Problém barvocit. Dopravci chtějí mírnější podmínky pro řidiče tramvají a trolejbusů
Rozlučková akce s trolejbusy Škoda 14Tr v Opavě. Foto: Viktor Karvanszki / www.nejenostravskevikendy.cz
Dopravní podniky provozující MHD trápí při shánění kádrů rozdílná pravidla pro řidiče autobusů na jedné straně a trolejbusů a tramvají
Osobní zkušenost – pamatuji si dva případy, oba za dobré viditelnosti, jedno byl odřený blatník při řazení před křižovatkou, druhým pak jednoznačně náledí v rychlosti cca 4km/hod. Žádný z nich s tímto problémem nesouvisel. O svém problému nevíte, a je odhalen až při detailním vyšetření barvocitu odborným očním lékařem. Chyba postihuje 1% žen a celých 10% mužů. Snad pouze toto její přímo masové rozšíření vedlo k tomu, že je známa, a běžně i vyhodnocována. Rozdíl mezi poruchou barvocitu, a totální barvoslepostí, kdy vidíte celé spektrum ve světlejších a tmavších plochách jediného odstínu jediné barvy je obrovský. Znám při tom i… Číst vice »
Ono ve zdravotní způsobilosti pro dráhu tramvajovou a trolejbusovou je nesmyslů povícero. Jen tak namátkou co si z hlavy vzpomenu : – na rozdíl od strojvedoucích nebo řidičů autobusů stávající legislativa předpokládá, že tramvaják / trolejbusák budou celý život pracovat u jednoho zaměstnavatele. Prohlídka je vstupní, mimořádná a periodická. Je vázaná „na zaměstnavatele“, ne „na člověka“. Není to tam explicitně napsáno, ale jasně to z toho vyplývá. Příklad : trolejbusák z Pardubic, který se přestěhuje o 30km vedle do Hradce Králové musí dělat nový nástup a prohlídku dle přísnějších kritérií, jako by začínal úplně od nuly. Tramvaják z Olomouce, který… Číst vice »
Ono snizeny barvocit neznamena byt barvoslepy. Ja mam snizeny barvocit ale signalni barvy rozeznam, nejsem barvoslepy, ridim od 18 let, najedu rocne 30 tis. km a nemel jsem nehodu, vidim dobre jen proste jak jsou ty obrazky s tema barevnejma teckama, tak nektery obrazce nepoznam a nemyslim si, ze bych byl nebezpecnej na ulici
Pokud nerozeznáte dvě barvy v těch testovacích obrazcích tak se obávám že nějakým druhem barvosleposti trpíte.
Kam jsme se to dostali a jak hluboko klesli ! Tady nejde o zdraví cestujících a majetek ?
Každý řidič musí správně vidět . Jinak nemá za volantem co dělat.
Ohýbání zákona počesku……………
——————-
Ano – autobus není drážní vozidlo – není na řidiče tolik požadavků.
Ano, řidič musí rozeznat žlutou, od červené a zelené.S tím nemá BARVOCIT nic společného.
BARVOCIT nepotřebujete v praxi ani na dráze…
Nějaký důvod to při zavedení asi mělo, ne?
Že by se blýskalo na lepší časy?
Trolejbus je elektrický autobus a že je zařazen mezi drážní vozidla je hloupost, která mu jen škodí.
Tak tramvajáci mohou být přímo barvoslepí. Na tom jejich divném semaforu mají jen bílé žárovky a ta svítí a nebo nesvítí 🙂
A když čočky nemáme, samozřejmě se řídíme SSZ pro silniční vozidla, kde už barvy jsou.
Teoreticky by si dalo i odvodit, která barva svítí podle pozice (červená nahoře, žlutá uprostřed a zelená dole).