Proč je na železnici tolik mrtvých? Ptejte se generálního inspektora Drážní inspekce Jana Kučery

Na trati z Písku do Tábora proti sobě jely dva vlaky (březen 2023). Foto: Drážní inspekceNa trati z Písku do Tábora proti sobě jely dva vlaky (březen 2023). Foto: Drážní inspekce

Přibližně každého jeden a půl dne zahyne na železnici v České republice člověk.

Hostem nového dílu podcatsu Cesty Zdopravy.cz bude generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera. Do přípravy pořadu se můžete tradičně zapojit i vy svými otázkami.

Generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera. Pramen: DIČR

Generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera. Pramen: DIČR

Jan Kučera v létě obhájil post generálního inspektora. Letos je to dvacet let, co k Drážní inspekci nastoupil. Pracuje pro ni od ledna 2003, kdy byla Drážní inspekce zřízena jako samostatný správní úřad na základě zákona o dráhách.

Statistiky mimořádných událostí Drážní inspekce říkají, že za prvních devět měsíců letošního roku na železničních dráhách zemřelo 165 lidí, v metru pak sedm dalších. To znamená, že přibližně každého jeden a půl dne zahyne na železnici v Česku člověk. Nízké není ani číslo počtu nehod na železničních přejezdech. Od ledna do konce září letošního roku evidují inspektoři 117 střetů, 27 lidí tyto nehody nepřežilo.

Jaké jsou nejčastější příčiny nehod na dráze? Jak často chybují strojvedoucí? Dá se vždy ve vyšetřování dojít k jasnému závěru, kdy je střet vlaku s osobou nehodou a kdy záměrem nešťastného člověka ukončit vlastní život? Jak pracuje tým Drážní inspekce? Jak si stojí Česko v mezinárodním srovnání mimořádných událostí? Jak se promítají výsledky vyšetřování závažných nehod do drážních předpisů? A proč trvá vyšetřování nehod někdy tak dlouho?

Své otázky můžete psát Janu Kučerovi v diskusi k tomuto článku do úterního večera. Rozhovor ve formě podcastu přineseme tento pátek kolem poledne.

Tagy drážní inspekce Jan Kučera podcast Cesty Zdopravy.cz
122 komentářů