Pro muzeum se nehodí. České dráhy nabídnou Esmeraldu k prodeji
Esmeralda jako Cyklohráček je minulostí. Autor: Ropid

Esmeralda je jediná svého druhu. Vznikla v roce 2001 v šumperských dílnách Pars nova.
Esmeralda je jediná svého druhu. Vznikla v roce 2001 v šumperských dílnách Pars nova.
Nekoupí to KŽC na S34? Možná by jim k tomu přidali i tu Kasandru 😀
Oproti retro 810 by to byl posun vpřed
Jestli by měli mít ČD motivaci k prodeji této pijavici, tak jenom v okamžiku, kdy by to bylo v nezprovoznitelném stavu jako pomsta langustovi. Proč by jinak měli prodávat vozidla konkurenci pouze si hrající na klub šotoušů, to by byli sami proti sobě.
Skončí ve šrotu.. jako už nyní nekompletní a nepojízdné atypické vozidlo. Vzhledem k cenám za poničené a vybrakované 810 u ČD bude tady cena dvojnásobná kterou nikdo nedá. NTM je myslím v tomto ohledu mimo, má svých starostí a svých vozidel dost. Vysněná „Masaryčka“ bude stejně jen pavilon pro pár echt vozidel v stísněném prostoru, který ještě ubere bůhvíproč vynucené muzeum elektrotechniky…
Bych to koupil a za 30 let to prodal státu zpátky za trojnásobek.
Tak to se obávám, že se dají sehnat i lepší investice…
Oni se nějací muzejníci o ní přihlásí, nebude-li ČD za ní chtít majlant. Je naprostým právem každého muzea vybrat si, jaká vozidla chce a jaká ne. Mě osobně mrzí, že ČD Cargo nemá žádné muzeum, které by zachovalo alespoň jeden exemplář nejběžnějších nákladních vozů. Díky tomu mnoho i nosných řad zmizelo v hutích bez záchrany jediného kusu pro muzeum.
Není možné, aby byly vyřazované typy nákladních vozů ČD Cargo darování Národnímu technickému muzeu do depozitáře? Vlastní muzeum není levná záležitost.
Nj, jenže jsou věci, které jsou drahé i zadarmo, protože temperování a údržba haly něco stojí, ostraha něco stojí a prostor je omezený.
NTM má už teď problém, že má ve sbírce daleko víc vozidel, než je schopno rozumně vystavit. Depozitář v Chomutově dlouho ani nebyl přístupný a i teď je spíš z nouze ctnost.
Něco málo třeba do budoucna vyřeší nové MŽE v Praze, ale zrovna nákladní vagony fakt netáhnou davy zájemců. K těm osobním cítí třeba aspoň hrstka lidí nějakou nostalgii, ale vyřazený Hks už je fakt pro fajnšmekry.
Šrot patří do šrotu a ne do muzea. A navíc zaplevelit si muzea deriváty šukafonu je fakt blbej nápad. To by tam totiž nezbylo místo pro nic jiného.
Na tyhle nabubrele mimozni vykriky jsou nekde kurzy nebo se tyhle pochody vytvareji nezavisle na sobe u vice jedincu?
Vcelku tomu vysvětlení rozumím, Esmeraldě fandím, aby skončila u někoho jiného.
Fakt nechápu ten hejt 3/4 zdejších. Je to prototyp – předskokan významné řady regionov, které, ať se to někomu líbí nebo ne, drží (ještě pořád) provoz celých ČD. Prototyp je pro muzejnictví vždy unikát. Pro muzea má navíc výhodu, že jde jen o jeden vůz (zabere méně místa). Argumentace rozšířením je absurdní dvojnásob – co taková Slovenská Strela? nejvzácnější exponát u nás by podle těchto expertů šel do šrotu (ostatně jako M290.001). Pokud je vedení muzea ČD plné ignorantů (nebo jim to prostě nezapadá do přísně vedené koncepce.. haha), tak ať jde do NTM a (snad) bude jednou na Masaričce… Číst vice »
Jenže zatímco Slovenská Strela do jisté míry byla symbolem éry – jak po stránce průmyslové, tak dopravní – esmeralda byla prostě jen slepou uličkou vývoje před sériovou výrobou regionov. Fakticky je to 810 s novou kastlí, a to se dá skoro říct i o dnešních 811.
Ale neměl bych strach, že se za pár let aspoň jedna Regionova v muzeu nezachová. To je totiž opět symbol své doby.
Ona ta Esmeralda je taky symbolem éry. Symbolem 9é. let, kdy se se železnicí nevědělo kudy kam a tak započala modernizace nejpočetnější řady 810 jako spása některých tratí, ale byla to spíše z nouze ctnost, kterou se daří narovnávat až v posledních letech…
Chudák Masaryk! za tu Vaší Masaričku. To je panečku symbol historie! Nechtělo by to rovnou přejmenovat, třeba na Praha – StřeT? 😀
To jste se moc pěkně trefil. Citát z Wikipedie: Jeho otec Jozef/Josef Maszárik (také Masarik či Masaryk, 1823–1907)…
A čím přesně je ten prototyp unikátní, že si zaslouží zachovat? Kromě toho, že je jen jeden…
Je to především zbytečná popelnice, která je zadarmo dráha. Do muzea bohatě stačí bohatě cedule s fotkou a 1-2 odstavci.
No vidíte. A na lince S34 je 810 za Ropid v pohodě.
Zrovna ta by se mohla využít pro opravu mravence, podvozek je na stejném základu.
Esmeraldy, Mravenci, Regiošuky, všechno do hutí!
Cyklosráček co je u nás v Libni aktuálně funkční je taky dobrý peklo 😀 Schemata nejsou, furt se tam něco rozbiji a meli by to cely odvest rovnou k likvidaci 😀
což ji poslat do hutí?
Muzeum a nechce prototypy?? Jiná muzea na tom staví! Všude kam se podivate.
Prototyp mizerné přestavby mizerného vozidla?
K čemu, stačí pak nechat jeden regiošuk.
Pro muzeum nevhodné? Vývojový článek notabene 1 prototyp. Na už fakt nevím. Za pár let si pak někdo bude zase rvát vlasy
Nemůžu se s rodinou dočkat, až půjdeme do muzea na revolučně spojené 4 810… Co bychom jinak o víkendech dělali?
Záleží na zaměření muzea. Pro muzeum ČD je rozhodně cennější sériová 814 jakožto hojně rozšířené vozidlo. Prototyp 812 by měl smysl spíš pro muzeum typu NTM.
Tak to kupte a za pár let… 🙂
Muzea musí přemýšlet co si koupí protože nemají neomezené množství prostředku ani místa. I kdyby chtěli tak prostě nemůžou kupovat každou mašinku po faceliftu a v jiné barvě.
A právě proto, že se jedná o dokla vývoje řady, je tento vůz cenný a měl by být zachován. S tímto postojem by se dalo vyřadit ze sbírek NTM a další, velké množství exponátů. Myslím, že k těmto otázkám by se měl Tiskový mluvčí vyjadřovat na základě odborného názoru, nikoli přání jednotlivce.
Tak nevím, zachovala se někde původní EM475.0? Ne.
Chybí někomu, když jsou zachované dva sériové žabotlamy? Ne.
Oproti tomu je 812 zdokumentovaná o poznání lépe. A nějaké regionovy se ve sbírkách zachovají určitě.
Ze nechybi vam, neznamena ze nechybi ostatnim.
Prototypoveho zabaka je skoda, mela zustat alespon jedna hlava. Dtto kraken, taky velka skoda. Jednosmerni predchudci pomerancu (ostatne i samitny pomeranc…), prvni stridave masiny s rtutovymi usmernovaci, asynchron…nemluve o spouste starych motoraku a hlavne parnich unikatu, co bolsevik (ale mnohdy uz prvni republika) poslal do huti.
Byvalo by moc nestalo to zachovat nekde ve stare fabrice, nepouzivanem depu. Jenze to falesni proroci svetlych zitrku…nepripusti
Stačí se podívat do Chomutova. NTM nezvládá financovat uchování ani toho, co bylo do muzejních sbírek zařazeno.
Co je v rotundach, to je zachraneno, byt svojskym zpusobem. Realne chybi celkove hala na vagony. Nejaka stara slevarna napojena vleckou by se šikla…to by udelalo parady
Stejně tak není zachována 470, byť snahy byly. Je to škoda, ale nelze zachovat vše…
Myslím, že k těmto otázkám by se měl Jarda vyjadřovat na základě odborného názoru, nikoli přání jednotlivce.
A z toho důvodu že se jedná o prototyp, který zachycuje vývoj řady, je tento vůz cenný a zasloží si ochranu. S tímto postojem by se dalo ze sbírek NTM a dalších, vyřadit mnoho exponátů.
Muzeum ČD a NTM jsou muzea s rozdílným zaměřením, takže to moc srovnávat nejde.
tady je škoda, že jich nevzniklo tehdy více..když se podíváme jak dodnes jezdí neustále 810..samozřejmě jinak to byl nesmysl..ale to je stejný nesmysl jako provozovat pořád tolik 810..
A právě proto, že se jedná o dokla vývoje řady, je tento vůz cenný a měl by být zachován. S tímto postojem by se dalo vyřadit ze sbírek NTM a další, velké množství exponátů. Myslím, že k těmto otázkám by se měl Tiskový mluvčí vyjadřovat na základě odborného názoru, nikoli přání jednotlivce.
A v čem by byl ten benefit proti 810? Smysl to má jen jako ta souprava, jinak je to jen vylepšený šukafon.
810 v muzeu je a nebo staci, ze jeste jezdi PID?
Jakou má poruchu, když je neprovozní? Pokud je to něco většího, tak je to jasné 😉
Konečně černé na bílém, že na Regionovy má Česko navždy zapomenout
Až na to, že nejde o Regionovu.
A o co tedy?
Kéž by. Jenže „Regionovy“ jako mravenci mají v Praze na lince S34 jezdit až do roku 2038 🙁
To si z nás ROPID jenom vystřelil.
To je vlastně Regionova Uno
Cero 😉
„Kdy se Esmeralda objeví na prodejním seznamu ČD, dráhy neuvedly.“
Přeci musí klasicky počkat, ať pár let uzraje někde v kopřivách, bezdomovci a sběrači kovů to rozmláti a rozebeou a až pak šup s tím k prodeji.
Přesně tak to vždy bylo a je.
A nejlíp vyloučit setkání s Kasandrou. Co kdyby souprava 912+812 měla větší hodnotu.
Jenže řidičák už je dávno vybrabcenej
tak to na statickém exponátu nikdo nepozná ne
Vím, že jezdila několik měsíců na trati Valmez-Rožnov pod Radhoštěm
Během předváděcích jízd sjezdila prakticky všechny regiony.
On se někdo najde, ale nesmí za to dráhy chtít majlant.
Až se budou rušit Regionovy, bude náhradních dílů dost. 464.2 je taky jediná svého druhu a není to vozidlo typické pro ČSD.
464.202 ale vlastní NTM, nikoliv ČD (CHV), ty jsou pouze provozovatelem.
Téma 464.202 bych tu neotvíral.
Lokomotiva je v dost zuboženém stavu na to, že měla relativně nedávno dílny v Lužné u Rakovníka. Kdyby aspoň Olomoučáci lokomotivu drželi čistou a reprezentativní pro NTM. Nicméně na to pěkně kašlou. Stačí se podívat na rám lokomotivy, okolí parní stroje, obruče apod…
To jak ve výkonu podfukuje levý parní stroj nemá smysl ani komentovat. Když jsem ji viděl pár dnů zpět v Lipových Lázních tak jsem se nestačil divit co ta levá strana dělá při výkonu. Chápu při rozjezdu odvodnit parní stroj, ale při zavřených odvodňovacích ventilech takový unik páry…..
Typické kvůli vyrobení 2 kusů není, ale je to poslední pára objednaná a dodaná ČSD. Tolik k té historické unikátnosti, která tam bezpochyby je. A jak už bylo zmíněno, patří NTM.
Zvedne KŽC hozenou rukavici? 😎.
A jaký přesně je rozdíl mezi starou 810 a modernizovanou 812? Není to nízkopodlažní ani kapacitnější…
Takže pro KŽC ideální.
Ale máte šotodůvody, na které se v KŽC hraje (nebo alespoň na jím zajišťovaných trasách).
Těm by se spíš hodil ten nízkopodlažný kdysi řídící vůz. POdmínka nízkopodlažnosti by byla splněna a nikdo by nomohl říct ani popel 😀
A NTM nic?
NTM není vrakac…ten vlak není mimo šoto komunitu zajímavý vůbec ničím
Aha, tak proto nemá NTM například žadnou 311.0. Už mají aspoň plastového koně? 😀
Že by zmínka o koni pro Hannibala byla výzvou. https://zdopravy.cz/hannibal-zustava-bez-kone-muzeum-ani-napodruhe-nesehnalo-vyrobce-190142/
Spíš bych to nabídnul nějakýmu včelaři