Proč je na železnici tolik mrtvých? Ptejte se generálního inspektora Drážní inspekce Jana Kučery

Na trati z Písku do Tábora proti sobě jely dva vlaky (březen 2023). Foto: Drážní inspekceNa trati z Písku do Tábora proti sobě jely dva vlaky (březen 2023). Foto: Drážní inspekce

Přibližně každého jeden a půl dne zahyne na železnici v České republice člověk.

122 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

No uvidíme, co bude ve zprávě k Závišínu. 🙁

dolf

1.Nedávno byla schválena novela o provozu na pozemních komunikacíéch. V současné době dochází k úmrtí osob, kteří mají v uších sluchátka a nevnímají vnější provoz je to jqak na železnici tak i v tramvajovém protozu. Řidičům automobilů je používání zakázano neboť způsobeuje nehody. Připomínkovala DI tuto změnu zákona a uplatňovala změnu. (v letošním roce vím o dvou studentkách které zbytečně zahynuly ve Zlíně. 2. Di vydala závěrečnou zprávu k nehodě ve Zlíně na přejezdu u Terna, která se stala 24.7. 2022. Ve zprávě zcela chybí bezprostřední opatření k zajištění bezpečnosti při poruše světelné signalizace na křižovatce, které je známé a… Číst vice »

Vojta

Zajímalo by mě jestli v oblasti zabezpečení přejezdů probíhá nějaký vývoj. Z pohledu uživatele se za posledních několik desetiletí na přejezdech nic nezměnilo a nehody vypadají stále stejně. Nebylo by možné například automatizovaně rozpoznávat obraz z kamer a upozornit strojvedoucího na překážku dřív než ji uvidí?
Děkuji

Alibaba

Ale mění se, přibývají k blikačům závory, protože s principu si nikdo nechce poškrábat auto, tak neriskuje jako jen na blikačích.

Ona ta překážka se tam zpravidla vyskytne až v době jízdy vlaku, kdy je na zastavení už pozdě (ale asi brzdit dřív by se dalo).

Jak si představujete, že se ta informace bezpečně dostane ke strojvedoucímu?

Vojta

Jako pardon, ale přidávání závor neberu jako vývoj. Mám na mysli nějaké inovace přejezdu jako takového.
Neznám konkrétní zabezpečovací technologie na dráze, ale jsme v 21. století kdy už podle kamer nebo lidarů jezdí autonomně auta by to rozpoznání překážky a odeslání do nějakého toho ETCS snad neměl být takový problém.

Martin

Je to jednoduché,lidi lezou tam kde nemaj co dělat.

Stráťa

A co se zkusit zamyslet nad důvody proč tam lezou? Nebude to mít třeba něco společného s tím že železnice tvoří nepřekonatelnou překážku dělící obec na dvě části? A železničáři se snaží tento vliv neustále posilovat rušením přejezdů, lávek atd. protože jim to přece prodražuje stavby a omezuje provoz…

Karel

Dálnice, produktovod, řeka, také tvoří překážku.

Míra

Příkladem je zastávka Dolejší Hůrky mezi Žatcem a Louny. Část obce a turistické cíle jsou na opačné straně než je nástupiště. U zastávky byl most, ale ten byl před elektrizací stržen a nebyl nahrazen ani přechodem přes trať. Obchůzka činí 3 km a vede po silnicích. Čím méně přejezdů a přechodů, tím méně nehod na nich. Čím méně mostů, tím nižší náklady.

gringoAD

Jeden a půl ? To bude asi mnohem horší .. mám datla a některé dny jsou dost tragické, až 4 za den … Chudáci strojvůdci …

vasek.beroun

Já mám strakapouda.😄

Jeden železničář

Proč vyšetřování mimořádných událostí na železnici vede Správa železnic, tedy jeden ze zúčastněných? Proč to není Drážní inspekce jako nezávislá osoba? Správa železnic si za vyšetřování nechá platit, je to v pořádku?

Lubomír Zárybný

Rád bych se optal, co udělá pan Kučera proto, aby se vyšetřování mimořádných událostí na železnici méně projevovalo na omezení provozu? Zastavení/omezení provozu při vyšetřování se prodlužuje, např. PČR používá nově k vyšetřování drony – např. 2.IV. srážka s osobou Nelahozeves – Vraňany (5 hod.), nebo 21.III. srážka s osobou Libčice – Kralupy (4:15 hod.).

Petr David

Velmi, opravdu velmi nešťastně napsaný nadpis. Přečte-li si běžný cestující teto nadpis a hlavně podnadpis, může být odrazen od jízdy vlakem na dlouhou dobu. Přitom je mnoho roků, kdy uživatel železniční dopravy nepřijde o život ani jeden jediný.

petr

a kolik denně zahyne na silnicích??možná se to někde taky dočteme

tomas-6273

No ono to právě dost možná bude vyústěním té diskuze. Nemalá část těch úmrtí na železnici je způsobená silničními motorovými vozidly na přejezdech. I když sebevrahů, co skočí pod vlak také není málo.

Pokud tomu chcete pověnovat více času doporučuju tyto 2 datové sady:
https://www.czso.cz/csu/czso/nehody_v_doprave_casove_rady

https://www.czso.cz/csu/czso/ceska-republika-podle-pohlavi-a-veku-20122021

MPE

Ano, napr. zde:

https://www.auto.cz/dopravnich-nehod-mezirocne-ubylo-pocet-umrti-na-silnicich-ale-vzrostl-150170

Podrobne statistiky poskytuje i PCR a irozhlas (ten je ma pekne rozdelene podle ruznych kriterii)

Otazka asi peti vterin googleni…

K 1.10. na silnicich 356 umrti, tj. lehce pres dvojnasobek oproti zeleznici…

Petr David

Jak se tedy počítají nehody na železnici?

MPE

Dovolil bych si tipnout (ale opravdu jen tipnout…), ze strety silnicnich vozidel s zeleznicnimi na prejezdech budou zapocitany duplicitne v obou datasetech, tj. ve statistice silnicnich dopravnich nehod i ve statistice nehod zeleznicnich, a stejne tak i umrti temito strety zpusobena. Takze tam bude dochazet k nejakemu, pravdepodobne nikoliv uplne zanedbatelnemu pruniku…to je mozna docela zajimava otazka i na p. Kuceru…:-)

Jiří Kocurek

Méně než 3 a již 20 let to má klesající trend. Statistiky jsou veřejně k dispozici.

Jenže kolik se pohybuje vozidel na silnici a kolik na železnici. Strojvedoucích je něco přes 10.000, řidičů je 6 milionů, tudíž je poměr 1:600.

Petr David

Jenže, alespoň u cestujících se statistiky počítají v poměrných, nikoli reálných číslech.

Jiří Kocurek

Nejpíš myslíte absolutní čísla. Jenže na bicyklu cestující rovná řidiči, u motorky většinou taky a platí to i v autě, že se řidič počítá za cestujícího.
Jenže dotaz byl na po

Jiří Kocurek

Jenže dotaz byl na počet mrtvých na silnici a byl rofmulován, jako by se to utajovalo (dozvíme se to někdy?)

Petr David

Ano, pochopitelně absolutní čísla.

Jiří Kocurek
Růža

Bohužel dost vypatlanců si na zdejších diskuzích myslí, že za vše můžou Poláci. Stačí se postavit k vytíženému přejezdu a je vidět že spousta lidí nedodržuje třicítku, padesátku, schází opatrnost a ne málo řidičů ještě přidají na rychlosti, i když už několik vteřin je přejezd ve výstraze. To je příčina, víc bych v tom nehledal.Zkuste se zeptat fíry co zažívá.

Jiří Kocurek

To nebude jediná příčina, protože smrťáků na přejezdech je z toho počtu stěží 1/3. Ty zbylé 2/3 tím nevysvětlíte.

https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/V-roce-2021-zemrelo-na-drahach-nejmene-osob-za-pos

V roce 2021 zemřelo na přejezdech 28 osob, rok před tím 39 osob a my tady operujeme s číslem přes 150 mrtvých.

Apollo 17

Ten zbytek jsou sebevrazi. Železnice slouží jako vykonavatel euthanázie.

Petr Šimral

To bych až tak úplně neřekl. Velkou skupinou jsou lidi, kteří nedávali pozor, když lezli do kolejí v místě, kde nesměli. Možná bych nešťastné a sebevrahy rozdělil tak půl na půl.

Vid

Já bych se zeptal na něco k nehodě v Olomouci ze 17.10.23. Střet regionovy s rumunskym kamionem byl na stejném přejezdu v roce 2017. Drážní inspekce napsala do závěrečné zprávy bezpečnostní doporučení dodat na přejezd závory. Víme jak to nakonec dopadlo. Argumentovat tramvajových trakčním vedením neobstojí, když na jiném přejezdu v Olomouci závory na přejezdu s křížením vlaku a tramvají jsou. Bude nějak Drážní inspekce se Správou železnic řešit, proč nebyly závory na přejezd dodány? Nejde to kvalifikovat i jako ohrožení bezpečnosti drážní dopravy ze strany Správy železnic? Jde o silně vytížený přejezd ze strany silniční dopravy. Jsem si jist,… Číst vice »

Karel

Bez důkladné znalosti místních poměrů, trasy a konfigurace trakčního vedení tramvají nelze odpovědět.

Frantík

Tak přinejhorším dáte horizontální závory…

Karel

Horizontální závory na přejezdu Zákon 361 nezná.

Bubák2003

Dovolím si jako domorodec,tolik.Je s podivem,že při nákladné rekonstrukci dráhy regionální a tramvajové,nebyly ty závory dosazeny.Za to výstražné světla byly zdvojeny.Tramvaj narozdíl od aut přes ten přejezd jede 10.Takže ty šraňky by to opodstanění měly.O to větší sranda je,že závod vyrábějící toto zařízení se nachází o přejezd vedle,cca 600 metrů ve směru jízdy na Bruntál.

JendaVenda

V klidu, nebude. Pamatujete když Elefant na Masaryčce projel na nástupiště? Tak DI taky vydal doporučení aby se přepínače stěračů a a Avv odlišili. A jak to dopadlo ? Jiné jsou z vyroby ve třetí sérii a v první a druhé jsou pořád stejné. Z interních informací od ČD je zřejmé, že tento přehnat se od nehody již stal několikrát, ale naštěstí bez následků.

Petr

Přesně jak píšete, drážní inspekce napsala doporučení, což není zákon, ani povinnost to splnit. Je to jen doporučení. Je to jenom o tom, že kdyby lidi dodržovali základní pravidla, problémů by bylo minimum. Když někam dáte zábradlí, lidi ho přelezou. O tom to fakt není.

David

Dobrý den, nevím zda je to v kompetenci DÚ, ale chci se zeptat. Všichni víme, že naše železniční přejezdy fungují velmi odlišně od jiných evropských zemí a pro mnohé české i zahraniční řidiče překvapivě — tím myslím hlavně dlouhé předzváněcí doby či neúplné otevírání závor (částečné otevření následované úplným zavřením). Plánuje drážní inspekce nějakou změnu předpisů tak aby došlo k sjednocení s okolními státy, nebo je spokojená s alibistickým pohledem, že chybující řidič má být potrestán střetem s vlakem. Doplňující otázka také je, zda je nutné aby naše přejezdy byly tak hlasité a zda existuje nějaká studie, která studuje vliv… Číst vice »

Karel

Červená je nadřazena všemu i v celém světě.Tím je řečeno vše.

mgr.pavel

To sice ano, ale řada řidičů zkrátka vidí, že šraňky jdou nahoru, ignorují červenou a vjedou na přejezd.

Proč závory nemůžou zůstat dole stejně dlouho, jako svítí červená? Toto mi přijde jako ono české specifikum, co jsem v cizině neviděl..

Jiří Kocurek

Není, povel člověka řídícího provoz je nadřazený i té červené.

Ale je možné, že by ta podbíječka pracující 30 m od přejezdu najednou z ničeho nic vyrazila jako šíp a srazila se se stojícím pracovním vlakem na opačné straně přejezdu.
Ano, blikalo to červeně. Ano, dostal jsem povel ať jedu.

Karel

Ten pokyn řidiči musí být ústně.

David

Chápu, vy se přikláníte k tomu, že chybující řidič má zemřít. Já bych nebyl v trestech za porušení nějakého předpisu tak radikální a raději bych se snažil změnit třeba sklápění závor tak aby se otevíraly až v momentě kdy zhasne výstraha.

zubacka

Dobrý den, měl bych na Vás dotaz, proč by v případě mimořádných událostí měl být pouze a jenom strojvedoucí dostat sankce. Proč ne další lidi podílející se na provozu na železnici? Navíc za mě osobně, tyto sankce pro strojvedoucí pouze a jenom zvyšují stres daného zaměstnance, aby náhodou něco neprovedl. Nevím sice zatím o žádné udělené sankci, ale zdá se mi to jako nefér vůči strojvedoucím a je to i blbost celkově něco takového mít. Za mě by si tohle měl řešit buď jen dopravce nebo provozovatel dráhy.

Jan

Dobrý den, zajímalo by mne proč musí vyšetřování i poměrně banálních událostí znamenat několikahodinové zastavení provozu s devastujícími dopady na JŘ široko daleko. Nešlo by to nějak zrychlit?

asdasdfsdfasd

Otázka spíš je zdali všechny „banální události“ jsou opravdu banální? Na internetu vypadá bánalně kde co.

Jan Tichavský

Všechny asi ne, ale tady myslím jde o případy typu „zabrzdili 50 metrů od sebe“ a provoz stojí dalších několik hodin. Vždy mě napadá srovnání s tramvajovým provozem ve městě, kde není možné nechat trať stát tak dlouho i při vážnějších nehodách. Dispečer přijede jak rychle může, třeba do 10 minut, zdokumentuje místo nehody a hned řeší jak nejrychleji obnovit provoz. Tedy odtah, odvoz vozidel, případně jeřáb pro těžkou manipulaci. Řidiče účastníky nehody si může převzít policie nebo jiný dispečer, záznamy z palubní kamery i elektronických systémů se nahrávají, takže jdou vytáhnout později ve vozovně nebo z řadiče křižovatky. A… Číst vice »

Herold

Přejetá ovce a koza, koridor do Plzně stál dvě hodiny…to nbení banální?

https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/nehoda-vlak-srazena-zvirata-stribro.A211209_094139_plzen-zpravy_jzk

Ares

Ale no tak. Je i případ kdy paní uklouzla při nastupování do vlaku a čekalo se hodinu na jakéhosi vyšetřovatele, nevím zda byl od SŽ, nebo jiné organizace, ale ten vlak se hodinu ani nehnul. Takže asi tak k těm banalitám.

Laborec425

Já zase viděl v ČB, jak vlak zůstal stát půl hodiny navíc, protože do vlaku tlačili dvě osoby (nádražní uniformy) ohromného chlapa a neskutečně u toho nadávali 😀

Trumway

Jsem laik, ale i z mého laického pohledu si myslím, že i zdánlivě banální situaci je nutné s největší pečlivostí zadokumentovat pro případ, že by se chtěl někdo vykroutit z odpovědnosti. Proto je dobré nic neopomenout a každý detail mít podchycený a to může nějaký čas trvat.

Trumway

„Proto je dobré nic neopomenout a každý detail mít podchycený “
Lepší než slovo podchycený by bylo zdokumentovaný.

Stráťa

Proč to u tramvajových drah to funguje?

Petr

Když má tramvaj nehodu s jiným vozidlem, nevyjíždí k nehodě drážní úřad, ale dispečink dopravního podniku. Situace se nafotí, jeden dispečer odjede s tramvají a druhý zůstane na místě s účastníky nehody, kde se to dořeší. Ale když se stane mimořádná událost na železnici kdekoliv v republice, vždycky tam vyjíždí drážní úřad z Prahy. A jenom než ten se dostane na místo, nějaký čas to zabere.

Honza V.

Tak to by teda někdo měl podchytávat a dokumentovat ta zbytečná zdržení.

ocelek

Na Zeměkouli je 8 mld. lidí. To je dvakrát víc, než by mělo být !!!!
A vy tady řešíte 165. Jak komické.

ydš

Takže neřešit, nesnažit se dělat opatření aby smrťáky nepřibývali? Když je nás dvakrát víc. Jo, alespoň nás ubude. Bude víc míst k sezení ve vlaku, tramvaji…

Joe

Aby se zredukovala polovina smrťáků, musela by se želenice totálně oplotit. A možná i tak by někteří retardovaní jedinci přes ten plot lezli jen aby ušetřili minutu času obcházením peronů přes přejezd nebo podchodem. To že tyhle zkracovače vlak usmrtí je jednoduše přirozený výběr v praxi, akorát tím trpí okolí.

ydš

Jo, přesně tak. U nás (Praha zastávka Písečná) přebíhali lidi (dvě školy, přestože přechod a semafor hned u zastávky) na zastávku směr metro. Postavili tam drátěný plot. Retardovaní jedinci, jak píšete, nelenili a každou chvíli byl prostřihán. Tak jim tam postavili plot ze železných tyčí (jak pro zvířata v ZOO) a ten zatím drží.

Lukáš Chytil

V Otrokovicích dokonce místní, v místě bývalého přejezdu, rozebrali protihlukovou stěnu.

tomas-6273

No ale třeba v UK je částečné zabloubení a oplocení železnice docela běžný jev. Zabloubení o 2-3 metry má několik výhod: snížení hluku, snadnější a levnější výstavba silničních mimoúrovňových křížení, pěších lávek apod. Je škoda, že se to tak více neplánoválo i u nás. Bohužel se bojím, že ani s VRT se na tom u nás nic nezmění.

Petr

Aby se zredukovali nehody všeobecně, je zapotřebí, od dětsví lidem vštěpovat, že je důležité dodržovat pravidla a neustále jim připomínat, že nejsou nesmrtelní. Ale je to utopie. Stačí se podívat na křižovatkách, jak rodiče s naprostou samozřejmostí letí na červenou, aby stihli autobus, tramvaj, vlak, nebo taky nic. Jenom se jim prostě nechtělo čekat.

Klenot mezi muži

Přesně…ale tak je to dneska pořád, kolem každý mrtvoly se dělají ohromné tance a manévry, přitom nejde vůbec o žádné ztráty vzhledem k tomu, že země je dlouhodobě přelidněná. Což je mnohem větší problém, než nějaké směšné nehody.

ydš

A až budete Vy při té nehodě zraněný, také s pochopením odkejvnete poznámku zúčastněných „nebudeme nikoho volat, počkáme až zhasne, stejně je nás dost, jedna ztráta sem, nebo tam“. Jo aha! to je něco jiného protože jste ceněný kus.

Petr

Až pod vlakem skončí někdo z vašich blízkých, budete se na to dívat jinak.

medvěd

Nadpis no comment – ale k otázce: 1) Pane Kučero, proč tolik lidí sedí za volantem a riskuje na přejezdu , vjede s autem pod vlak ? Závora jim překáží, když chvátají. Dost jich to stihne projet, zbytek už ne. Škoda , že nemůžete dát podnět k odebrání řidičského oprávnění. 2) Jakým způsobem znesnadnit lidem, aby si to zkracovali domů přes koleje, chybí podchody ?

David

ad1) Protože předzváněcí doby jsou mnohdy neúměrně dlouhé a Češi furt někam pospíchají.
ad2) Více podchodů a kvalitnějších podchodů, tedy širokých, světlých, s bezbariérovými rampami (ne jen výtahy) ve směrech kam lidé chtějí jít a průstupné na obě strany kolejí. K tomu by také pomohlo, kdyby namísto protitankových zábradlí SŽ instalovala okolo některých částí tratí nízké, ale obyčejné, ploty, tak jako to dělá SBB.

Stráťa

1) Úplně nejlepší je když na jednokolejné trati čekající řidič vidí vlak stojící v zastávce. To je vyloženě pobídka k ignorování PZZ a víc se pro nerespektování PZZ udělat už nedá.
2) Proč to musí být za každou cenu podchod? Podchody a lávky jsou ze své podstaty nepříjemné a lidé se jim rádi vyhnou. Proč nikdo nezkusil prostě ty přechody přes koleje v menších stanicích řídit světlem nebo závorou?

David

Ty podchody když se dělají kvalitně, tak nepříjemné nejsou, tedy pokud se okolo udělají takové terénní úpravy, že je cesta podchodem naprosto přirozená. V Česku to často nevidíme, ale jeden takový třeba stojí v Praze na Vypichu mezi Kauflandem a Ladronkou. Mnoho tratí je pak na náspech a často vidím, že na přejezd musí člověk vyjít. V takových případech je pak podchod i příjemnější neb náspem projde při menším výškovém převýšení.

Matt

1,jak to bude s tym 11 hodinovým odpočinkem mezi směnami,bude se to vztahovat i železnici?
2,řeší se nějak přetíženost strojvedoucích?

Karel

Podle posledních informací ne. Každá práce zatěžuje pracovníka. Strojvedoucí, kterého práce přetěžuje by ji neměl dělat.

Dave

36 hodinová týdenní pracovní norma má svůj význam, s ohledem na náročnost profese. Pokud ale dělá strojvedoucí každý měsíc třeba 40 hodin přesčas, musí se to někde projevit.

Cestující

Dobrý den, jak hodnotíte zabezpečovací zařízení na české železnici? Je podle Vás dostatečné? A dále, jaký je realistický odhad pro výhradní provoz ETCS? Všichni víme, že leden 2025 to nebude. Děkuji.

David

Jaký máte pocit z norem, kterými se musí železniční stavby v česku řídit. Přijde vám, že jsou všechny adekvátní? Mě osobně třeba fascinuje přehnaná starost o to aby cestující nespadl do trávy na těch úplně nejzapadlejších lokálkách a úplná ignorace obrovského počtu přejezdů na páteřních koridorových tratích, kde dokonce kříží i silnici I. třídy. Neuškodilo by uvolnit některé normy a dát prostor kreativnějším řešením bezpečnosti cestujících a soustředit se na opravdové problémy bezpečnosti české železnice?

David

K tomu jen dodám, že Švýcaři třeba na pátečních tratích přejezdy nemají i když se na nich jezdí pod 160km/h.

Kebab

Modré zábradlí je kšeft pro kamarády a téměř bez práce. Řešit místo toho problémy? U nás? Sotva. A bezpečnost, to je vysloveně komická představa.

Figo

modré zábradlí je součást stavby, stavbu staví stavební firma kde vzešla z VS jako nejlevnější.

Leštění

Modré zábradlí je především internetový problém než reálný.

Jirka

Dobry den, pane Kucero. Nemyslite, ze by mensimu poctu srazenych lidi dopomohly ploty kolem zeleznicnich trati? Videl jsem to v Australii, kde kolem koleji casto jsou vysoke ploty. Samozrejme chapu, ze by to bylo velmi nakladne, nicmene zajimal by me Vas nazor.

S pozdravem
Jirka

Jan Neruda

Myslím, že byste měl chtít oplotit i silnice. Cituji:
V roce 2018 způsobili chodci 1 161 dopravních nehod, při kterých zahynulo 21 lidí. Celkem při dopravních nehodách v tomto roce zemřelo 113 chodců.</em

Honza V.

Myslím, že s vynálezem ochranného zábradlí jste nepřišel první.

vasek.beroun

Ono to na první pohled zní jako blbost, ale třeba, pokud byl železniční přejezd s mechanickými závorami v zástavbě, byla pod břevnem skládací mříž, aby nešlo podlézt a na obě strany byl plot do takové vzdálenosti, aby se nevyplatilo obejít. Nebo vlaková zastávka na dvoukolejné trati, kde byla nástupiště vně po stranách kolejí, bylo mezi kolejemi špinavé zábradlí, aby se nepřebíhalo z jednoho nástupiště na druhé přes koleje. Např. Strašnice, Nelahozeves. Je to vidět na starých fotkách.

Alibaba

Zastávky se zábradlím jsou vidět ještě směrem na východ.
Dneska nemá zábradlí smysl, u moderních vlaků jsou dveře na druhou stanu blokovány. zábradlí překáží, je pak potřeba rozšířit osovou vzdálenost kolejí v takto vybavené zastávce.

Jiří Kocurek

Těžko si někdo řekne těsně před příjezdem vlaku, že pojede na opačnou stranu. Takže ten vlak přijel na jinou kolej?

vasek.beroun

Ukázková zastávka je Řež. Příchod přes most uprostřed nástupiště směr Kralupy. Hazardéři jedoucí směr Praha se vrhají do kolejí a drápou se na metrový perón směr Praha. Podchod je až na kraji nást. směr P.

mic

Tam bylo ještě vtipné, že schody se nacházely na vzdálenějším konci nástupiště. Při rekonstrukci se shody sice nepřesunuly na ten bližší konec (o novém podchodu u lávky ani nemluvě), zato se perón prodloužil na druhou stranu, aby to tak nebilo do očí…

Alibaba

Kam přijede vlak se řeší informačními systémy.

vasek.beroun

Nebylo to ani tak proto, že by lidé vystupovali z vlaku do kolejí. Ale např. ty Strašnice- Kdo přišel od města a jel směr Benešov, přecházel koleje, místo aby použil nadchod. Zábradlí se nejspíš odstranilo před strojním čistěním štěrkového lože.

Ondra

Není to v té Austrálii kvůli zvířatům? nevím, nebyl sem tam.. ono ale většina nehod bych řekl že se stane na přejezdech, ne na širé trati, takže vždycky bude poblíž nějaké místo bez plotu kudy se někdo bude snažit projít..

Jirka

Napr. v australskem Perthu maji ploty kolem zeleznice i ve meste. A ten vyznam tam ty ploty podle me urcite maji.

Trumway

Proč je na železnici tolik mrtvých? Na železnici je tolik mrtvých proto, že někteří lidé nemají respekt k pravidlům a patrně mají neustále potřebu je porušovat stejně jako nemají úctu ke svému životu když ho musejí dávat v sázku jen proto, aby si ušetřili nějakou tu minutu času, několik stovek metrů na počátadle ujeté vzdálenosti, něco kroků chůze nebo pár kapek paliva které motor spotřebuje při startu po zhasnutí výstrahy na zabezpečovacím zařízení.

Jiří Kocurek

Přitom se mnohé věci dají vyřešit elegantně: Podchodem zkrz nádraží, aby se nemuselo obcházet.

Trumway

Ale houby. Třeba v Semilech je podchod krásný nový, ale některým lidem to nevysvětlíte. Je to sice pár set metrů navíc (konkrétně 360m vs. 20m), ale někteří prostě přes ty koleje polezou a polezou. Né aby to obešli. Oni si raději zlámou nohy při slézání z normovaného nástupistě do kolejiště.

Honza V.

A to projektant neví, že lidé nepůjdou půl kilometru navíc?

Jiří Kocurek

Ale ví, jenom když investor požaduje, aby lidi naokolo museli, tak se to tak naprojektuje.

Trumway

A nebo se ví, že tam někde vedou sítě kvůli kterým není možné podchod vybudovat na jiném místě než byl?

Jiří Kocurek

To už je záležitost každého jednotlivého řešení. Přeložka není nic neproveditelného.

A pak jsou takoví, kteří do podchodu nepůjdou, protože se tak nikdy nechodilo. A na důkaz toho, že podchod je špatně. Většinou do prvního pořádného sněhu.

Trumway

Podchod je v místech kde byl. Tedy vstup do něj přímo navazuje na pěší trasu z města. Kdo jde z jiného směru a potřebuje k nádražní budově má možnost přejít už přes železniční přejezd a pak přímo k nádraží po chodníku.. Kdo jde z města a jde k pokladně a pak musí zpět na 2. nástupiště tak se projde. Možná proto většina vlaků zstavuje na 1. nástupišti přímo u nádražní budovy a 2. nástupiště využijí jen cestující, kteří jedou směrem na St.Paku nebo přijíždějí od Turnova.

Trumway

Vlaky samozřejmě nezastavují na 1. nástupišti, ale u 1.nástupiště ;- )

P73

> (konkrétně 360m vs. 20m)

😀

Trumway

Je to tak. Když je někdo na konci 1. a chce na druhou stranu má dvě možnosti.

Po „dvojce“, po rampě do podchodu, podchodem, po rampě nahoru a po „jedničce k nádr. budově což je cca 360m NEBO na druhou stranu z „dvojky“ po schodech a pak ulicí k železničnímu přejezdu a následně k nádražní budově cca 600m. Přes tři koleje je to na druhou stranu jen kousek ale je třeba z „dvojky dolů hop a přes koleje šupky dupky na druhou stranu.

Trumway

Jě, teď s odstupem koukám , že jsem udělal chybu. Ve druhé větě mám být „2.“

jan.sekanina

1) Má podle Jana Kučery DI dostatečné pravomoci?
2) Zprávy DI obsahují doporučení pro dopravce, SŽ a někdy DÚ. Vyhodnocuje DI zpětně provedení/neprovedení navrhovaných opatření uvedených v doporučeních? Děkuji.

Petr Tomášek

Otázka pro pana generálního inspektora: už je známa příčina pádu lanovky na Ještěd?

Trumway

Dost dobrá otázka !

P_V

PROČ JE V NEMOCNICÍCH TOLIK MRTVÝCH?
Nemocnice trumfují železnici o několik řádů, já bych je normálně zakázal! (facepalm)

Vesper

Zbytečně clickbaitový nadpis. Naprostá většina těch mrtvých nemá příčinu na straně železnice.

Jiří Kocurek

Osoby sražené na dálnici se také počítají mezi oběti dopravních nehod.

Jan Sova

a dále oběti dopravních nehod byli odepisováni s covidem….

Karel

kde jste na ten nesmysl přišel? Copak se dá zamaskovat devastující poranění infekční nemocí?

noerf

Zamaskovat se dá leccos, zejména, když dostane někdo více peněz. A stalo se, že člověk po infarktu či mrtvici měl v umrtnim liště napsán covid jako příčinu úmrtí.

Jiří Kocurek

Že by si pojišťovna neověřovala, co dělal zemřelý před smrtí, kdy a kde ho rychlá nabrala?
Infarkt nebo mrtvice většinou není následek autonehody. Příčina to být může, to ano.

Jiný Petr

přesně tak – se statistikou úmrtí v době covidu se v ČR hodně manipulovalo.

ydš

To vám povídala jedna paní? Nebo vlastní poznatek? Rozepište se. Dík

Honza V.

Devastující poranění infekční nemocí se zamaskovat nedá, to máte pravdu.

Jiný Petr

Nejde o maskování, ale o manipulaci se statistikami. Když jste upadl na chodníku, zlomil si krček a na následnou infekci zemřel a současně zjistili, že máte Covid – tak toto úmrtí bylo vykázáno jako úmrtí na Covid (aby nás více strašili v TV)

PvvS

A koukám že vám ten Covid vlezl aj na mozek…

Trumway

„Když vykazujeme každého, kdo zemře na autonehodu a má covid, jako člověka, který zemřel na covid, tak v ten den máme kolem 150 mrtvých,“
Tehdejší ministr zdravotnictví

Jiří Kocurek

Stejně tak mohli maskovat sražené na kolejích. Sotva půlku z něho našli.

Trumway

Jenže ten nadpis není o tom jestli je příčina na straně železnice nebo není.

Honza V.

Jako že lidé na těch kolejích umírají jen tak stářím a sešlostí věkem?