Problém se zápachem nafty u Regiofoxů je dle Pesy v tankování. Obsluha ČD přeplňuje nádrže
Jihočeský RegioFox v Trutnově. Pramen: České dráhy

Výrobce původně přišel s jiným řešením zápachu, které se ale neosvědčilo.
Výrobce původně přišel s jiným řešením zápachu, které se ale neosvědčilo.
Za mě rakve v motorovém voze smrděly mnohem víc a jsem rád, že jsou pryč.
Nový pojem, ne plná nádrž, ale přeplná.
Jak je to s požární bezpečností? V šukafonu se zaplým bufíkem a smradem nafty bych radši nekouřil. Zkoušel někdo podpálit Pesu, je to oprávněná obava?
Přeplňovaný motor, přeplňovaná nádrž, to dá rozum…
Jenom voda na mlýn lidem, kteří opěvují ty dieselové šroty, které smrdí středověkem. Nebo spíš zločinem proti lidskosti. Trapné.
Tak uprimne, tohle je od vyrobce nedotazene, i pri preplneni by nemely unikat pary do prostoru s cestujicimi a podadkou, zaroven by nemelo systemove dochazet k preplneni a spolehat se na ukazatel…
Co se týče toho hluku motoru 6,já osobně ho vítám. Je to lepší než poslouchat trrr-tctc ze sluchátek spolucestujícího 😆
To je zajímavé, v čem je tahle mašina jiná než ostatní? Cejtil někdo naftu v reginach? Nebo v810? Jo možná když praskla nějaká trubička. Ale nafta je pořád stejná. Jak se může tenhle smrad dostat do oddílu? To mi nejde do hlavy
Já si teda smrad nafty v 810 pamatuji velmi výrazně a mám ji s tím v podstatě od dětství spojenou.
V Regionově docela často.
Já nevím jestli jsem tak vycepovanej šukafonama a regionovama, ale v zásadě jsem za několik desítek jízd ve Foxu neměl problém. Konkrétně naftu jsem ve Foxu nikdy necejtil.
Když jsme začínali jezdit s 844 , bylo od SI (cvičnných strojvedoucích) jasně řečeno, že se bere 90procent nádrže, tedy 90 %, coz je 600litrů-nádrž má objem 650litrů. 90% nádrže a 90litrů paliva se bralo do nádrží na LTO což jsou nádrže na topení. Mají objem 110 litrů. Nepamatuji si, že by někdybyl jakýkoliv problém se zápachem. 847 má naftoznaky řešeny ne procentuálně jako u žraloka, ale diodovým ukazatelem (Croma) a myslím si, že se v začátcích mohlo u fírů, kteří byli naučení zbrojit vždy do plna jednalo o přenesený návyk z starších motoráků. Možná i obavou, aby někde nezůstali… Číst vice »
Jednoduché. Červená dioda se rozsvítí a konec zbrojení a nic nemůže smrdět.
Supér!
Ještě by třeba mohli zkusit vyřešit, že jízda v první třídě je hlučnější než startující 747 🙂
Pak taky že to s nadsázkou žere i trávu okolo tratě… a rovněž na ty z větší vzdálenosti opravdu *skvěle čitelné* přední informační panely by se taky někdo mohl podívat…
A nebo alespoň příště nekupovat takovýhle neohrabaný motoráky, jak z dob dávno minulých…
Tak zrovna ty přední panely jdou z velké dálky krásně přečíst.
Třeba jako na té náhledové fotce, že?
Nojo, ani Pesa neumí obelstít přírodní vlivy a fyziku.
Co se tam děje a proč je číslo vozu 847 003-1 o tolik ostřejší? Speciální látka, která kondenzuje na displejích a ne na cedulích?
Protože na řadovém označení je rosa hned na nálepce, zatímco rosa na skle před transparentem je pěkný kus od něj. Najděte si někde dveře s lisovaným či matným sklem a dejte si noviny hned za sklo a nebo půl metru za něj. To jsou ty „speciální“ látky. Jen fyzika.
Řešení? Vyhřívané sklo před transparentem, třeba.
„Obelstít přírodní vlivy a fyziku” byl schopen Ford Sierra už v roce 1987. Netvrďte mi, že jsou polští konstruktéři až tak moc za opicemi… To určitě nejsou.
Nikdy se zbrojením problém nebyl a najednou strojvedoucí neumí zbrojit? To si může Pesa říkat co chce, ale chyba bude asi někde u nich…. 😉 A to se nechci ČD zastávat, to jen hodnotím z hlediska provozu.
Nejspíše bylo zafungovala i pravidlo, že návod čte jen srab.
A můžeme ten návod vidět pane? Žádný totiž Pesa nedodala
A kdo podepsal převzetí bez dokumentace? Neměl by letět?
On on ten návod zatím nikdo nedodal v češtině
Polština je také evropský jazyk. Dokonce v době Jana Husa byla bližší češtině než slovenština.
Ano, všude se dnes píše a říká že každý výrobek tady u nás musí mít český navod👍měl by mít…. Nechci vidět ty stadlery😪
Nemusí, pokud není pro běžnou veřejnost a tedy běžně dostupný.
Jen by mě zajímalo, jestli byste si pořídil auto, které nelze natankovat až do vypnutí pistole. 😉
Do roku 2018 jsem měl na běžné jeřdění Š1000MB. Tam když se zejména v létě spolehlo na vypnutí pistole, tak to šlo ven a smrdělo to. Tedy ono to zašalo smrdět až od doby bezolovnatého benzínu, kdy se tam stejně předem musely nalít opičí kapky. No i dnes by mne nenapadlo tankovat stylem co vidím u benzínek, tedy zaseknou pistoli a pak se tan snaží ještě něco docpat ručně.
Srovnávat auto že 60. let, kterému se navíc přezdívalo 1000 malých bolestí s údajně moderním vlakem, to už je trochu moc, nemyslíte?
Tak zase u vlaku se předpokládá profesionální obsluha.
Odpovídal jsem na otázku zda bych si takové auto pořídil. Nic jsem nesrovnával.
Je zajímavé, že ve Foxech v Plzeňském kraji žádný zápach není, přitom je to totožné vozidlo.
Od Pesy není žádné vozidlo totožné 😅 ale od koho ano
Ba ne, byl i tam, ale asi se to začalo řešit dřív.
Tak třeba ani němci netankují až do vypnutí pistole, ale podle měřáku. Nějaký důvod to asi mít bude. A co i tak matně vzpomínám tak na nejednom stroji u ČD, když jsem zbrojil do vypnutí pistole, tak to pak třeba v obloucích skrz víčko bryndalo ven. Takže ano, třeba čeští strojvedoucí (včetně mě) dlouhá léta tankují blbě, ale nikdy se nad tím nikdo nepozastavil, protože se to tak vždycky dělalo.
Čistě logicky, pokud je palivo studené a natankuje se po hrdlo, tak už se v teple nemá kam roztahovat a musí přepadem. Tedy pokud to nežere jak Sergej.
Zřejmě fajny zapach.
Silny aromat.
Bardzo mocny smak
Nafta náhodou voni🤗hlavně ta čerstvá 😂
RegioFoxem jsem jel právě pod objednávkou Královéhradeckého kraje třikrát, jednou v objednávce Pardubického kraje, ale nikdy jsem naftu necítil. Asi mám něco s čichem. A co se týče toho hluku, co se lidem nelíbí na zvuku Rolls-Royce motorů? Náhodou si to užívám, pocit jak kdybych jel skutečně Rolls-Roycem, zvlášť v 1. třídě, kde jsem teda jel jen jednou a to asi 5 minut, ale v plné rychlosti z Pardubic do HK, to je luxus, mix pocitů jak kdybych seděl v letadle a v autě Rolls-Royce zároveň.
Luxus je ticho uvnitř. 😁😉
Když se LIAZ a po té TATRA vrátili ze svých prvních účasti na soutěži Rallye Dakar. Rozhodli se tam Poláci vyslat také svůj team s jejich vozy JELC. Byl to myslím, že pouze jediný pokus. Od té doby se už nikdy o nic podobného nepokusili.
Nevím zda to byla ta nejlepší volba pořizovat takovouto techniku, od firmy která se prioritně zaměřuje na východoevropské země.
Jelcz se to jmenovalo. Echt šmejdy. Privatizovali se to, myslím, do polských rukou. Pak to několikrát změnilo majitele.
Dnes je to státní, vyrábí náklaďáky pro armádu (jiného zákazníka nemají), přičemž polské jsou jen ruce,,které to smontují (je to skládačka dílů z celé Evropy, což je u armádního speciálu min. nezvyklé) a stojí to víc než jakýkoliv obdobný náklaďák dostupný na trhu. Poláci vynikají v ledacčems, ale strojírenství to prostě není.
Většina těchto jednotek pořád myslím jezdí v Německu..
„Nazbroj to až na kopec, má to dlouhý oběh.“
To není problém strojvedoucího 😉
Chtělo by to okamžitě zastavit nakupování těchto jednotek a donutit výrobci vyřešit problémy s hlukem a otřesy
Budu konečně hlavně řešit ten hluk? Vepředu a vzadu když se sedí tak je to naprosto příšené kvůli hluku od motoru a u harmonik zase dělá rachot harmonika
A kterou hraje? “Na Pankráci” nebo “Co jste hasiči?”
Taky nápad kupovat cokoliv z Polska … Němec nemá slušné vlaky?
Tak maximálně ojetiny, ale to budete zase číst, že jsou to šroty…
Však to taky šroty jsou
Má. Ale drahé.
Francouz (Alstom) má taky slušné motoráky. Němec (Stadler Pankow) už nevyrábí dieselové vlaky.
Tahle parodie na motoráky je drahá i zadarmo. Rozvaděče s jidtičema jsou rozesety různě po jednotce. Baterie je na střeše. Jízdu výběhem to neumí, protože je použita převodovka s trvale naplněným měničem. Při vytápění se nevyužívá odpadní teplo motoru vůbec. Každej článek má svůj naftotopný agregát. Fakt nepovedený vozidlo.
Bohužel. A kdyby to alespoň mělo trochu odpich, tak se dá leccos tolerovat, ale i rozjezdy to má fakt líné.
Dynamice na úrovni ropovodu AdTranzích RS1 se v nezávislé trakci asi už nic nevyrovná, když si vezmeme, že dvojče žene čtyřikrát 250 kW s hmotností 80 t, kdežto Pesa má o čtvrtinu menší výkon a o 12 t víc. A to nemluvě o tom, že ten výkon ještě tlumí emise.
842 je lehčí než RS1 a po remotorizaci jsou výkonem srovnatelný, naopak tenhle motor má náběh do otáček a větší kroutak než to co šlo do RS1.
https://youtu.be/vp4t8NLsGYk?si=mc-ejc3zE7UACUsp&t=710
Z 0 na 80 za 47 sekund (přičemž na té 80 musel přestat zryclovat) mi na motorák nepřijde jako žádná tragédie. Jasně, Spider by byl trochu rychlejší, ale ten je se 100% hnanými nápravami spíš výjimka.
Však je to jen dočasné řešení hnacích vozidel.Až tam budou dráty, nebo zajíždět BEMU, tak postupně zmizí.
Dočasně se určitě nekupuje nový vlak, to by jinak zase koupili něco jeteho, tohle tady bude strašit až do 50.let.
Dočasně u ČD je minimálně na 15 let.
Dočasně je 23 let až 1Furt.
A jak asi vznikají ty ojetiny. Navíc dočasně je cca 23 let.
Jako že se ty vozy vypaří?
Jakože se prodají. Ojetiny pošlete dál stejně jako u aut.
Prodej aut není jako vlaku, to je úplně jiný trh.
Ale vlak i auto je zboží za peníze. Nebo se vlaky vyměňují za mušličky? Ostatně zrovna Československo vyrábělo lokomotivy i automobily pod jednou značkou. Nedělejte z vlaků posvátnou krávu, to stojí jen zbytečné peníze.
To že je to zboží za peníze je krásné, ale rozdíl je v tom, že auto lze prodávat po jednom kusu a třeba celkově 3-4 majitelům, pro použité vlaky ten trh není tak velký, není vůbec jistota že se něco podaří prodat.
U nas to jezdi nove v sumavskych kopcich namisto Regionov a krom toho obcasnyho smradu nafty je to hotovej zazrak.
Nejenom, ze to skoro na spojich kolejnic skoro nehazi, ale ono to docela i jede a dokonce i umi srazit zpozdeni… zcela nevidane.
Pokud to bude v lete chladit a nebude se plazit do zdejsich kopcu sotva 25 km/h, protoze se to vari ( 25+ stupnu venku, otevreny okna a topeni bezici na max, at to vubec jede), tak coby kastan nemam nejmensich vyhrad.
Holtnta polská přezdívka je stále platná – Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne
Co si dopravce objednal. To dostal. Spíš tam bych hledal chybu.
Jízdu výběhem to umí,jen se musí průběžnou(jen vzduchovou) brzdou trochu snížit tlak a
hned obrzdit.Pak spadnou otáčky na volnoběch a jednotka jede bez odporu.Ale ty rozvaděče a jističe,doteď nevím krom vysílačky kde co je.
Jízdu výběhem to umí.Je třeba přibrzdit průběžně(vzduchovou brzdou) a odbrzdit Otáčky spadnou na volnoběch.Pak jede bez odporu.Pokud budete zbrojit do prvnî červené diody a vypnete,nafta smrdět nebude.
Jízdu výběhem to umí.Pokud zabrzdíte a odbrzdíte průběžnou (vzduchovou) brzdou,spadnou otáčky na volnoběh a jede bez odporu.A při zbrojení do první červené,nic nesmrdí.
Kromě zápachu nafty, hluku a vibrací zapomněli na kondenzaci z klimatizace. Přestože vlaky dodané do Německa měly stejné problémy, PESA je nezlepšila.