Problém u RegioSprinterů. Dva dopravci v Ústeckém kraji čekají dlouho na jejich opravy
RegioSprintery po modernizaci. Foto: ČMŽO - elektronika
Dopravci kvůli současné pandemii čekají dlouho na opravy vozidel, musí nasazovat náhradní soupravy či autobusy.
lp. cca 1976 byly privatizovany UK drahy Lady Thatcher… dnes jsou zestatneny…
To je tak, když se jezdí bez provozní zálohy. Svého času byla u ČSD byla 30% záloha HKV.
AŽD jezdí se zálohou – 4 Sprinteři v majetku vs. 3 (o víkendu 2) vozidla v turnusu.
Plus pak ještě přinejmenším dvě 810tky.
Záloha je dostatečně velká, problém u tak malého počtu vozidel je, že poškození jednotky či neplánovaná oprava více než jednoho vozidla, se okamžitě projeví a musí jet náhradní vozidlo. Naštěstí u GWTR lze na trati České Budějovice – Volary nahradit Regiosprintera jednotkou 628, byť je to dražší, protože jízdní doby jsou stavěné i pro ní. U AŽD a u DLB ale ne, tady je za Regiosprintera jediná možná náhrada a tím je řada 810, protože regionovu nikdo jednak nepůjčí a za druhé by ty jízdní doby stíhala také jen s vyplazeným jazykem… A jak známo, tak Regiosprinteři GWTR jezdí jak… Číst vice »
Pokud kraj platí, tak dopravci problém nemají.
AŽD má provizorium pořád. Imrvére 810 na Litoměřice. Měli alespoň napsat, kdy jede nízké vozidlo alespoň do mimořádností. Je to velmi nepříjmné jet 810 AŽD, ani v nich neprobíhá pečlivý úklid interiárů, je to pojízdná špína.
S tou 810 mám z letošního června (kdy ale šlo o jedinou náhradu Regiosprinteru, a to na „třebívlických“ vložených spojích, zatímco na kmenových „mosteckých“ jezdily Sprintery) také nepříjemnou zkušenost, že v interiéru vozu nefungovalo tlačítko „na znamení“, což jsem se ale (z úst paní průvodčí) dozvěděl krátce předtím, než jsem v jedné ze zastávek potřeboval vystoupit.
To ano, taktéž fakt. Spíš jsem chtěl říct, že od začátku práznin se na nízkopodlažnost nemohu spolehnout, o víkendech do Mostu čistě jen 810, v pracovní dny do Mostu také jezdí 810 nepravidelně, někdy v Lovosicích se pak přestupuje do Sprinteru, ale na nejvyužitější část nechají ten starý křáp i když není kapacita Sprinteru využita, stejně se otočí v Lovosicích a jede zpět do Mostu. Můžu já snad za to, že jejich záložní vozidla do Mostu nabírají zpoždění? Nezbývá mi asi nic jiného než si povdechnout.
Pane Švestko proč si ty osy nevymění sami?Bo to neumí?To snad není takový problém.
Vim, ze to neni tohle téma, ale dnes ČD nevyjely kvuli istí na kolejích na Moldavu. Víte o tom taky někdo?
Dík.
No a co je na tom?Každej kdo tam jezdil ,ví ,že se to občas nevyjelo a že jsou tam zatajený promile ,aby nemusela být zubačka a z kopce jsme občas trnuli jak zastavíme v Dubí a neprojedem šturcem a na zastávce Střelná se občas volalo ,když to nešlo dolů zastavit a byli tam lidi ,my se pro vás vrátíme a dnes byla mlha a i v Chomutově na hlavnim klouzal Panter pod stavědlem a jsme na rovině ,když byl sníh a foukalo ,tak jsme si kolikrát plácli do závěje za Mikulovem a čau pipi ,je to horská trat .Tam nezáleží… Číst vice »
Co je na tom? Když nevyjela Arriva na Jedlovou, tak tu bylo od modrých gum nablito, že to je na odebrání licence a že u ČD by se to nestalo, protože ty vyjedou vždycky všude!
Vy jste vážně už trapný s tou svojí nenávistí k ČD a ještě více ke všem, kteří mají jiný názor. Neměl by jste se léčit ? Silně mi připomínáte jednu známou hlášku z Knoflíkářů :-).
A ona ta 810, co jela na Moldavu, neměla písek, jako ta 845 na Jedlovou, že to porovnáváte?
Uvázla s výmluvou na adhezi.
Výmluva…jasně, ono se fírovi asi nechce dělat, tak se vymluví viď, Ty chytrolíne.
Ano, stejně jako ta 845, ale s tím rozdílem, že uvázla pro nedostatečnou adhezi i když měla písek, takže žádná výmluva, ale holá fyzika = byly tak špatné podmínky, že ani písek nedokázal zlepšit adhezi natolik aby vyjela vs 845 bez písku, tudíž bez možnosti si zlepšit adhezi (ano třeba by nevyjela ani tak, ale třeba taky jo), jestli nedokážete tyto 2 věci rozlišovat, tak se tu akorát ztrapňujete.
Trondo, Jaryne? 😂😂😂
A proč si to neopraví sami?
Na odbornou práci má být odborník.
No právě.
Sundat nápravu by asi zvládly, ale lisování kol na osu to brz speciálního lisu neudělají.
To je mi jasný.Myslím jen výměnu.To se dělá běžně.
A to je speciální Vorrichtung pro každý typ vozidla (nápravy) zvlášť, nebo existuje univerzální lis, kde se dají nalisovat jakákoli železniční kola? Tedy něco jako v pneuservisu, kde vám obují gumy na všechna auta.
Dlouhodobé výpadky deklarovaných vozidel (a zejména „náhradu“ čímkoliv jiným než byť starším kolejovým vozidel) neobhajuji u žádného dopravce.
Nicméně u „národního dopravce“ budu – co se týče právě Ústeckého kraje – zvědav na jeho dodržování nasazování RegioPanterů na páteřní elektrickou linku toho kraje ve chvíli, kdy tyto Pantery budou postupně procházet rekonstrukcí spočívající v jejich změně z jednosystémových na dvousystémové.
ČD se dohodly s Ústeckým krajem, že v této době nasadí 163 + 2 Honekry + Sysla. Elektrizaci Prunéřov – Kadaň si prosadil Ústecký kraj, takže protestovat nebude.
I sám Ústecký kraj výslovně prosadil, že tato elektrizace musí být provedena 25 kV 50 Hz?
Nebýt toho, tak by žádné úpravy nebyly potřeba.
Napáječka 25kV je vedle elektrizované tratě. Během několika let se bude přepojovat trolej až do Chomutova. Panteři by se musely stejně předělat. Tak vo co gou?
Jedny vyvazovací opravy již Panteři z Ústeckého kraje absolvovali.Zaregistroval jste to?Nyní jezdí „záložní Panter“ často místo Sysla na „Litvínovech“.
Náhrady Panterů soupravou mj. s vozem (A?)B + dvěma vozy Bdmtee jsem v loňském roce vícekrát zažil; nevím, zda šlo o situaci, kdy dopravce zrovna nechal provádět tyto opravy – protože o mimořádném neřazení bezbariérové soupravy v té době neuvedl ani slovo (tzn. totéž, co žel nyní neohlašuje DLB či AŽD při svých náhradách).
Loni jezdila jedna souprava pravidelně.Děčín 7.30-Prunéřov 10.30-Děčín 13.24.letos již nejezdí,protože na Litvínovech jezdí pravidelně 163 +2 Bdmtee+ Sysel.Pokud byla náhrada,byl to jen jeden obrat Děčín-Prunéřov.
nekončí nyní Litvínovy v Teplicích?
Nějak tomu vyjádření AŽD nerozumím. Covid-19 může za to, že má AŽD sjetá kola? Nebo snad covid-19 může za to, že zcela nečekaně přišel podzim a ty jednotky nedokážou na kluzké koleji brzdit tak, aniž by si zničily kola? Nebo snad covid-19 může za to, že si AŽD včas nepořídila zásobu náhradních dílů odpovídající očekávatelné životnosti a opotřebení?
Covid používají dodavatelé AŽD jako důvod k nedodržování termínů dodávek dílů. 😀
Jo bylo by zajímavé, kdyby AŽD ukázala smlouvy, ať vidíme, že díly vážně měly mít.
A s těmi pak čásky, které jsou na pokutách od objednatelů, předávat k vyplacrní dodavatelům dílů.
V článku je to dost jasně. Přečtěte si to znovu.
Regiosprintery měly být už dávno sešrotovány… A jeden nechat jako ukázku jak se to nemá dělat…
Tak radikální bych nebyl – stále (naštěstí) existují i krátké lokálky (obvykle spíše koncové), kde dobře posloužit mohou, protože jsou nízkopodlažní a za 15 minut jízdy v nich nikdo ani v zimě nezmrzne. Ale chtít je používat na výkony, kam se nehodí, navíc s tak hloupou „modernizací“ interiéru, jakou vymysleli u GWTR (a jakou převzal i Chrdle), je nesmysl od samého počátku.
jako asi máš pravdu
Naštěstí u DLB se modernizace á la GWTR nekonala a byly dosazeny pouze opěrky hlavy na stávající sedadla.
Jinak Regiosprinter není vůbec špatné vozidlo. Jistě, pohodlí desira nedosahuje, ale hlavní výtky modré úderky se obvykle koncentrují na to, že je to německý křáp, což je akorát těžko skrývané národovectví, dále že tam není stoleček (pro nezbytného lahváče a řízek s chlebem) a není tam poutko na bundu (stěžují si zejména ti, co chodí doma v nátělníku a ve slipech a klidně takhle stylově oháknutí vylezou i na chodbu před byt).
Stejně jako šukafony, hydry, tornáda, laminošuky a spousta dalšího muzejního šrotu z Bautzenu ve stájích národního dopravce.
Potíže je v tom, že tyto vozidla měli jít do šrotu už v 80. letech, protože tehdy jim bylo tolik co regiosprinterům dneska a to teda nevím čím by nás ČD oblažovali posledních 30 let.
přesně – ani motorák, ani tramvaj – kočkopes
Přesně raději nízkopodlažní zrekonstruované 811
Zcela souhlasím. Všechno na světě je lepší, než regiosprinter. I 814 je oproti němu naprostý luxus. Jeden bych někde vystavil jako to nejobludnější vozidlo, které v ČR kdy jezdilo.
A ještě se v tom narozdíl od popelnice 814 kupují jízdenky a to je vrchol!
Já vím Švestko, že kvůli režijkám nemůžeš ani spát. My máme ještě karty Ústeckého kraje a to je vlastně i režijka na alternativní dopravce v kraji. Takže to nemusíš rozlišovat kde platí a neplatí režijka.
Ono to beztak kromě tebe už nikoho nezajímá…
přesně, podle švestky je každý kdo řekne něco negativního na soukromníky režijkář 😀
Nechcete už s tím dát pokoj? Já si kupuji jízdenky do všech vlaků (kromě Prahy, kde mám Lítačku), ať už jsou u jakéhokoli dopravce.
U té 814 , pokud to je ten slepenec 810 a vyřezané 010 , bez jediného pevného sedadla v nízké části , která je jen jako , říkat nizkopodlažnost nebo luxus je ma léčení . Ta nízká část vypadá jenom jak velký schod na který přišli u shnilého vraku někde po nehodě . Stejná blbost jako výroby wan u tramvají . Stále šlupka ale za ty prachy to musí ještě dvacet let otravovat lidi aby se uspokojilo pár šotoušů. Ten regiosprinter alespoň vypadá jako vlak současnosti
Perličkou je, že podle nápisu umístěného v té nízkopodlažní části Regionov, nesmí tam na těch sklopných sedadlech sedět ani lidé jdoucí o holi nebo holích.
Ta sedadla jsou (podle onoho nápisu) vyhrazena jen vozíčkářům a dále cestujícím s koly či s kočárky.
Neuvěřitelné.
Zeptejte se v Praze proč budou obnovovat T3 kastle wanami a ne EVO. A i ten malý frc nízkopodlažnosti znamená kvalitativní zlom pro vozíčkáře a kočárkáře. Úroveň doby jistě požaduje nejlépe celonízkopodlažnost, ale za peníze, na které úroveň doby ještě nedospěla.
Na léčení je říkat regiosprinteru moderní vozidlo. Regionova je oproti němu skutečně luxus a to veliký.
Regionova totiž má narozdíl od toho německého šrotu i prostor pro „běžné“ cestující. Zatímco regiosprinter na první pohled působí jako vozidlo, které je určeno jenom pro vozíčkáře, kořárky, cyklisty, ale běžní cestující tam mají prostor zcela zanedbatelný.
Kraj chtel za kazdou cenu usetrit za platby za vysoutezene podnakladove ceny a ted to odnese cestujici ze bude jezdit starymi neno mirne rekonstruovanymi 810 nebo vyrazenymi autobusy. Kdyby nechali CD jezdit tak by se nejaka nahrada nasla treba ve forme regionov. Kam ty souteze vedou. Kdyby nastavili rovnou nove nizkopodlazni vozidla, bylo by to aspon pro cestujici zmena k lepsimu
Jsou to České dráhy, kde již i evropská komise došla k názoru, že chodí do soutěží s podnákladovými cenami. A již před rokem obdobně rozhodl náš úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Zatímco vy šíříte své dojmy, z k tomu určených institucí padají daty podložená fakta hovořící v neprospěch ČD.
České dráhy mají moderních vozidel poskrovnu a jejich oběhy tomu odpovídají. Jezdí vše a na krev. Když něco vypadne, tak to, že vyšlou do provozu náhradou za slíbené vozidlo zastaralý šrot skutečně není omluvenka.
Tak v tom Ústeckém kraji jezdí na Os ČD s Pantery , Šarky a Ešusy.Od příštího roku budou jezdit na Krušnohorech nové rychlíkové soupravy.To zase tak poskrovnu není.Doplňují to ty Regionovy,nebo Honekry.
„Kraj chtel za kazdou cenu usetrit za platby za vysoutezene podnakladove ceny“
Na Švestkové dráze se snad ani nesoutěžilo (?). Tam to snad bylo o tom, že buď tam vlaky tedy budou nadále jezdit jen o víkendech od jara do podzimu, anebo tedy tam bude (od 12/2019, tzn. po 12 letech od zastavení celoroční osobní dopravy) znovu zavedena celoroční doprava, ale každopádně provozovaná vlastníkem tratě – tedy AŽD.
A proč by měla být provozována vlastníkem tratě? Pro soukromníky snad neplatí OpenAccess?
A co kdyby tam nechtělo AŽD cizí provoz? A chtěli to jen na testování
Perličkou je, že SŽDC, s.o., se této tratě chtěla zbavit navzdory tomu, že nešlo o trať bez provozu – v době prodeje po té trati jezdily na objednávku Ústeckého kraje sezónní vlaky v nepracovních dnech po 7 měsíců v roce. Na jiných tratích byl tento (ne-li i menší) rozsah provozu dostatečným objemem dopravy (aniž by zde či i na těch dalších tratích byla jakákoliv nákladní doprava) k tomu, aby takovou trať vůbec SŽDC k prodeji nenabízela. Ne tak v případě Švestkové dráhy. I když v konečném důsledku to nakonec díky tomu prodeji dopadlo s tratí lépe než kdyby k prodeji… Číst vice »
Hlavně by pak do tratě těžko nalili hromadu peněz, aby klesla jízdní doba.
Zrovna u té Švestkové dráhy mi přijde, že postup byl spíše opačný – AŽD přišlo za Ústeckým krajem a nabídlo mu obnovení celoroční osobní dopravy, a to ve své režii.
Tzn. nebýt tohoto postupu, vůbec by tam Ústecký kraj osobní dopravu neobnovil.
Co je snem každého vlastníka vozidla ať již auta, nebo vlaku? Zbavit se ho ještě před tím, než bude vyžadovat větší investice a začne polykat peníze. No a když se najde blázen, který to koupí. Proč ne že?
U vlaku je ta ekonomika poněkud jiná, než u auta.
Jako ty šroty 646, které ještě ani nevyjeli? Proto tomu je tohle vrchol spolehlivosti.
Ano i to je ten příklad samozřejmě. Nelíbí se mi to nikde ani u ČD. Jen stále nechápu proč se zde každý odvolává na ČD, že oni přeci taky. Nechtěli jsme nahradit ČD někým nebo něčím co je lepší? Tak proč to s nimi stále srovnáváme. Zřejmě se to nepodařilo. Bylo to to samé již začátkem roku při startu soukromníků úplně stejná diskuze. Vždy jen, ale to přeci ČD dělá taky.
Švestka nám tady ,jako vždy „zase bije černochy“.
On za to asi nemůže. U něj to je nejspíš již nějaká psychická porucha, nebo alergie na určitý druh lidí a na modrou barvu.
Přesně ubožák.
Já jsem chtěl ušetřit, tak jsem si koupil starou ojetinu – Forda a taky se mi sere, vše skoro na výměnu nebo repas, tak si půjčuji auto od souseda. Ale ušetřil jsem. Mnohdy nemůžu dojet na nákup vůbec.
Pan Komínek taky ušetřil, tak holt v UK má co chtěl.
Někdo si od souseda půjčovat nemusí. Když se jeho Favorit rozbije, stačí mu vlézt do vlastní stodoly a z podslámy vytáhnout zaprášené embéčko!
Ano – a přesně to musí dělat už nějakou dobu Chrdle, Ale jezdí aspoň po kolejích a ne po silnici, která navíc není ani zdaleka souběžná s tratí.
Pan Chrdle nemá čas na opravu motoráku, pan Chrdle stále vymýšlí kraviny typu, „Kdo s Vámi dnes jede“ ale to už jsem zmínil v minulém článku…
Akorát po silnici to je ze všech těch vesnic do okolních aglomerací rychlejší. Na každodenní dojíždění je to je nepraktické, trať dobrá spíše pro turistické účely. Vlakem tam jezdí maximálně pár srdcařů.
A pro ty místní potřeby tam právě jezdí ty „okresní“ autobusy, které ale meziokresní a mezikrajskou dopravu nezajišťují.
Mezikrajská doprava mezi Lovosicemi a Mostem? Zeměpis nebude Vaše silná stránka 😀
Omlouvám se. to, co jsem napsal, se netýkalo spojení Lovosic a Mostu (a dopravce AŽD), ale trati Lužná u Rakovníka – Žatec a dopravce DLB – sem to opravdu nepatřilo.
A přesto je to stále lepší než co tam předváděl Národní Cirkus doposud . A levnější .
Co předváděl? Nasazoval plánované 814, defakto bez náhrad a už vůbec ne BUSem.
Na Švestkové dráze přestaly ČD cokoliv „předvádět“ (a to s vozy řady 810) už na sklonku roku 2007.
Tak popelnice 814 by se dali skousnout jako náhrada všech náhrad a ne plánovaný stav.
No a tak nám tu z Jirkova teď jezdí krásný M152 v původním krémovo – vínovém nátěru místo „moderních vozidel“ co sliboval kraj. Historické jízdy zadarmo, kdo by to nechtěl 😊
810 nevadí.Ale neplatí tam režijka.To je hlavní.
Zajímalo by mě, kolik cestujících přepravují za den na zmiňovaných spojích. Počítám, že poptávka je tak mikroskopická, že i při zrušení spojů bez náhrady si toho těžko kdo z běžných lidí všimne.
Problémem je, že mezi Lužnou u Rakovníka a Žatcem jiná přijatelná alternativní VHD nejen nyní neexistuje, ale nikdy vlastně ani neexistovala – autobusy jakž-takž zajišťují místní obsluhu jen na území vlastních okresů, ale přes hranice krajů v podstatě ne.
Řešit VHD tam, kde je nulová reálná poptávka jsou peníze vyhozené do kamen.
Je to už povícero let kdy jsem jel autem do muzea Lužná a potom dále na na Rakovnicko. U přejezdu v Sádku jsem čekal až projede 810 + 010. Autem jsem do Lužné přijel o pouhé 4 minuty dříve než zmíněný vlak.
Jistě – protože jste nemusel zajíždět do obcí majících zastávky na té trati ležící – NAD tam ovšem zajíždět musí.
I když jsem nemusel zajíždět nikam nebyl jsem o mnoho rychlejší než vlak, který má asi 4 zastávky.
Autem z Lužné do Žatce to je předpisovou jízdou 35 minut. Vlak se tam plazí 44 minut – i poté, co se několik zastávek (Holedeček, Dobříčany, Trnovany) kvůli „zrychlení“ zrušilo.
A jaká tam je poptávka po VHD v uvedené relaci? Spousta nádraží je v polích a daleko od obydlí. To je ale překvapení, že lidem se na vlak trmácet nechce.
Relace Lužná – Žatec je mimo reálnou potřebu přímého spojení. Z hlediska osobní dopravy tam má železnice zcela nicotný význam a podobně jsou na tom ostatní lokálky na Rakovnicku. Osobní provoz je tam takto dlouhodobě neudržitelný.
Pravda. Zde se jedná o typický příklad, kde ty tratě byly stavěny kvůli uhlí.
Proč asi Ústecký kraj obnovuje zastávku v Holedečku? Zjistěte si něco, než budete psát nesmysly.
Z veřejných rozpočtů se rádo utrácí za různé ptákoviny. Nehledě na to, že sám kraj některé vlaky ze Žatce ukončuje v Deštnici a do Lužné, tedy do sousedního kraje vůbec nedojedou…
Asi proto, že sousední (tzn. Středočeský) kraj nemá zájem platit za ten spoj na svém území?
Relace Most – Louny se řadí mezi nejvytíženější regionální tratě v Ústeckém kraji
V nynějším nouzovém stavu je výrazně nižší poptávka prakticky všude, přičemž z dlouhodobého hlediska (počet let, na které jsou smlouvy sjednány) to není bernou mincí.
Jenže zrovna z Lužné do Žatce moc lidí nejezdí ani když nouzový stav není. Smiřte se s tím, že některé tratě nejsou pro cestující zrovna dvakrát přitažlivé.
Když tam jezdí jen tři páry vlaků, tak není divu. Kdyby se jezdilo každé 2 hodiny, jako jinde, tak by to bylo jiné.
Dosavadní provoz, natož jakékoliv navýšení objednávky je tam naprosto neobhajitelné!
To je spekulace. Ověření pravdivosti této teorie v praxi ale stojí poměrně dost peněz. Nicméně byla doba, kdy spojů jezdilo více a k jejich redukci se přistoupilo právě proto, že jezdily skoro prázdné. Nebo chcete tvrdit, že se rušily vlaky, co jezdili natřískané? 😀
K redukci došlo primárně proto, že od objednávky dalo ruce pryč MD (ačkoliv šlo o vlaky kategorie Sp, byly objednávány/financovány společně ministerstvem + krajem) a financování zůstalo jen na bedrech kraje.
Jenže i v těch spěšňácích se vozil vzduch. Takže je logické, že od toho MD dalo ruce pryč. Rolí státu není zajišťovat místní dopravu a v dálkové dopravě poptávka po této relaci prostě není. Proto také dnes ty rychlíky z Prahy jezdí přímo z Rakovníka a ne z Chomutova přes Žatec jako v dávných časech.
Žijeme v 21. století a o skutečných potřebách cestující existují tvrdá data – mimo jiné z pokladních systémů. Doba naslepo prodávaných kartonových jízdenek je dávno pryč.
Tratě Most-Louny a Žatec-Lužná-Kladno-(Praha) měli smysl když se na kladensku těžilo uhlí, v domácnostech se jím topilo mnohem více jak dnes a na bývalé letiště v Žatci se vozilo letecké palivo. Rovněž rychlíky z Prahy do Karlových Varů tudy mohly jezdit když ještě nebyly z 50% postaveny dálnice D6 a D7, tam kde ještě nejsou, jsou alespoň rozšířené a napřímené silnice mimo obce. Do toho zejména Lužná-Žatec prochází poměrně vylidňujícím se krajem.
A to bohužel i bývalé hlavní tratě.
Letos jsem jel několikrát po Švestkové dráze z Lovosic do Mostu. Na základě toho, že se zde v diskusích píše jak tím nikdo nikdo nejezdí jsem počítal cestující. Červen pátek ráno směr Most: 14 lidí. Odpoledne zpět 22 lidí. Většina lidí vystoupila cestou a to nedaleko Mostu. Málokdo přistoupil. Většina lidí vezla tašky se jmény supermarketů. Vyjímkou byla skupina 4 mladších trampů. Polovina července, čtvrtek po obědě z Lovosic. Svezlo se nás během cesty 16. Z Lovosic jely 2 kočárky a 3 kola. Kočárky vystoupily kousek od Lovosic (každý jinde). S koly vyrazil tatínek se 2 dětmi. Cestou jim ukazoval… Číst vice »
Frekvence maximálně na malý autobus.
Zejména pro ty kočárky a kola by ten malý autobus byl velmi vhodný. 🙂
Tady se ukazuje kdo jak kalkuluje cenu pro objednavatele. Obraty na krev, záložní vozidla žádná, nebo minimální a fatální podhodnoceni údržby a spoléhání, že lusknu prstem a přijede servis a starý šrot, který tu nikdo nezná opraví na místě během večera. To že mám sjetá kola dokáže dopravce cca rok dopředu identifikovat, že bude potřeba řešit náhradu a ne to řešit až když není na obručích co soustružit a strašně se divit jak se to rychle sjelo. U AŽD ocenuji, že chce jezdit a zálohy má. DLB zálohy minimální a při jakékoli mimoradnosti to prostě zastaví a hurá do autobusů… Číst vice »
Zálohy v podání ČD je leda odstavený šrot vytažený z kopřiv. Je-li řeč o moderních vozidlech, tak žádné zálohy nemají. Takže když se posere Pendolino či Railjet, ukradnou se modernější vozy z jiných linek a systémem padajícího hovna to takto propadá na další spoje a na konci vyhrajete ošoupanou koženku těsně před zrušením! 😀
No to není zase pravda, railjet i nedílnou mají jednu zálohu (každý z nich)
A asi proto není vzácná náhrada pendolina railjetem…
Počkejte, jaké zálohy má AŽD, když už se jim rozpadají i 810 pod rukama? A musí také nahrazovat vlaky, ale ne autobusem, ale jejich osmimístnou dodávkou?
Vzhledem k poptávce je to adekvátní náhrada.
A musí také nahrazovat vlaky, ale ne autobusem, ale jejich osmimístnou dodávkou? Až takovou situaci jsem tam sice ještě nezažil, ale věřím, že k ní dojít mohlo – ne však plánovaně a dlouhodobě, jak k tomu dochází u toho druhého dopravce. Když si Chrdle pořizoval tu svoji „hračku“, tak jako hračka fungovala docela dobře, protože to tam Šatava předtím řádně „zaběhl“, ale když z toho (se svým příslovečným velikášstvím) nechal udělat trvalou a podstatnou součást ZDO, zkrátka podcenil situaci a myslel si, že na to postačí jen to, co stačilo jako ta „hračka“ – ale ono s tím (bohužel) dlouhodobě… Číst vice »
Vemte si, že stojíte na nástupišti v šest ráno. Jedete do práce a děti do školy. Vlak nejde z důvodu, že se rozbil. Dobře, je to stroj, stane se to. Slyšíte, že je zavedena náhradní doprava a čeká tam třeba 40 lidí. Říkáte si super, aspoň, že tak. A najednou přijede zmíněná dodávka. To je spíš ke vzteku, ne? Jinak ta dodávka poslední dobou jezdí v určité trase velmi často. Ale je pravda, že je velmi slabá poptávka, takže to uveze.
„Slyšíte, že je zavedena náhradní doprava a čeká tam třeba 40 lidí. Říkáte si super, aspoň, že tak.“
A ono tam někdy někde skutečně čekalo na nástupišti v šest ráno třeba 40 lidí? Pokud ano, tak to tedy je pro Chrdleho opravdu veliký úspěch a měl by za něj dostat nějakou medaili, protože vrátit tolik lidí zpět do vlaku, když kolem trati v pracovní dny jezdí stále i nějaké autobusy alespoň ve špičkách (a to i teď v době „coronakrize“).
Tenhle problém byste s ČD neřešil – nejezdilo by tam totiž nic.
„Slyšíte, že je zavedena náhradní doprava a čeká tam třeba 40 lidí“
Kde mimochodem to „slyšení“ je možné jen díky tomu, že AŽD coby vlastník tratě nechal osadit jednotlivé zastávky kompletním audiovizuálním zařízením.
Pokud by s takovou náhradou přišel kterýkoliv jiný dopravce na jiné trati obdobného významu, tak by tam žádné aktuální hlášení nezaznělo, protože by „nemělo z čeho“ zaznít.
Myslíte si že by AŽD na špičkové spoje nasadilo dodávku?
Ne nenasadilo
Rozpadají? 🤣🤣🤣 To jste kde vyhrabal
Nicméně mají i další zálohy v podobě bardotky a těch jejich vagonu
I ČD dokázaly na Osoblažce nahrazovat vlak autobusem 😀
Ano. A to dokonce i nepřetržitě po dobu 1 měsíce.
A kdyby místo toho poslali do Parsu 810 + 010 na modernizaci na Regionovu, tak by zpoždění nenastalo?
No jo kdyby měli vlastní dílny 😀 To by se u drah nestalo. Nebo mají nakupovat kvalitní výrobky české firmy Škoda.
S tímto výrokem by asi bývalé DKV Olomouc mělo určité potíže…(panteři)
Důsledně udělovat pokuty a krátit plnění za neposkytnuté služby. Jinak si budou dopravci dělat co se jim zlíbí. Ty argumenty mi připadají jako výmluva. Přeci když se rozhodnu provozovat daný typ vozidla, tak musím s jeho specifiky počítat. Sjetá kola jsou předvídatelná situace a lze jistě řešit s dostatečným předstihem, stejně tak náhradní díly lze mít v určitém množství v zásobě. Jasně, cena by potom nebyla tak nízká a možná ani konkurenceschopná, ale opravdu to tady chceme? Opravdu to znamená ten slibovaný posun v kvalitě, kdy místo vlaku jezdí pravidelně autobus?
Pokuď budou objednatelé pokuty udělovat opravdu důsledně, tak České dráhy zbankrotují! 😀
Je rozdíl když si kraj objedná regiosprinter a 810 ci honeckery
Ono je to i o tom, co nabídne dopravce. A ten – po desítkách let času na modernizaci – sám nabízí staré muzejní šroty, které křečovitě udržuje v provozu.
Jj, ono totiž tomu státnímu dopravci ministerstvo ty desítky let cpalo miliardy na modernizaci vozového parku a ten dopravce to vytrvale bojkotoval, že…
Dopravce je akciová společnost, nikoliv příspěvková organizace státu. Doporučuji si ujasnit povinnosti, které z tohoto pro České dráhy vyplývají. Je starostí managementu obstarat si potřebné finance. To opravdu není starost ministerstva. Vaše úvahy očividně mají původ zakořeněný v dobách socialistického centrálního plánování. Ale ta doba je už třicet let pryč 😀
A nejen české dráhy!!!
Blbé je, když předvídáte sjetá kola, objednáte nová … a dodavatele postihne karanténa.
A mnohde je i ten autobus posun v kvalitě nahoru. Oproti takové 810 …
Nová kola se dají objednat s větším předstihem.
V tomto případě těžko. to jsou všechno důsledky soutěží na honem, rozhodnutí měsíc před zahájenm provozu a poobné. Bonatrans má dodací lhůty běžně přes dva roky (u malých zákazníků ještě horší) a ostatní výrobci kol na tom nejsou lépe…
A pokud vím, tak oba tam jezdí rok.
Co jsem slyšel z několika na sobě nezávislých zdojů, tak oba dva platí UK kraji penále. V případě AŽD dokonce padlo, že kdyby to tušili tak do toho nejdou.
Jak jako kdyby to tušily? Nebo spíš jak to jako nemohli tušit? 😂
Problém je údajně zanedbaný úsek sž(dc) Sedlec u Obrnic-Most, který jim nečekaně „soustruží“ kola.
Nebo možná nečekali že přijde Covid. Až tak sdílní nebyli.
Smlouvy Ústeckého kraje s AŽD i s DLB jsou brutto, tzn. dopravci na výrazném propadu tržeb nijak netratí.
Takže důvodem ve skutečnosti nejsou „sjetá kola“, ale („jenom“) „ostrá kola“?
Napřed jsou kola ostrá nebo mají plochá místa a pak po několika soustruzích (3-4) už jsou sjetá a není co soustružit…
Tam je ale pak na místě důrazně tlačit na SŽDC, aby úsek dala fofrem dopořádku.
Až do Obrnic ta trať ovšem asi patří Chrdlemu (a v této části, myslím, obnovená nebyla) …
Podle KN pozemky od přejezdu v km cca 30 patří SŽ. Ale svršek patří skutečně AŽD.
A normálně naúčtovat SŽDC penále a náhradu škody, ne? Nebo se počítá, že si každý dopravce musí koleje na vlastní náklady obrousit na míru?
Pokud je svršek v „normovém“ stavu, tak to asi nejde.
Pokud je to norma z padesátých let, kterou už asi nedohledáte, tak se těžko soudit.
Nesmysl, přesně naopak, kola se sjíždí na těch nových úsecích.
Ažd má 1 zálohu na 3 jednotky, přijde vám to málo? , Prostě je teď taková situace tak to musí řešit tímto způsobem
Přijde mi spíše na hlavu postavené zadávat zakázky po takto malých souborech. Kdyby kraj zadal najednou celou motorovou trakci jednomu dopravci, tak by se podobné problémy minimalizovaly.
„Kdyby kraj zadal najednou celou motorovou trakci jednomu dopravci“ … tak by se žádná DLB ani (vlastník té tratě) AŽD nepřihlásily, protože by to pro ně patrně bylo příliš velké sousto.
Takže žádné Regiosprintery by tam ani jezdit nezačaly, resp. na Švestkové dráze by možná ani vůbec nebyl obnoven celoroční provoz.
Blbost. Velký monopolní dopravce nebude nijak motivován ke zlepšování svých služeb a bude udržovat v provozu muzejní vraky, které tu a tam „faceliftuje“. České dráhy to tu předvádí již desítky let! Stačí vzpomenout na nesmysly typu rekonstrukce Balmů spolu s veselými kravami! V podobných blbinách se utratilo takových peněz, až to hezký není. Tabulkově to bylo „jako nový“, ale z pohledu cestujícího naprostý otřes. Jenže to procházelo, protože nebyl nikdo, kdo by konkuroval… A ačkoliv se k nám nedostávají nejnovější vozidla, tak konkurence tu kulturu cestování vpřed posouvá kupředu. Zaměstnanci Českých drah samozřejmě budou prskat, pro ně je cestující jen… Číst vice »
Nevím jestli zrovna v těchto konkrétních případech lze hovořit o zlepšování služeb nebo kultury cestování.
Se zaměstnanci v současné době ve většině případů problém není u ČD ani u soukromých dopravců.
S vozidly je to horší, když pomineme zmiňované neschopnosti vozidel, tak ani samotná vozidla RegioSprinter rozhodně ke zvýšení kultury nepřispívají. Když už stará vozidla, tak snad jedině Desira a podobné.
V tom případě by taky bylo víc než 1 záloha na 3 soupravy? Nebo naopak, byla by jedna záloha na několik linek, v případě souběhu více výpadků taky bez náhrady?
Ažd má ve smlouvě jednu zálohu, ale ve skutečnosti má 4 + dodávku
Jistě ale U10 je na švestkové a ta patří AŽD , takže jediné by mohlo vyhrát AŽD, ale kdyby se nepřihlásilo tak nepojede nic
Nejsem odborník na opravárenství, ale co vím, tak projeta kola se dají nejprve několikrát přesoustružit, než je nutná výměna obručí nebo celých kol. A to projetí trvá dost dlouho. To asi koupili opravdu šroty, když po necelém roce provozu mají celá kola na výměnu. “ soudruzi v NDR“ moc dobře věděli proč se jich zbavují. Tentokrát asi chybu neudělali 😀
Kolo je spotřební zboží
Sice nevím jak to myslíte, ale jen na vysvětlení mého názoru. AŽD evidentně koupilo jednotky u kterých byla kola již v takovém stavu, že připadá v úvahu jen výměna. Jsou tak projeta, že již nejdou soustružt. Jinými slovy provedli špatný kup a prodejce vydělal.
Vzhledem k tomu že jich bylo vyrobeno asi 40 tak ono už asi není moc co vybírat
Jasně, podle sjetých pneumatik (4,2 mm, zimní) se pozná, že automobil je naprostý vrak. Když ale bazarník vymění penu za nové, tak ani nemusí dělat technickou.
Jen dodám, že je to sarkasmus.
Regiosprinter AŽD musí na vyvazovačku podniknout dlouhou cestu do depa GWTR v Bečově nad Teplou, otamtud jedou (zřejmě na kamionu) kola do Bohumína na opravu, z Bohumína zpět do Bečova. Takto už měli dlouhodobý výpadek 3 ze 4 v létě. Takže současná druhá vlna Covidu není jedinou příčinou…
Odborník opravdu nejste, tak raději mlčte
Asi tak!
No proti vám asi jsem. Když nemáte ani žádný protiargument.
a) na obruče zapomeňte.
b) to projetí může trvat dlouho (na magistrálních tratích), nicméně se ukazuje, že na českých lokálkách díky stavu tratí je i standardní opotřebení vysoké a pak za ranní rosy to fírové občas povozí smykem a kolečka jsou odsoustružená, než bys řekl švec.
Ale Chrdle má přece téměř celou trať po dost rozsáhlé obnově, takže i když ji nelze považovat za „hlavní trať“, její stav by snad měl být dobrý, nemyslíte?
Oblouky nevymažete, obzvláště ty s vysokým převýšením a výrazným zvýšením rychlosti (což se přesně stalo u AŽD). A ranní rosu taky ne, byť si nepamatuji, že by měl RS1 výraznější problémy se skluzy.
Mají-li ty oblouky přechodnice na to výrazné zvýšení rychlosti (což by i kvůli vzestupnicím asi snad mít měly), tak by to snad velké problémy dělat nemělo – tak malé poloměry oblouků tam snad nejsou.
Možná teoreticky nemělo, nicméně dělá 🙁
Jest pyramidálně důležité, že to je LEVNÉ. Ale polepy mají hezké, to tedy zase jó.
Nojo… chtěli jsem jezdit levně se starými šroty, které dostanou nový facelift a zde jsou výsledky… Děkujeme panu předsedovi představenstva GWTR, za vznik krajské lowcost dopravy ojetinami. Začalo to dovozem vraků typu 628.2 v Arrivě, pak regiosprinterů a „osvědčených“ 628.2 do GWTR. Další jen opisují… Ministerstvem byl muzejní provoz povýšen do kategorie rychlíků. Aneb jak se jeden člověk dokáže podepsat na podobě dopravy na několik let. Děkujeme. Posunuli jsme se zase o krok dál, dováží se z Německa nejen ojetá auta, ale teď už i vlaky…
V případě, že se nemýlím, GWTR vlastně začal s řadou 810. Je to dost český vrak?
Nedekujte předsedovi představenstva, děkujte objednavatelum.
Zatímco čtyřicet sedm let starý vůz řady M152, nově 810 vrak není, žeano. Vždyť i 814 je stále stejný vrak, kdy se jen na starý podvozek namotnovala nová kastle a vyměnil motor. Nebo co třeba ještě starčí modernizace M 296, dnes s velkou slávou provozované jako řada 854, těm je i přes padesát. Prostě jakmile to provozují České dráhy, tak stáří vozidla vůbec žádný problém není.
Ale mají nový motor, jsou modernizované. Nové vstřikování určitě a řízení jednotky. Tedy ta nejdůležitější komponenta.. Takže asi tak..
I to „nové“ řízení motoru je konstrukčně 15 let staré. A že ta rekonstrukce povedená není názorně demonstruje dokument „Ukázka řešení vybraných poruch vozidla řady 814/914“ volně dohledatelný na internetu.
Při častých cestách po 124 jsem se nikdy nesetkal s neschopností 814 + 914. Asi jsem měl štěstí nebo co. A v tomto GVD mám asi pyramidální smůlu. Jinak si to vysvětlit nedokáži.
To jste toho viděl málo. Kolem Prahy jsou Regionovy zdechlé každou chvíli. To pak borec takhle jede desetiminutovou štreku z Vršovic do Krče přes půl hodiny. A v Krči to nakonec stejně vzdá 😀
V tomto GVD jsem jet třikrát do Vraného a zpět. Asi jsem jel vždy mimo „každou chvíli“.
To je opravdu významný statistický vzorek. Zeptejte se někoho, kdo tam jezdí každý den – a né jednou za kvartál. Potkat vlak, který jeden načas je tam heroický výkon, patnáctiminutový sekery jsou tu standard – ty herky na podvozku 810, které sem České dráhy vypravují to prostě nezvládají.
Vždyť píši, že jsem asi jel „mimo chvíli“.
Zpoždění ale není neschopnost vozidla o které pan Krušnohorec píše. Neschopnost znamená, že nedojde vůbec :-).
Pravidelně nedodržovat grafikon díky nevhodně zvoleným vozidlům je neschopnost.
Zeptej se někoho kdo pracuje v provozu čemu se říká neschopnost vozidla :-).
Železničáři musí stávkovat nejméně tři dny, aby to cestující nepovažovali za běžné zpoždění. Víme 😀
Ne to jsi neměl štěstí. Nějakou dobu jsem na nich jezdil v turnuse. Rozhodně to co do hluku a jízdních vlastností není moc povedené, ale spolehlivé jsou. A na lokálku s rychlostí do 60 km/h možná i ideální vozidlo. Jejich problém je ten, že jsou nasazovány tam kam se nehodí.
Je hezké, že se vhodnost vozidla posuzuje z pohledu mašinfíry. Jenže to je z pohledu cestující veřejnosti zcela irelevantní argument. Jízdní komfort rozhodně neodpovídá, sedačky pro cestující jsou poměrně úzké, tvrdé a na více jak hodinovou cestu ne zrovna ergonomické – ale to fíru na stanovišti určitě moc netrápilo, že! 😀
Dívám se na to i z pohledu cestujícího :-). Do práce dojíždím 45 let za tu dobu mám zkušeností cestujícího na rozdávání a vyslechl jsem si i hodně názorů ostatních spolucestujících :-).
Takže vozidla se budou každých pět let předělávat aby nebyla konstrukčně zastaralá, nebo co?
Podle rétoriky, kteří tu někteří mají směrem k vozidlům jiných dopravců by to tak vypadat mělo. Ono by to nejdřív chtělo nastavit jeden metr a teprve pak soudit. A ne mít jedna – mírná kritéria pro vozidla Českých drah, zatímco pro vozidla soukromníků volit kritéria jiná – přísnější.
Vozidla ČD mávnutím kouzelného proutku nevyměníte. Ale proč mají být nahrazována ojetinami z ciziny? Kde je ta slibovaná lepší kvalita?
Kolik procent nových vozidel provozují ČD a kolik procent nových vozidel provozují alternativci?
Na obnovu vozidel měly ĆD desítky let. Liberalizace železnic se v ČR odkládala právě proto, aby ČD měly čas na obnovu svého vozového parku. Jak to po desítkách let „dopadlo“ může zhodnotit každý, zvláště ti co usedají do padesátiletých vozidel ten pokrok jistě pochválí! 😀
Jaksi jste pozapomněl, že nejde o čas, ale o peníze.
Takže kolik procent nových vozidel provozují ČD a kolik alternativci?
A obloukem se vracíme k otázce, kam desítky let peníze v ČD teda mizely. O bordelu, který tam vládl jsou popsané stohy papíru. Hlavně, že management měl statisícové platy posichrované zlatými padáky, že? 😀
A zase se obloukem vracíme k otázce proč alternativci nejezdí novými vozidly, ale ojetinami.
Kolik procent nových vozidel mají ČD a kolik alternativci?
Srovnejte čas a peníze, které na přípravu mají alternativci a státní dopravce. Alternativci neměli dvacet let na to, aby postupně nakoupili nová vozidla a jejich provozem si postupně mořili vzniklé investiční náklady. Alternativci neměji předchozích dvacet let víceméně jistých zakázek! České dráhy ten čas prostě a jednoduše prošustrovaly a vy si to nechcete přiznat 😀
„A zase se obloukem vracíme k otázce proč alternativci nejezdí novými vozidly, ale ojetinami.“
Mimo jiné kvůli velmi krátkým dobám mezi objednávkou výkonů a začátkem účinnosti kontraktu.
Naopak u ČD platí, že mnohá nová vozidla pořídily z eurodotací; nebýt těchto dotací, tak by k jejich pořízení zřejmě (v takovém počtu) nedošlo.
A utrácení za reklamu a sponzoring v čase, kdy ČD byly monopolním dopravcem bylo také hodně důležité! 😀 Aneb ČD namísto investic do podstaty své existence dlouhodobě utrácely za ptákoviny…
Když budu mít poslední dolar dám jej na reklamu.
Řekl kdo?
A viděl jste dnešní stav fabriky Forda v Detroitu? 😀
Predstavuje te si to jak Hurvinek valku. Od roku 1989 do vstupu EU byla zeleznice politicky odepsana – cil byl pouze rekonstruovat koridory a to ostatni at se rozpadne. Po vstupu do EU pak pomalu zacali proudit finance na opravy a modernizace veci co uz byly davno za hranici zivotnosti. Ty stovky miliard- respektive vic nez bilion v dnesnich caskach vnitrniho dluhu se nesmaze jen mavnutim kouzelneo proutku. Tj. resi se to postupne. Nemluve o tom, ze cesky pisecek je maly a kvalitnich odborniku je malo a kvalitnich ridicich pracovniku jeste mene – a tech ochotnych pracovat pro CD/SZ blizko… Číst vice »
Lepší kvalita přijde v další vlně liberalizace , doufám co nejdřív. U objednavatelů zatím přetrvává strach z ČD a jejich odborů , jsou to mediálně zdatní ukřičení pseudo odboráři ale hlavně voliči. V LB a UK to ČD a SŽ dlouhodobě konzervovali až to puklo. Technologie dříve 10až15 let přímo neklapla a dnes do pěti let na hned . Snad přijde doba soutěží pěti let dopředu na dvacet let provozu s novými stroji. Při férové soutěži tam bude (při stejném fungování) ČD dělat jenom křoví a problémy jako BusLine Kolik procent provozují ČD nových vozidel ? Za posledních šest let… Číst vice »
Tak som si pozfel mozne poruchy 814/914. Ne hcel by som riesit tie poruchy….
Však také drtivá většina kritiku tohoto způsobu liberalizace netvrdí, že vámi jmenovaná vozidla jsou v pořádku. Kritizuje se přístup objednatelů, který vede k dovozu ojetin a zakonzervování provozu našich starých vlaku. Jen pro to, že jsou prostě levnější.
České dráhy se v nasazování moderních vozidel také nepřetrhnou. Kam zmizely ty peníze za desítky let provozu kdysi monopolního dopravce – kdy si České dráhy měli střádat na obnovu svého zastaralého vozového parku?
Vezmete si kalkulacku … zjistite ze nemelo co zmizet, respektive relativni drobky.
PS: Vic toho muze zmizet u SZ, tam jsou podminkyu odlevani penez z udrzby infrastruktury/rekostrukci/vystavby uplne v jinych radech.
Je důležité si umět tu dlouhodobou neschopnost Českých drah nějak ospravedlnit! 😀 Správa železnic se z Českých drah pouze papírově vyčlenila. Funkce se mění, ale mentalita lidí zůstala.
Ja vim, vira u mnohych je na prvnim miste a neco tak obycejneho jako matematika na poslednim.
Kdyby u Českých drah uměli používat kalkulačku, tak se do modernizací muzejních Balmů nevrazila ani koruna… 😀 A podobných failů v managementu státních drah se najde spousta.
Když bude objednatel požadovat vozidlo s uzavřeným systémem WC tak jsou odbory proti. Diskriminace, dopis ministerstvu, vyhrožování stávkou… Ale může za to liberalizace.
Hovna na kolejích. Budoucnost podle OSŽ a spol.
Zato v běžném autobusu nemáte ani tu „díru v podlaze“ (jaká bývala třeba na „sergejích“).
„Jednotky RegioSprinter v Česku využívá ještě GW Train Regio, který je jejich největším provozovatelem v Česku. Ten zatím zásadní komplikace s jejich provozuschopností nehlásí.“
Však přinejmenším počátkem září byl jeden z GWTR-RegioSprinterů zapůjčen na Švestkovou dráhu.
Nyní jezdí jeden sprinter GWTR u DLB.
a nemá GWTR pronajatý jeden sprinter od DLB?
Opačně. Dý Lendrbán má jeden RS pronajatý od GWTR.
Na druhou stranu, GWTR místo nich často nasazuje modernizované 813 a podobné jednotky. Takže spíš má více záložních vozidel, než že by měl přebytek RegioSprinterů.
GWTR měl pouze jednu jednotku 813, kterou již nemá. Spíš myslíte motorový vůz 816.
Částečně veřím, že za zpožděmů může i Covid-19, ale výše uvedené problémy jsou holt rizikem nákupu ojetin. Ono, dosadit nové sedačky, nové lino, WIFI, informák, se dá zvládnout. Pokud jsou ale problémy s díly na podvozku, v pohonu, brzdě, na dveřích (vše bezpečnostní prvky) a není k tomu dokumentace, pak jde do tuhého a hodně drahého. Náhradní díly výrobci musí dodávat 10 let po ukončení výroby. No a vozidla se buď opraví v cizině, avšak za jinou hodinouvou sazbu než u nás a až po tom co mají hotovo pro sebe, nebo se musí jít zpětným vývojem (není-li kompletní výkresová… Číst vice »
To je jedna z velikých nevýhod našich low-cost železničních dopravců, kterou si objednatele neuvědomují. Myslím se pan Půta má na co těšit. Jak se říká “ kdo chce kam, pomošme mu tam“.
Desira (nasazovaná na existující i budoucí spoje Arrivy v LBK) jsou daleko četnější (a nadále i v Německu či Rakousku nasazované) typy vozidel, na které jsou i náhradní díly.
Regiosprinterů bylo vyrobeno daleko méně, a to jen ve 2. polovině 90. let. Pak už ne.
Mimochodem, Desira právě začala být vyráběna jako nástupci Regiosprinterů.
No v této kategorii (50-100 sedadel) už je u nových vozidel asi jen jedna volba-s gumovými koly.
Tu bych tedy chtěl vidět…:-)
To je nejspíš výhoda komunistických českých řad. Že k tomu nejspíš ta dokumentace byla předána.. A ne jako dnes autorizovaný servis a nazdar.
„uvedené problémy jsou holt rizikem nákupu ojetin“
Asi jsem tupý, jak se tomuto riziku dopravce vyhne, když objedná vozidla nová. COVID nemůže psotihnout výrobce?
Stát se to ČD a ještě navíc třeba v Libereckém kraji, tak už tu máme vyjádření hejtmana, že firma ohrožuje důvěru lidí v železnici a podobný řeči, co tu byly celkem nedávno po výpadku Stadleru z podobného důvodu. Tak jsem zvědav, jak se kraj postaví k nahrazení vlaků autobusy, protože to je samozřejmě diletantstvi.
Však ČD se to stalo v Olomouckém kraji, naslibovaly (bílo)modré z nebe a jak jsou na tom 646? Ještěže mají hromadu jiného „ojetého šrotu“.
Ano přesně tak. To jsou ty nevýhody dovozu ojetin, jak někdo tvrdí šrotů. A ono to opravdu někdy není daleko od pravdy. Osobně jsem viděl tyto jednotky rozebrané při rekonstrukci. A týká se to všech dopravců samozřejmě i ČD. Ale objednatele dopravy se asi rozhodli zaneřádit jimi celou republiku. Bohužel.
Už vidím ty ohlásy, že se vlastně nic nestalo, vždyť kraj neprodělal, dopravce dostane pokutu. Ale ti, kdo takto argumentují, si neuvědomují, že primárním úkolem všech objednatelů není vydělávání na pokutách, ale zajištění spolehlivé dopravní obslužnosti.
Zkuste někdy definovat co je základní dopravní obslužnost. Svou definici se jedná o službu z peněz daňových poplatníků. Nikde není určeno, jaký dopravní prostředek ji má zajišťovat.
Čti pozorně. Nikde jsem se o ZDO nezmiňoval. Psal jsem všeobecné o dopravní obslužnosti. Je věci politiku jaký rozsah zajistí, ale to že to co mají zajistit by mělo být spolehlivě. To platí stoprocentně.
Ale pokud kraj objedná vlaky a na to se postaví jízdní řády se stanovenými přípoji a NAD je nestíhá, protože to po silnicích stíhat nelze, tak ta vaše dopravní obslužnost v praxi nefunguje – a čí je to tedy chyba?
Kultura cestování je nedílnou součástí dopravní obslužnosti. Ono nestačí, aby tam „něco“ jezdilo. Ono je také potřeba cestující do veřejné dopravy nalákat a z jízdného část nákladů na zajištění dopravní obslužnosti umořit. Je nesmysl, aby v rámci základní dopravní obslužnosti jezdili vlaky vozící vzduch. A nároky cestujících se za těch padesát let změnily. Ovšem některý vozový park se za těch padesát let nikam neposunul.
Však desítky let zde systematicky ohrožují důvěru lidí v železnici České dráhy. Vyzkoušeno prakticky. Kam mizel ten takzvaný přiměřený zisk, když zde České dráhy stále nasazují do provozu padesát let staré šroty?
Kam zmizel ? To myslíte vážně takto se ptát? Tak co kupříkladu do 471, Pendolino, Panter, Stadler, Railjet, Shark? Omlouvám se jestli jsem na nějaká úplně nová vozidla zapomel.
Ano, pár nových vozidel se nakoupilo – ale je jich tak málo, protože pořád v běžném provozu potkáváme šrot v podobě vozů z NDR, 810, pseudo-moderní 814, muzejní 854, … Reálně se z cestujících na některých vozebních ramenech dělají lidé druhé kategorie. Jsou tratě, kde ty vaše 471, Pendolina, Pantery, Stadlery, Railjety či Sharky prostě nepotkáte.
Tak to zaplatte, ano z nemeckeho jizdneho se ta obnova vlaku zaplati, z ceskeho to proste trva dele. A pokud ty penize nahodou i sezenete, tak narazite na problem, ze nemate kdo by to vyrobil. Proste se zaradite do rady.
Mate predstavu kolik stoji jeden novy vagon, lokomotiva, souprava? Vite kolik lokomotiv a vozu ma CD/CDC? Pak vezmete kalkulacku a vypocitejte si kolik ta obnova stoji. A nezapomente ze musi byt penize i na provoz … .
Cožpak České dráhy někdo nutí, aby prodávali ty své „akční“ jízdenky za pár korun? 😀 Vždyt z mnohých jejich nabídek je patrné, že to nemůže ani umořit provozní náklady. Tak si ten pláč nechte, problém si způsobuje národní dopravce sám – svou vlastní nezodpovědností.
Jediné opravdu 50. let staré šroty jsou jednotky řady 560. Byť morálně jsou takto zastaralé i jednotky řady 460, poslední série vozů B z 80. let a ony slavné 810.
Měli jsme tu EU nařízenou liberalizaci implementovat raději po vzoru superevropské odborářské Francie.
Především jsme ji v té české psedopodobě neměli zavádět vůbec – tak, jak jsme si to sami hloupě vnutili v podobě „stavby domu od střechy“, jsme šlápli do hodně velkého hnoje.
Jestli oni se jich v Německu nezbavovali, že už se na to dají špatně shánět náhradní díly
taky mám takový podezření.
V Německu se těchto vozidel zbavili z jiných důvodů.
Doufám, že jim kraj dá tučné pokuty 🙂 Nahrazení 810 bych ještě toleroval, ale nasazovat autobus místo vlaku, to tedy ne. Pak se ptám, proč tam rovnou nejezdí autobusy a musí tam jezdit vlaky.
Ptej se, ale odpověď je jasná a tím je NE, protože objednatel objednal vlakové a nikoliv autobusové linky. Na druhou stranu je výrazně lépe, když jede místo odřeknutého vlaku autobus, než aby nejelo vůbec nic.
No a až se tam vlak v objednávce kraje zruší a nahradí se autobusem,nikdo nebude protestovat,protože si toho ani nevšimne. 🙂
České dráhy to dělají také. Stačí vzpomenout zákonnou pauzu strojvedoucího na Osoblažce, kdy dráhy také vypravili místo vlaku autobus. A kolik dalších podobných případů modrá armáda úspěšně ututlala se nikde nahlas neříká! 🙂
Počkej, počkej na Osoblažce jezdí ČD.?
Já to nevím ale není to tam jako JHMD privátník co na té trati provozuje ?
JHMD jezdí na jihu Čech. Osoblaha je ve Slezku, pane kolego! 😀 Chtělo by si to zopáknout zeměpis.
Ano přímo to z té zkratky křičí JHMD-Osoblažské místní dráhy 😀
To je tak, když si někdo plete Obrataň a Osoblahu 😀
Ale pokud si pamatuji a já toho bohužel pamatuji už hodně,.nikdy se nestalo, že by ČD na některém svém rameni nahrazovaly dlouhodoběji většinu svých vozidel autobusy. Mít dlouhodobě mimo provoz tři ze čtyř jednotek, to je již opravdu extrém. To snad uznáte.
Tak jistě. České dráhy spoj odřeknou projistotu úplně. Nebo – jak je k vidění kolem Prahy namísto dvou jednotek Elefanta na spoj vypraví jen jednu. Však lidi se vmáčknou! 😀
Analogicky je to vidět na řazení dálkových spojů, kdy plánované vozy jednoduše chybí – jsou zrušeny bez náhrady. Cestující s místenkou z toho mají sice drobnou kovbojku – když své rezervace nahání rozptýlené po zbytku soupravy – ale to je také v pořádku! 😀
Ale zde je přeci řeč o nahrazení vlaku NAD ne o nedodržení řazení. O tom tato diskuze není a ani jsem to tak nepsal.
České dráhy holt svůj bordel dokáží lépe zamaskovat! 😀 A proto je pochválíme? 🙂
„nikdy se nestalo“
Mšenka. Lháři.
Co to zase melete za pitomost – tam přece šlo o neschopnost tratě pro provoz následkem mnoho roků přetrvávající nedostatečné údržby, ne o žádný nedostatek vozidel !!!
Už raději zalezte někam do kouta a šoupejte nohama, vy vševěde chrlící jen samé hovadiny!
Samozřejmě. ČD vždy bezchybně dodržují řazení vlaků. Blíží se vánoce, čas pohádek! 😀 Jakou další nám povíte? 🙂
Kde jsem napsal nějakou „pohádku o dodržování řazení vlaků“?
Než vyplodíte nějaký svůj blábol, zkuste nejdřív pořádně číst a (dokážete-li to vůbec) i aspoň trochu zapřemýšlet …
Pohádky píšete. Ta údržba byla ještě před několika málo lety také zodpovědnost Českých (dříve československých) drah. Proběhlými organizačnimi změnani fakt neschopnost skrývat nelze.
„Ta údržba byla ještě před několika málo lety také zodpovědnost Českých (dříve československých) drah.“
Ale to přece nikdo (ani já) nerozporuje – já jen tvrdím, že „Jiří Kocurek“ schválně nesmyslně a nepravdou prudí. když LŽE, že na „Mšence“ byl důvodem dlouhodobé NAD nedostatek vozidel: nebyl, byl to dlouhodobě zanedbaná řádná údržba trati vedoucí až k nemožnosti jejího dalšího bezpečného provozování.
A vám musím jen znovu doporučit, abyste se naučil pořádně číst a pokud možno i myslet, než začnete plodit své zlovolné a hloupé výlevy.
Na zanedbané rádné údržbě trati mají České dráhy svůj historický podíl, z toho se nevyvlíknete. Stav svršku byl otřesný už před dvaceti lety.
A to snad něco mění na faktu, že tam náhradní autobusy dlouho jezdily ne kvůli nedostatku motorových vozů, ale kvůli zchátralosti trati?
Dokážete konečně pochopit, co se vám tady celé dopoledne marně snaží dopravák vysvětlit?
Historický podíl…ty jsi normální debil.
Třeba tu o kácení stromů podél 310…
švarc: Nebýt kšeftů AŽD, kdy potřebovali nějakou trať, tak by dnes nikoho nenapadlo zde vracet vlak.
Z různých OU v této relaci už se vyjadřovali, že si nepřejí omezení autobusů….