Dopravci Železnice Železniční průmysl Zprávy

Proč jely z Rakouska dva railjety? Do Vídně jezdí na vyšší stupeň údržby

Railjety Českých drah. Pramen: České dráhy
Railjety Českých drah. Pramen: České dráhy
Railjet jsou přistavovány k opravám vyšších stupňů po dosažení 1 200 000 kilometrů.

V pátek večer byla na trase Břeclav – Praha k vidění netradiční souprava dvou railjetů a jedné lokomotivy Taurus v modré barvě (vlaku rj 372 Vindobona). České dráhy se tím pochlubily na twitteru a u čtenářů deníku Zdopravy.cz vzbudily řadu dotazů. Na některé z nich odpovídá mluvčí drah Robert Pagan.

Proč byla jedna souprava railjet v opravě v Rakousku? Co s ní bylo?

Jednotka (v tomto případě ČD railjet číslo 001) byla ve Vídni v rámci vyššího periodického údržbového stupně označovaného zkráceně PH. V tomto případě tam byla od 2. listopadu do 20. listopadu.

Kde byla?

Zmíněný stupeň údržby PH ÖBB TS (Rakouské spolkové dráhy) se provádí v dílnách ÖBB Vídeň Simmering.

Jak často tam jezdí do opravy?

Jednotky ČD railjet jsou přistavovány k opravám vyšších stupňů po dosažení kilometrického proběhu 1 200 000 km.

Kolik mají soupravy aktuálně najeto?

Jednotky ČD railjet mají od dodání v průměru najeto zhruba 2 600 000 kilometrů.

Jak je obecně zajištěna údržba rj?

Veškeré stupně provozní údržby jednotek ČD railjet jsou prováděny výhradně v rámci ČD OCÚ Střed, pouze periodické opravy vyššího stupně se provádí u ÖBB TS.

Jela mašina uprostřed?

Ano, jednotka railjet číslo 001 byla pouze přepravována bez cestujících za lokomotivou 1216 (za lokomotivou připojená řídicím vozem).

Nemáte foto z přesunu?

Bohužel žádné foto zatím nemáme k dispozici.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
UBolt958

Rozhovor jak ze školních novin na základní škole.

Jan Sůra

Vidíte někde označení rozhovor?

švestka

Takový velkodopravce s obrovským zázemím, hromadou dep a skoro dvousetletou tradicí si musí posílat vozidla na údržbu jako nějaká garážovka? Tomu se snad ani věřit nechce!

Jakub (easydrink)

Kdo trochu sleduje třeba leteckou dopravu, tak ví, že tam to funguje podobně. Takže tento argument se moc nepovedl.

Dispečer

Stejně jako většina dalších od švestky … revize vyžaduje použití speciálních zařízení, která by se samozřejmě nevyplatila kvůli 7 jednotkám pořizovat, navíc školit a především shánět kvalifikované zaměstnance…

Leinad

Já ho pochopil, že to je příspěvek k jistým potrefenym husám, které třeba v diskusích o výberkách na dopravce tvrdí, že někdo nemá zázemí, někdo na depo atd.

Y.K.

To nebyla údržba, tu dělají na ONJ, ale revize vyššího stupně. Proč ne, když jsou ve Vídni na Raijety vybaveni?

Leinad

Pokud modrogumy umí jenom do 7 (Pendolino, Railjet), tak je docela logické že se nevyplatí mít zázemí jako někomu kdo občas vysoutěží opci.

Jiří Kocurek

Ale notak. Regionov je přes dvě stovky.

Leinad

Jojo, 810 bylo tolik, že je ani Největší Pan Železničář nemohl spočítat, tak se postupně rozdělují na 809 – 814.2, číslo 811 už je použito po několikáté.
Až bude za dvacet let vodíkový regiotouchpad, větrný regiodog, solární regioprima, tak v tom teprve bude pořádek.

Karel

Podle smlouvy je stanoven rozsah údržby prováděný provozovatelem a dodavatelem

Jan

Ještě by se hodilo doplnit, po jaké době dojde ke zmiňovanému nájezdu 1200000 km. A třeba taky, jestli byla dvojnásobná jednotka schopna dodržet jízdní řád.

em1

Vemte si JŘ, nakreslete si oběhy a spočítejte si průměrný denní proběh a pak to budete vědět. Zase tak složité to není. Myslím, že jízdní doby vlak stíhal.

Jakub (easydrink)

Nj, proč to psát, když si můžete vzít jízdní řád a spočítat si to 😀

Jan

Ne každý je tak silný šotouš, aby tohle dělal.

teddik

Co se tyce dodrzeni JR, Taurus by mel byt schopen ho dodrzet v pohode, ale nejspis nebude schopen kratit zpozdeni, max.par minut a to proto, ze jizdni doby jsou dnes bohuzel delany na krev-myslim si to. Pak taky zalezi jaky je fira, pokud je dobry a bude volnost trate mel by jizdni dobu zvladnout. Ovsem pokud je na masine kdo se boji, tak bude nabirat zpozdeni. Uvedu realny priklad z vyletu, pokud umi nekdo jezdit dobre s Esem, tak s 9 vozy na Vysocine jede jedna radost a nenabira zpozdeni. Ovsem pak taky jedou jini s 9 vozy za Esem… Číst vice »

malej-jarda

Proti minuléme grafikonu je letos např. mezi Brnem a Třebovou asi 5 min vata. Takže stíhat by se to mělo.

Jakub

Pokud si není úplně jistý (vyjezděný) je mnohem lepší že jede opatrněji i za cenu mírného zpoždění.

Jan

Musím souhlasit. Pomalu jezdící fírové mě štvou hodně. Je jasný, že jistou opatrnost to určitě chce, ale např. brzdit v Čakovicích už při vjezdu do stanice z centra (což se často děje) je trochu moc.

Leinad

Jedna věc je, co řeknu jako cestující, taky mě štve pomalá jízda.
Druhá věc, málokdy znám vyjádření firy (ať už samotného, co ho podezírám z pomalé jízdy, nebo aspoň jiného „jak by jel on v této situaci za těchto okolností“).
Třetí věc, asi nejdůležitější, v Německu se občas zeptají kochálisty, jestli má nějaké problémy. A pokud ano, závada mašiny brání dodržovat jízdní doby, tak se v nějaké stanici odstaví a čeká se (na postrk nebo novou trasu pro pomalejší soupravu)

Tztrainz

Proč by to nedodržela? Taurusy normálně vezou náklady které jsou těžší než dva railjety :d

asdfg

Pač je rozdíl mít jízdní doby na vlak o hmotnosti cca 350t nebo 1200t nebo 2300t.

Kubrt

Asi tři roky.

SaulGoodman

To jsou otázky jak z policejního výslechu 😄

mufiklo

Neasi 😂😂 (tím neříkám, že mi to vadí)

Ondra

Nebo výslech premiérem na tiskovce… 😀

Martin V.

Vyšetřovaná: Pojď blíž, jestlipak už se holíš?
Vyšetřující: Holím…
Vyšetřovaná: Kolik je ti let, Jindro?
Vyšetřující: Dvacet jedna…

Dispečer

.. tak Vaše nacionále bychom měli, Hlaváčku … 👍

X 1

… copak to hledáš, šmudlo?

Miropiro

Foto bude hrozně těžké sehnat…

Partneři

Škoda transportation