Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Přivaděče na budovanou D35 na Pardubicku nebudou hotové včas

Stavba D35 v úseku Časy - Ostrov. Foto: Ředitelství silnic a dálnic
Stavba D35 v úseku Časy - Ostrov. Foto: Ředitelství silnic a dálnic

Přivaděče na nově budovanou dálnici D35, jež na Pardubicku připravuje Pardubický kraj, nebudou hotové včas. Úseky dálnice Opatovice – Časy a Časy – Ostrov mají být hotové do konce roku 2021, respektive v srpnu 2022. Přeložky silnic z Černé za Bory v Pardubicích přes Dašice k D35 a napojení komunikace 298 z Býště a Rokytna na dálnici ale budou oproti předpokladům hotové až později. Zaznělo to na krajském úřadu na kontrolním dnu ke stavbě přivaděčů. Pro dotčené obce by to mohlo znamenat, že se přes ně začne valit tranzitní doprava.

Napojení u Dašic má být podle nynějších plánů dokončené v polovině roku 2023, od Rokytna a Býště koncem roku 2022. Přípravy zdržela složitá jednání s vlastníky pozemků, některé zřejmě bude nutné vyvlastnit.

Uvedené termíny jsou optimistická varianta a i ta je později než dokončení úseků dálnice. Pesimistická je, že nebude nic,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec. Kdyby výstavba dálnice předběhla stavbu přivaděčů, mohlo by se podle něj přijít na to, že nebudou třeba.

Stát v memorandu přislíbil Pardubickému kraji na výstavbu přivaděčů a modernizaci silničního napojení na dálnici 2,7 miliardy korun. Hejtmanství a krajští silničáři mají vybudovat pět velkých dopravních staveb, některé se skládají z více úseků. Náklady se předběžně odhadují na 3,6 miliardy.

Nejdál je modernizace silnice mezi Litomyšlí a Českou Třebovou. Opravené jsou části v intravilánu obou měst, nyní se pracuje na úseku mezi nimi. Modernizovat se má také silnice z Ústí nad Orlicí do Litomyšle, kde bylo vydáno stavební povolení. Nejnákladnější bude výstavba silnice z Vysokého Mýta přes Choceň, České Libchavy do Žamberka, zčásti v trase původních komunikací. Některé úseky čekají na územní rozhodnutí nebo se připravuje posouzení EIA.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Richard Fiala

Možná naivní otázka: může mi někdo říct proč se tak dlouho kašle na vybudovani d 35 jako nezbytně alternativy k d 1 (nejméně od dokončení dálnice pha-hk) a místo toho se upřednostňuje tah na sever k našim polským „přátelům“? Není to snad kvůli evropským dotacím?

Lemmy

Staví se tam, kde je to jednodušší.

Jiří Kocurek

Něco nechápu. Přes Rokytno se nově začne valit tranzit. V jakém směru by se měl valit? Z Pardubic do Dobrušky po D35 sotva někdy pojede.
přes Býšť se tranzit valí už dneska. Ale to je směr souběžný s D35, takže nájezd u Rokytna tomu sotva pomůže. Tranzit by najel v Opatovích a u Časů sjel? To spíš pojede postaru po I/35 zkrz Vysoké Mýto a dál. Pomůže tomu až D35, když povede až za Vysoké Mýto. Ale k tomu není potřeba sjezd u Rokytna.

Lemmy

Tranzit, který nechce projíždět Hradcem a pokračovat ve směru I/11. Týniště třeba.

Jiří Kocurek

Týniště (a Třebechovice) mi přijdou jako jediný významnější cíl. Cokoliv dál na východ je lepší jet přes Borohrádek. Cokoliv na sever od II/309 pak přes Jaroměř.

Démon

… jako obchvat Jaroměře. Ta se těch kamionů nezbaví min. do roku 2025.

Vašek

Tak u Jaroměře je už teď vydané stavební povolení, takže stavba by mohla začít celkem brzy. Na Pardubicku zatím dál úspěšně spí a kdo ví kdy jim zazvoní budíček, aby mohli začít něco reálného dělat…

Kodl

A koho to udivuje? V Ceske republice neni nikdy nic vcas. Spozdeni 10-20 let je naprosto bezna vec, ktera uz nikoho nezvedne ani ze zidle.

Karel

Tohle bylo bohužel jasné už od začátku. Ještě nedávno nám krajští zastupitelé tvrdili, jak přivaděče nebudou problém, přitom pardubický kraj za poslední roky nemá s výstavbou větších dopravních staveb žádné praktické zkušenosti

Eda

Hustý…

Každý si v textu bohatě najde to svoje, co tím myslím, je to síla.

berda

Silnice I/35 mezi Litomyšlí a Českou Třebovou? Jako vážně? Já chápu, že je to zpráva ČTK, ale tak snad ani ty se nemusí publikovat bez nějaké reflexe? Nebo musí?

Vlad

Pochopil jste význam slova „přivaděč“?

standa

nevím proč tam píšou silnici mezi třebovou a litomyšlí jako přivaděč když ta dálnice tam ještě nestojí a navíc se tam ani nepočítá s múk od třebový (jestli se něco změnilo tak o tom nevím) takže je to běžná silnice mezi dvěma městy která se jen opravuje a než bude dálnice u litomyšle tak se bude opravovat ještě jednou !!

58g

V textu nikde není „Silnice I/35“

Eduard

Tak to se mají ty obce na co těšit. Na druhou stranu některé z nich docela slušně blokovali výstavbu té dálnice. Takže jen sklidí co zaseli. Konec konců ani sám kraj dlouho nevěděl kudy chce, aby ta dálnice vedla. Každopádně je moc dobře, že se staví, že v dohledné době nám bude sloužit. A je smutné, že už dávno nestojí.

Frantisek

Obce ale většinu těch aut nezasévají. No jasně, že se těšíte, až budete moci ještě lépe drandit auty, ale nesvádějte následky svého počínání na jiné.

Jakub P

Smiřte se s tím, že na část dopravních potřeb budou auta v dohledné budoucnosti jasně nejlepší volba a dvě dálniční spojnice mezi západní a východní částí republiky nutně potřebujeme, zejména když ta stávající jediná má parametry dálnice jen téměř. Dost možná by v budoucnu stála za to i třetí mezi jihočeským krajem a Brnem, zejména pokud bude D3 napojená na rakouskou síť.

Ostatně jakej průšvih je mít jen jeden „kapacitní“ koridor tímhle směrem nám ukazuje i vaše oblíbená železnice. I tam už dávno zoufale potřebujeme další rychlé a kapacitní spojení mezi Čechami a Moravou a možná ne jen jedno.

Vojta

Na silinici Humplec – Tábor už chybí jenom pár obchvatů.

Eduard

Tak nějak. Myslím si, že mít několik dálničních tahů ze západu na východ by nebylo od věci. První Ostrava, Opava, Šumperk, Mohelnice, Pardubice, druhý klasická D1 a třetí jak navrhujete mezi Jižními Čechami a Brnem. Potom by jakýchkoliv problém na D1 nepůsobil takové problémy v dopravě jako dnes.

Eduard

Pane Františku. Myslíte že já a mnozí další jezdí auty proto, že nás to baví. Nebo takový řidiči kamionů. My jsme na cestách protože musíme, protože je to naše živobytí, díky kterému si vyděláváme na svůj chléb. Věřte mi, že kdybych nemusel jezdit, tak nejezdím. Ale bohužel se nedovedu teleportovat. Každopádně pokud máte nějaký nápad jak objíždět zákazníky, či je zásobovat vším potřebných bez těch „zlých“ aut, tak jej zde napiště, budu jen a jen rád.

Lemmy

František vám poradí, že máte jezdit vlakem a vše potřebné si vozit v RVHP tašce.

Zesp

Frantisku, Frantisku, uplne mimo….

standa

už ať se staví od Ostrova po Litomyšl !!!!! nejlíp až k Opatovci ke křižovatce na moravskou!!

Michael

Nejlíp až po Mohelnicu..

Pe.tr

A klidně aj za ňu .

standa

tam bude dost problém s tím tunelem.. a to nemyslím po technické a proveditelné stránce…

Jiří Kocurek

Že by problém s tím, že tunel nenávratně zničí krajinný ráz a odřízne Dětřichov od Mladějova na Moravě? Nebo nějaký podobný nesmysl?

Crazytrain

Souhlas. Kraj dlouho tlačil drahou (a delší) variantu údolím Orlice, takže tohle jde za krajem.

geras

Jo, tlačil, ale hlavně kvůli tomu, že tahle část je méně napojena na silniční síť, než města jižní varianty. a jejich zastupitelé nevěděli, jeslti chtějí současnou izolaci nebo lepší napojení.