Problematický start nových českých vlaků v Lotyšsku. Často nejezdí, dozorčí rada dopravce rezignovala
Nová elektrická jednotka Škoda 16Ev první den provozu v Lotyšsku. Foto: Škoda Group
Dopravce nemá dostatek provozních záloh, exšéf dozorčí rady viní ze situace špatný stav infrastruktury.
Vždy při prvních nasazeních se vychytávají problémy aby se nová jednotka přizpůsobila svému prostředí. Pakliže Lotyši nad tím přemýšlí tak, že nová jednotka funguje jako třeba mobil co ihned funguje tak ne, opravdu to tak nefunguje. Ale já to samozřejmě chápu, poslední dodávku vlaků měli v roce 1987* a tak asi zapomněli na to; že nové vlaky mají porodní bolesti které se musí vyřešit. Když by měli vyhřívané depo tak by to šlo mnohem líp.
Myslíte, že první kusy nové řady mobilů fungují hned?
Jenže na rozdíl od mobilů se nedá vyrobit třeba 100 vlaků, ty testovat až do zničení, najít co nejvíc kritických uzlů a na sérii to mít už vychytané.
Tak ty vlaky jsou řádně testovány, takže nové vlaky už mají jen nějaké drobnosti, které se objeví až při reálném provozu, což prostě jinak než reálným provozem nejde. Když nasazovali pantery na Plzeňsku, taky to nebylo bez problémů. Dokonce se musel mírně posunout rozsah výstupního napětí z trafostanic (samozřejmě v rámci tolerancí), občas se totiž stávalo, že když pokleslo napětí v síti, tak to panter hodnotil jako podpětí a vybavil HV.
Jistě si to budou Lotyši pamatovat a příště znovu uzavřou obchod.
Škoda ve svém vyjádření v Lotyšsku uvedla, že do března budou jednotky dosahovat spolehlivosti 95 %. Nižší spolehlivost vysvětluje firma drobnými závadami a vychytáváním nedostatku při startu ostrého provozu.
—
To chceš… …zaplatit za stroj, který prostě na 100% nefunguje a ještě potřebuje na servis „vyhřívané depo“.
Super nápad, ladit soupravu za ostrého provozu. Cestující to určitě a hlavně v mrazech patřičně ocení!
Dnešní západní automobilky, lokomotivky, letecké fabriky, zbrojovky, a další, to také tak mají?
Ale tak co si zákazník objednal, to má!
U Škodovky běžná praktika, že se vozy dodělávají za pochodu. Pantery a tramvaje jsou to samé.
Všude je to stejný, ty pesy co přijedou taky hned nejezdí. Některé věci se mimo reálný provoz prostě vychytat nedají. Jsou na tolik specifické, že by vás ani ve snu nenapadlo při návrhu s nimi počítat. Nicméně jsou to opravdu drobné závady, které se dají vyřešit v rámci dne… Tedy pokud je k dispozici alespoň trochu důstojný prostor pro práci.
Co si ti Lotyši vymýšlí? Čechům to nikdy nevadilo! -:)
zřejmě tam bude nějaká zajímavá vazba… objednavatel – výrobce…
Ono to skoro nejezdí, ale my si hned pro jistotu objednáme dalších 60 kusů
Poznej vozidlo za 100 Bludišťáků.
Tak v podmínkách ČR se to děje dnes a denně.
Záhadným způsobem se vozidla předávají jak od ŠKODY, tak třeba nyní od Pesy do zkušebního provozu… a cestující, po…te se.
Ani se nedivím, že se lidi od železnice odklánějí.
Téměř neustále tratě ve výluce.
Nová vozidla, která nejezdí, nebo s mnoha závadami.
Když si koupíte nové auto, taky nejezdí půl roku ve zkušebním provozu. Že jo.
Proč se tomu děje na české železnici…
Je to tady pořád jak na Východě.
Kamarád, kamarádovi.
A na cestující se „kaká“.
Ale do práce přijedete pozdě jednou, dvakrát. A po třetí jedete autem.
Když si koupíte nové auto, tak ta zkušební série, na které se ladily detaily a jezdila třeba rok ve zkušebním provozu, je už dávno ve šrotu. Samozředjmě že tu zkušební sérii stovek kusů zaplatíte v ceně nového vozu, ale pokud se těch vozů vyrobí milion, tak se to rozpustí na přijatelnou částku na 1 vůz.
Bohužel, drážní vozidla se v milionových sériích nevyrábějí.
Tak jestli to je jezdí a funguje tak dobře jako vysloveně slabý kus 650.236, pak hurá.
Copak s tím kusem je? Nám v Plzni jezdí panteři parádně a je to hlavně zásluha jejich servisáka. Což se třeba o Budějovicích říct nedá. Jejich panteři jezdí dokud jde alespoň jeden motor a alespoň jedny dveře.
Chodí to výborně, ale nejezdí to. To je u vlaků vcelku podstatná závada, nemyslíte?
Jeden chytrák vedle druhého a kdo z vás už někdy servisoval kolejová vozidla?
Čili když vlak nejede, je to v pořádku.
To jeste nevedi ze je nakonec Skoda zazaluje a budou platit jednou tolik.
Důvod?
Vždy se nějaký najde. U nás už s tím mají patřičné zkušenosti.
Čili: dopravce si objednal nové Škodovky, ale není schopen jim dát potřebnou péči v tamních podmínkách, tak, aby fungovaly spolehlivě.
Nejsem si zcela jist že „vychytávání drobných much“ (jak praví prohlášení Škody) je věcí dopravce… „akorát“ se to částečně neděje proto že není kde (zima). Kdyby tam chyby nebyly, nemuselo by být potřeba je odstraňovat a nebyl by problém že není kde…
Rozhodně by bylo mnohem jednodušší kdyby Škoda dodávala jednotky už připravené k provozu, a pokud to teda tak nějak nejde tak druhá nejlepší věc by byla nezačít s nima jezdit na začátku zimy…
Myslím, že má dopravce opravdu štěstí, že začal jezdit v zimě. Aspoň se v rámci „vychytávání much“ vychytá i problém se sněhem, který u elefantů není vyřešen ani po dvaceti letech.
Záruční doba je určitě delší než rok, takže je vždy na severu lepší začít jezdit s novinkou v létě.
Pendolina také měla se zimou problémy a dokonce se výrobci hrozilo jejich vrácení.
Ano ale to je 20 let zpátky… dnes to snad už objednavatelé/dopravci, požadují jinak… už kvůli smlouvám, které mají v rámci závazkům ke kraji/státu.
Ale topeni v depu, kde se mají servisovat složitá vozidla není věcí dodavatele
Přesně, jen si dovolím rejpnout do ČD a toho, že ani u nás se netopí. Postaví se nová hala za miliony, aby v ní pak mohli zaměstnanci celý den nosit kabát, který je omezuje a překáží jim v práci.
Je to věcí smlouvy, takže za to Škodovka může.
… v zimě mouchy nelítaj… takže bude závadička asi někde jinde 🙂
Jenže specifika provozu se projeví až v době nasazení vozidel v reálném provozu a pak teprve je lze ladit. A bohužel proti vašemu nápadu ladit chyby v létě hraje to, že i jejich zima může být specifikum, s kterým nikdo nepočítal.
To musí být součástí smlouvy. Vlaky jsou vyrobeny pro jejich podmínky. Vše musí být smluvně ošetřeno, to ale Škoda neumí.
Kdo by to čekal, že? Škodovka, taková záruka spolehlivosti….apropó, vidím li, jak zareagovalo vedení Lotyšských drah….současný šéf představenstva „nadsamec“ rozumící milenkám a manželkám by si s toho mohl vzít ponaučení, za jeho „vlády“ je v řazení vlaků, opravách atd….takový „bordel“, jaký nebyl snad nikdy. Absolutní ignorace.
Právě proto je to Škoda. Proto se tak jmenuje
Pozor na Škodu sezde nesmí sáhnout….ta vlstně produkuje jen skvosty…. No jo no, vlastně si takovéto firmy zasloužíme….i předsedy představenstva, jako je ten současný u ČD. Lidé u nás mají rádi bordel, nefunkčnost atd…. Je to vidět i podle toho, jak rádi dodržují pravidla….banánistán. Tak Škoda….škoda promarněných příležitostí.
Čecháčci se vůči světovému průměru výrazně vyznačují mimo jiných vlastností také přehnanou i veřejnou kritičností k vlastním věcem.
Lotyšské depo, kde se nedá topit, ani zdaleka není českou věcí
Němci vám o sobě řeknou to samé:)
Přitom třeba Poláci se drží hesla: Co je polské, to je dobré.
Když pomineme dobu, předtím než škoda začala dělat drážní tramvaje, tak se jim poměrně daří. Panteři jsou relativně spolehlivý stroje a servis na nich je jednodušší než na kterýmkoliv starým křápu.
Ona se jmenuje po Ing. Emilu Škodovi.
To ano, ale hlásil by se k tomu?
Šéf jejich drah nerezignoval.
To neznamená, že po bordelu, který dnes v údržbě, revizích a díky tomu i řazení a nabídce (spíše absenci) spousty služeb, za které si běžný cestující platí, by neměl rezignovat ten od ČD. Mám li dané nějaké parametry ve smlouvách, uvádím li nějaký standart kvality (což u nás v banánistánu asi nic neznamená), chci li po cestujících plné platby, nemluvím o tom, že spousta cestujících má nějaké standarty předplacené, měl bych je plnit!!! Výjímky jistě vždy budou, ale v současné době je spíše výjímka pravidlo a to „garantované“ je plněno jen zřídka. A to promiňte po celé síti….. Každý věděl,… Číst vice »
I někteří u nás v banánistánu aspoň ví, jak napsat správně slovo standarD.
Jistě, omlouvám se slovníku spisovné češtiny….
Spíš jde o cizí slovo, které už má plně českou výslovnost, ale ještě ne zcela psanou formu.
Jako u slova „prezident“, kde to ovšem od šedesátých do devadesátých let už zdržovali hlavně hlavouni, kterým nejvíc vadilo, že ve slovníku bude prezident vedle prezervativu.
Ach jo. Tady je zase chytrých komentářů. Pracuji pro jednu z jmenovaných firem jako elektro inženýr a musím protáčet oči nad tím, jak si to vše mnozí představují jak Hurvínek válku.
Dobrý den. Víte, jakožto správkař vidím jiný problém. Vy jakožto projektanti a konstruktéři máte na starosti své konstrukční skupiny a stavíte extrémně složitá vozidla. Pak si ale vemte, že v depu je „obyčejný“ technik který by se měl starat o vše a navíc o vozidla různých výrobců. Když přišlo první metro tak se technici školili měsíce a to byla v porovnání s dnešní technikou hračka. Do hry navíc přišla problematika SW, nastavování, diagnostika atd. Není to vaše vina, ale je to obrovský problém dnešních správkařů a lidí kolem nich (nákupčí, skladníci, technici…). Tím chci říct, že vy se můžete snažit,… Číst vice »
Bože, pak musí být údržba zachycena ve smlouvě, nedělejte z toho neřešitelné problémy, jde o to, aby se problémy řešily.
jééj vy chuděrky, už se nevyrábí stroje, které by se daly opravit kladivem… co takoví opraváři letadel, ti musí být úplně na prášky
Taky jsem spravkař a problém je často v depu, kde nikdo nikdy nebyl na školení oprav těchto strojů. Prostě dostal nějaký software a už si s tím nějak pořaď. A manuál k softwaru nebo nějaký základní školení aby člověk věděl co to umí nedostane.
Totálně špatná odpověď. Hlavně místo takových komentářů, pracujte tedy lépe a více. Víme jak se dnes pracuje.
Prosím? 😀
Takové mám nejraději. ❤️ Mistři světa, kteří ví všechno. Gratuluji.
Další velmi špatná odpověď. Navíc vy mluvíte jen v samých klišé a jste drzá.
Váš přístup je, proč to nejde, já jsem celý život pracoval na složitých problémech (pro jiné neřešitelných) tak, aby to šlo, aby se dosáhlo požadovaného cíle. Za to jsem byl placený, ne za to, že to nejde. U Škodovky je často vidět že chybí analýza a syntéza tak, aby podchytila úplně všechny problémy. Jinak řečeno je to metoda pokusu a omylu.
Ono by to bylo v pohodě, kdyby k tomu byly servisní manuály, že… A nebo kdyby, když už jsou, nebyly blbě. Já se sice starám o stroje úplně jiného typu, ale když výrobce holt všechno tají, tak se i sebe lepší člověk může přetrhnout a neudělá nic, protože neví postup. A pak se čeká 3 týdny než se dostaví nějaký technik výrobce, který pak udělá 4 totálně spolu (logicky) nesouvisející kroky a najednou se to rozjede 😀
Vlak buď jede nebo nejede. Tak neurážejte ostatní diskutující.
Nemají? Dodáme, vyskolime. V čem je problém? Platby se dají rozložit na delší dobu apod.
Tak ať jim Škodovka nebo její partnerské firmy dodá a vybuduje, případě pronajme servisní opravárenské centrum včetně zaškolení personálu
Dokážete si představit, že by v důsledku něčeho podobného odstoupila dozorčí rada trafikantů a nýmandů, co “dozoruje” SŽ nebo ČD?
Kolik takových příležitostí už bylo?
U nás prostě nic nefunguje.
A „zkvalitňují“ své služby….. Trošku mi to připadá, jak za „komára“ v Rumunsku, za stejné jízdné můžete jet moderním vlakem s klimou, dobíjením, wifi atd…..a retro vozem B249, se špinavými záclonkami, smrdícími sedačkami, absolutní nemožností regulovat topení a s partičkou 7 dalšími zoufalci v prostoru 3 m čtvereční…..a hlavně i tam, kde jste očekával alespoň základní standart…..je fajn s rodnou čekat na nádraží, na rodinný výlet a přijede tato hrůza!!!!
Standard
Proč si teda pořizovali nové moderní vlaky, když je nemají kde servisovat/opravovat? To je jako pořídit si drahé auto a nemít na garáž apod.
Jak tedy tyto vlaky byly testovány na minus čtyřicet (je to jistě součástí schvalování)? Když mají problémy s mrazem :-). Appropó, nevím o tom, že pokud si kupuji drahé auto, musím mít garáž (natož vytápěnou)….. já myslel, že si koupím to, na co mám a prodejce se mně neptá na garáž…. Jen doporučí, jak se o auto i drahé starat v mrazech….. Ale asi i podle minusů zde se mýlím….
Ty problémy jsou „normálně“ nezávislé na zimě (nedodělky a tak) „akorát“ to v nevyhřívané hale nechce nikdo spravovat, takže se víceméně čeká na jaro…
Takže váš servisní mechanik nemá kryty autiservis ale opravuje to na otevřené ploše ? Už jste to viděl ze by automechanik nechtěl mít vytapenou halu – dílnu ?
By mne zajímalo jak ŠKODA zkoušela garantovaný provoz v -40 stupních?
Nedávno zasáhla vlna mrazů ve Skandinávii a tam podle mediálních výstupů při teplotě pod -30, vlaky stáli…
Všechno se dá řešit. Takový Sapsan od Siemensu by měl jezdit i při takových teplotách. Proc ne Škodovka?
ČS-200 taky 😁
-40 je normativní směrnice T2. Doporučuji si něco zjistit a pak chrlit moudra. A vůbec, víte jak probíhá celý proces od technických specifikací, přes typové testy a konstrukci? Kde se vlaky testují? Silně pochybuji.
Nevím, a právě proto se na to ptám. Normální dotaz člověka co to neví.
Proč hned útočíte?
Protože je to lobotom
Tady útočí každý….prý škada rány, co padne vedle…. :-). Musíte si zvyknout i na normální dotaz dostanete spoustu minusů….je to tu samý vědátor. No popravdě, když jsou tyto zázračné výrobky od Škody testované na minus čtyřicet….jakpak to, že je problém, že Lotyši nemají vytápěná depa :-))))).
-40 je to v součtu, každý vůz na -10.
Třeba takhle? https://www.idnes.cz/technet/reportaze/obrazem-novy-pantograf-mucili-mrazem-krutejsim-nez-zima.A120122_220409_tec_reportaze_rja/foto
A jak mučili jeho ližinu při padající ledovce? Trubky a klouby ji snesou, le namrzlá ližina je konečná
Ne, že bych se chtěl ShadeWerke zastávat, ale pann ministr by měl spíš řešit, proč železniční dopravu v celé zemi přihnal on a jeho předchůdci do stavu, že ji dokáží paralyzovat závady na zakázce o 32 jednotkách.
Je vidět, že tohle hodně lidí není schopna pochopit, ale podívejte se na wikipedii na 3 údaje. Rozloha, počet obyvatel a počet obyvatel hlavního města a třeba to pochopíte. Není pořádně nikdo, kromě pátku a neděle, kdo by jel v případě Lotyšska mezi západním pobžežím a Rigou.
Lotyško má 1,88 milionu obyvatel. Porovnání velikosti:
https://www.thetruesize.com/#?borders=1~!MTUwMTQwODg.MTQzODcxMjI*MjExNTExODg(MTk4Mjg0MzQ~!CZ*MTAxMTg1Ng.MjE2OTIwOTY)Mw
Vemte si počet lidí ve vlaku v ČR, vydělte to 7 a najednou vám z plné třívozové soupravy zbyde půlka autobusu.
Ono taky záleží jaká je to porucha, jelo by to s omezením, nebo vůbec?
Někdy v létě tady psali o klimatizacích ve vagónech, v Čechách jezdí bez klimy , Německa četa odmítla s tím jet.
Přijde mi, oblíbená porucha škodovek jsou dveře, zamkneme a jedeme, a v Lotyšsku?
Na polským webu, viz odkaz níže, píšou že nejde zvednout sběrač, pokud je to aktuální, tak to asi nepojede.
Kdyz nepujde zvednout sběrač, tak vylezete na strechu a vhodným předmětem s způsobem budete přidržovat/ udrzovat vodivé spojení mezi trolejí a smykadlem 😃😀😀
Když nejde sběrač za trolejí, musí jít trolej ta sberačen, to dá rozum 🤣
Typická blbost s masovým nasazením nové techniky v zimě, znásobená odříznutím se od možnosti využívat na zálohy techniku starou.
Zákonodárci by to měli v zemích, kde mají blbé úředníky nebo od přízemní reality zcela odtržené přeplácené manažery, raději už rovnou zakázat zákonem.
No masové nasazení nové techniky v zimě se bude dít i u nás. Od prosince 2027 má jezdit RegioJet všechny regionální el. výkony v Ústeckém kraji. Sám jsem zvědav, jak to dopadne. Záložní starou techniku má jen v podobě 3 motoráků 628.
Vzhledem k tomu, že ČD tam začnou redukovat dopravu z důvodu nedostatku personálu již v létě, tak se ten převod dopravce moc v provozu nepozná.
Tak Pesy uz ted jezdi, predpokladam, ze jen objednaji dalsi kusy.
Už jezdí(po dvou letech od plánovaného nasazení).
Rok zpoždění, avizováno a odsouhlaseno předem. Jeté mototové stroje co chtěl koupit nejezdí na olomoucku v modrém dresu dodnes.
Dneska jsou prakticky vsechny takove objednavky zpozdene, na tom neni nic zvlastniho. Spis jsem zvedavy, jak ty vlaky budou vypadat za 5 let. Jestli s nimi budou zachazet stejne jako se vsim ostatnim, tak je mi jich uz ted lito.
No jsou zpožděné,ale jezdí tam staré vlaky(např. Brno, které zachránily ČD s Honekry). Při změně dopravce ty staré vlaky nebudou, protože je nový dopravce nemá. Navíc ty příměstské jednotky se nedají ani zachránit Bobinou a vozy B, protože v Kadani, Litvínově se nedá objíždět, v Děčíně není na to čas.
To je ale jina situace nez v Lotyssku. Tam vlaky od Skody prisly jako zcela novy typ, ktery se musi jeste odladotit z detskych nemoci. Kdezto Pesy u nas budou jiz zabehnute vozidlo a bude to stejne, jako kdyz by si jiny dopravce objednal nekolik panteru. Ale samozrejme by bylo zahodno mit neco jeste v zaloze, to je pravda.
Tak tam budou dvě bobiny z každé strany … 🙂
Přesně tak, on ten začátek grafikonu z prosinci není žádné terno. Červen/konec května taky sice nebyl žádné terno, ale v něčem to lepší bylo.
Masové? Jakože ve vlaku bude pojízdné řeznictví? Nebo gurmanska restaurace s vybranými masovými klobásovými specialitami a lahudkovymi uzeninami?
Že by přišla průvodci s dekoltem v minisukni a okolo krku by měla řetěz že špekáčků a v ruce Plzeň? Takto si já predstavuji masové nasazení
Ještě, že ta móda rezignací nepřišla do Čech, kdo by tu proboha šéfoval 😀
Máme hospodské odborníky všech oborů, někdo by se našel.
Něco tu smrdí…. Prověřování od zadání po zprovoznění je jediný správný postup. Snad se nepovleče příliš dlouho, aby bylo věrohodné. Škodovka si musí počínat opatrně, stačí málo, aby byla vlastní vinou vyřazena ze soutěží na 20 let dopředu.
Prověřování zakázky od zadání je typický příklad sebeobrany, nikoliv konstruktivního řešení stávající situace v Lotyšsku. Hlavně se musí najít nějaký viník, aby politik vyšel jako vítěz. Vzhledem k aplikované technologii, která byla důkladně odzkoušena v ČR za posledních X let na normálním profilu, nemám důvod se domnívat, že by tyto širokorozchodné jednotky byly tak odlišné. Faktem zůstává, že modernizace Lotyšských železnic má probíhat kontinuálně, nikoliv skokově bez záloh.
Na polském serveru už před nějakou dobou https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/nowe-elektryczne-kody-z-problemami-na-lotwie-116834.html
Dokonce odstoupila dozorčí rada. U nás by si dali prémie za dokončenou dodávku a schválili si další odměny za větší náročnost práce spojenou s rozjezdem nových jednotek.
Tak myslim, ze tyhle casy uz jsou preci jen pryc.
U dozorčî rady? Nenechte se vysmát.
Naše první elektrické depo Žilina dělalo údržby pod širým nebem ještě v devadesátkách,a tady by hned chtěli temperované depo.
Do skoly jsme chodili pesky, bylo to do kopce, obe cesty.
Jako kluk jsem si říkal, proč ty kopce do školy nejsou přesýpací. Pěkně obě cesty z kopečka.
A hle: u vás to máte, jen chodíte oba kopce jen nahoru. Tedy ve špatnou dobu 🙂
Kdo chce provozovat moderní choulostivé vlaky, tak takové depo prostě mít musí. A když máte na snovém obláčku plovoucí manažery, tak je přímo ideální jich velkou část usadit přímo do takových dep, a oni tam vyhřívání zařídí rychlostí blesku.
Jednalo se samozřejmě o ironií. Dříve byly topírny na každé větší stanici, nikdo nenechával stroje povalovat venku. A dnes si každý koupí nový stroj a nemá ho kam uložit ani na servis.
A nějakou mobilní zateplenou garáž???
Jak se říká: Kdo chce mít opici, musí mít na banány. Pokud si pořídím bernardýna a bydlím v paneláku jsem co? A auto, které nemám kde parkovat? A tak dále. Nikdo nebude pořizovat základnu pro cizí věci.
Škodovka jim měl raději vyrobit nějaké Bobiny 😘
Mohly by se u nich objevit na Rail Baltica 1435 banány s honeckery :-))
To akorát u nás se tolerovalo, že ibalginy nejezdily a nahrazoval je šrot…
O řadě 102 v Německu ani nemluvě
Tolerovalo? Spíš nebylo vedení úplně hloupé, aby vše vsadilo na nové jednotky a raději zajistilo provoz muzeem než aby jezdila NAD nebo vůbec nic. Jestli si v Lotyšsku mysleli, že přijdou nové jednotky a bude vše fungovat na 100 %, tak jsou asi celkem naivní. A škodovka výjimečně nemůže za to, že mají rozpočtově holou p*del na revize a údržbu.
Ibalginy jsou ve vlastnictví kraje. Provoz šroty zajišťovaly ČD na úkor jiných výkonů
A kdo byl pověřen provozováním Ibalginů a linek obecně, hm? Že by ČD? Tak by se tedy měli ČD starat, ne? Mimochodem kterých výkonů? Ibalginy nahradily Plecháče s honekry a nějak jsem si nevšiml, že by je přesunuli na jiné výkony.
Tak minimálně RP už měly jezdit někde jinde. Ne všude jezdily plecháče
Jednotky 560 měly někde nějaké jiné výkony?
Ty přestaly jezdit díky ECM narychlo vyhlášeném.
Mimochodem ví se něco o těch „zázracích“ v Rajchu? Jezdí to vůbec?
Na štěstí ne.
Pro časté závady dveří a komunikace postupně soupravy odstavovány, linka NIM utlumována a dnes žádná SchadeKraksna na NIM expressech nejezdí.
Kdy se Bavoři ozvou o vrácení Eurozlaťáků je otázka, na kterou čeká mnoho fanoušků Škodawergel.
A podle čeho se pozná, co se toleruje?
Zatím žádné info o kompenzacích za pozdní dodání ibalginů. Nebo se pletu?
JMK přece dostala slevu… kterou z většiny museli vrátit do Bruselu 🙂 🙂 🙂
Koupili jsme si krásné nové vlaky, když na to byly ty dotace, ale na koleje jsme nějak nepomysleli…
Co jste si koupili, to máte. P.S. Nebyla by nějaká reference ohledně fungování souprav Stadler v Estonsku, Bělorusku a Azerbadžánu? A něco o fungování jednotek Hyundai Rotem na Ukrajině kvůli porovnání?
Problém není v tom, co nakoupili, ale v tom, že to nemají kde udržovat.
A to nevěděli dopředu? To jim výrobce nemohl doporučit nebo poradit, když viděl, v jakých podmínkách jezdí staré soupravy? V Děčíně při údržbě Pantera jim taky koukala část jednotky z haly, protože nová hala jaksi nebyla a jezdilo to. Jak jsou na tom soupravy Lastočka z Rusácka? Taky jezdí po oraništi nebo po perfektní infrastruktuře?
Ono taky mohli mít vyběrko na nové haly a to se někde zadrhlo.
V Olomouci trci panteri z haly dodnes, a jeste dlouho budou.
Totéž v Děčíně.
Lastočka je poruštěné Siemens Desiro ML.
Měli koupit nebo si pronajmout 1 – 2 jednotky na zkoušku a sledovat jak a co se reálně projeví v provozu a podle toho i připravit/přizpůsobit servisní zázemí. Jako všude jinde.
Hyundai Rotem zamrzal. Na toto téma jsou na na Youtube nějaká videa.
Údržba nových Škodovek bude úplně o něčem jiném než údržba nesmrtelných sovětských panťáků. Zřejmě tohle Lotyši dost podcenili, protože desítky let se žádná nová vozidla do osobky nedodávala (až na pár modernizací starých DR1AM a ER2M). Elektrické lokomotivy tajé nemají
Jsem zvědav, jestli vyřazené panťáky zamíří na Ukrajinu nebo do jiné Postsovětské země.
Při vší úctě – to podcenila Škoda. Citace ze starého článku z tohoto webu : „V ceně je i údržba, náhradní díly . . .“. Pokud je v ceně údržba, tak si snad Škoda zjistila reálie a měla nějak konat, např. si v depu pronajmout kolej a vybavit jí pro teplou údržbu. Zjevně se tak nestalo, prostě se na to vykašlali. Pamatuji si, že když přišly první nové elektrické jednotky do Maďarska, tak si výrobní závod (nevím jestli to byl Stadler? protože asi zjistil také nevyhovující depa) udělal nově své zázemí se dvěma kolejemi v nějaké bývalé „sračkárně“ (pro neznalé… Číst vice »
no pamatuji si nástup Elefantů , vždycky jsem si na Masaryčce oddechl, že tam stojí na odjezdu žabotlam neboť s Elefantem to pár měsíců byla loterie 50/50, že neodjede či těch pár stanic neprojede bez toho, aby kolem soupravy většinou někde pár metrů za nádražím neběhala osádka snažící se to rozchodit…
Sice za to nemůže jenom Škodovka, ale věřím, že teď lotyšští cestující proklínají právě Škodovku, což nám nedělá moc hezké jméno
Yop, zejmena po korupcnim skandale s tram od skody.
já nevím jak vy, ale já když stojím na nástupišti a z rozhlasu se dozvím, že můj vlak je zrušený tak nadávám na dopravce nikoliv na výrobce souprav 😀
Jenže tohle je kauza, která se sto pro bude probírat i v Lotyšských médiích a tam to nebude jen o dopravci…
Parádní reference pro post-sovětský prostor.
Všechna lotyšská média probírají nové české poruchové vlaky denně již od 3.1., kdy se ochladilo na -20 a vlaky s cestujícími začaly stát uprostřed polí v mraze a ve tmě, než pro ně dojela stará dieslová lokomotiva. Toto se stále opakuje. Pravidelně to sleduji, včetně tiskovky Škoda Vagonka v Rize někdy kolem 10.1. Nálada je zde opravdu mizerná, neboť Lotyši byli na nové elektrické vlaky dost natěšení. V současnosti každý cestující, který nedojede vlakem do cíle, může volat taxi a náklady mu proplácí také Škoda Vagonka. Ještě minulý týden bylo na soupravách zaznamenáno 26 kritických závad typu A. To, že… Číst vice »
Provoz v -40 a údržba pod bodem mrazu jsou poměrně dost zásadním rozdílem. Příště se ozvěte nám a ne jiným médiím:-)
Jak jsem zmiňoval údržbu venku v Žilině,u klasických elektrických lokomotiv se při přistavení podchlazeného stroje do vytápěné haly docházelo k orosení a zhoršení izolačního stavu. Pak bylo nutné vysoušet. Jak je to u těchto novinek neumím posoudit.
Tak… Záleží, co vlastně obecně víte. Pokud byste jako cestující věděl, že dopravce nasadil zcela nové soupravy, tak byste asi taky tušil, že je nějaký problém tam… Navíc, média taky dokážou plnit jistou roli a jistou funkci… Ono se to tudíž bez nadávání na Škodovku neobejde…
Castecne v Lotyssku ziji a ano – ze zacatku to bylo ve vsech hlavnich novinach denne – co zase skodovackym soupravam nefunguje, kolik souprav nemohlo vyjet, kolik spoju muselo byt zruseno, spousta vtipu na ne atp. Ted uz to je tak obden, takze jmeno – at zaslouzene nebo ne – to skodovce celkem kazi. Navic uz to chvilku trva a vsimly si toho i noviny sousednich Baltskych statu, a tim ze treba Estonsko jiz objednalo ty same modely, tak to sleduji o neco bedliveji. K provozu tech puvodnich souprav – ano, pripadal jsem so obcas jak v dopravnim muzeu, ale… Číst vice »
Je dost možné že infrastruktura je na tom tak špatně že si to zde nikdo nemůže představit. A je také dost možné že depa v minulosti byly vytápěne, ale z důvodu úspor nebyla provedena žádná údržba a provoz není možný nebo je nutné topení vyměnit. Ale já nevím jak to doopravdy je. Ale když tvrdi dopravce že problém zásadně nejsou nové jednotky, tak to tak bude. Ale Češi jsou profesionálové v kritizování, posuzování a odsuzování všeho a všech, aniž by znali všechna potřebná fakta. Toto chování je známkou „zvláštního“ vývoje inteligence.👍 Je známo, že pro volby je efektivnější zvelebovat to,… Číst vice »
No, problemy miva obcas kazdy i dodavatele, nicmene Skoda by si to moc dovolit nemela, kvuli sve povesti.
Typický důkaz kognitivního zkreslení. Je jedno, který výrobce, problémy mají všichni. A často v masovém měřítku. Jen si to často neuvědomujete, protože se vás to netýká/není to relevantní, problémy se odehrávají v zahraničí nebo jsou zprávy o problémech dostupné pouze v cizím jazyce. Různé díly vyrábí jen několik dodavatelů. Týká se to ovládání dveří a jejich mechaniky, senzorů, spínačů, klimatizačních systémů, brzdových systémů, převodovek, pantografů nebo dokonce oken a sanitárních zařízení.
Každý má své problémy, pokud jde o Alstom, Siemens, Hitachi, CAF, Pesa, Kawasaki, Hyundai Rotem, Stadler, Newag, CRRC.
Zase mi netvrďte že všichni výrobci mají stejně velké problémy se svými produkty a že všichni berou pravidelný provoz s cestujícími stále jako zkušební, kdy se pravidelně objevují stále stejné závady.
Viz trolejbusy Škoda 38Tr. Hned v den uvedení první kusu do provozu zlobily dveře, nechtěly se zavírat. No dobře, je to začátek zkušebního provozu, říkal jsem si. Měsíc si odjezdil nějaké ty tisíce kilometrů, aby se mohl dát ke zkoušení s cestujícími. No a co čert nechtěl, opět první den provozu ty samé problémy s nezavírajícími se dveřmi. Já bych čekal, že tento neduh bude už opraven.
To co popisujete, je prostě odfláknutá práce. Jak může někdo nějakou dobu odstraňovat závadu a ta je tam potom znovu a hned. Tak jí asi neodstraňoval nebo jen tak na oko.
Problémy možná s novým typem a chvíli. Škodovka už vyrobila možná stovku panter (doufám, že není tak hloupá aby stále měnila elektriku řídící systém), takže porodní bolesti by už neměly být. České dráhy teď převzaly 4 nové vectrony – chcete mně říci, že budou padat, protože se musí zaběhnout? Snad nemusím psát, jak to dopadne.
Budou padat, když bude ledovka. Narozdíl od lok. Škoda mají 4 sběrače a dva jsou na stejnosměr, 2 na střídavý systém. Po příjezdu ze střídavého na stejnosměrný systém zvedne stejnosměrný sběračsběrač, ale na jeho ližině je centimetrová námraza a lok. neschopná. Pantery a Esa normálně jezdí.
Při přejezdu hranice DE/CZ se mi, tebou popsaná situace, ještě ani jednou nestala.
V Prunéřově se to stává každý rok.
V opačném směru bohužel ano, 2.5 hodiny čekání na pomocnou lokomotivu v Schöne u vjezdu…. nic moc….
Když do dneška nedokázali naučit řádně komunikovat jednotky po spojení.. elefanti, regiopanteři, ibalgini.. furt problémy
No, psal jsem snad neco jineho? Ja sleduji i problemy jinych vyrobcu v zahranici a zajima me to z technickeho hlediska, nekterym se predejit da, nekterym ne,… Nekdy to konci i zrusenim tendru a prodejem jednotek jinam, kde se odladi…
Proto pisu, ze Skoda moc dobrou povest nema, protoze neni tim velkym hracem se zvucnym jmenem, kteremu snaz projde velky prusvih, proto na ni dopada vetsi tihou kazdy problem. Proto pisu, ze Skoda musi byt jako japonec, jit cestou vetsi preciznosti a vetsim durazem na kvalitu, vystavet si jmeno.
To je cele.
Jedna věc jsou vytápěná depa, ale upřímně v Lotyšsku jsou velmi podobné teploty jako u nás, takže žádný extrém a jednotkám by nemělo činit žádný problém.
Nevíme skutečný stav zabezpečovačky, kolejí a napájecí soustavy, ani jaký poměr má infrastruktura na zpoždění vlaků. Podle vyjádření místních vliv má =)
Jedno víme ale jistě. Škoda má vždy značné „počáteční porodní bolesti“ a z některých ani nevyroste (viz. zátopek, zamrzající sloni…)
Průměrné teploty jsou sice podobné, ale −30 °C tam není v lednu nic divného.
Ano, v čase, kdy byly největší problémy, dosahovaly teploty -20.
No a? Četl jste článek, musí fungovat do -40°C. Takové bylo vyběrko.
Me by zajimal rozdil mezi nasim a jejich panterem, kdyz nase jsou do -25. Jestli vubec nejaky je. Mimochodem, v tech -25 budou davno vsichni nasi panteri stat a čekat na oblevu.
Pokud podle zvěstí blbnou v mrazu sběrače – jsou stejné jako u českých nebo jiný typ?
Sběrači by to mělo být celkem jedno. Spíš kompresor a sušička. Obojí nezakrytované na střeše.
Největší rozdíl tam bude možnost i při tak nízkých teplotách vysoká vlhkost od moře.
D
Do -40 to musí jezdit, ale v -20 se to jen těžko opravuje, protože mrznou ruce.
Vozidlo ano. Ale personál nikoli, při mínus dvaceti vám při opravě drobné součástky omrznou prsty. Vlastní zkušenost
Mají co chtěli, když kupují krámy z Schadewerke…
Přesně! Stadler by se ve vymrzlém nevytopeném depu opravil sám!!!
A proč si to ti chytrolínj neobjednali i se servisem od Šáde? Teď se v tom budou plácat.
Právě že objednali… ale tím se nenechte rozhodit.
„V ceně je zahrnuta i údržba, dodávky náhradních dílů a školení.“
https://zdopravy.cz/skoda-ukazala-v-ostrave-nove-pantery-pro-lotysske-drahy-nahradi-sovetske-soupravy-105375/
Ač Škoda není etalonem spolehlivosti, tak zrovna v tomhle případě je z obliga.
asi ano, ale proverovat se bude i vyberko…
Škoda…
Četl jste článek? Jak může výrobce ovlivnit, že nemá zákazník vyhřívané depa a tudíž nemůže byť jen drobné závady opravovat? Opět jen klasické čecháčské naříkání
Spíš mě překvapuje, že nemá temperované depa, vzhledem k tomu, že už je to hodně na severu. Jak moc si myslíte, že za to může infrastruktura, fakt je to tam tak špatné?
Já jsem toho názoru, že ano. Každá hala kde se cokoliv opravuje by opravdu neměla být vymrzlá…druhý problém vidím, že dopravce si myslel, že bude vše jezdit hned a nechal si propadnout revize na starších soupravách…velice krátkozraké
Ale levné…
Stačí vytápěný stan, když není hala. Ten zase tolik nestojí.
No, myslel jsem to sice jinak, ale napsal jsem to blbě. Pardon