Problémové serpentiny u Bečova. Oprava má další zpoždění, hotovo mělo být už v srpnu
Zhotovitel zpoždění vysvětluje geologickými podmínkami.
Rekonstrukce serpentin na silnici I/20 u Bečova nad Teplou se nestihla ani v prodlouženém termínu. V noci na pátek skončila i platnost povolení k uzavírce. Od pátku tak dodavateli, sdružení Eurovia CS a Berger Bohemia, hrozí sankce za nepovolenou uzavírku i náhrady škod dopravcům, kteří stále musí jezdit po objížďce, zjistila ČTK.
Další penalizace za nedodržení termínu plyne ze smlouvy s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) jako zadavatelem. Stavba měla podle smlouvy stát 113 milionů a skončit v srpnu. Dodavatel uvedl, že by měla být hotová v první polovině listopadu.
„Při realizaci prací na narovnání serpentin u Bečova nad Teplou jsme zjistili zcela odlišné geologické podmínky, než bylo v zadání. Ty si vyžádaly použití jiné technologie, a to mělo bohužel vliv na délku prací. Celou věc řešíme společně s investorem tak, abychom práce co nejdříve dokončili. V současné chvíli probíhají poslední dokončovací práce, aby bylo možné na místo bezpečně vrátit provoz. Předpokládáme, že se tak stane v první polovině listopadu. Úřady jsme požádali o prodloužení uzavírky,“ sdělila ČTK mluvčí Eurovia Iveta Štočková.
Chybí svodidla
Vedoucí odboru odpravy Krajského úřadu Karlovarského kraje Vladimír Malý potvrdil ČTK, že firma požádala o prodloužení uzavírky. „Aby bylo vydáno rozhodnutí, je ale třeba, aby se vyjádřily i obce, kterých se uzavírka týká, nebo policie. To nějakou dobu trvá,“ konstatoval Malý. Dodal, že je neobvyklé, že stavební firma nestihne termín uzavírky, který si stanovila v původní žádosti.
Ředitel karlovarské pobočky ŘSD Lukáš Hnízdil ČTK řekl, že i ŘSD počítalo s tím, že se v pátek doprava na serpentiny u Bečova vrátí. „Je sice už položený asfalt, ale stále chybí například svodidla, která jsou v tomto místě nezbytná. K dokončení stavby chybí opravdu už jen málo, ale definitivní termín si už netroufám odhadovat,“ řekl ČTK.
Podle Hnízdila se zkoumá, do jaké míry měly jiné geologické podmínky vliv na prodloužení stavby a jaký podíl na zpoždění stavby měl sám dodavatel. Až podle toho bude možné stanovit sankci za nedodržení termínu.
Práce na narovnání serpentin u Bečova začaly letos 25. března. Silnice I/20 je hlavním tahem z Karlovarského kraje na Plzeň, proto byla v tendru na dodavatele doba trvání stavby jedním z hlavních kritérií. Objížďka se dotkla všech řidičů, kteří stále musí jezdit na Plzeň po výrazně delší trase.