Problém barvocit. Dopravci chtějí mírnější podmínky pro řidiče tramvají a trolejbusů
Dopravní podniky provozující MHD trápí při shánění kádrů rozdílná pravidla pro řidiče autobusů na jedné straně a trolejbusů a tramvají
Dopravní podniky provozující MHD trápí při shánění kádrů rozdílná pravidla pro řidiče autobusů na jedné straně a trolejbusů a tramvají na straně druhé. Upozorňují především na odlišné posuzování zdravotní způsobilosti, při nabírání řidičů je problémem hlavně barvocit.
Na řidiče trolejbusů a tramvají jsou kladeny vyšší nároky, neboť jejich stroje jsou podle zákona drážní vozidla. Sdružení dopravních podniků ČR proto usiluje o změnu vyhlášky s argumentem, že bez ohledu na vozidlo se všichni řidiči MHD pohybují ve stejném provozu.
„Tento stav vyvolává problémy v personální oblasti, zejména při obsazování volných pozic na místo řidičů trolejbusů, ale třeba i při souběžných úvazcích pracovníků na více trakcích,“ uvedlo sdružení v tiskovém prohlášení. Podle něj není důvod posuzovat řidiče tramvají a trolejbusů přísněji.
„Pokud je u řidiče autobusu rozhodující, zda rozeznává signální barvy, pak je toto zcela jistě dostačující i pro posouzení zdravotní způsobilosti řidiče trolejbusu a tramvaje, u které jsou však nyní nastavena přísnější pravidla a tento řidič nesmí mít poruchu barvocitu,“ sdělil předseda SDP ČR Michal Kraus.
Podle dopravců by se měl rozsah zdravotního posouzení u řidičů trolejbusů a tramvají snížit na stávající rozsah prohlídek u řidičů autobusů. „Zástupci ministerstva dopravy jsou změně podmínek nakloněni, v tuto chvíli ale ještě čekáme na vyjádření ministerstva zdravotnictví,“ doplnil Kraus.