Pro dopravce dnes začínají platit nová pravidla pro přestávky

Kamion, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářKamion, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Pro dopravce dnes začínají platit nová pravidla pro dodržování přestávek řidičů kamionů. Nově jsou vymezeny doba pro přestávky i podmínky

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír

Ano, jsou nařízení, které nám říkají že můsíme řídit, mít výkon a pauzy tolik a tolik abychom byli řádně odpočati – souhlas. ALE na jaře když začala panika kolem Covidu pro jistotu na pumpách pozavírali sprchy, někde i WC. Jak si má řidič řádně odpočinout, když se nemá kde vysprchovat ??? !!!! Každému je to úplně u prdele že po parném letním dni nemáš jinou možnost než zalehnout tak jak jsi. Čí manželka nebo milenka by toto doma snesla u toho svého ? Copak my řidiči nejsme lidi ? Proč se nad tímto mocipáni kteří vydávají různé nesmysly nepozastaví a… Číst vice »

Milda

NR (ES) 561/2006, kterou upravuje novela 1054/2020 mluví trošku jinak, co se týká řidičů kamionů. První změny jsou v platnosti již 20.8. 2020 a byly podstatně důležitější než tyto úpravy platné od 1.10. 2020. A jen tak mimochodem, další podstatně důležitější změny v této oblasti jsou před námi. Tímto zdravím redakci a příště bych poprosil o přesnější informace.

Petr

to zas psal nějaký odborník. na tomto webu bych očekával nějakou kvalitu informací. tady je polovina informací vyloženě lží, autor se neobtěžoval ani důvodovou zprávou, když už tomu nerozumí, tam si mohl informace vykopírovat

Radovan Komínek

Článků o nových zákonech je fůra, článků o kontrololách dodržování zákonů a jejich výsledcích jako šafránu. Zajímalo by mne, jestli někdo udělal posouzení počtu parkovišť na dálnicích ve vztahu k současnému provozu. Před dvěma lety jsem si udělal kalkulaci, při která jsem zjišťoval počty parkovacích stání pro kamiony z leteckých snímků a vyšlo mi, že dodržování stanovených přestávek vzhledem k počtu kamiónů možné není. Otázkou tedy je, zda, když se vydal zákon, je připravena infrastruktura na jeho dodržování a lidé, kteří jej budou vymáhat. Bez těchto věcí postrádá jakýkoliv zákon smysl a jediným účelem je, aby to nevypadalo, že se… Číst vice »

Jan Sova

Nikdo vnitro-dopravce nenutí dělat přestávky jen u dálničních odpočivadel. Zatím.
Něco jiného je Rakousko, kde sjetí nákladního (a nyní už i osobního) vozu z dálnice velmi těžce nesou, pokud tam nemá místo vykládky apod.
Tím ale ten problém nechci úplně bagatelizovat, ale najděte někoho v našem politickém spektru, kdo bude v infrastruktuře prosazovat (reálně) výstavbu odstavných ploch, když je nebude lidově řečeno k čemu nalepit, bo se nic prakticky nestaví.

Pavel

Takhle jsem jezdil s autobusem pred patnacti lety a mel jsem teda za to, ze kamion to ma stejne. A i tenkrat uz to bylo podstatne komplikovanejsi nez 4.5/45/4.5

Otakar

Ano, dané nařízení je daleko složitější. Například se daná 45 minutová pauza dá rozdělit na 15 a 30 minut. Dále je omezení na max. počet hodin řízení za týden (max. 56h = 4x9h + 2x10h), za 2 po sobě jdoucí týdny (90h) a další. Během týdne musíte udělat zkrácenou týdenní dobu odpočinku (min. 24h) nebo běžnou (min. 45h). Je tam toho hodně a často ani Evropou projetí kamioňáci neznají o moc víc než 4.5/45/4.5 (dobře, ve Francii 3/45/3).

kulhán

Může redakce prosím upřesnit ty novinky o kterých je řeč v nadpisu?
Za prvé vysvětlit AETR na pár řádků je na Nobelovu cenu a za druhé toto platí od roku 2006.

Jan Sova

AETR je pasé (pokud nejste Turek nebo Uzbek). Většinu drtí Evropská nařízení jako Nařízení EP a rady 561/2006 apod.

Panoramix

Jsem jako laik žil v domění, že se musí dělat pauzy po 3 hodinách. Se nedivím, že jsou pak kamioňáci nesoustředění, po takové době v téměř jedné poloze. A je mi jasné, že kvůli honění termínů a nedostatku odstavných ploch nebudou stavět častěji. Jednou jsem dal 4,5 hodiny v tahu v osobáku, abych už byl rychle doma. Ale poslední hodina už byla za trest. Fakt nechápu, jak v předpisech mohou dovolit něco takového naprosto bezostyšně pro profesionální řidiče. Ať se pak nediví, jak to na silnicích vypadá. A o dodávkářích ani nemluvě. Ti v těch autech tráví celé dny a… Číst vice »

Kalanis

Vyspaný a připravený jde v osobáku i 11h. Osobně vyzkoušeno (ČR – Dunkirk). Ale zpětná cesta byla na několikrát.

Tomas

po 4,5 hodinach v osobaku vycerpany? ale no tak, neprehanejte …

Jan Sova

Pokud bude pršet, mlha, tma a k tomu jízda v kolonách, tak jsem grogy už po 2 hod….

kulhán

Nejste vyježděnej a asi starší ročník. Já mám přes pade a dávám to a ještě když se švindlovalo s kolečkama tak jsem prijel z Barcelony s ovocem non stop a ještě jsem šel na diskotéku v Praze. Záleží jak to sedne a mnoho dalších okolností. Mám pár milionů bez nehody, ale pořád mi něco překvapuje. Dnes jsem jel dvě hodiny osobákem a nemohl jsem udržet oči a spal jsem 8h. Ale jízda osobákem je pro mě náročnější. Za volantem kamionu nebo autobusu spíše odpočívám. A za kniplem na delších linkách v cruisu se i spalo a smí se to. Každý… Číst vice »

Honza

Tyto povinnosti řidiče platí přece již řadu let, poslední úprava proběhla v roce 2006, v rámci zákona 561!!!

kulhán

Přesně tak. Toto je 14 let stará informace 😂

Jan Sova

ten „zákon“ byl právě Evropským parlamentem a Radou novelizován…

Honza

To jsem také pochopil, ale v článku je to napsáno tak, jako by to začalo platit až nyní, to jsem tím chtěl říci.

Kalanis

A dodávky či osobáky rozvážky? Ty jsou sice do 3,5t , ale není nad nimi kloudný dohled a jejich dispečeři je honí klidně přes celou Evropu. Doporučuju kanál a rozhovor Amazonka Truck, kde to řidička náklaďáku rozebírá.

MlB

Souhlas, navíc s tím kolikrát jezdí agresivní a nevyježděná hovada.

Zrzek

Užitková vozidla nad 2.8t mají dostat tachograf od jistého roku. Vychází z nařízení EU. Jo hlavně kontrolovat pauzy, ale kde je v ČR má člověk dělat. Plno odpočívek zavřeno, průmyslové zóny mají všude zákaz stání. V opěvovaném Německu je možnost aspoň dělat denní odpočinek v průmyslové zóně. V MB a okolí není možnost udělat legálně denní odpočinek, hlavně, že je zde plno firem v automotive, provoz NV vysoký, možnost odstavení minimální.

Kalanis

V Německu funguje tzv. „obnova způsobilosti k jízdě“. To je vlastně spaní v autě s tím, že to může být lecjakém parkovišti či ploše, kde je jinak zakázáno přenocování – aby tam nestály karavany. V ČR obdobný institut neznám.
Tachograf bych dával dodávkám automaticky všem a ostatním užitkovým nad 2,5t .

David Brzezniak

Jojo to jsou ti největší hovada, říkáme jim tady u nás „kinderkamioňáci“

Milda

Největší hovada jsou v osobních autech, jenom se o tom nemluví.