Přivaděče na budovanou D35 na Pardubicku nebudou hotové včas
Stavba D35 v úseku Časy - Ostrov. Foto: Ředitelství silnic a dálnic
Přivaděče na nově budovanou dálnici D35, jež na Pardubicku připravuje Pardubický kraj, nebudou hotové včas. Úseky dálnice Opatovice – Časy
Možná naivní otázka: může mi někdo říct proč se tak dlouho kašle na vybudovani d 35 jako nezbytně alternativy k d 1 (nejméně od dokončení dálnice pha-hk) a místo toho se upřednostňuje tah na sever k našim polským „přátelům“? Není to snad kvůli evropským dotacím?
Staví se tam, kde je to jednodušší.
Něco nechápu. Přes Rokytno se nově začne valit tranzit. V jakém směru by se měl valit? Z Pardubic do Dobrušky po D35 sotva někdy pojede.
přes Býšť se tranzit valí už dneska. Ale to je směr souběžný s D35, takže nájezd u Rokytna tomu sotva pomůže. Tranzit by najel v Opatovích a u Časů sjel? To spíš pojede postaru po I/35 zkrz Vysoké Mýto a dál. Pomůže tomu až D35, když povede až za Vysoké Mýto. Ale k tomu není potřeba sjezd u Rokytna.
Tranzit, který nechce projíždět Hradcem a pokračovat ve směru I/11. Týniště třeba.
Týniště (a Třebechovice) mi přijdou jako jediný významnější cíl. Cokoliv dál na východ je lepší jet přes Borohrádek. Cokoliv na sever od II/309 pak přes Jaroměř.
… jako obchvat Jaroměře. Ta se těch kamionů nezbaví min. do roku 2025.
Tak u Jaroměře je už teď vydané stavební povolení, takže stavba by mohla začít celkem brzy. Na Pardubicku zatím dál úspěšně spí a kdo ví kdy jim zazvoní budíček, aby mohli začít něco reálného dělat…
A koho to udivuje? V Ceske republice neni nikdy nic vcas. Spozdeni 10-20 let je naprosto bezna vec, ktera uz nikoho nezvedne ani ze zidle.
Tohle bylo bohužel jasné už od začátku. Ještě nedávno nám krajští zastupitelé tvrdili, jak přivaděče nebudou problém, přitom pardubický kraj za poslední roky nemá s výstavbou větších dopravních staveb žádné praktické zkušenosti
Hustý…
Každý si v textu bohatě najde to svoje, co tím myslím, je to síla.
Silnice I/35 mezi Litomyšlí a Českou Třebovou? Jako vážně? Já chápu, že je to zpráva ČTK, ale tak snad ani ty se nemusí publikovat bez nějaké reflexe? Nebo musí?
Pochopil jste význam slova „přivaděč“?
nevím proč tam píšou silnici mezi třebovou a litomyšlí jako přivaděč když ta dálnice tam ještě nestojí a navíc se tam ani nepočítá s múk od třebový (jestli se něco změnilo tak o tom nevím) takže je to běžná silnice mezi dvěma městy která se jen opravuje a než bude dálnice u litomyšle tak se bude opravovat ještě jednou !!
V textu nikde není „Silnice I/35“
Tak to se mají ty obce na co těšit. Na druhou stranu některé z nich docela slušně blokovali výstavbu té dálnice. Takže jen sklidí co zaseli. Konec konců ani sám kraj dlouho nevěděl kudy chce, aby ta dálnice vedla. Každopádně je moc dobře, že se staví, že v dohledné době nám bude sloužit. A je smutné, že už dávno nestojí.
Obce ale většinu těch aut nezasévají. No jasně, že se těšíte, až budete moci ještě lépe drandit auty, ale nesvádějte následky svého počínání na jiné.
Smiřte se s tím, že na část dopravních potřeb budou auta v dohledné budoucnosti jasně nejlepší volba a dvě dálniční spojnice mezi západní a východní částí republiky nutně potřebujeme, zejména když ta stávající jediná má parametry dálnice jen téměř. Dost možná by v budoucnu stála za to i třetí mezi jihočeským krajem a Brnem, zejména pokud bude D3 napojená na rakouskou síť.
Ostatně jakej průšvih je mít jen jeden „kapacitní“ koridor tímhle směrem nám ukazuje i vaše oblíbená železnice. I tam už dávno zoufale potřebujeme další rychlé a kapacitní spojení mezi Čechami a Moravou a možná ne jen jedno.
Na silinici Humplec – Tábor už chybí jenom pár obchvatů.
Tak nějak. Myslím si, že mít několik dálničních tahů ze západu na východ by nebylo od věci. První Ostrava, Opava, Šumperk, Mohelnice, Pardubice, druhý klasická D1 a třetí jak navrhujete mezi Jižními Čechami a Brnem. Potom by jakýchkoliv problém na D1 nepůsobil takové problémy v dopravě jako dnes.
Pane Františku. Myslíte že já a mnozí další jezdí auty proto, že nás to baví. Nebo takový řidiči kamionů. My jsme na cestách protože musíme, protože je to naše živobytí, díky kterému si vyděláváme na svůj chléb. Věřte mi, že kdybych nemusel jezdit, tak nejezdím. Ale bohužel se nedovedu teleportovat. Každopádně pokud máte nějaký nápad jak objíždět zákazníky, či je zásobovat vším potřebných bez těch „zlých“ aut, tak jej zde napiště, budu jen a jen rád.
František vám poradí, že máte jezdit vlakem a vše potřebné si vozit v RVHP tašce.
Frantisku, Frantisku, uplne mimo….
už ať se staví od Ostrova po Litomyšl !!!!! nejlíp až k Opatovci ke křižovatce na moravskou!!
Nejlíp až po Mohelnicu..
A klidně aj za ňu .
tam bude dost problém s tím tunelem.. a to nemyslím po technické a proveditelné stránce…
Že by problém s tím, že tunel nenávratně zničí krajinný ráz a odřízne Dětřichov od Mladějova na Moravě? Nebo nějaký podobný nesmysl?
Souhlas. Kraj dlouho tlačil drahou (a delší) variantu údolím Orlice, takže tohle jde za krajem.
Jo, tlačil, ale hlavně kvůli tomu, že tahle část je méně napojena na silniční síť, než města jižní varianty. a jejich zastupitelé nevěděli, jeslti chtějí současnou izolaci nebo lepší napojení.