Problémová oprava trati do Jeseníka je hotová. Na druhý pokus už bez zpoždění
Stavební práce v Jindřichově na Moravě na trati 292. Foto: SŽDC

Rozsáhlá oprava železniční trati ze Šumperku do Krnova v úseku Hanušovice – Jeseník je definitivně dokončená. Do historie železnice vstoupí
No ukoncena…..!?
Na pristi rok je naplanovana dalsi trimesicni vyluka na nedokonceny usek pres Ramzovou vcetne oblibene nahradni autobusove dopravy.Takze titulek je ponekud predcasny…
No tak Hanušovice – Jeseník je asi 34 km. Sp-vlak to má ujet za 56 min. To je opravdu slabý podprůměr. Jestli to nebude tím výkonem a technickými parametry soupravy. Prostě klasické financování modernizace trati bez ohledu na výsledný efekt (v poměru cena/výkon). Podobně jako kdysi velká zakázka na Regionovy z 810tek.
Možná něco málo rychlejc by šlo do kopce s výkonější jednotkou (ty se ale víc hodí použít na tratě, kde se opravdu využijí – třeba Krnov-Skrochovice: 120 km/h), ale tady jsou limity dány směrovými oblouky a s těmi se už víc nepohne.
Tak pokud open railway map nekecá. Tak Zábřeh Hanušovice má být 90 cca. Ale pak je to děsná bída. 40-55 Což pak odpovídá tomu průměru.
Open Railway Map je často neaktuální, někdo by musel projít trať/získat projekt, nebo se alespoň podívat poctivě na celý cabinview z nějakého vlaku a nahrát to tam.
Ano, ale stále je nutné brát ohled na to, že je to jednokolejka (docela vytížená jednokolejka) s velkým množstvím křižujících vlaků a ty je prostě nutné někde rozumně křižovat tak, aby se vzájemně nezpožďovaly. A navíc – co se týče Os vlaků, nezdá se to, ale je tam spousta zastávek v mezistaničních a prostorových oddílech, takže tím brzděním a rozjezdy z a do zastávek svůj pobyt v těch mezistaničních úsecích prodlužuje. Ono to moc lépe vymyslet nejde, těch vlaků tam prostě taky jezdí relativně dost, je to JEN jednokolejka. Další věc, do které běžný cestující nevidí je ta, že když… Číst vice »
Článek vychází z tiskové zprávy, kterou SŽDC vydala v ten den, kdy text vyšel.
Nástupiště v některých stanicích zůstala původní…
A 40, 50 nevím jak moc je evropská úroveň.
Zavřeli nádraží, zvýšili komfort?:-) A kolik km kolejí bylo vyměněno..
Smutné, že zároveň nedošlo k elekrizaci. U této trati by to dávalo větší smysl, než elektrizace lokálky Šumperk – Kouty nad Desnou.
Podle mě není elektrifikace 292 tak důležitá jako elektrifikace trati 310. Ale zase je logičtější elektrifikovat trať 292 než 323 a 324.