Problémová pražská Iveca jsou po opravách palivového potrubí z větší části opět v provozu

První autobus Iveco Streetway 12M pro Prahu. Foto: Ondřej Kubát / DPPPrvní autobus Iveco Streetway 12M pro Prahu. Foto: Ondřej Kubát / DPP

Pokračují i postupné přejímky se zpožděním dodávaných vozů.

Odebírat
Upozornit na
guest
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Černý

Minulý týden zase jedno zdechlo v křižovatce v Petrovicích

Jan Tichavský

Je otázka kolik jich je skutečně provozuschopných a kolik jsou na Seznamu autobusů jako provozní (a co to znamená). Proto jsem si dělal svůj přehled, kde je vidět vypravení řady evidečních čísel s posledním datem nasazení do provozu (za předpokladu že všechny vysílají data o poloze, ale u DPP to funguje dobře). Například u kloubových Streetwayů vidím 13 vozů nasazených za posledních 24 hodin a za srpen celkem 18 vozů ze 41: https://pid.8b.cz/mvc.php?search=5101-5199

Horst

Hmm, jeden z problemů však není stále vyřešený. A to spolehlivá funkčnost dveří. Ne že by i jiné typy busů nějaké problémy neměly, ovšem zde je to trvalý problém už od předání prvních klubových Streetwayů v loňském roce.

Hafan

A v čem přesně u těch dveří je problém? Jakože se nesepnou, nebo nezajistí? (já jsem to jako kaštan zatím neměl šanci pozorovat, takže netuším)
Dík.

Horst

Situace kdy bylo možno jednoduše odblokovat dveře za jízdy by měla být snad již odstraněna. Stále však trvá to, že se dveře buď neotevřou, nebo naopak nezavřou. Jestli je to mechanický, či jen čiste elektrický problém bohužel nevím.
Každopádně je to stále v řešení s výrobcem. Netýká se to však jen jednoho vozu.

Radek

Pak taky nefunkčnost klimatizací…

liborvavrik82

Někdy je klimatizace funkční u těchto modelů až moc.

Hafan

Za streetwaye si odpovida Iveco, ne Otokar. Otokar dodava jen kastli (tam si kritiku pravem taky nejakou zaslouzi, ale o tragedii se myslim mluvit vubec neda, bratislavske vozy jezdi evidentne bez relevantnich problemu), pohonna soustava je uz technika Iveca (Cursor 9). Prosim tedy nespilat Otokaru zbytecne za neco, co zprasili primarne Francouzi a jejich zrejme systemove nedostatecna kontrola kvality (ostatne nove Agory (pardon: Urbanwaye), ktere se tresou a mlati uz od prvnich kilometru, mluvi samy za sebe, a to se vyrabi prakticky komplet ve francouzskem Annonay, za mne je to temer ve vsem horsi vozidlo, nez opovrhovane Streetwaye). Jasne, montuji… Číst vice »

ČD4ever

Máte pravdu, že v nových Urbanway 2024 DPP vnitřní díly klepou a skřípou. Stejně to mají v Urbanway 2020 od Stenbusu např. na lince 110. V prvních nových SOR NB18 to bylo před lety podobné, ale pak do mezer technici z DPP cpali lepenky nebo hadříky, aby se díly o sebe přestali třít. Ve 2024 u Iveca Urbanway už bych ty pazvuky ale nepředpokládal. Škoda-Temsa 2022 DPP je ještě horší případ (co se týká pazvuků uvnitř). Naopak A Iveco Streetway DPP 2024 opravdu uvnitř tolik neklepe a neskřípe.

Milan

Vycpávky do mezer si cpou řidiči sami, protože celý den poslouchat drnčení a klepání a vrzání je něco hrozného.

VojtaDrevik

Je nějaký předpoklad, že už DPP neobjedná další Streetwaye? Vypsal by holt nové VŘ kde by si pohlídal parametry a spolehlivost. Např. Krakov v současném VŘ na nové tramvaje požaduje splnění požadavku aby výrobce za posledních asi 5 let neměl výrazně poruchových nanejvýše 10 (zase asi) tramvají.

Mirek

Praha se alespoň ukazuje jako skvělý obchodník, protože to sané je problém u trolejbusů SOR TNS 18, Cegelecu dodal naprosto otřesnou výzbroj

Kubrt

A co je na té výzbroji tak otřesné? To, že byla dodána pozdě, nebo i něco jiného?

VojtaDrevik

Zase tu někdo papouškuje pouhé nepodložené názory. Běžte s hejtama na výzbroj Cegelec už k šípku.

Gajda

Praha nakupuje jen dle ceny. Ale aspoň si zadala solidní podmínky při problémech. Ovšem zatím to ještě měli čím nahradit, ale za 5 let už něco podobnýho může přinést neřešitelnej problém.

Horst

Pokud by se opět musely odstavit všechny provozované vozy mimo prazdninový provoz, tak by problém s jejich hrazením zřejmě nastal daleko dříve než za 5 let.