Proč jely z Rakouska dva railjety? Do Vídně jezdí na vyšší stupeň údržby

Railjety Českých drah. Pramen: České dráhyRailjety Českých drah. Pramen: České dráhy

Railjet jsou přistavovány k opravám vyšších stupňů po dosažení 1 200 000 kilometrů.

V pátek večer byla na trase Břeclav – Praha k vidění netradiční souprava dvou railjetů a jedné lokomotivy Taurus v modré barvě (vlaku rj 372 Vindobona). České dráhy se tím pochlubily na twitteru a u čtenářů deníku Zdopravy.cz vzbudily řadu dotazů. Na některé z nich odpovídá mluvčí drah Robert Pagan.

Proč byla jedna souprava railjet v opravě v Rakousku? Co s ní bylo?

Jednotka (v tomto případě ČD railjet číslo 001) byla ve Vídni v rámci vyššího periodického údržbového stupně označovaného zkráceně PH. V tomto případě tam byla od 2. listopadu do 20. listopadu.

Kde byla?

Zmíněný stupeň údržby PH ÖBB TS (Rakouské spolkové dráhy) se provádí v dílnách ÖBB Vídeň Simmering.

Jak často tam jezdí do opravy?

Jednotky ČD railjet jsou přistavovány k opravám vyšších stupňů po dosažení kilometrického proběhu 1 200 000 km.

Kolik mají soupravy aktuálně najeto?

Jednotky ČD railjet mají od dodání v průměru najeto zhruba 2 600 000 kilometrů.

Jak je obecně zajištěna údržba rj?

Veškeré stupně provozní údržby jednotek ČD railjet jsou prováděny výhradně v rámci ČD OCÚ Střed, pouze periodické opravy vyššího stupně se provádí u ÖBB TS.

Jela mašina uprostřed?

Ano, jednotka railjet číslo 001 byla pouze přepravována bez cestujících za lokomotivou 1216 (za lokomotivou připojená řídicím vozem).

Nemáte foto z přesunu?

Bohužel žádné foto zatím nemáme k dispozici.

Tagy České dráhy ÖBB railjet
30 komentářů