Problém se zápachem nafty u Regiofoxů je dle Pesy v tankování. Obsluha ČD přeplňuje nádrže

Výrobce původně přišel s jiným řešením zápachu, které se ale neosvědčilo.
Polská Pesa Bydgoszcz odhalila další údajnou příčinu stížností na zápach nafty uvnitř nových jednotek řady 847 RegioFox pro Královéhradecký kraj.
Výrobce podle České televize zjistil, že obsluha vlaků v rozporu s předpisem přeplňuje nádrže palivem. Nyní vlaky upravuje.
České dráhy podle mluvčího Petra Šťáhlavského zároveň proškolily zaměstnance, aby plnili nádrž podle ukazatele naplnění, a ne až do chvíle, kdy sama vypne tankovací pistole.
Lidé si na zápach stěžovali i Královéhradeckému kraji. „K neudýchání. Jako když jedete ve výparech ze stojanu na benzinové stanici. Neobvyklé u nových vlaků,“ zaznamenal jednu ze stížností krajský úřad. Soupravy jsou klimatizované a otevřít okna tak není možné.
„Tyhle vozy jsou opravdové peklo. Smrad uvnitř z nafty až z toho bolí hlava. Šílený hluk uvnitř i venku. A stále na opravách,“ stěžoval si na Facebooku kraje další cestující.
„Evidujeme jednotky stížností od veřejnosti a předali jsme je dopravci,“ řekl ČT mluvčí kraje Jakub Sochor.
Výrobce původně přišel s jiným řešením zápachu, které se ale neosvědčilo. Šlo o instalaci dodatečné izolace okolo palivové nádrže, ta však situaci zlepšila podle ČD nedostatečně.
České dráhy řeší problém se zápachem po naftě v nových polských jednotkách
„Tak jak nám dopravce přistaví provozní jednotky, tak tam provedeme konstrukční úpravy a celý problém bude vyřešen,“ řekl zástupce Pesy v Česku Miroslav Kupec. Stížnosti na vibrace a hluk podle výrobce vyřešila úprava chlazení pohonných jednotek.
České dráhy si objednaly celkem 106 RegioFoxů, jejich dodávka se loni přehoupla do druhé poloviny. Na konci letošního roku jich bude mít dopravce již 77. Letos dopravce přebírá celkem 21 jednotek. Kromě Prahy a Středočeského kraje jich zamíří nejvíce do Královéhradeckého kraje, kde se jich objeví 11. Další dvě jednotky dorazí letos do Plzeňského kraje.