Pro lidi nad 50 let je SUV volbou číslo jedna. Zájem o městské crossovery rychle roste
Sdílený vůz Škoda Kodiaq společnosti Car4Way. Pramen: Car4Way

V AAA Auto se za první čtvrtletí prodá o 30 % více SUV než loni ve stejném období. Nejprodávanějšími modely jsou Karoq a Kodiaq.
Říkám to neustále, že SUV je leda pro důchodce. Konečně to někdo potvrdil.
Všechny SUV ve kterých jsem jel mi přišly zvenčí obrovský a zevnitř malý, i v Suzuki Swift se mi na místě spolujezdce sedí líp než v SUV Volvu (nevím který model)
Ale na to se netřeba ptát v Áčkách. O tom je i řada vtipů. Jak už to po té 50 dole přestává fungovat, je to potřeba vykompenzovat velkým, ale opravdu velkým a silným autem.
Jj, třeba Kamiqem ;-))))
Super důvod …
To je dobře, že víte, co vás čeká.
Aspoň se nato můžete zavčasu patřičně připravit. 🙂
Hlavni pridana hodnota SUV je vzprimenejsi sezeni a lepsi nastupovani/vystupovani. Kdyz se soukate v mezere na parkovisti do auta, tak v SUV mate sedacku vicemene ve vysi hyzdi, jen proste posunete p***l a jste uvnitr/venku. V konvencnim aute se jakoby zvedate z urovne vozovky a nebo se spoustite dolu. Velke SUV zabere stejny pudorys jako velky sedan a je pres nej stejne blbe videt jako pres miliony dodavek a nakladaku. Navysenou spotrebu a servisni naklady ti, kteri na to maji moc neresi. Jizdni vlastnosti taky moc ne, v dobe vsech moznych systemu jizdni stability. Navic 2/3 ridicu jsou jen tocvolanti… Číst vice »
No, ono co by se tak asi v bazarech prodávalo, než to se před (řádově, v průměru) 10ti lety prodávalo jako nové… těžko něco „vznikne“ jako ojetina, napřed to někdo musí koupit nové a ojet…
Tak ona třeba Octavia combi zabere víc místa na parkovišti než Karoq. Speciálně při stání v řadě. Je delší o celých 308 mm. Šířka obou je podobná (Octavia užší jen o 12 mm). Je taky nižší o nějakých 140 mm, ale tenhle rozměr zrovna při parkování nevadí ničemu.
Já módě SUV osobně nefandím (přestože 50 mi bylo), ale když nám ty klasiky tak nesmyslně nabobtnaly, tak možná u toho stejně jednou nedobrovolně skončím.
P.S.: A rozdíl 50-80 kg mezi oběma modely není nijak zásadní, dokonce při vyšší výbavě Octavie než Karoqu může být obrácený. Rozdíl bude v odporu vzduchu, tam bude nižší stavba a menší čelní průřez vždy ve výhodě.
Jo, to je taková postupná „inflace“ automobilů, každý další model (Golf 3 – IV – V – VI – VII, O1-O2-O3-O4 atd.) musí prostě být „o trošku větší“ to je snad přírodní zákon, postupně co byl původně Golf („malé šufle“) je dneska Polo (i to roste) atd atd.
Nejen větší, ale taky těžší…
No a tu SUV tak nějak jednorázově narostly převážně do šířky, když do délky už to snad ani moc nešlo…
Nejvíc ale asi narostlo Mini.
Výška hraje roli, přes ta auta není vidět když parkují a vadí rozhledu u přechodů, křižovatek…. SUV jedině to pravé, kvůli terénním vlastnostem, nikoliv na zavazení do městských aglomerací….
Tak kvůli těm terénním vlastnostem si snad koupím off-road, ne? Když už …
Inak opět … jsou velká SUV a malá SUV … že by přes Kamiq bylo nějak jooo hůř vidět než přes Fabku, to jsem si nevšiml, ten rozdíl je zanedbatelný.
SUV nemám a zatím po něm nijak netoužím, ale realita je, že líp se do toho leze. O tom žádná. Takže s věkem …
Ono je také SUV a SUV. Něco jiného jsou kompaktní SUV. Je to trošku vyšší, místa to o moc víc nezabírá a třeba to, co mám já, má naprosto parádní manévrovací schopnosti při parkování (20cm vepředu, 20cm vzadu, bez doteku, na kamery, za minutu). Je z toho výborně vidět, ale zároveň to není tak extrémně vysoké, aby to zakrývalo výhled ostatním. Pokud se dodržuje správná bezpečná vzdálenost, vše OK. Pak je ale kategorie těch velkých a tady souhlasím s tím, že např. X5,X7, případně GLE/GLS, nebo obdobné obludy, mají ty problémy, které zmiňujete. A popravdě tato auta mě i dost… Číst vice »
Co furt máte s těma SUV? Proč to všem vadí? Je to prostě jistý segment, často jsou dost malé bez awd (4×4), a vůbec nemám pocit, že zabírají více místa. To jsou to takové hloupé komentáře. Jinak já kupuju dodávku pro 8, takže taky budu zabírat hoooodně místa, ale zase uvezu hodně 😉😁
No to „dost malé“… Který SUV je pod 4 metry? Jako byl Golf3, Astra F, Felicie atd….
Ok, budeme srovnat současná auta s trabantem, tak pak jsou opravdu větší…
Píšu výš, to co lidem vadí nejvíc, jsou ta velká SUV. Tam mám i já pochybnost. U dodávek je to naprosto jasný, i když si dokážu představit, že třeba takové osobní MB V-klasse bude hodně lidem vadit, případně Xko :).
SUV do města je volovina. Ale chápu, že lidé narození v polovině 70. let a dříve tehdá měli k dispozici jen trabanty, warburgy a škody 100, tak si nyní tento velký mindrák kompenzují. A teď do mě, jak závidím, protože na SUV nemám. Naštěstí ne všichni mají potřebu zabírat místo óbrkárou a pak kvičet jak je málo silnic.
Nejlevnější na venkově býval Moskvič za 42 000, rozbité cesty nevadily, topení do sibiřské zimy, v 50km/hod spotřeba do 10 litrů.
No, jsem ročník 73 a souhlasím s Vámi.
Oktávka zabírá víc místa, než střední SUV (Honda CR-V, Subaru Forester, Toyota RAV4,…).
Ale taky se do ní víc vejde.
Ať si každej koupí co chce a na co má.Prdlajs je tomu každému do toho.Ale každý kdo viděl par nehod tak ví ,jak vypadá kabina vozu po nárazu u Fabie nebo Kodiaqa.
Souhlas. Máme demokracii, ať si každý koupí na co má.. Já mám VW T-Cross a je super. Krásně se do něj leze, super výhled a spotřeba je do 5,5l. A parkuji bez problémů. Spousta zdejších pomatenců žije v iluzi, že SUV rovná se automaticky GLS či X7.
Tak ono i GLE, X5 je už velká obluda, ale přesně tak. Největší sranda je, když se pak podíváte na Gčko a zjistíte, jak je vlastně malé 🙂
Jo, až bude platit podle velikosti a hmotnosti, tak proč ne. Do té doby je to tragédie obecní pastviny.
Tak si kupte třeba smárta. Tuhle motorovou židli můžete parkovat i u podélného stání napříč.
No teď už ne, je taky už větší. Ale ten původní model tak šel, to je fakt. A ono se s tím docela jezdilo dobře :), na dálnici byl akorát blbej omezovač na 150 :).
Lidé narození v polovině 70. let si kupovali první auta v letech devadesátých, tak nemelte nesmysly o Trabantech.
Možná, že nejde o kompenzaci mindráků. Důvodem může být u vyššího modelu snadné nastupování a vystupování, a to nejen lidí se zhoršenou pohyblivostí (berle, chodítko).
Zkuste si nastoupit/ vystoupit z nějakého nízkého modelu, např. Kia Ceed a potom do/ z SUV a okamžitě poznáte ten rozdíl.
Pokud víte, že budete vozit po doktorech své rodiče, nebo prarodiče, tak je volba vyššího vozidla jasná.
Nahodou vozim prarodice a jinou starsi rodinu po doktorech a pod (obcas kombikem a obcas SUV a crossoverem) a zrovna starsi lide preferuji kombik, protoze maji problem zvednout nohy do SUV kvuli vyssi nastupni hrane. Tudiz z vlastni skusenosti vidim, ze trend SUV se tak tyka spise lidi ve veku 50-70. Bude zajimave sledovat co to udela s nakupnimi trendy, az tahle dnes docela bohata vekova skupina zacne mit problemy s mobilitou a zjisti, ze do SUV se ji souka jenom s tezkostmi.
Budeme se asi muset shodnout na závěru, že „moji“ a „vaši“ starší lidé mají holt různé prefernce.
Ona např. Škoda Kodiaq vypadá, jako jen takové jen trochu zvýšené kombi, takže by to mohl být dobrý kompromis akceptovatelný pro nás oba 🙂
Přidám další zkušnost, máma má to SUV radši, protože z něj lépe vysedá. Prostě jen spustí nohy dolů a dokáže to sama. Ano, je fakt, že při nástupu se zvedají hůř nohy, ale i na to máme postup, sedačka víc dozadu, posadit se na stranu a otočit se. Hlavně nedopadá „do díry“, nepraští se do hlavy apod. Kodiaq bych už řekl je až moc, je takový hraniční.
Prarodiče, vození pasivně po doktorech s asistencí, fakt nejsou ta skupina, kupující auta nebo rozhodující o jejich výběru.
Aby bylo jasno: Já SUV nemám rád stejně jako jsem neměl rád MPV a jiné poloautobusy. Jsem celoživotní malokombíkář (bohužel tato skupina vymřela, tak jsem byl nucen přesedlat mezi středokombíkáře. Ale naprosto chápu všechny starší lidi, kteří si koupí SUV.
Vybral bych si fábku v kombíku 2.0Tdi, ale není možno.
Tu naftu, protože s tím budete jezdit 30-40kkm ročně, ideakbe po dálnicive vyssi rychlosti/s přívěsem? A není na to lepší nějaké pohodlnější a tišší auto?
Myslíte tišší SUV s větším aerodynamickým odporem ?
Pan Vaněček z AAA se plete. Do SUV se nedorůstá, ale stárne. Já osobně neznám nikoho z kategorie 50+, kdo by byl ještě v růstu. Ale pan Vaněček to má asi jinak 🙂
Zdravím,
zřejmě myšlen růst do šířky a nikoli výšky. 🙂
David
SUV tedy není Sport Utility Vehicle, ale Senior Utility Vehicle. A já si furt lámal hlavu nad tím, co to má společného se sportem.
pohodlnější nasedání a vysedání, o trochu lepší „situační povědomí“ v dnešním hustém provozu. legitimní volba. nic pro mě, spíš ocením nižší těžiště a všeobecně lepší chování klasickýho vozu, ale zatím jsem pružný čtyřicátník bez nějakých zásadních zdravotních omezení. snad to vydrží….
Zatím pružný 52 taktéž😉
Nižší těžiště, stabilita a mrštnost v zatáčkách, hezčí spotřeba, praktičnost = kombík. Preferenci nezměním, ani když mě zas chytnou záda a místo pružnosti budu zas směšný. Věk v oblasti krize středního věku 🙂
Lidi, kupujte to, je totiž SUPER, jak přijedu např. na sídliště nebo k supermarketům, které mají úzké parkovací stání a tak řidiči těchto aut vlastně zaberou 2 místa …
Proto raději stojím vzadu a kousek se projdu … Nevím, co všichni vidí na SUV … hlavně, jak akorát s tím autem jezdí po městě
V návaznosti na tu statistiku pořizování SUV podle věku by mne zajímal nějaký průzkum, kde by se potenciálních kupujících ptali, taký druh vozidla je pro ně první volbou. Protože ač v nižších věkových kategoriích není SUV na prvním místě, může to být pouze koupěschopností mladších lidí.
PS: tak či tak je toto absolutně příšerný trend, ničící život ve městech. Stačí si představit rozdíl mezi tím, když vás srazí Fabie vs Kodiaq
Jaký je mezi tím rozdíl?
Měl jsem teď půjčeného kokodáqa: zvenku trochu větší, než moje MPV, zevnitř o hodně menší, Taky nechápu, proč tohle lidi chtějí.
Pro mě tedy SUV první volbou rozhodně není – ale s tím, jak mi automobilky likvidují můj segment, který je mojí první volbou (MPV), obávám se, že taky časem budu muset skončit u SUV, ačkoliv ho nechci.
MPV už je zaříznuto hodně dlouho. Už je jen pár kusů. Automobilky chytrým marketingem vnucují lidem pocit, že SUV jim postačuje co do prostoru. Výsledek známe, prostor v tom prakticky není. Současná SUV jsou fake jak bejk. A lidi jim to žerou….
Je to tak, SUV je čistě módní záležitost, nikoli praktická.
Představte si 2 starší lidi. Jeden z nich řídí a druhý je málo pohybliví. Tito starší lidé ocení, že se jim z auta lépe vystupuje. Podobně si starší lidi kupují vyšší postele, aby se jim snadněji vstávalo.
Co vidím ve svém okolí, SUV u starších lidí vede kvůli snadnému nástupu.
Ale tohle přece řešily právě MPV jako třeba Xara Picasso, VW Sharan a podobně…
Ale ty už nejsou…
Ok, já to rodičům řeknu, ale nevím, jak jim to pomůže.
Takovy Karoq je o 25cm kratší než Sharan a Kamiq dokonce o 40cm. Takže je potřeba neházet všechny SUV do jednoho pytle s Audi Q7 apod.
Vesměs platí, že SUV jsou na stejném půdorysu o něco prostornější než odpovídající klasický ekvivalent. Na MPV ale samozřejmě nemají.
naletěl jste marketingu. Ne, fakt na stejném prostoru nejsou prostornější než ekvivalent, což je kombík.
Tak to teda rozhodně ne.
Co to je za nesmyslné srovnání? Kolik lidí, kteří zvažují koupi auta velikosti a ceny Fabie si koupí Kodiaq a naopak?
U AAA se prodávají ojetiny
A?
Kodiak vás sežere,ne?
hlavně na servisu na něj mají krásnou taxu.
Kodiak ho nesežere. Pouze zneškodní a nechá bejt, pak půjde na maliny, med a sladké brouky.
Tak jaký je v tom rozdíl? Povídej, přeháněj. Zkusil jsi obojí osobně?
SUV sám nijak nemusím, ale argumenty které slýchám:
1) je z toho dobře vidět, sedíš výše a máš přehled
2) bezpečnost
Bezpečnost je takový ošemetný argument. Jsou bezpečnější proto, že ostatní jezdí menšími auty. Jenže to roztáčí závod ve zbrojení, a skončíme s tanky co jezdí Amerikou… Stroj, který zaručeně zabije kohokoliv kdo není ve stejném tanku. Chodce, cyklistu, řidiče jiného auta.
Někomu by úplně stačilo si seřídit sedačku a hned by viděl lépe, co občas pozoruji je fakt bizár, někteří u řízení snad i leží.
proti vámi zmíněným bodům 1) a 2), vám nabídnu:
3) automobilka/prodejce shrábne tučnější marži než u klasického auta
4) autoservis shrábne větší marži než u klasického auta
5) v městských aglomeracích to zavazí v rozhledu ostatním a v rozhledu u přechodů (přes výšku je hůře vidět chodec) a křižovatek, dále také na parkovištích u obchodů, na sídlišti.
6) vnitřní prostor je u dosti pseudoSUV modelů jen naleštěná bída oproti ekvivalentům v liftbacku, kombi apod. Do některých těchto plechovek ani nejde dozadu nasoukat sportovní náčiní (kolo, lyže apod.)
Jsou bezpečné, pro lidi uvnitř, pro lidi vně je to naopak