, Vlastějovice apod.
a co by to zastavovani na znameni resilo?
Jmenovitě zpoždění.
Bylo / nebylo …. Nejdříve vy se musela v předpise D1 objevit nová návěst „Zastávka na znamení“, pak TAM to návěstidlo nainstalovat, včetně příslušných ovladačů – tak jako TO funguje ve Švýcarsku … Návěstidlo „Zastávka na znamení“ z návěstí ZASTAVTE musí být umístěno na ZÁBRZDNOU VZDÁLENOST, to znamená natáhnout k němu potřebný „kus drátu“, neboli vykopat „novou“ trasu pro kabel nebo odkrýt stávající kabelovou trasu, položit nový kabel, pak TO zase celé zasypat – a to všechno dělat pěkně růčo. Na dvojkolejce – kvůli možnosti jezdit oběma směry po obou traťových kolejích musí pak být ta návěstidla čtyři … Takže… Číst vice »
A na lokálkách zastávky na znamení fungují naprosto v pohodě.
Dokonce v Ústeckém kraji již několik let máme zastávky na znamení i na elektrifikované dvoukolejné trati z Děčína do Ústí nad Labem a nevím, že by to byl problém…
Prostě do zastávky vlak jede takovou rychlostí, aby v případě potřeby bezpečně zastavil. K tomu není potřeba žádná úprava předpisu D1.
Pak to postrádá ten efekt, když se stejně do zastávky plíží tak, aby mohl zastavit.
Možná ušetří energie.
V 840/841 rozhodně ušetří průvan…
Taky Pardubice HK Týniště v so ne když jede panter(?)
Bezdrát napájený solárem a hlídaný na dálku je totiž v ČR stále nechutné sci-fi.
AŽD to neumí, takže to nejde…
Jako návěst „zastávka na znamení“ bude holt potřeba zabrat blikající stůj.
Naučit to počítače asi taky nebude nic tak strašně nereálného…
A ano. Na trati bude to světelné návěstidlo na zábrzdnou vzdálenost…
Zhaslé – průjezd, svítící blikající – zastavit.
Děkujeme za vysvětlení a je vidět , ze chybí důvěra ve smysl některých opatření . Musíme se naučit věřit těm , co to dělají . A oni by měli zas myslet na prospěch všech , nebo alespoň většiny .
Před nadávkami je nutno vzít v potaz, že:
– dříve z Nymburka odjet nelze, neb jde o taktový uzel
– rychleji vlak do Kolína nedojede
– skutečně bylo důsledně a opakovaně ověřováno, že by byla hodinu stojící 471 v Kolíně problém
Existuje nějaké lepší řešení, které by se dalo realizovat ihned? Ano, řešením by určitě byla spojka na Kutnou Horu z tratě Pardubice – Kolín, ale než by k tomu došlo, bylo by po výluce.
A to by ani nešlo, aby se ta souprava odjela uklidit někam do nákladního nádraží?
Ale šlo, jen by panták musel až k depu na technické koleje nebo jak se tomu řiká.
Nebo do Kutné Hory (Záboří nad Labem)? Asi ne, nevydělával by na tom autobusový dopravce.
Ale šlo, protože by odklony a rychlíky ve směru Kutná Hora nejezdily ke 4. a 5.nástupišti, ale ke 2. Tam, co jezdí vlaky směr Pardubice.
Z 2.nástupiště se na Kutnou Horu nedostanete…
Z druhého ne, z třetího ale ano. Jelikož po hlavním koridoru teď téměř nic nejezdí, nemuselo by to vadit.
Ani ze třetího se nedá dostat do Kutné Hory, leda úvratí v ranžíru a mezi 3. a 4. peronem.
Problém není hodina v Kolíně, ale to, že by se musela zvýšit TP o jednu + strojvedoucí a NĚKDO = SčK by TO musel zaplatit …. šoupnout po výstupu cestujících Sv od peronu není problém …
Četl jste ten článek?