Problémová pražská Iveca jsou po opravách palivového potrubí z větší části opět v provozu
První autobus Iveco Streetway 12M pro Prahu. Foto: Ondřej Kubát / DPP
Pokračují i postupné přejímky se zpožděním dodávaných vozů.
Pokračují i postupné přejímky se zpožděním dodávaných vozů.
Poslední kloudné vozy z Mýta byly devítistovky. Tam ještě byla kvalita zpracování a použitých materiálů a ne samé plastové panely. Ojeté kusy, koupené ve Francii jsou v lepší kondici než jejich následovníci, provozovaní u nás od začátku.
Píše se o změně trasování a upevnění hadic.
Jako bývalý dilenský od nákladních aut říkám už léta jedno – každý konstruktér by měl čas od času přijít na dílnu a prohodit s dilenskými pár slov. A vůbec nejlepší by bylo, kdyby si jejich práci zkusil a měl přitom otevřené oči. Třeba při vedení a upevňování svazků, přístupnosti šroubových spojů při opravách a mnoho dalšího.
„očko nenasadíš…“ 🙂
Pražské autobusy by měly mít jako hlavní kritérium při výběru to, aby nevydávaly při jízdě po nerovných komunikacích zvuk jako princ Drsoň, který právě seskočil z koně.
Starší Sory často při jizde působí jako těsně před rozpadem na prvočinitele, nové busy jsou v tomto smyslu, bohužel, jen o něco malinko lepší, ale rozhodně ne dobré.
To je taky o prioritách… nechcete aby jich zároveň mohlo být víc? Novějších? Klimatizovaných?
Na každý je úplně citlý na každý jeden decibel…
Minulý týden zase jedno zdechlo v křižovatce v Petrovicích
To byla Temsa – nikoliv Otokar.
Je otázka kolik jich je skutečně provozuschopných a kolik jsou na Seznamu autobusů jako provozní (a co to znamená). Proto jsem si dělal svůj přehled, kde je vidět vypravení řady evidečních čísel s posledním datem nasazení do provozu (za předpokladu že všechny vysílají data o poloze, ale u DPP to funguje dobře). Například u kloubových Streetwayů vidím 13 vozů nasazených za posledních 24 hodin a za srpen celkem 18 vozů ze 41: https://pid.8b.cz/mvc.php?search=5101-5199
Pěkný web. Hračičko :))
krasně udelany web, luxusní, v jednoduchosti je síla, žadne přeplácané strácnk. Škoda že to nejde propojit třeba s webem „seznam autobusu“ nebo jak to bylo, kde by po kliknutí na evidenční číslo došlo k přesměrování.
Hmm, jeden z problemů však není stále vyřešený. A to spolehlivá funkčnost dveří. Ne že by i jiné typy busů nějaké problémy neměly, ovšem zde je to trvalý problém už od předání prvních klubových Streetwayů v loňském roce.
A v čem přesně u těch dveří je problém? Jakože se nesepnou, nebo nezajistí? (já jsem to jako kaštan zatím neměl šanci pozorovat, takže netuším)
Dík.
Situace kdy bylo možno jednoduše odblokovat dveře za jízdy by měla být snad již odstraněna. Stále však trvá to, že se dveře buď neotevřou, nebo naopak nezavřou. Jestli je to mechanický, či jen čiste elektrický problém bohužel nevím.
Každopádně je to stále v řešení s výrobcem. Netýká se to však jen jednoho vozu.
Pak taky nefunkčnost klimatizací…
Někdy je klimatizace funkční u těchto modelů až moc.
Naopak. Konečně to funguje.
Za streetwaye si odpovida Iveco, ne Otokar. Otokar dodava jen kastli (tam si kritiku pravem taky nejakou zaslouzi, ale o tragedii se myslim mluvit vubec neda, bratislavske vozy jezdi evidentne bez relevantnich problemu), pohonna soustava je uz technika Iveca (Cursor 9). Prosim tedy nespilat Otokaru zbytecne za neco, co zprasili primarne Francouzi a jejich zrejme systemove nedostatecna kontrola kvality (ostatne nove Agory (pardon: Urbanwaye), ktere se tresou a mlati uz od prvnich kilometru, mluvi samy za sebe, a to se vyrabi prakticky komplet ve francouzskem Annonay, za mne je to temer ve vsem horsi vozidlo, nez opovrhovane Streetwaye). Jasne, montuji… Číst vice »
Máte pravdu, že v nových Urbanway 2024 DPP vnitřní díly klepou a skřípou. Stejně to mají v Urbanway 2020 od Stenbusu např. na lince 110. V prvních nových SOR NB18 to bylo před lety podobné, ale pak do mezer technici z DPP cpali lepenky nebo hadříky, aby se díly o sebe přestali třít. Ve 2024 u Iveca Urbanway už bych ty pazvuky ale nepředpokládal. Škoda-Temsa 2022 DPP je ještě horší případ (co se týká pazvuků uvnitř). Naopak A Iveco Streetway DPP 2024 opravdu uvnitř tolik neklepe a neskřípe.
Vycpávky do mezer si cpou řidiči sami, protože celý den poslouchat drnčení a klepání a vrzání je něco hrozného.
Je nějaký předpoklad, že už DPP neobjedná další Streetwaye? Vypsal by holt nové VŘ kde by si pohlídal parametry a spolehlivost. Např. Krakov v současném VŘ na nové tramvaje požaduje splnění požadavku aby výrobce za posledních asi 5 let neměl výrazně poruchových nanejvýše 10 (zase asi) tramvají.
Praha se alespoň ukazuje jako skvělý obchodník, protože to sané je problém u trolejbusů SOR TNS 18, Cegelecu dodal naprosto otřesnou výzbroj
A co je na té výzbroji tak otřesné? To, že byla dodána pozdě, nebo i něco jiného?
Zase tu někdo papouškuje pouhé nepodložené názory. Běžte s hejtama na výzbroj Cegelec už k šípku.
Praha nakupuje jen dle ceny. Ale aspoň si zadala solidní podmínky při problémech. Ovšem zatím to ještě měli čím nahradit, ale za 5 let už něco podobnýho může přinést neřešitelnej problém.
Pokud by se opět musely odstavit všechny provozované vozy mimo prazdninový provoz, tak by problém s jejich hrazením zřejmě nastal daleko dříve než za 5 let.