Problémové serpentiny u Bečova. Oprava má další zpoždění, hotovo mělo být už v srpnu
Pokládka asfaltu na silnici I/20 u Bečova. Foto: ŘSD
Zhotovitel zpoždění vysvětluje geologickými podmínkami.
Zhotovitel zpoždění vysvětluje geologickými podmínkami.
Nikoliv k tomuto případu, ale obecně. V ZD je psáno dejme.tomu opuka. Dodavatel uprostřed práce odkryje pod slupkou opuky nacucaný jíl a štěrk. Jaká je osobní odpovědnost toho, kdo tam dělal geoprůzkum a ten jíl neobjevil (ačkoliv podle ZD dělal vrty 2 metry, takže na to přijít měl.). Pokud tedy vůbec vrtal.
Geologie je u zhotovitelů „oblíbená varianta“ ale toto zpoždění uspokojivě nevysvětluje. V Chrudimi byl letos uzavřený most téměř osm měsíců, místo slibovaných pěti, ale kde tam máte jakou geologii…
Nevím jak v Chrudimi, ale občas se najde neznámý kabel. V mostu nad D1 byl dokonce pod napětím. Pak se v diskuzi vyrojili majitelé křišťálových koulí, kteří přesně věděli, že o něm někdo musí vědět, jen nedokázali říct kdo…
Řešit kabel pod proudem 3 měsíce?
Když se k němu nikdo nehlásí nebo jej 3 měsíce není ochoten nebo schopen odpojit? Běžně a ještě docela rychlé.
Tady, v Karlovarském kraji, mě to moc nepřekvapuje. Uzavírky jsou celkem pravidelně prodlužovány a jsou nastaveny tak, aby jejich rozsah co nejvíc vyhovoval firmám. Uživatelé silnic si počkají a někudy to vždy objedou.
Doslova v celé ČR…
Dodavatel vyhrál právě díky nabídce výrazně zkrácené době realizace. Snad to je zakotveno i ve smlouvě s patřičným penále. Protože slíbit to může, ale splnit to musí. Je to stejné, jako kdyby chtěl navýšení nabídnuté ceny. Tedy Změnový list podpisem obou stran.
Změnové listy je standartní postup, kde bude zahrnuto navýšení prací o zajištění geotechnicky problematických míst vč. projekčních a přípravných prací. Dodavatel je natolik zkušený, že by penále za zpoždění nemělo přesáhnout marži z vykázaných víceprací a samozřejmě z celé stavby.
O výrazně delší trase do Karlových Varů nelze mluvit. Snad jen do Bečova nebo Horního Slavkovaa to pouze pro nákladní dopravu.
No ono by to chtělo až bude hotová D6ka nějakou slušnou silnici Bochov – Toužim místo té horské dráhy, co tam je, a pak se bude dát jezdit z Plzně do Varů celkem slušně. Přes Bečov je to tragédie.
Když pojedete těch správných 90 km/h, tak je to velmi pohodová silnice 🙂
Hlavně to dodělejte, papíry se vyřeší potom…
Nechápu ty mínusy. To mají jako nyní stavbu zastavit a jít se na dva roky soudit? Nebo jak?
Mínusáři nemají svůj názor?
Asi pozatýkat všecky do posledního dělníka. A toho fotografa se psem taky, určitě ho má načerno!
No ono se nic jiného dělat nedá, než to co nejrychleji dodělat do provozuschopného stavu.