posily_do_teamu

Pro muzeum se nehodí. České dráhy nabídnou Esmeraldu k prodeji

Esmeralda jako Cyklohráček je minulostí. Autor: RopidEsmeralda jako Cyklohráček je minulostí. Autor: Ropid

Esmeralda je jediná svého druhu. Vznikla v roce 2001 v šumperských dílnách Pars nova.

Unikátní motorový vůz 812.613-8, kterému se kvůli zelené barvě dostalo přezdívky Esmeralda, není vhodný pro muzeum Českých drah (Centrum historických vozidel) a bude nabídnut k prodeji. Na dotaz deníku Zdopravy.cz to uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Vůz je nyní v nepojízdném stavu odstaven v depu v pražské Libni a patří pod Centrum historických vozidel.

„Vozidlo je nyní považováno za zbytné. Sice představuje vývojový krok k jednotkám 814 Regionova, ale jedná se pouze o jediný prototyp, ve stavu Českých drah se nijak nerozšířilo a nejedná se o vozidlo charakteristické pro provoz Českých drah. Centrum historických vozidel se nyní zaměřuje především na ochranu a péči o vozidla široce zastoupená v parku ČSD/ČD a charakteristická pro provoz národního dopravce v uplynulých letech,“ řekl Šťáhlavský.

Esmeralda je jediná svého druhu. Vznikla v roce 2001 v šumperských dílnách Pars nova přestavbou klasické červené lokálky (810) poničené nehodou. Jde o prototyp. Esmeralda, ač se tak běžně říkalo celé soupravě, byla pouze první tažný vůz. Na druhé straně vlaku byl rovněž unikátní a o rok mladší prototyp řídícího vozu zvaný Kasandra, uprostřed byl vložený vagon.

Esmeralda původně jezdila na tratích kolem Rakovníka. V letech 2014 až 2018 ji České dráhy využívaly na výletním vlaku Cyklohráček, před sezonou 2019 byla ale jako nevyhovující nahrazena lokomotivou 714 a je vedena jako neprovozní. Už před oprášením pro Cyklohráček stála dva roky pozapomenutá v depech Rakovník a Louny.

Kasandra se pro svou nízkopodlažnost nadále na Cyklohráčku využívá, nikoliv ale jako řídící vůz.

Kdy se Esmeralda objeví na prodejním seznamu ČD, dráhy neuvedly.

Tagy České dráhy esmeralda motorový vůz 812
74 komentářů