Problémy se zavazadly byly záležitostí Prahy, okolní letiště na komplikace nenarazila

Zavazadla a kufry na letišti. Foto: w_lemay, CC0, via Wikimedia CommonsZavazadla a kufry na letišti. Foto: w_lemay, CC0, via Wikimedia Commons

Odlišná je situace se zpožděnými lety, dovolenkové spoje nabíraly zpoždění i jinde.

Problém s odbavovaním zavazadel se týkal jen pražského letiště a jeho dceřiné firmy Czech Airlines Handling (CSAH). Jak již deník Zdopravy.cz informoval, druhý poskytovatel handlingu na Ruzyni zvládá situaci bez výrazných komplikací. Problémy nejsou ani v odbavování zavazadel na okolních letištích.

Deník Zdopravy.cz oslovil bratislavské, brněnské, ostravské a katovické letiště. Ani na jednom se s výpadky v procesu odbavení zavazadel nesetkali.

Například v Bratislavě přijali během léta více než 100 brigádníků, kteří pomáhají mimo jiné právě i při nakládání a vykládání zavazadel. Posíleny byly rovněž pracovní směny – zaměstnanci mají nerovnoměrně rozvrženou pracovní dobu a během léta mohou odpracovat i přes 40 hodin týdně. V zimním období zase odpracují méně hodin týdně. Deníku Zdopravy.cz to řekla mluvčí bratislavského letiště Veronika Demovičová.

„V Bratislavě neevidujeme delší čekání cestujících při vyzvedávání zavazadel. Snažíme se dodržet časy smluvně dané leteckými dopravci, které mohou být i do 40 minut od příletu letadla v závislosti na jeho velikosti a počtu zavazadel,“ dodala Demovičová.

Sezónní a agenturní nakladači

Vedoucí přepravního provozu Letiště Brno Radek Lang uvedl, že lety se brněnskému letišti daří odbavit v plánovaných časech. Potíže jako v Praze nezaznamenávají, nakladače nabírají ve velké míře jako sezónní a agenturní.

„Situaci sledujeme a jsme připraveni reagovat,“ ujistil Lang.

Podobně reagovala také mluvčí ostravského letiště Kateřina Pustějovská. Na sezónu se na Mošnově podle ní připravili, a to jak kapacitně, tak personálně.

„Už od března jsme zahájili nábor personálu a brigádnických posil do provozu. Veškeré odbavovací procesy, a to včetně vydávání zavazadel, fungují v běžných časových limitech, které jsou pro letní období typické,“ přiblížila Pustějovská.

Problémy s odbavováním zavazadel neregistrují ani v polských Katovicích. Průměrnou čekací dobu na odbavené zavazadlo mají od příjezdu letadla na stání 32 minut.

„V situacích velkých příletových vln může být tato doba delší,“ řekl mluvčí Letiště Katovice Piotr Adamczyk.

Zpožděné lety kvůli přetíženosti letového provozu v Turecku

Zatímco s odbavením zavazadel problémy jinde než v Praze neměli, zpoždění se dotkla prakticky všech.

„Bohužel, zejména z důvodu přetíženosti letového provozu v Turecku, dochází ke zpoždění příletů, a tím pádem také odletů z letišť po celé Evropě. Tato zpoždění nemůžeme jako letiště jakkoliv ovlivnit, cestující tedy žádáme o trpělivost a pochopení,“ dodala Pustějovská.

Zpoždění na letech z Turecka ve větší míře, než je zvykem, potvrdil i Radek Lang z brněnského letiště. „Tím, že jsou letadla bázovaná u nás, se zpoždění projevuje i na jiných letech,“ uzavřel Lang.

Letiště Praha povolává kvůli kolapsu se zavazadly krizového manažera. Nedorazilo 1600 kufrů

GLOSA: Stres a dřina za 170 Kč na hodinu. Kdo jsou lidé, kteří vám do letadel nakládají kufry

Tagy BRQ BTS CSAH Czech Airlines Handling handling KTW Letisko Bratislava Letiště Brno Letiště Katovice Letiště Katowice Letiště Ostrava letiště praha OSR Polsko prg slovensko
6 komentářů