Problém se zápachem nafty u Regiofoxů je dle Pesy v tankování. Obsluha ČD přeplňuje nádrže

Jihočeský RegioFox v Trutnově. Pramen: České dráhyJihočeský RegioFox v Trutnově. Pramen: České dráhy

Výrobce původně přišel s jiným řešením zápachu, které se ale neosvědčilo.

101 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M.Z.

Dnešní zkušenost strašná. Takhle intenzivní smrad nebyl ani v Bdtax když se v zimě topilo LTO. A tam ta mlha byla vidět. Doufám, že neomdlím…

Martin

Ukazatel nádrže ukazuje se zpožděním několik vteřin. Zbrojí se 6 nádrží a je zážitek při 85% přerušovat zbrojení a čekat, co ukáže ukazatel. Stejně zpožděná je signalizace zastávky na znamení, o kvalitě ovládání dveří a zvláště dveří WC nemluvě. Jak je možné, že takové věci někdo vypustí do světa a nezastaví to ani objednatel? Kdo ví, jaké zpoždění má rychloměr. Ještě, že brzda reaguje on-line, i když příběh brzdící síly díky retardéru je taky poněkud nevyzpytatelný. Za mne je to motorák kvalitou dva až tři kroky zpět proti dřívější úrovni vozidel vycházejících z výroby, a to včetně spolehlivosti, která nebyla… Číst vice »

Marek

Rolly royce (všechna čest) má žízeň a umí i trochu bumbat. Údajně snad dokonce umí 100 na 100. To není málo. Tak asi proto se tam snaží natankovat co nejvíc.

barabán

polská kvalitka, překvapuje to někoho?

Marek

Motory jsou Rolly Royce, na tom vlaku bych vylepšil jen sedačky jinak s Regiofoxem jsem neměl problém.

Marek

Oprava Rolls R.

The Baal

Za mě rakve v motorovém voze smrděly mnohem víc a jsem rád, že jsou pryč.

Sáček

Nový pojem, ne plná nádrž, ale přeplná.

SYN

Olej taky do motoru lijete „až po víčko“??

Leinad

Jak je to s požární bezpečností? V šukafonu se zaplým bufíkem a smradem nafty bych radši nekouřil. Zkoušel někdo podpálit Pesu, je to oprávněná obava?

Lukáš

Jel jste někdy v zimě rekonstrukcí vozů Bix, tehdy řada 021? To byl taky občas masakr 🤣

SYN

Zapálit naftu je poměrně těžké…

SpitiPater

Přeplňovaný motor, přeplňovaná nádrž, to dá rozum…

Michal

Jenom voda na mlýn lidem, kteří opěvují ty dieselové šroty, které smrdí středověkem. Nebo spíš zločinem proti lidskosti. Trapné.

Marek

Elektromobil existoval dříve než spalovací motor, jenže se neosvědčil (ani tehdy, ani dnes) takže ten středověk je spíš elektromobil apod.

Martin

Tak uprimne, tohle je od vyrobce nedotazene, i pri preplneni by nemely unikat pary do prostoru s cestujicimi a podadkou, zaroven by nemelo systemove dochazet k preplneni a spolehat se na ukazatel…

Beny

Co se týče toho hluku motoru 6,já osobně ho vítám. Je to lepší než poslouchat trrr-tctc ze sluchátek spolucestujícího 😆

Petr

To je zajímavé, v čem je tahle mašina jiná než ostatní? Cejtil někdo naftu v reginach? Nebo v810? Jo možná když praskla nějaká trubička. Ale nafta je pořád stejná. Jak se může tenhle smrad dostat do oddílu? To mi nejde do hlavy

dujka.robert

Já si teda smrad nafty v 810 pamatuji velmi výrazně a mám ji s tím v podstatě od dětství spojenou.

Petr

V Regionově docela často.

Petr

Já nevím jestli jsem tak vycepovanej šukafonama a regionovama, ale v zásadě jsem za několik desítek jízd ve Foxu neměl problém. Konkrétně naftu jsem ve Foxu nikdy necejtil.

hopa

Když jsme začínali jezdit s 844 , bylo od SI (cvičnných strojvedoucích) jasně řečeno, že se bere 90procent nádrže, tedy 90 %, coz je 600litrů-nádrž má objem 650litrů. 90% nádrže a 90litrů paliva se bralo do nádrží na LTO což jsou nádrže na topení. Mají objem 110 litrů. Nepamatuji si, že by někdybyl jakýkoliv problém se zápachem. 847 má naftoznaky řešeny ne procentuálně jako u žraloka, ale diodovým ukazatelem (Croma) a myslím si, že se v začátcích mohlo u fírů, kteří byli naučení zbrojit vždy do plna jednalo o přenesený návyk z starších motoráků. Možná i obavou, aby někde nezůstali… Číst vice »

Mengo

Jednoduché. Červená dioda se rozsvítí a konec zbrojení a nic nemůže smrdět.

Les Aubrais

Supér!

Ještě by třeba mohli zkusit vyřešit, že jízda v první třídě je hlučnější než startující 747 🙂
Pak taky že to s nadsázkou žere i trávu okolo tratě… a rovněž na ty z větší vzdálenosti opravdu *skvěle čitelné* přední informační panely by se taky někdo mohl podívat…

A nebo alespoň příště nekupovat takovýhle neohrabaný motoráky, jak z dob dávno minulých…

Ruzian1

Tak zrovna ty přední panely jdou z velké dálky krásně přečíst.

Les Aubrais

Třeba jako na té náhledové fotce, že?

Ruzian1

Nojo, ani Pesa neumí obelstít přírodní vlivy a fyziku.

Leinad

Co se tam děje a proč je číslo vozu 847 003-1 o tolik ostřejší? Speciální látka, která kondenzuje na displejích a ne na cedulích?

Zlámalík

Protože na řadovém označení je rosa hned na nálepce, zatímco rosa na skle před transparentem je pěkný kus od něj. Najděte si někde dveře s lisovaným či matným sklem a dejte si noviny hned za sklo a nebo půl metru za něj. To jsou ty „speciální“ látky. Jen fyzika.
Řešení? Vyhřívané sklo před transparentem, třeba.

Les Aubrais

„Obelstít přírodní vlivy a fyziku” byl schopen Ford Sierra už v roce 1987. Netvrďte mi, že jsou polští konstruktéři až tak moc za opicemi… To určitě nejsou.

Marek

Tak koupíme Maglevy anebo to co jezdí v té vakuove roure/tunelu. Spokojen?

František Adolf

Nikdy se zbrojením problém nebyl a najednou strojvedoucí neumí zbrojit? To si může Pesa říkat co chce, ale chyba bude asi někde u nich…. 😉 A to se nechci ČD zastávat, to jen hodnotím z hlediska provozu.

Petr

Nejspíše bylo zafungovala i pravidlo, že návod čte jen srab.

Koro

A můžeme ten návod vidět pane? Žádný totiž Pesa nedodala

Petr

A kdo podepsal převzetí bez dokumentace? Neměl by letět?

SYN

Asi nepředpokládáte že ho Pesa individuálně doručí do rukou všem u ČD? O distribuci se už holt musí postarat sami… Zbytek viz třeba diskutující „hopa“…

Brumla

On on ten návod zatím nikdo nedodal v češtině

PetrM

Polština je také evropský jazyk. Dokonce v době Jana Husa byla bližší češtině než slovenština.

Sáček

Ne, v době Jana Husa určitě ne a slovenština byla vždy bližší češtině, proto jsou blízké doteď

Jura

Dovolte, dostal jsem k novému autu návod ve španělštině (taky evropský jazyk). A jelikož je to služební vůz, tak jsem to reklamoval.

Petr

Ano, všude se dnes píše a říká že každý výrobek tady u nás musí mít český navod👍měl by mít…. Nechci vidět ty stadlery😪

Petr

Nemusí, pokud není pro běžnou veřejnost a tedy běžně dostupný.

František Adolf

Jen by mě zajímalo, jestli byste si pořídil auto, které nelze natankovat až do vypnutí pistole. 😉

Petr

Do roku 2018 jsem měl na běžné jeřdění Š1000MB. Tam když se zejména v létě spolehlo na vypnutí pistole, tak to šlo ven a smrdělo to. Tedy ono to zašalo smrdět až od doby bezolovnatého benzínu, kdy se tam stejně předem musely nalít opičí kapky. No i dnes by mne nenapadlo tankovat stylem co vidím u benzínek, tedy zaseknou pistoli a pak se tan snaží ještě něco docpat ručně.

Pražák

Srovnávat auto že 60. let, kterému se navíc přezdívalo 1000 malých bolestí s údajně moderním vlakem, to už je trochu moc, nemyslíte?

Filip Jirsák

Tak zase u vlaku se předpokládá profesionální obsluha.

Petr

Odpovídal jsem na otázku zda bych si takové auto pořídil. Nic jsem nesrovnával.

SYN

Ford Tranzit, stáří cca. 10 let, když to naplním až do „cvaknutí“ pistole (a třeba ještě půl litru „zaokrouhlím“) tak už teče nafta po bočnici… nádrž typu „víčko částečně integrované s dveřmi“ takže to je zalískané hned vedle dveří řidiče. Samozřejmě, člověk tu zkušenost udělá jen jednou a pak už si dá pozor…

Ares

Je zajímavé, že ve Foxech v Plzeňském kraji žádný zápach není, přitom je to totožné vozidlo.

Hoermalmeister

Od Pesy není žádné vozidlo totožné 😅 ale od koho ano

Lukáš

Jako dílenský musím souhlasit, téměř vždy se najdou nějaké rozdíly. Zvláště pak u reinkarnací😁

Klabavátor

Ba ne, byl i tam, ale asi se to začalo řešit dřív.

Ex ČD

Tak třeba ani němci netankují až do vypnutí pistole, ale podle měřáku. Nějaký důvod to asi mít bude. A co i tak matně vzpomínám tak na nejednom stroji u ČD, když jsem zbrojil do vypnutí pistole, tak to pak třeba v obloucích skrz víčko bryndalo ven. Takže ano, třeba čeští strojvedoucí (včetně mě) dlouhá léta tankují blbě, ale nikdy se nad tím nikdo nepozastavil, protože se to tak vždycky dělalo.

Petr

Čistě logicky, pokud je palivo studené a natankuje se po hrdlo, tak už se v teple nemá kam roztahovat a musí přepadem. Tedy pokud to nežere jak Sergej.

SYN

Přesně, když se začne ihned spotřebovávat (což třeba u auta se nedá předpokládat že by ho někdo nechal zaparkované přímo na benzínce) tak s tím problém nebývá, ale jinak se na to musí dát pozor.
Pravděpodobně by systém šlo částečně upravit aby byl víc „blbovzdorný“, ale úplně to nepůjde nikdy. A je to tak důležité, ono to totiž nikdy není „zadarmo“ (nemyslím tím jen v penězích, ale i v tom že se musí „ustoupit“ zase v něčem jiném)?? Předpokládá se odborná obsluha takovýchto strojů…

Daniel Jablonecký

Zřejmě fajny zapach.

Lukáš F.

Silny aromat.

Michal Němčanský

Bardzo mocny smak

Petr

Nafta náhodou voni🤗hlavně ta čerstvá 😂

Traveller

RegioFoxem jsem jel právě pod objednávkou Královéhradeckého kraje třikrát, jednou v objednávce Pardubického kraje, ale nikdy jsem naftu necítil. Asi mám něco s čichem. A co se týče toho hluku, co se lidem nelíbí na zvuku Rolls-Royce motorů? Náhodou si to užívám, pocit jak kdybych jel skutečně Rolls-Roycem, zvlášť v 1. třídě, kde jsem teda jel jen jednou a to asi 5 minut, ale v plné rychlosti z Pardubic do HK, to je luxus, mix pocitů jak kdybych seděl v letadle a v autě Rolls-Royce zároveň.

M19

Luxus je ticho uvnitř. 😁😉

Sáček

A zároveň u modulárního RollsRoyce reaktoru. Btw. RR auta a RR letecké motory jsou úplně jiný výrobce, jen název je stejný. Auta dělá Rolls-Royce Motor Cars Ltd. patříci pod BMW. Letecké, vlakové motory a modulární reaktory dělá RR Holdings

Libor Klíma

Když se LIAZ a po té TATRA vrátili ze svých prvních účasti na soutěži Rallye Dakar. Rozhodli se tam Poláci vyslat také svůj team s jejich vozy JELC. Byl to myslím, že pouze jediný pokus. Od té doby se už nikdy o nic podobného nepokusili.
Nevím zda to byla ta nejlepší volba pořizovat takovouto techniku, od firmy která se prioritně zaměřuje na východoevropské země.

ČD4ever

Jelcz se to jmenovalo. Echt šmejdy. Privatizovali se to, myslím, do polských rukou. Pak to několikrát změnilo majitele.

Pražák

Dnes je to státní, vyrábí náklaďáky pro armádu (jiného zákazníka nemají), přičemž polské jsou jen ruce,,které to smontují (je to skládačka dílů z celé Evropy, což je u armádního speciálu min. nezvyklé) a stojí to víc než jakýkoliv obdobný náklaďák dostupný na trhu. Poláci vynikají v ledacčems, ale strojírenství to prostě není.

Flek

Většina těchto jednotek pořád myslím jezdí v Německu..

Bezejmenný

„Nazbroj to až na kopec, má to dlouhý oběh.“

Kandelábr

To není problém strojvedoucího 😉

Tomáš

Chtělo by to okamžitě zastavit nakupování těchto jednotek a donutit výrobci vyřešit problémy s hlukem a otřesy

Tomáš

Budu konečně hlavně řešit ten hluk? Vepředu a vzadu když se sedí tak je to naprosto příšené kvůli hluku od motoru a u harmonik zase dělá rachot harmonika

Jaaa

A kterou hraje? “Na Pankráci” nebo “Co jste hasiči?”

Jarda

Taky nápad kupovat cokoliv z Polska … Němec nemá slušné vlaky?

Nádražák

Tak maximálně ojetiny, ale to budete zase číst, že jsou to šroty…

Richmond

Však to taky šroty jsou

SYN

Ale jedině pokud budeme 854/842/810 říkat „echt“ šroty.

Daniel Jablonecký

Má. Ale drahé.

Ggjfdsssf

Francouz (Alstom) má taky slušné motoráky. Němec (Stadler Pankow) už nevyrábí dieselové vlaky.

Os5600

Tahle parodie na motoráky je drahá i zadarmo. Rozvaděče s jidtičema jsou rozesety různě po jednotce. Baterie je na střeše. Jízdu výběhem to neumí, protože je použita převodovka s trvale naplněným měničem. Při vytápění se nevyužívá odpadní teplo motoru vůbec. Každej článek má svůj naftotopný agregát. Fakt nepovedený vozidlo.

Pavel Mráček

Bohužel. A kdyby to alespoň mělo trochu odpich, tak se dá leccos tolerovat, ale i rozjezdy to má fakt líné.

Arthur

Dynamice na úrovni ropovodu AdTranzích RS1 se v nezávislé trakci asi už nic nevyrovná, když si vezmeme, že dvojče žene čtyřikrát 250 kW s hmotností 80 t, kdežto Pesa má o čtvrtinu menší výkon a o 12 t víc. A to nemluvě o tom, že ten výkon ještě tlumí emise.

Zrzek

842 je lehčí než RS1 a po remotorizaci jsou výkonem srovnatelný, naopak tenhle motor má náběh do otáček a větší kroutak než to co šlo do RS1.

SYN

No já tam teda vidím údaj 46t vs 48,5t ale 2x242kW versus 2x265kW, plus RS1 má pohon všech náprav to by mělo též trochu přispět…

Bert

https://youtu.be/vp4t8NLsGYk?si=mc-ejc3zE7UACUsp&t=710

Z 0 na 80 za 47 sekund (přičemž na té 80 musel přestat zryclovat) mi na motorák nepřijde jako žádná tragédie. Jasně, Spider by byl trochu rychlejší, ale ten je se 100% hnanými nápravami spíš výjimka.

PetrM

Však je to jen dočasné řešení hnacích vozidel.Až tam budou dráty, nebo zajíždět BEMU, tak postupně zmizí.

Flek

Dočasně se určitě nekupuje nový vlak, to by jinak zase koupili něco jeteho, tohle tady bude strašit až do 50.let.

Jerry

Dočasně u ČD je minimálně na 15 let.

Petr

Dočasně je 23 let až 1Furt.

Petr

A jak asi vznikají ty ojetiny. Navíc dočasně je cca 23 let.

Daniel Jablonecký

Jako že se ty vozy vypaří?

Petr

Jakože se prodají. Ojetiny pošlete dál stejně jako u aut.

Flek

Prodej aut není jako vlaku, to je úplně jiný trh.

Petr

Ale vlak i auto je zboží za peníze. Nebo se vlaky vyměňují za mušličky? Ostatně zrovna Československo vyrábělo lokomotivy i automobily pod jednou značkou. Nedělejte z vlaků posvátnou krávu, to stojí jen zbytečné peníze.

Flek

To že je to zboží za peníze je krásné, ale rozdíl je v tom, že auto lze prodávat po jednom kusu a třeba celkově 3-4 majitelům, pro použité vlaky ten trh není tak velký, není vůbec jistota že se něco podaří prodat.

mimochodem

U nas to jezdi nove v sumavskych kopcich namisto Regionov a krom toho obcasnyho smradu nafty je to hotovej zazrak.

Nejenom, ze to skoro na spojich kolejnic skoro nehazi, ale ono to docela i jede a dokonce i umi srazit zpozdeni… zcela nevidane.
Pokud to bude v lete chladit a nebude se plazit do zdejsich kopcu sotva 25 km/h, protoze se to vari ( 25+ stupnu venku, otevreny okna a topeni bezici na max, at to vubec jede), tak coby kastan nemam nejmensich vyhrad.

SYN

Nějaký diskutující tu tuším uváděl že využití odpadního tepla pro topení je nulové. Tedy když už nic, tak aspoň není důvod při přehřívání zapnout topení do vozu (je to jen bufík, motoru by to nepomohlo)…

Pražák

Holtnta polská přezdívka je stále platná – Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne

Ares

Co si dopravce objednal. To dostal. Spíš tam bych hledal chybu.

ervoš

Jízdu výběhem to umí,jen se musí průběžnou(jen vzduchovou) brzdou trochu snížit tlak a
hned obrzdit.Pak spadnou otáčky na volnoběch a jednotka jede bez odporu.Ale ty rozvaděče a jističe,doteď nevím krom vysílačky kde co je.

ervoš

Jízdu výběhem to umí.Je třeba přibrzdit průběžně(vzduchovou brzdou) a odbrzdit Otáčky spadnou na volnoběch.Pak jede bez odporu.Pokud budete zbrojit do prvnî červené diody a vypnete,nafta smrdět nebude.

ervoš

Jízdu výběhem to umí.Pokud zabrzdíte a odbrzdíte průběžnou (vzduchovou) brzdou,spadnou otáčky na volnoběh a jede bez odporu.A při zbrojení do první červené,nic nesmrdí.

Krachbumente

Kromě zápachu nafty, hluku a vibrací zapomněli na kondenzaci z klimatizace. Přestože vlaky dodané do Německa měly stejné problémy, PESA je nezlepšila.